.

اهمیت نماد اعتماد الکترونیکی در کسب و کار شما

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

نماد اعتماد الکترونیکی

اهمیت نماد اعتماد الکترونیکی طوری است که ، در افزایش فروش شما و افرادی که پرداختی را به شما انجام می دهند عوامل متعددی تاثیر می گذارد. اما هیچ کدام از آن ها نمی تواند جایگزینی بهتر از اعتماد آن ها به شما باشد , هر پرداخت و هر خرید بر پایه یک اعتماد محکم انجام می پذیرد به همین علت ایجاد اعتماد در میان کاربران بسیار حائز اهمیت است. نماد های الکترونیکی از جمله عواملی است که می تواند تاثیر بسیار خوبی را بر روی کاربران در راستای اعتماد سازی آن ها بگذارد در این مقاله قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر با جوانب این نماد چگونه تاثیر و دریافت این نماد همچنین اهمیت نماد اعتماد الکترونیکی آشنا کنیم. اگر شما هنوز طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی خود را نداشته اید و می خواهید در این راستا گام بردارید با تابان شهر همراه باشید تا بتوانید یک فروشگاه اینترنتی بر پایه های محکمی را ایجاد کنید.

اهمیت نماد اعتماد الکتریکی

پیش از هر چیزی شما باید بدانید این نماد چیست و چه اختیاراتی را ایجاد می کند؟اهمیت نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟ و در طراحی فروشگاه اینترنتی و کسب درآمد آنلاین چه کمکی میکند؟ نماد اعتماد الکترونیک نمادی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک صادر می شود این مرکز متعلق به وزارت صنعت معدن تجارت است و بر این مرکز نظارت دارد. هدف از ایجاد این نماد نظارت , قانونمند سازی و چارچوب دهی فعالیت فروشگاه های اینترنتی در فضای مجازی است. خصوصا کسب و کار هایی که تجارت C2B است به این معنا که محصولات خود را به خریداران نهایی می فروشند این نماد در سایت خود ثبت می کنند تا کاربرانی که وارد سایت می شوند با دیدن این نماد بتوانند به این فروشگاه اعتماد کنند و بدانند که اطلاعات آن ها در هنگام پرداخت به صورت کد شده حفظ خواهند شد و می توانند با آسودگی خیال پرداخت خود را انجام دهند. برای مشاوره ی رایگان با کارشناسان ما در تابان شهرتابان شهر همرا باشید .

اهمیت نماد اعتماد الکترونیکی

انواع نماد اعتماد الکترونیک : 

این نماد می تواند به دو صورت صادر شود :

  1. تک ستاره
  2. دو ستاره

که تفاوت آن ها در میزان اختیارات و اطلاعاتی است که این مرکز از فروشگاه در اختیار دارد و آن ها را تایید می کند.

به سئو احتیاج داری؟

روی دکمه زیر کلیک کن تا مشاوره رایگان شرکت تابان شهر رو از دست ندی.

نماد اعتماد الکترونیک تک ستاره

این نماد الکترونیک دارای ویژگی هایی است که در ابتدا گفته شد نیاز دارد تا مالک به طور کامل احراز هویت شود, مدارک به طور کامل ارائه شود , و مرکز به خوبی با محصولات فروشگاه توسط مرکز برسی می شود و نماد اعتماد الکترونیک یک ستاره برای این فروشگاه ها صادر می شود. اهمیت نماد اعتماد الکترونیکی تک ستاره مناسب برای سایت هایی است که گواهی نامه امنیتی ssl ندارند.

نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره

اهمیت نماد اعتماد الکترونیکی

این نماد برای طراحی سایت دارای گواهی نامه ssl است که از امنیت بالاتری برخوردار هستند. این گواهی ضمانتی برای دریافت نماد الکترونیکی دو ستاره است در صورت نبودن این گواهی تک ستاره به سایت تعلق می گیرد. اهمیت نماد اعتماد الکترونیکی دوستاره در دارا بودن این گواهی است.

مشتریان چرا با دیدن این نماد اعتماد می کنند؟

در گذشته به دلیل ثابت نبودن این فروشگاه های اینترنتی و فعالیت آزادنه آنها زمینه را برای فعالیت افراد سود جو فراهم می ساخت و بستری را برای دزدی و از بین بردن اعتماد افراد از خرید اینترنتی منجر می شد و طبع ثبت نشدن این فروشگاه ها از طریق قضایی پیگیری این افراد و داد خواهی برایشان بسیار دشوار و در برخی از این موارد غیر ممکن می ساخت. و آمار دقیق از میزان تخلف در این بازار مشخص نبود.

با روی کار آمدن این مرکز و شخص ثالث بودن آن ها در معاملات سبب شد تا افراد بدانند نصب شدن این علامت به معنای نظارت بر روی کار این فروشگاه است و امنیت آن تامین شده است فعالیت آن ها با موارد تایید شده در این سازمان مطابقت دارد. علاوه بر می دانند اگر دزدی انجام شود چه توسط دزدیدن اطلاعات شخصی افراد هک شدن و یا برداشت غیر قانونی می توانند از یک سازمان مسئول تقاضای دادخواهی کنند.

Untitled 5 2

اما این نماد علاوه بر اعتماد سازی افراد برای پرداخت مطمئن در اعتماد سازی آنها برای اطلاعات هر محصول هم تاثیر گذار است زیرا این اطلاعات و محصولات که رد سایت شما ثبت می شود توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک چک شده است.

نکات مهم نماد الکترونیکی

نکات مهم نماد الکترونیکی
1- بعد پایان فرایند ساخت و ثبت سایت خود اقدام به دریافت این نماد کنید.
2- نام مالک دامنه باید با نام مالک سایت فروشگاهی یکسان باشد.
3- تمام این مراحل اینترنتی است و نیاز به حضور اداری شما ندارد. شما می توانید از طریق سایت نماد اعتماد الکترونیکی مراحل دریافت را طی کنید.
4- برای طی کردن مراحل دریافت این نماد نیاز است تا مالک به صورت کامل احراز هویت شود و مدارک ارسال شود.
5- این نماد باید قابلیت کلیک را بر نماد وجود داشته باشد.

ضرورت داشتن و اهمیت نماد اعتماد الکترونیکی

1- با داشتن این نماد می توانید به کسب و کار اینترنتی خود رسمیت بدهید و خیال مشتریان را برای اعتماد به شما راحت سازید تا با خیال راحت به خرید و پرداخت هزینه در سایت شما بپردازند

2- مزیت دیگری که این نماد برای شما ایجاد می سازد زمینه سازی تا شما بتوانید از بانک به طور رسمی درگاه دریافت کنید, دریافت این درگاه به طور مستقیم از سمت بانک امنیت این پرداخت را بسیار افزایش می دهد زیرا در صورت عدم توانایی در استفاده از آن ها باید از درگاهای وابسته استفاده کنید که به معدودی از آنها می توان به طور کامل اعتماد داشت جدا از اعتماد سود پرداختی جهت انجام تراکنش ها بسیار حائز اهمیت است و برخی آن ها ممکن است بابت آن مبالغ بالایی از شما در خواست کنند.

3- این نماد می تواند امکان پرداخت درب منزل ( COD) را برای شما با پنل اداره پست ایجاد کند

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *