.

برترین ابزارهای طراحی سایت را بشناسید

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

ابزارهای طراحی سایت

این روزها ابزارهای طراحی سایت فوق العاده ای در دنیای اینترنت وجود دارند که بسیار کارآمد هستند. مهم نیست در طول طراحی سایت به چه مشکلی بر می خورید، قطعا برای رفع مشکل کسی ابزاری درست کرده است ممکن این است راه حل مشکل شما یک ابزار مستقل داشته باشد و یا یک ویژگی در یک ابزار باشد. در ادامه به بررسی 10 تا از ابزارهای طراحی سایت منتخب در سال 2020 می پردازیم.

 

ابزارهای طراحی سایت بسیار گسترده هستند اما در هنگام انتخاب ممکن است دچار سردرگمی شویم و ابزاری نامناسب را انتخاب کنیم. در این مقاله ابزارهایی که کارایی زیاد دارند و در عین حال با تکنولوژی های روز هم تطبیق دارند را بررسی می کنیم. برای انتخاب راحت تر در این مقاله ابزارهای طراحی سایت را به دسته های مختلف تقسیم بندی کردیم.

ابزارهای طراحی

InVision Studio

InVision Studio قصد دارد ابزاری برای رابط کاربری (UI) باشد دقیقا همان چیزی که به آن احتیاج دارید. این ابزار با مجموعه ای از ویژگی ها به شما کمک می کند تا رابط های تعاملی زیبا و کاربردی را ایجاد کنید. ابزارهایی برای نمونه سازی سریع، طراحی ریسپانسیو و مشارکتی و کار با سیستم های طراحی. قدرت این ابزار در قسمت نمونه سازی است به خصوص اگر طراحی شامل انیمیشن باشد. نمونه سازی های سریع این امکان را به شما می دهد که انتقال های پیچیده و چند بعدی درست کنید و به سطح انیمیشن دلخواه خود برسید.

ابزارهای طراحی سایت

علاوه بر این، می توانید انیمیشن ها و انتقال (transition) سفارشی را از طریق تعدادی حرکات و تعاملات مانند کلیک کردن، کشیدن (swiping)، و حرکت دادن روی صفحه ایجاد کنید.

Sketch

Sketch یکی از پرکاربردترین ابزارهای طراحی سایت است. این ابزار مبتنی بر وکتور، بسیار قدرتمند برای ساخت رابط ها و نمونه های اولیه به روشی اشتراکی است. Sketch به صورت اختصاصی برای طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن ساخته شده است و به همین خاطر هیچ ویژگی اضافی ندارد و به راحتی و به سرعت می توانید کار مورد نظر خود را انجام دهید.

نکته ی منفی Sketch تا چند سال اخیر این بود که فقط در سیستم عامل مک موجود بود و قابل راه اندازی بر روی دیگر سیستم عامل ها نبود. اما خوشبختانه اکنون برنامه ای برای به نام Lunacy برای ویندوز وجود دارد.

موکاپ ها و نمونه های اولیه

UXPin

یکی دیگر از ابزارهای طراحی سایت UXPin است. این نمونه ساز اختصاصی در ویندوز، مک و یا انواع مرورگرها نیز در دسترس است. با سایر ابزارهای طراحی سایت فقط می توانید با پیوند دادن عناصر مختلف به هم، تعاملاتی را به وجود آورید اما UXPin به کد ها نزدیک تر است و شما را قادر می سازد تا با حالت های تعاملی، منطقی و اجزای کد کار کنید.

ابزارهای طراحی سایت

عناصر یکپارچه ای برای کتابخانه های ios ، طراحی متریال و بوت استرپ، به علاوه صدها مجموعه آیکون های رایگان وجود دارد تا به شما برای رسیدن به هدف کمک کند. UXPin همچنین به تازگی ویژگی دستیابی معرفی کرده است که این ویژگی به منظور اطمینان از این هست که طرح های شما مطابق با استاندارد های WCAG هستند که این موضوع واقعا قابل تقدیر است.

Proto.io

یک اپلیکیشن برتر میان ابزارهای طراحی سایت است که امکان ایجاد نمونه های اولیه واقعی را فراهم می کند که با ایده ای خام آغاز می شود ولی با طراحی هایی کاملا پخته به پایان می رسد. این سری از نرم افزارهای طراحی سایت همچنین طیف وسیعی از امکانات مانند انیمیشن های وکتوری اختصاصی را برای شما فراهم می کند. شما می توانید ایده های اولیه خود را که به صورت دستی ثبت کرده اید توسعه دهید، آنها را تر و تمیز کنید و با یک نمونه اولیه با کیفیت بالا کار را به پایان برسانید. Proto.io در تمامی مراحل انجام پروژه همراه شما است.

فریم ورک ها و کتابخانه ها

بوت استرپ

بوت استرپ مشخصا یک ابزار جدید نیست اما با آپدیت هایش قطعا انقلابی در توسعه و ساخت وب سایت ایجاد کرده است که بسیار کارآمد بوده. این ابزار در آخرین آپدیت خود مشخصات زیادی را مثل کلاس های row-cols برای تعیین تعداد ستون ها در نقاط شکست به طور موثر افزوده است. بوت استرپ اخیرا کتابخانه ی متن باز خود را برای آیکون ها که Bootstrap Icons نام دارد را لانچ کرده است که برای استفاده در اجزا و کامپوننت های آن ساخته شده است.

ابزارهای طراحی سایت

Startup 3

اگر شما به بوت استرپ علاقه دارید ولی نمی خواهید درگیر با موارد خام شوید، Startup 3 یکی از ابزارهای طراحی سایت بسیار کارآمد است. این ابزار یک برنامه آنلاین با الگوها و مضامین داخلی برای ساخت وب سایت مبتنی بر بوت استرپ 4 با 12 شبکه ستونی است. شما می توانید طراحی وب سایت را بدون نوشتن کد و با رابط های درگ و دراپ انجام دهید ولی به کمی اطلاعات html و css نیاز است.

Pattern Lab

Pattern Lab یک ابزار طراحی الگو محور زیبا است که یکی از کاربردی ترین ابزارهای طراحی سایت است. این ابزار مبتنی بر طراحی اتمیک است به این معنا که شما باید طراحی خود را به کوچک ترین قسمت های آن تقسیم کنید – اتم ها – و آنها را برای تشکیل اجزای بزرگتر و قابل استفاده مجدد – مولکول ها و ارگانیسم ها – تشکیل دهید.

این ابزار یک ابزار زبانی و اگنوستیک است که شما را قادر می سازد تا الگوهای UI را درون یکدیگر لانه کنید و با داده های پویا طراحی کنید. همچنین این سری از ابزارهای طراحی سایت دارای ابزارهای تغییر اندازه ی ویو دستگاه است تا طراحی کاملا ریسپانسیو داشته باشید و کاملا قابل توسعه است بنابراین می توانید مطمئن باشید که برای رفع نیازهای شما گسترش می یابد.

“همین حالا برای طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن اقدام کنید!”

شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن تابان شهر در تمام زمینه های طراحی سایت و اپلیکیشن و ارائه خدمات مربوط به آنها در خدمت شماست

Canva

می خواهید تصاویری جذاب مانند اینفوگرافیک ها را موکاپ کنید؟ Canva یک ابزار رایگان و مبتنی بر مرورگر است که مورد استفاده ی طراحان حرفه ای و آماتور است تا طرح های گرافیکی را برای وب سایت و یا پیرینت تولید کنند. Canva یک ابزار عالی برای تولید تصاویری عالی است. بهتر است بیشتر توضیح ندهیم و خودتان با این ابزار کار کنید تا شگفت زده شوید.

Affinity Photo

به دنبال گزینه ای جایگزین برای فوتوشاپ هستید؟ یکی از پرطرفدار ترین ابزارهای طراحی سایت Affinity Photo است که هر آنچه را شما نیاز دارید شامل می شود. این ابزار باید بر روی سیتم عامل نصب شود و همچنین نسخه ی iPad آن نیز موجود است. این ابزار مجموعه ای از ابزارهای فتوشاپ را به همراه ویژگی های بسیار دیگری را دارد که شما را قادر به طراحی تصاویری زیاد می کند.

TinyJpg

Tinyjpg یکی از ابزارهای بهینه سازی تصاویر است که به شما کمک می کند تصاویری را که می خواهید در سایت خود آپلود نید، با حفظ کیفیت، حجمی کمتر داشته باشند تا باعث اشغال حجم زیاد در سرور نشوند و همچنین این موضوع برای بهینه سازی کلی سایت و یا سئو نیز موثر است.

قطعا 10 ابزاری که معرفی کردیم، تمام ابزارهای طراحی سایت نیستند و لیست بلند بالایی از تمامی ابزارهای مورد استفاده و کاربردی وجود دارد. اما ما سعی کردیم ابزارهایی که کاربرد و کارایی بالایی دارند را در این مقاله برای شما معرفی کنیم.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *