.

سئو سایت
E

آموزش طراحی سایت

هر آنچه از آموزش طراحی سایت نیاز دارید!

هرچقدر هم که طراحی سایت، تخصصی باشد که بدون تجربه کردن آن نمی شود آن را یاد گرفت، اما با یک آموزش پایه ای درست می توان بهترین شروع تجربه عملی را رقم زد. در واقع شما با آموزش طراحی سایت می توانید مسیر یادگیری خودتان را از صفر تا صد هموار کنید. با آموزش های طراحی سایت تابان شهر همراه باشید تا اولین قدم های پیشرفت را با هم برداریم

سوالات پر تکرار شما در مورد آموزش طراحی سایت

سوالاتی که شما پرسیدید!

برای ثبت دامنه ” com.” چه کاری باید کرد؟

برای ثبت دامنه کافیه داخل گوگل سرچ کنید تست باز بودن دامنه، و دامنه ی مد نظرتونو تست بکنید ببینید کسی خریداری کرده یا نه! سعی کنید دامنه هارو از شرکت های معتبر تهیه کنید و صرفا به پایین بودن قیمت اون توجه نکنید تا با مشکلاتی مثل عدم تمدید و موارد دیگه روبه رو نشید به همین دلیل از شرکت های با سابقه و معتبر دامنه بگیرید برا دسترسی به شرکت های معتبر میتونید کلمه خرید هاست رو داخل گوگل سرچ کنید و از بین شرکت هایی که در صفحه اول هستن شرکت مورد نظر رو انتخاب کنید.

ثبت دامنه موردی است که در دوره آموزش طراحی سایت حتما به شما آموزش داده میشه .

ثبت دامنه  به معنای خرید کردن و رزرو کردن یک دامنه هستش که می تونید برای سایت خودتون استفاده کنید پس از ثبت نام دامنه شما حق استفاده از آن را به مدت یک سال دارید . شما بعد از رزرو و ثبت دامنه مورد نظرتون باید اطلاعات مورد نیاز مثل DNS و اطلاعات تماس را داخل سیستم ثبت دامنه به روز کنید. همانطور که داخل “دوره طراحی سایت” به این موارد حتما اشاره میشه لازم هست که اینجا هم به این موضوع اشاره کنیم که در حال حاضر دامنه com. یکی از پرکاربرد ترین و حتی معروف ترین پسوند های دامنه هستش که مخفف commercial هستش. 

پاسخ مدیر پروژه تابان شهر به این سوال

روش های کسب درآمد از طراحی سایت با وردپرس چگونه است؟

شاید برای خیلی از افراد سوال باشه که چجوری میتونیم خدمات طراحی سایت رو بفروشیم و یا براش مشتری پیدا کنیم؟ برای کسب درآمد از طراحی سایت پس از تموم شدن دوره ها میتونید به صورت فریلنسر در خانه و یا در شرکت هایی که نیاز به نیروی دورکار دارن فعالیت کنید و میتونید در سایت های مختلفی مثل کارلنسر که افراد فریلنسر در اون عضو میشن و پروژه میگیرن عضو بشید و پروژه بگیرید و شروع به فعالیت کنید. اما بهتره  که در شرکت هایی به صورت مستمر فعالیت داشته باشید تا از دانش اونجا استفاده کنید و رشد کنید و فریلنسر بودن گزینه دومتون باشه .

شما با داشتن مهارت طراحی سایت میتونید قطعا درآمد خوبی کسب کنید پس اگر به این حوزه علاقه دارید بهتره زودتر اقدام کنید و در دوره و کلاس هایی شرکت کنید که آموزش صفر تا صد طراحی سایت داشته باشن و اگر این حرفه رو بلدی وآشنایی داری بهتره که با شرکت در کلاس های آموزش طراحی سایت این فرصت رو به خودت بدی و عمیق تر به اون بپردازی و تبدیل به متخصص بشی.

همچنین شما برای ارائه خدمات طراحی سایت میتونید با گذاشتن آگهی در دیوار و شیپور و سایت های فریلنسری، و حتی با فعالیت داخل اینستاگرام برای خدمات طراحی سایت مشتری خودتون رو پیدا کنید. که البته  تمام فوت های کوزه گری در این باره داخل کلاس های آموزش طراحی سایت به شما یاد میدیم. 

خیلی از کسب و کار های امروزی برای خودشون سایت دارن ولی متاسفانه زمان یا مهارت پشتیبانی اون رو ندارن که این میتونه یک فرصت خوب برای شما باشه که به عنوان فریلنسری و پشتیبان سایت فعالیت داشته باشید.

همچنین شما میتونید با شرکت در دوره آموزش ساخت سایت با وردپرس و یا از سایت هایی مثل Wpbeginner که آموزش هایی رو برای افراد مبتدی و کسانی که تازه وارد دنیای وردپرس شدن ارائه میده استفاده کنید و شما میتونید با آموزش طراحی سایت با وردپرس و فعالیت در این زمینه به درآمد خیلی خوبی برسید.

آیا برای آموزش طراحی سایت به تحصیلات دانشگاهی نیازی هست؟

شاید رشته های مبتنی این حوزه در دانشگاه ها تدریس بشه اما موضوع و مطالبی که مورد نیاز شما در حین کار باشه در دوره های دانشگاه به شما آموزش داده نمیشه البته اگرمدرک و پیش زمینه ای در این مورد داشته باشید خوبه ولی خیلی به کارتون نمیاد بنابراین برای شروع آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته الزاما نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید و تقریبا تفاوتی بین شخصی که مدرک دانشگاهی داره برای آموزش طراحی سایت و کسی که دانشگاه نرفته برای کار واقعی تفاوتی وجود نداره و برای شروع کار نیازی به تحصیلات آکادمیک ندارید.

افرادی که علاقه دارن از نظر تئوریک بیشتر از قبل اطلاعات داشته باشن میتونن در کلاس های علوم کامپیوتر و یا مهندسی نرم افزار در دانشگاه شرکت کنن اما همونطور که بهتون گفتم موارد اصلی و عملی طراحی سایت داخل کلاس های دانشگاه تدریس نمیشه و شما میتونید با شرکت در دوره های مربوط به طراحی سایت پیشرفت خیلی بیشتری داشته باشید. 

ویژگی های یک دوره آموزش طراحی سایت جامع و خوب چیست؟

ویژگی یک دوره خوب “آموزش طراحی سایت” در مرحله اول اینه که تمام مراحل دوره را برای شما سر فصل بندی بکنه، موارد مبتدی مثل نصب یک قالب وردپرس و موارد مثل اینو میتونید حتی از یوتیوب هم نگاه کنید و انجام بدید اما مسئله مهم درباره بهترین آموزش طراحی سایت اینه که سایتی که شما به یک شرکت یا فردی که پروژه به شما داده تحویل میدید مورد تایید باشه به همین دلیل انتخاب دوره ای که سرفصل هاش مشخص باشه مهم هستش و مواردی مثل پنل های مدیریتی و مفهوم وردپرس و بک اند وردپرس ، نحوه ایجاد و ساخت یک پلاگین وردپرس و ارور های سایت و سرور و پنل هاست اشتراکی و پنل سرور مجازی به شما آموزش داده بشه  بنابراین شرکت در دوره ای که شامل این سرفصل ها هستش میتونه برای شما شروع یک گام بزرگ به بازار کار باشه و همچنین حتما شامل مواردی مثل جامع بودن،آموزش مبانی طراحی سایت، آموزش تمام روش های طراحی سایت بشه، از من به شما نصیحت که حتما به آموزش مهارت های عملی و آپدیت بودن دوره و کلاس طراحی سایت ، ارائه محتوای با کیفیت توجه خیلی زیادی داشته باشید.

دوره آموزش طراحی سایت حرفه ای شامل  جزئیاتی مثل برنامه نویسی و بهینه سازی سایت میشه و همه اصول اولیه طراحی سایت به صورت کامل آموزش داده میشه و باید از تمرین های عملی و انجام پروژه های تیمی در دوره خودشون استفاده بکنن تا تجربه خوبی برای شرکت کننده ها ایجاد کنن و میزان یادگیری رو بالا ببرن، علاوه بر این موارد باید ارتباط مستمر و مداوم با شرکت کننده ها داشته باشن و خلاصه از نظر پشتیبانی خوب عمل کنن.

هاست داخلی بهتر است یا خارجی ؟

سرعت بارگذاری و لود وب سایت یکی از موارد مهمی هستش که مدیران سایت به اون حتما توجه می کنن. در مرحله اول باید دو مورد را در نظر گرفت، اول باید دسترسی گوگل به سایتمون رو در نظر بگیریم، یعنی با توجه به اینکه سرور های گوگل داخل ایران نیستن اگر از خارج از ایران درخواست ارسال میشه زمان پاسخ گویی پایینی داشته باشه. بنابراین  به دلیل اینکه اکثر مشتری ها داخل ایران هستن میتونیم از هاست ایرانی استفاده کنیم ولی شرکتی رو انتخاب کنیم که سرور هایی که داره ریسپانس های خوبی داشته باشه و موقع تست با ابزار هایی مثل GTmetrix در هنگامی که سایت کاملا بهینه هستش ریکوئست اولیه طولانی نباشه .

خوبی هاست داخل اینه که کاربر داخل ایران میتونه به راحتی به سایت شما دسترسی داشته باشه و سرعت خوبی رو تجربه میکنه. شما حتی میتونید در کنار هاست خودتون CDN هم بزارید این مورد یک نسخه از سایت شما در تمام سرور های دنیا ذخیره میکنه برای مثال اگر کاربری از ترکیه ریکوئست بده این ریکوئست به نزدیکترین سرور یعنی سرور ترکیه میره که نزدیک خودش هستش. و اگر فرد در هر نقطه ای باشه ریکوئست اون فرد به سروری میره که زودتر بتونه جواب بگیره. در کل هاست خارجی که از داخل ایران هم بتونه سرعت لود خوبی داشته باشه (زیر 3 ثانیه) پیشنهاد میشه.

به صورت کلی فرق هاست  ایرانی و هاست خارجی در محل لوکیشن قرار گیری سرور، سخت افزار های مربوط به سرور و دیتاسنتر هستش که به این موارد در دوره های آموزش طراحی سایت بیشتر صحبت میشه، یکی از موارد مهم برای انتخاب هاست مناسب از نظر من بازار هدف هستش، یعنی هدف شما از راه اندازی وب سایت چیه؟ مخاطب های شما داخل ایران هستن یا خارج از ایران؟ اگر فعالیت شما بین المللی نیست و فقط برای کاربر های داخلی فعالیت می کنید لزومی نداره که از هاست خارجی استفاده کنید ولی اگر سایت شما سازمانی و دولتی نیست بهتره که از هاست خارجی استفاده کنید. 

 

هاست داخلی بهتر است یا خارجی ؟

آیا در این دوره Responsive کردن سایت در موبایل هم آموزش می دهید؟

با توجه به اینکه میزان ورودی های  اکثر سایت ها با موبایل بیشتره و در بدترین حالت ممکن با ورودی های دسکتاپ همسان هستن، ریسپانسیو سایت و موبایل فرندلی بودن موضوع خیلی مهمی هستش به همین دلیل در دوره طراحی وبسایت به شما آموزش داده میشه که چطور صفحاتی طراحی کنید که کاربران موبایل به خوبی با اون ارتباط بگیرن .

در ریسپانسیو موبایل، سایت خودش را تطبیق میده با اندازه دستگاه شما برای مثال اگر با تبلت و موبایل اندروید یا ios و با اندازه های مختلف  وارد میشید خودش را با تمامی ابعاد تطبیق میده و به این موضوع توجه داشته باشید که ریسپانسیو موبایل یک پارامتر بسیار مهم برای گوگل هستش و در دوره ها به صورت قطعی به این موضوع اشاره میشه .

همچنین تجربه و تحقیق روی چندین میلیون سایت این موضوع رو ثابت کرده که کاربران از سایت های ریسپانسیو حس خیلی بهتری میگیرن و راحت تر از سایت استفاده میکنن و همین باعث میشه که کاربران این وبسایت ها نسبت به سایت های معمولی دیگه به مراتب بیشتر باشه.

برای اینکه بفهمید سایت شما ریسپانسیو هست یا نه از دو روش مانند ابزار ها و هم از گوگل کروم استفاده کنید، ابزار هایی مثل Responsinator و Screenfly، Viewport Resizer استفاده کنید.

در روش چک ریسپانسیو موبایل در گوگل کروم باید اول سایت مورد نظر رو داخل تب Google Chrome باز کنید و روی صفحه کلیک راست کنید تا منو باز بشه و بعد روی گزینه inspect  کلیک کنید و مرحله بعد روی قسمت Toggle device toolbar کلیک کنید تا ببینید سایت شما ریسپانسیو هست یا نه .

آیا در این دوره از صفحه ساز المنتور استفاده می شود؟

با توجه به محبوبیت زیاد صفحه ساز المنتور در CMS وردپرس یا حتی  CMS Prestashop فرایند دوره روی صفحه ساز المنتور پیش میره  و شما کار کردن با المنتور حتی قسمت A.I المنتور جهت تولید متن ها و ساختن عکس و اسلایدر رو میتونید به  صورت کامل یاد بگیرید و استفاده بکنید.

با صفحه ساز المنتور شما مدیریت کامل وضعیت ظاهری صفحه خودتون رو میتونید در دست داشته باشید و کنترل کنید. المنتور هم نسخه رایگان داره و هم المنتور پرو که میتونید استفاده کنید. البته ناگفته نمونه که شما با نسخه رایگان هم میتونید صفحه خودتون رو طراحی کنید و به راحتی استفاده کنید ولی خب طبیعتا نسخه پرو امکانات بیشتری داره و کار شما رو راحت تر کرده.

نسخه رایگان المنتور رو میتونید از وردپرس دانلود کنید، این نسخه فقط به شما این امکان رو میده که صفحات اصلی خودتون رو مثل همه افزونه های صفحه ساز که شامل صفحه ساز ویژوآل کامپوزر هم میشه توسعه بدید. اما اگر قصد شخصی سازی بخش های مهم قالب خودتون مثل  صفحه های 404، صفحه های محصولات، هدر و فوتر و پاپ آپ رو دارید حتما باید نسخه پرو و پولی این افزونه رو تهیه کنید.   

هاست داخلی بهتر است یا خارجی ؟

پاسخ مدیر پروژه تابان شهر به این سوال

برای آموزش طراحی سایت رایگان از چه منابعی استفاده کنیم؟

شما میتونید برای آموزش طراحی سایت رایگان با سرچ کردن کلمه آموزش طراحی سایت به صفحاتی برسید که آموزش های مختلفی در رابطه با کار کردن و ساختن سایت و روش کارکردن با افزونه ها به شما گفته میشه .یوتیوب میتونه منبع خوبی برای شروع باشه ، اما در مرحله بعد تر بهتره که شما فعالیت خودتون را به صورت کارآموز در شرکت های معتبر  که در صفحه های اول و دوم گوگل هستن شروع کنید و پروژه محور پیش ببرید تا به شما مسیر و تجربه ای بهتر رو اهدا بکنه، همچنین برای یادگیری بهتره از منابعی مثل W3Schools که یک منبع آموزشی آنلاینه که به برنامه‌ نویسان وب این امکان رو میده که مهارت های خودشون رو بالا  ببرن استفاده کنید .این سایت با ارائه‌ ی آموزش‌های جامع در زمینه‌های HTML، CSS، JavaScript، PHP، SQL و سایر فناوری‌های وب به خصوص یادگیری html ، به کاربران این امکان رو میده تا به راحتی و با توجه به نیازهای خودشون، مهارت‌های لازم برای طراحی و توسعه وب‌ سایت‌ها رو یاد بگیرن.

از اونجایی که دیگه خودتون کامل میدونید ارتباط های افراد خیلی به سمت فضای مجازی کشیده شده و داشتن حضور آنلاین قدرتمند و یکی از نیازهای اصلی هر فرد یا کسب و کار محسوب میشه. به همین دلیل یکی از موارد مهم برای طراحی وب، یادگیری زبان HTML هستش. HTML یا HyperText Markup Language، زبان پایه و اساسی برنامه‌ نویسی وب هستش که به طراحان سایت این امکان رو میده تا صفحات وب را با ساختاری منظم و جاافتاده ایجاد کنن. همچنین شما میتونید از Codecademy ، freeCodeCamp ، Coursera و Udacity برای یادگیری بیشتر کمک بگیرید.

آموزش طراحی سایت پایه

پایه ای ترین و اصلی ترین نکاتی که درباره سایت های وردپرسی باید بدانید

Untitled design 10

آموزش ورود به پنل مدیریت

  • مدرس : سبحان بهرامی زاده
  • زمان : 5 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش افزونه های وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 17 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش ایندکس گوگل

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 3 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش رسانه های وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 13 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش کاربران وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 12 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش کامنتها در وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 20 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش نوشته های وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 25 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش برگه ها وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 32 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش پیشخوان وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 40 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش نمایش وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 36 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش تنظیمات وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 39 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی

آموزش طراحی سایت فروشگاهی

هر آنچه باید از بخش های مختلف سایت فروشگاهی بدانید

Untitled design 10

بخش محصولات

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 30 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش ثبت محصول گروهی وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 17 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش بخش سفارشات وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 25 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش بخش حمل و نقل وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 31 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش بخش همگانی وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 15 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش روش افزودن پست پیشتاز وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 26 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش بخش محصولات وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 20 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش بخش ثبت محصول خارجی/معرفی وردپرس

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 17 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش بخش پرداخت (درگاه پرداخت)

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 23 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش بخش حریم خصوصی حساب های کاربری

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 18 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش بخش گزارشات – مشتریان – تجزیه تحلیل

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 30 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش بخش ایجاد کد تخفیف

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 19 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش بخش ثبت محصول ساده

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 27 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش بخش ثبت محصول متغیر

  • مدرس : حانیه نوری
  • زمان : 44 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی

آموزش طراحی سایت شرکتی

بخش هایی که برای سایت شرکتی نیاز است بدانید

Untitled design 10

آموزش انتشار مقاله در وردپرس

  • مدرس : سبحان بهرامی زاده
  • زمان : 10 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی

آموزش طراحی سایت املاک

مواردی که برای سایت املاک باید بدانید

Untitled design 10

آموزش ثبت املاک در سایت

  • مدرس : سبحان بهرامی زاده
  • زمان : 25 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی

آموزش طراحی سایت آموزشی

الزامات اصلی طراحی سایت آموزشی که باید بدانید

Untitled design 10

آموزش ثبت دوره در سایت

  • مدرس : سبحان بهرامی زاده
  • زمان : 20 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی
Untitled design 10

آموزش کار با ووکامرس

  • مدرس : سبحان بهرامی زاده
  • زمان : 1 ساعت
  • سطح دوره : مقدماتی

آموزش طراحی سایت موسیقی

در یک سایت موسیقی چه کارهایی باید انجام بدهیم؟

Untitled design 10

آموزش بارگذاری موسیقی در پنل

  • مدرس : سبحان بهرامی زاده
  • زمان : 42 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی

آموزش طراحی سایت نیازمندی ها

مواردی که در یک سایت ثبت آگهی و نیازمندی ها لازم است

Untitled design 10

آموزش مدیریت وب سایت

  • مدرس : سبحان بهرامی زاده
  • زمان : 54 دقیقه
  • سطح دوره : مقدماتی

همه چیز درباره نصب وردپرس روی هاست

 

نحوه نصب وردپرس روی هاست

 شرکت های خیلی زیادی برای ارائه هاست وجود دارن ، همچنین هاست شامل انواع مختلفی مانند هاست ایران، کانادا و  آلمان هستش. از اونجایی که آموزش نصب وردپرس روی هاست سی پنل به راحتی و با چند کلیک ساده امکان پذیر هستش  و اغلب هاست هایی که خارج از ایران هستن از کنترل پنل  سی پنل استفاده می کنن  در نتیجه به آموزش نصب وردپرس روی هاست Cpanel می پردازیم.

برای انجام این کار در مرحله اول باید یک حساب کاربری در شرکت میزبانی وب داشته باشید، و موقع ثبت نام ایمیل خودتون رو وارد میکنید و بعد از خرید هاستینگ و دامنه ، نام و نام کاربری و مشخصات هاست و رمز عبور رو از طریق ایمیل دریافت میکنید.

سی پنل (Cpanel) چیست؟

سی پنل یک پنل مدیریت هاستینگ هستش و تفاوت هایی نسبت به دایرکت ادمین داره و با توجه به امکانات پیشرفته تر و به روزی که داره تونسته محبوبیت بیشتری پیش کاربرا نسبت به دایرکت ادمین کسب بکنه.

اما به دلیل تحریم امکان نصب سی پنل روی هاستینگ های ایران وجود نداره و بیشتر روی هاستینگ های خارج از کشور نصب میشه.

آیا وردپرس با سی پنل سازگار است؟

یک نکته قابل توجه درباره وردپرس این هستش که تعداد زیادی از شرکت های میزبانی وب، وردپرس رو داخل پنل مدیریت هاست خودشون قرار میدن، همچنین Cpanel هم از این قاعده مستثنی نیست و به راحتی  اجازه نصب و استفاده از وردپرس را میده. 

در بعضی مواقع مشکلاتی در نصب وردپرس در Cpanel ممکنه بوجود بیاد که در نتیجه این مشکلات منجر به این میشه که سایت شما به درستی بارگذاری نشه و یا بعضی از قابلیت های وردپرس برای شما نمایش داده نشه و در دسترس شما نباشه.

در همچین مواقعی باید بررسی کنید که حتما آخرین نسخه وردپرس و سی پنل رو نصب کرده باشید.

زمان ایجاد پایگاه داده MYSQL ممکنه که با مشکلاتی روبرو بشید، توی همچین موقعیتی باید از این موضوع مطمئن بشید که سیستم میزبانی وب شما از پشتیبانی  پایگاه داده MYSQL پشتیبانی میکنه.

یکی دیگه از موارد و مشکلات مهم موقع نصب وردپرس در سی پنل مربوط به امنیت هستش، همونطور که میدونید موضوع امنیت وبسایت شوخی بردار نیست و حتما باید بررسی بشه چون هرگونه مشکل امنیتی داخل سایت میتونه نتایج بدی داشته باشه. 

پس حتما به این موضوع توجه داشته باشید که از نسخه اصلی سی پنل استفاده کنید،چونکه معمولا سی پنل روی هاست های ایرانی نصب نمیشه و به همین دلیل هاستینگ های ایرانی مجبورن که از نسخه غیر قانونی سی پنل استفاده کنن.

راهنمای قدم به قدم نصب وردپرس روی هاست

  • در مرحله اول برای نصب وردپرس روی هاست باید به آدرس ورود سی پنل برید. این آدرس رو از شرکتی که هاست خودتونو خرید کردید دریافت کنید.

صفحه ورود سی پنل

  • شما میتونید با یک کلیک ساده به پوشه File Manager  دسترسی داشته باشید، دسترسی به این فایل نسبت به قسمت های دیگه سی پنل به راحتی برای شما فعال هستش.

فایل منیجر سی پنل

  • شما برای نصب وردپرس روی public_html  با دوبار کلیک کردن بر روی پوشه میتونید به اون دسترسی داشته باشید، اگر سایت شما خام باشه هیچ فایلی در این پوشه نیست، کسایی که قصد اینو دارن که وردپرس خودشون رو از اول و از صفر نصب کنن باید حتما پوشه وردپرس قبلی رو پاک کنن و پوشه وردپرس جدید رو دانلود و آپلود کنن.

فایل public html

شیوه آپلود وردپرس در سی پنل

برای نصب وردپرس در سی پنل، کافیست مراحل جدول را به دقت دنبال کنید. این راهنما به شما کمک می‌کند تا به سادگی و با اطمینان، وردپرس خود را آپلود کرده و سایت شخصی یا کسب و کار خود را راه‌ اندازی کنید.

توضیحات مرحله
فایل نصبی وردپرس را در سی پنل آپلود کنید 1
به تب قبلی بروید و بر روی گزینه Reload کلیک کنید. 2
برای برون ریزی محتوای پوشه، روی پوشه مورد نظر کلیک کنید و گزینه Extract را انتخاب کنید. 3
وارد پوشه wordpress شوید و تمام فایل‌ها را به پوشه public_html انتقال دهید. 4
فایل‌ها راست کلیک کرده و گزینه Move را انتخاب کرده و سپس وردپرس را از مسیر حذف کنید. 5

برای مشاهده  فایل نصبی وردپرس آپلود شده بعد از آپلود فایل به تب قبلی برید و روی گزینه   Reload کلیک کنید، همچنین برای برون ریزی کامل محتوای پوشه شما میتونید روی پوشه کلیک کنید و روی گزینه Extract کلیک کنید.

اکسترکت کردن فایل زیپ وردپرس

 توی مرحله بعدی شما باید وارد فایل wordpress بشید و تمام فایل های موجود در این پوشه رو به پوشه public_html انتقال بدید ، میتونید روی فایل ها راست کلیک کنید و روی گزینه move  بزنید و بعد وردپرس رو از مسیر خارج و حذف کنید.

شیوه ساختن دیتابیس برای اتصال به وردپرس

حتما یادتون باشه که شما برای نصب وردپرس روی هاست نیاز به یک دیتابیس دارین که برای انجام این کار روی قسمت  MySQL Database wizard  کلیک کنید  و در مرحله بعد روی این قسمت نام دیتابیس خودتون رو وارد کنید و بعد باید گزینه Next step کلیک کنید.

ساخت دیتابیس در سی پنل

وارد کردن نام دیتا بیس

توجه داشته باشید که برای وارد شدن به دیتابیس شما حتما نیازمند یک نام کاربری و رمز عبور هستید، برای ساخت نام کاربری دیتابیس میتونید مطابق مراحل زیر عمل کنید

نام کاربری و رمز عبور

در این مرحله شما باید تمام تیک های داخل صفحه رو فعال کنید و روی گزینه make changes  کلیک کنید

تغییر سطوح دسترسی دیتابیس

نصب سریع وردپرس روی هاست

با طی کردن این مسیر و انجام دادن تمام مراحل بالا شما میتونید به راحتی با وارد کردن آدرس سایت خودتون وارد نصب کننده وردپرس بشید.این مرحله نسبت به گذشته خیلی راحت تر شده و شما تو مرحله اول فقط باید روی زبان فارسی و گزینه ادامه کلیک کنید.

انتخاب زبان وردپرس

حالا برای اینکه بتونیم اطلاعات دیتابیس رو وارد کنیم باید روی گزینه بزن بریم کلیک کنیم

نصب وردپرس روی هاست سی پنل

وارد کردن اطلاعات دیتابیس

توی این مرحله اطلاعات دیتابیس را وارد میکنیم که شامل: 

  1. نام پایگاه: به دیتا بیسی میگیم که بخوایم وردپرس رو روی اون اجرا کنیم. 
  2. نام کاربری Mysql: این نام کاربری نامی هستش شما داخل سی پنل قسمت  Mysql User ساختید.
  3. رمز Mysql: این رمز هم مثل مورد بالا شما داخل Mysql User می سازید.
  4. میزبان پایگاه داده: میزبان پایگاه داده همون Localhost شما هستش و یا اگر این سرویس برای شما کار نکرد در این صورت سرویس میزبانی هاست سایت خودتون هستش. 

بعد از گذروندن همه این مراحل شما اطلاعت دیتابیس رو وارد میکنید و با پیام زیر روبه رو میشید و بعد از دیدن پیام باید روی گزینه راه اندازی و نصب کلیک کنید.

وارد کردن اطلاعات دیتا بیس

نصب وردپرس

در مرحله بعد شما باید روی گزینه راه اندی نصب کلیک کنید و اطلاعاتی مانند ایمیل مدیر سایت و رمز عبور، نام کاربری، نام سایت رو وارد کنید و بعد از اون وردپرس روی سایت شما نصب و قابل اجرا میشه و میتونید به راحتی از اون استفاده کنید.

بعد از تموم شدن همه این مراحل و نصب وردپرس روی هاست روی گزینه ورود میزنید و با نام کاربری و رمز عبور دریافت شده در مرحله قبلی به پنل مدیریت وردپرس وارد میشید.

نصب نهایی وردپرس

 

سخن پایانی

نصب وردپرس روی هاست، در واقع یک گام مهم به سمت سهولت و کارایی بیشتر. اینطوری می‌تونید از طریق هاست، به امکانات بیشتری برای مدیریت سایت دسترسی داشته باشید و از قابلیت‌های پیشرفته‌ تری برخوردار می‌شید.

به این موضوع هم توجه داشته باشید که هاستینگ قوی می‌تونه سرعت لود سایت رو بهبود ببخشه. این برای تجربه بهتر کاربران و همچنین بهینه‌ سازی در موتورهای جستجو میتونه خیلی مهم باشه.

.در کل، نصب وردپرس روی هاست یک تصمیم هوشمندانه است که به شما این امکان را می‌دهد که سایت خودتان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.

نصب وردپرس روی هاست

سی پنل چیست؟

سازگاری وردپرس با سی پنل

راهنمای نصب وردپرس روی هاست

آپلود وردپرس در سی پنل

ساختن دیتابیس

نصب سریع وردپرس روی هاست

وارد کردن اطلاعات دیتابیس

سخن پایانی