.

فروشگاه ساز چگونه کار می کند ؟

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

فروشگاه ساز چگونه کار می کند ؟

امروزه با توجه به آسایش و راحتی که خرید‌های اینترنتی به مشتریان خود می‌دهند، افزایش و رشد چشم گیری داشته اند. علاوه بر آن رشد دنیای تجارت الکترونیک توانسته است بستر مناسبی را برای رشد و توسعه اسباب و ابزار مرتبط فراهم کند، بدیهی است که یکی از اساسی ترین ابزارهایی که زیر بنای یک فروشگاه آنلاین است فروشگاه ساز ها هستند، این فروشگاه‌سازها که برای بهبود و توسعه فروشگاه آنلاین استفاده می‌شوند، در معرض خریدو فروش قرار می‌گیرند. اما این فروشگاه سازها دقیقا چه خدماتی را به فروشگاه آنلاین شما و طراحی سایت فروشگاهی شما می‌دهند و فرشگاه ساز ها چگونه کار می کنند؟ در صورت نیاز به هر گونه اطلاعات تخصصی در این زمینه می‌توانید با کارشناسان تابان شهر در تماس باشید و از مشاوره‌های رایگان ما بهره‌گیرید.

طراحی سایت فروشگاهی

از دیگر فعالیت های تیم تابان شهر، طراحی سایت فروشگاهی می باشد. فرآیند‌‌های فروشگاه‌ آنلاین توسط این فروشگاه ساز‌ها انجام می‌شوند. این فروشگاه ساز‌ها در حقیقت در انجام و اجرای امور و فرایند‌های خردی که افراد غیر متخصص در زمینه فروشگاه آنلاین از آن‌ها غافل می‌شوند را مدیریت می‌کند و در راه توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر فروشگاه آنلاین صاحبین آن ها را یاری میکند. این فروشگاه ساز‌های آنلاین چه خدماتی را ارائه می دهند؟

  • مدیریت سفارش های داده شده توسط مشتریان گوناگون
  • پردازش پرداختی ها و تایید ادامه مراحل سفارش
  • محاسبه مالیات قابل پرداخت مشتریان و..
  • حذف و اضافه محصولات فروشگاه آنلاین
  • مدیریت موجودی فروشگاه
  • انجام سفارش
فروشگاه ساز

می تواند به صاحبین فروشگاه ها یاری کنند. این فروشگاه ساز ها در حقیقت در این امور به صاحبین یاری می رسانند تا آن ها بتوانند عمده توجه خود را در موارد دیگر متمرکز کنند و بتوانند فروشگاه را با قدرت بیشتری پیش ببرند.

نرم افزار های فروشگاه ساز دقیقا چه کاری انجام می دهند

عمده کار و مهم ترین کاری که این فروشگاه ساز ها انجام می دهند مدیریت فروشگاه آنلاین و کمک به صاحبین آنها است همان گونه که در بالا به آنها اشاره شد، این نرم افزارها علاوه بر مدیریت فروشگاه ها این قابلیت را دارند که بتوانند با سایر سیستم ها و برنامه ها ارتباط برقرار کنند و از این راه به یکپارچه سازی و تبادل اطلاعات بپردازند، لذا این نرم افزارها می‌توانند به تسریع و سهولت بخشی و افزایش بهره‌وری سایر فرایندها و اقدامات جاری در سایت بپردازند.

مدیریت مشتریان و سفارش های فروشگاه :

این نرم افزار ها سفارش ها را از انتخاب محصول تا پرداخت و ثبت نهایی کالا به عنوان خرید مدیریت می کند. این مدیریت بسیار با اهمیت است و باید به درستی انجام شود به این دلیل که بر روی درآمد شما تاثیر گذار است و در صورت کارآمد بودن آن می تواند تاثیر زیادی بر روی رضایت مشتری و بازگشت دوباره او به فروشگاه شما داشته باشد. فروشگاه ساز ها مسئولیت مدیریت فرایند سفارش , بررسی وضعیت موجود و یا اتمام موجودی و در صورت نیاز اعمال تغییرات را بر عهده دارند .

بهبود تجربه کاربری :

این نرم افزار ها می توانند در بهبود تجربه آن ها در استفاده از فروشگاه تاثیر گذار باشند.که یکی از مهم ترین علت های استفاده از این نرم افزار ها را می توان تجربه خوب کاربر از حضور در فروشگاه دانست. این نرم افزار ها در بهبود دسترسی کاربران و داشتن یک فرایند کارآمد برای کاربر تاثیر گذار هستند. تجربه کاربری به معنی زیبایی بصری در فروشگاه نیست بلکه به این معناست که مسیر را برای رسیدن کاربر به هدفی که ما مشخص کردیم چگونه باشد، هر چه تجربه کاربری بهتر باشد روی فروش فروشگاه آنلاین تاثیر مثبت میزارد.

مجهز به سلاح سئو :

آیا به میزان اهمیت سئو سایت در فروشگاه آنلاین خود واقف هستید؟ تاثیر سئو فروشگاه آنلاین را نمی‌توان انکار کرد .همه فروشگاه ساز‌های آنلاین یا به صورت طبیعی و یا با استفاده از افزونه‌هایی که غالبا رایگان هستند این امکان را به شما می‌دهند تا سایت فروشگاهی خود را با ابزار سئو به صفحه نخست مرورگر‌ها برسانید و بتوانید در بازاریابی اینترنتی سایت خود از آن استفاده کنید . متخصصین سئو با استفاده از دانش و ابزار تحلیلی و آمار جزئی که به آنها دسترسی دارند می‌توانند کمک شایانی را به شما بکنند و مشتریان جدید را به سوی سایت شما به خوبی راهنمایی و هدایت کنند، پس از سئوی سایت خود غافل نشوید.

استفاده از نرم افزارهای فروشگاه ساز ها چه مزایایی دارد

چرا برای فروشگاه آنلاین باید از فروشگاه سازهای آنلاین استفاده کرد؟ مزیت این فروشگاه سازها شما را برای استفاده نه تنها قانع می‌کند بله مشتاق‌تر از پیش می‌شوید. این مزایا با توجه به هر فروشگاه و مطابقت آن با هر فروشگاه متفاوت است اما در این جا به اصلی ترین این مزیت‌ها اشاره خواهیم کرد :

حضور در بازار با سرعت بالا :

همانطور که رقیبان شما از حضور سریع شما تعجب خواهند کرد شما نیز فروشگاه ساز آنلاین را تحسین خواهید کرد که توانسته شما را با کمترین زمان وارد بازار کند و فروش شما به زودی آغاز می‌شود. کار با فروشگاه سازهای آنلاین بسیار آسان است ، فقط کافی است اطلاعات و مشخصات فروشگاهتان را وارد کنید و اطلاعاتی را از محصولاتتان شامل تصاویر و توضیحات هر محصول درج و در پایان تنظیمات مربوط به هزینه ها و پرداخت ها را انجام داده و کار حرفه ای خود را در بستر اینترنت آغاز کنید. امروزه با گسترش دنیای اینترنت شاید اولین بودن بر بهترین بودن برتری داشته باشد، شاید فروشگاه های زیادی باشند که بهترین محصول را ارائه نمیدهد اما چون کارشان را زود آغاز کرده اند و آن را سریع ارتقا دادند نسبت به خیلی از رقبا برتری دارند. پس اگر میخواهید به بازار آنلاین راه پیدا کنید باید هر چه سریعتر اقدام کنید.

مشتریان شما از هر کجا و هر مکان :

فروشگاه آنلاین شما محدود به مکان خاص فیزیکی نیست و مشتریان شما با توجه به گستردگی شبکه اینترنت در سطح کشور و جهان می‌توانند در هر حالی با شما و محصولات شما و خدماتی که ارائه می دهید آشنا شوند و استفاده شما از فروشگاه ساز‌های مناسب می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که مشتریان شما می‌توانند به خوبی با سایت ارتباط برقرار کنند و خرید خود را به خوبی انجام دهند. این احساس ارتباط خوب و تجربه کاربری مناسب می‌تواند به خوبی نه تنها مشتریان ثابت و قدیمی شما بلکه مشتریان جدید را به سوی فروشگاه شما راهنمایی کند.

فروشگاه ساز

ویترین مجازی شما بی نهایت کالا را در خود جای خواهد داد :

اگر دقت کرده باشید فروشنده ها همیشه با مشکل کمبود جا و مکان مواجه هستند. حتی زمانی که مشتری قصد خرید کالایی را دارد ممکن است به دلیل عدم وجود فضای خالی در مغازه، آن کالا در انبار نگهداری شود. در این صورت یا مشتری از خرید پشیمان می شود و یا باید مدت زمانی را منتظر بماند تا محصول مورد نیاز او از انبار برسد! مطمئن باشید در این صورت مشتری از مدت زمانی که می گذارد بسیار شاکی خواهد شد. شما در فروشگاه آنلاین خود به تعدادی از کالا محدود نخواهید شد و می‌توانید بی‌نهایت کالا را در ویترین مجازی خود قرار داده و مشتریان شما می‌توانند در کوتاه ترین زمان با تمام کالا ها و محصولات شما آشنا شوند. شما با استفاده از فروشگاه ساز های آنلاین می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که این فروشگاه آنلاین آمادگی همراهی شما برای یک فروشگاه بسیار بزرگ با محصولات بی نهایت را خواهد داشت و به شما این اطمینان را خواهد داد که هر چه قدر محصول می‌خواهید اضافه کنید هماهنگی آن ها با من. پشتوانه شما در گسترش و توسعه هر چه بیشتر فروشگاهتان، فروشگاه ساز‌های آنلاین هستند.

فروشگاه شما همه روزه و در همه ساعات :

یکی از مزایای عمده استفاده از این نرم افزارهای تجارت الکترونیک این است که به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت 24 ساعته بتوانید به مشتریانتان خدمات ارائه دهید بدون صرف انرژی زیاد محصولات خود را به بهترین شکل به مشتریانتان ارائه دهید. نیاز به کارمندان زیاد و نگرانی از نحوه عملکرد آن ها و یا آسایش مشتریانی که وقت کافی را ندارند را نخواهید داشت. سایت شما به خوبی به مشتریان خدمات را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید از این طریق به خوبی بر نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات نظارت داشته باشید،‌ با مشتریان در ارتباط باشید، بازخورد‌های آنان را بررسی کنید و در جهت بهبود و پیشرفت هر چه سریع تر فروشگاه خود اقدام کنید .

شرکت تابان شهر در تمام زمینه های طراحی سایت و اپلیکیشن و ارائه خدمات

مربوط به آنها در خدمت شماست

نکات ریز را نیز از دست نخواهید داد :

شما با استفاده از این نرم افزارهای تجارت الکترونیک می‌توایند به خوبی آمار و ارقام بازخورد هر مشتری را به محض ورود به سایت خود دریافت و مشاهده کنید این ابزار به دقیق ترین شکل و با ارقام به شما یاری می کنند تا بتوانید مشکلات سایت را به موقع تشخیص داده و با ریشه‌‌یابی مناسب این ایرادات را برطرف کنید و در نتیجه بهتر‌ از پیش به مشتریان خدمات را عرضه کنید.

صرفه جویی کنید :

شما با استفاده از فروشگاه ساز‌های آنلاین می‌توانید در زمان، انرژی و همچنین نیروی انسانی که به کار می‌گیرید صرفه جویی کنید. نرم افزار ها می توانند کارهای بسیار زیادی را برای شما انجام دهند. شما با استفاده از آن ها از استخدام افراد گوناگون خلاص می‌شوید علاوه بر آن می‌دانید کارها همانگونه که تنظیمشان کرده‌اید انجام می‌شود بدون این که در کار وقفه‌ای ایجاد شود . در منابع خود صرفه جویی خواهید کرد و خواهید دید سودی که در فروشگاه آنلاین خود به دست می‌آورید می‌تواند بسیار به صرفه تر از فروشگاه های غیر اینترنتی باشد.

به روز باشید:

با استفاده از فروشگاه ساز‌های آنلاین می‌توانید کالا و محصولات خود را به بهترین نحوه مدیریت کنید. به این صورت که می توانید در صورت اتمام موجودی کالایی آن را به سرعت ویرایش کرده و در صورت شارژ مجدد این مورد را در فروشگاه خود اعمال کنید. دیگر لازم نیست مشتریان شما منتظر جستجو در انبار بمانند و به این صورت در وقت شما و مشتریان صرفه جویی می شود.

چه عواملی می‌تواند بر روی کارآمدی یک فروشگاه ساز آنلاین تاثیر گذار باشد؟

می‌دانیم که این نرم افزا‌ر‌ها بسیار قوی هستند و به خوبی و بدون هیچ کمکی کار خود را به درستی انجام می دهند

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

10 Comments

  1. behrooz khani

    ممنون از توضیحات کاملتون.فروشگاه آنلاین من را تیم متخصص تابان شهر طراحی کردند واقعا کار شما بی نظیر است!!

    پاسخ
    • parisa nourian

      درود جناب آقای خانی؛ خرسندیم که از همکاری با تابان شهر رضایت داشتید. موفق و پر سود باشید.

      پاسخ
  2. نگین

    محدودیت اضافه کردن محصول نداره ؟

    پاسخ
    • سبحان بهرامی زاده

      سلام دوست عزیز فروشگاه ساز ها ممکنه یکسری محدودیت ها داشته باشند اما به اندازه کافی میشه تو فروشگاه ساز ها محصول اضافه کرد. اما خب نمی توان گفت محصول به صورت نامحدود میشه اضافه کرد.

      پاسخ
  3. مهدی عباسی

    سلام ، با فروشگاه ساز های آنلاین میشه موجودی انبار و تعداد تقاضا و… رو مدیریت کرد؟

    پاسخ
    • Amirreza Ghaffari

      سلام مهدی جان ، بله یکی از اصلی ترین امکانات فروشگاه ساز های آنلاین اعلام موجودی انبار ، هشدار در مورد اینکه بزودی موجودی به پایان میرسد ، و ناموجود کردن خودکار محصول با اتمام موجودی در انبار هست.

      پاسخ
  4. مجید

    سلام
    چطوری میتونیم آمار و اطالاعات کاربرانی که به سایت ما اومدن رو در فروشگاه ساز ها ببینیم؟

    پاسخ
    • Amirreza Ghaffari

      سلام خدمت شما دوست عزیز ، برای اینکه بتوانید همه داده های سایتتان را جمع آوری کنید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید پیشنهاد میشود از ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

      پاسخ
  5. شایان

    سلام برای مدیریت سایت فروشگاهی که با سایت ساز های آنلاین طراحی شده به دانش برنامه نویسی احتیاج داره یا نه؟

    پاسخ
    • Amirreza Ghaffari

      سلام خدمت شما دوست عزیز ، پنل مدیریت این وبسایت ها بسیار ساده است و شما با کمی آموزش میتوانید همه تغیرات را خودتان اعمال کنید ، و به هیچ عنوان نیازی به مد زدن نداشته باشید.

      پاسخ

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *