.

معرفی 6 روش برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی

روز به روز در ایران و جهان فروشگاه های اینترنتی در حال افزایش هستند. برخی از آن ها از طراحی سایت فروشگاهی برای ارائه خدمات خود استفاده می کنند و برخی از آن ها نیز از طراحی اپلیکیشن فروشگاهی بهره می برند. قطعا نمی توان گفت که ارائه خدمات و فروش اینترنتی در حال حاضر به طور کلی جای روش روش های سنتی را گرفته است اما به جرئت می توان گفت که مردم، بیش از پیش تمایل به خرید محصولات از فروشگاه اینترنتی پیدا کرده اند. اما این محصولات دقیقا چگونه به دست ما می رسند؟ در اینجا می خواهیم به 6 روش ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی بپردازیم و هرکدام از آن ها را مورد بررسی کوتاهی قرار دهیم پس با تابان شهر همراه باشید.

معضلات و مشکلات ارسال محصولات

ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی

همیشه وقتی یک روش و ایده نو همه گیر می شود نمی توان انکار کرد در آن ممکن است اشتباهات زیادی پیش بیاید. ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی نیز تقریبا مسائل خودش را دارد. به طور کلی ممکن است همیشه مواردی در نحوه و هزینه ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی پیش بیاید که باعث عدم اعتماد مشتریان به فروشگاه های اینترنتی شود و در نتیجه آرام آرام محبوبیت خود را از دست بدهند.

همین موضوعات باعث شد که شرکت ها و موسسات مختلف در پی این موضوع باشند که ارسال محصولات با روش های ارزان و در بازه های زمانی مناسب به دست خریداران برسد. در نتیجه مشتریان فروشگاه های اینترنتی می توانند به 6 روش محصولات را از فروشگاه های اینترنتی دریافت کنند.
ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی

1. پرداخت در محل پست

یکی از قدیمی ترین راه ها برای ارسال و دریافت محصولا فروشگاه اینترنتی و غیر اینترنتی شرکت پست می باشد. شرکت پست بوسیله خدماتی مانند پست پیشتاز، پست سفارشی و پیک شهری حمل و نقل کالا را برای فروشگاه های اینترنتی انجام می دهد. شرکت پست با فروشگاه های اینترنتی به صورت قراردادی کار می کند، به این صورت که مامور پست، محصول را از فروشگاه های اینترنتی دریافت می کند و به مشتریان می رساند.

2. باجه های پستی

در این روش شخص باید بسته را به دفاتر پیشخوان دولت ببرد و در آنجا پس از انجام امور بسته بندی و پیش از ارسال، هزینه پستی اعلام می شود و حتما هم پیش از ارسال محصول پرداخت می شود. هزینه ارسال محصول هم با توجه به وزن آن محاسبه می شود. این نوع از ارسال محصول اینترنتی برای فرستادن به شهر های دیگر نیز مناسب است. ارسال محصولات فرستاده شده با این روش در مراکز استان ظرف مدت 24 ساعت انجام می گیرد و برای شهرستانها مدت زمان آن از 24 الی 48 ساعت است تا به دست مشتریان برسد. این نوع از ارسال نیازی به قرارداد با فروشگاه ها ندارد

3. پیک موتوری خود فروشگاه اینترنتی

مسلما یکی از مرسوم ترین و قابل اعتماد ترین روش ها در ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی همین پیک موتوری فروشگاه اینترنتی می باشد. ارسال با سرعت انجام می شود و نیاز به امور اضافی نیست و پرداخت هم به راحتی در محل انجام می شود. این روش در شهر های بزرگ و شلوغ مانند تهران بسیار جواب می دهد. اما مشکل تنها اینجاست که اگر به هر دلیل مسئولین پیک نتوانند محصول را به دست مشتریان برسانند از اعتبار آن فروشگاه اینترنتی کاسته می شود. در هر حال هر مشکلی در این روش ممکن است پیش بیاید. ممکن است وسیله حمل و نقل توقیف شود، در میان راه آسیب ببیند و یا هر مورد دیگری که در کار پیک اختلال ایجاد کند.

4. ارسال از طریق اپلیکیشن های پیک محور

مسلما با اپلیکیشن هایی مانند اسنپ و الوپیک آشنایی دارید. این دو روش جزو مرسوم ترین روش های ارسال مرسولات هستند. خوبی این اپلیکیشن ها این است که با استفاده از آن ها در سریع ترین زمان ممکن شما می توانید محصولتان را به دست مشتریان برسانید. البته که این روش هم مانند دیگر روش ها معایب خودش را دارد. مثلا هزینه آن ها با توجه به محل ارسال و ترافیک تعیین می شود و نرخ ثابتی ندارند و هزینه برگشت هم به عهده فروشگاه یا شخص است.

درگاه پرداخت سایت فروشگاهی
alopeyk

5. ارسال از طریق اپلیکیشن های باربری

در دنیای امروز تقریبا تمامی خدمات در حال همگام شدن با تکنولوژی هستند. یکی از این خدمات هم باربری محسوب می شود. اپلیکیشن های باربری یکی از بهترین روش ها برای ارسال محصولات به تمامی نقاط کشور است. شما به راحتی می توانید از طریق اپلیکیشن های باربری مکان خودتان و محل ارسال را مشخص کنید و مرسولاتتان را از نقطه ای به نقطه دیگر ارسال کنید. البته که هزینه های مرسولات شما نیز با توجه به نوع محصول، وزن آن و مقدار مسافت تا مقصد تعیین می گردد که شاید این موضوع کمی برای مورد هزینه آزار دهنده باشد. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از ساخت اپلیکشن باربری با کارشناسان ما در تابان شهر تماس بگیرید.

6. پست تلفنی 193

این سرویس شاید کمی شبیه به سرویس های مرسوم سنتی باشد اما برای مشتریان کمی راحت تر است. دیگر نیازی نیست مشتری به واحد های پستی مراجعه کند، با شماره گیری 193 این متصدیان پستی هستند که به نشانی فرستنده مراجعه کرده و در قالب سرویس های پیشتاز، سفارشی و پیک شهری مرسولات آن ها را دریافت به دست مشتریان فروشگاه اینترنتی آن ها می رسانند. این سرویس از ساعت 8 صبح تا 8 شب مشغول به کار است و در حدود 90 دقیقه پس از تماس تلفنی محصول را به دست مشتریان می رسانند.

 اولین قدم را جهت فروش بیشتر بیشتر با سپردن سئو سایت کسب و کارتان به تابان شهر بردارید

همانطور که دیدید این روش های مرسوم هرکدام معایب و مزایای خاص خودشان را دارند اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همچنین سریع تر شدن کار ها و نیازمندی مردم به زمان بیشتر، استفاده از روش های وابسته به تکنولوژی در عموم مواقع بهتر هستند. حال به نظر شما کدام یک از روش های بالا از جهات مختلف سودمند تر است؟ آیا روش های نو و بدیعی را می شناسید که ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی را آسان تر کنند؟ برای ما کامنت کنید. ممنون که این افتخار را دادید که در این مقاله هم تیم طراحی سایت تابان شهر همراه شما باشد.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

اولین نظر ثبت شده

  1. Ana

    سپاس از مطالبه مفیدتون

    پاسخ

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *