.

10 ابزار کاربردی برای برنامه نویس اندروید

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

ابزار برنامه نویسی اندروید

خبر خوبی که برای برنامه نویس های اندروید داریم این است که برای این کار نیازی به داشتن موبایل اندروید ندارید. تنها چیزهایی که که لازم دارید یک کامپیوتراست تا SDK را روی آن نصب کنید و یک شبیه ساز موبایل و یکسری ابزار برنامه نویسی اندروید !  ولی این را هم بدانید که کار یک برنامه نویس اندروید به همین سادگی ها هم نیست شما علاوه بر اینکه باید به زبان جاوا تسلط کافی داشته باشید باید بتوانید از گریدل هم استفاده کنید.اصلا نگران نباشید چون شرکت تابان شهر با داشتن افراد متخصص در این زمینه میتواند به شما کمک کند. اگر به دنبال سایر خدمات تابان شهر هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله های ساخت برنامه اندروید یا ساخت اپ موبایل را نیز مطالعه کنید .

ابزار برنامه نویسی اندروید

با توجه به statista گوگل بیشتر از 2.8 میلیون اپلیکیشن در دسترس برای برنامه نویس اندروید دارد. از آنجاییکه موبایل های اندروید روز به روز بیشتر می شوند نیاز و تقاضا برای برنامه نویسی اندروید و ابزار های مربوط به آن بیشتر خواهد شد. به شما پیشنهاد می شود مقاله ی ما راجع به برنامه نویسی اندروید را مطالعه کنید. از نمونه کار های ما می توانید برنامه نویسی وساخت اپلیکیشن اندروید نایب را مشاهده کنید.

1. Android Studio   برای برنامه نویس اندروید :

برای ساخت اپلیکیشن اندروید یکی از ابزار های خوب و پر استفاده ، اندروید استودیو است که همیشه در راس پرکاربردترین و مهم ترین ابزار های یک برنامه نویس اندروید بوده است. اندروید استودیو امکان ویرایش کد،رفع اشکال و سنجش ابزارها را به راحتی  در اختیار برنامه نویس اندروید قرار می دهد. این ابزار کاملا رایگان می باشد و علاوه بر اینکه از طریق گوگل ساپورت می شود توسط انجمن برنامه نویسان اندروید نیز حمایت شده است.

ابزار برنامه نویسی اندروید

2.  (Android Debug Bridg) ADB  :

اندروید استودیو شامل ADB  است .ADB یک پل یا راه ارتباطی بین دستگاه اندروید و دیگر کامپیوتر های استفاده شده در طول برنامه نویسی و اشکال زدایی وپردازش QA  می باشد. با اتصال یک دستگاه اندروید به یک کامپیوتر پیشرفته و وارد شدن به یکسری دستورات ترمینال یک برنامه نویس اندروید قادر به اصلاح کردن نیاز های هر دو دستگاه خواهد بود.

ابزار برنامه نویسی اندروید

3.  AVD Manager  :

یکی دیگر از خاصیت های اندروید استودیو AVD Manager  می باشد. AVDیک شبیه ساز است که برای راه اندازی اپلیکیشن اندروید روی یک کامپیوتر استفاده می شود. ماشین مجازی AVD  به اپلیکیشن اندروید این امکان رو می دهد که بدون نصب شدن اجرا شود. علاوه بر این امکانات سخت افزارای مانند screen size, bluetooth,Gps  را در اختیار برنامه نویس قرار داده است. پس از نصب اندروید استودیو تعدادی الگوی آماده ی AVD در اندازه های مختلف برای ما قابل استفاده است .

ابزار برنامه نویسی اندروید

4.  Eclipse  :

یک محیط توسعه ی نرم افزاری است که حتی قبل از اندروید استودیو وجود داشته است. در گذشته از این محیط بیشتر استفاده می شد اما الان اندروید استودیو جایگزین مناسبتری است. در ابتدا فقط برای زبان جاوا بوده ولی رفته رفته پیشرفت کرده و در حال حاضر برای زبان های برنامه نویسی همچون cc+,pyton,php,android هم استفاده می شود. با وجود اینکه گوگل چند وقتی است که از Eclipse حمایت نمی کند ولی همچنان بعضی از برنامه نویسان از آن استفاده می کنند.

ابزار برنامه نویسی اندروید

5. Fabric :

در سال 2014 توییتر این محیط توسعه ی نرم افزاری (platform) را معرفی کرد. این محیط برنامه نویس  را قادر به ساخت اپلیکیشن بهتر می سازد. این سیستم اطلاعات مربوط به کاربران و خطا ها و کرش ها در اختیار ما میگذارد. متاسفانه این سیستم برای ایران تحریم شده و برای استفاده از آن باید  فیلتر شکن داشته باشید. در سال 2017 گوگل آن را از توییتر خریداری می کند و هم اکنون کمپانی های بزرگی مثل Spotify,Uber,Yelp از fabric  برای برنامه نویسی اپلیکیشن خود استفاده کرده اند.

ابزار برنامه نویسی اندروید

6. Source Tree :

Source Tree  یکی از ابزارهای رایگان است که با ویندوز و مک سازگار می باشد. این ابزار چگونگی ارتباط ما با مخازن Git را ساده می کند. بنابراین شما می توانید روی برنامه نویسی متمرکز شوید. پس از یادگیری کار با گیت Git بهتر است برای راحت تر شدن کار خود UI مناسبی برای گیت مانند Source Tree  را دریافت و از آن بهره ببرید.

ابزار برنامه نویسی اندروید

7. GameMaker Studio :

برای برنامه نویسان بازی های اندرویدی یکی از محبوب ترین ابزار ها  Studio: GameMaker  است. این ابزار همه چیزی که ما برای ساخت یک بازی دو بعدی و سه بعدی  نیاز داریم فراهم می کند. کار با این ابزار بسیار راحت بوده و به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به مطلع بودن از زبان برنامه نویسی بازی خود را شبیه سازی کنند و بسازند. همچنین کاربرانی که قادر به برنامه نویسی هستند می توانند با این ابزار بازی های حرفه ای تری بسازند.

ابزار برنامه نویسی اندروید

8. Genymotion :

یکی دیگر از شبیه ساز های اندروید Genymotion  است که یک ابزار بسیار محبوب در بین برنامه نویسان بازی است. به دلیل سرعت بالا و انعطاف پذیری منحصر به فردی که این ابزار دارد و همچنین اینکه امکان رفع خطا های موجود را پیش از خروجی نهایی در اختیار برنامه نویس قرار می دهد ، یکی از مفید ترین و پرکاربرد ترین ابزار ها محسوب میشود.

ابزار برنامه نویسی اندروید

9. Gradle :

یکی دیگر از کارآمد ترین ابزار های برنامه نویسی اندروید Gradle است که جزوه ابزار جدید و توسعه یافته می باشد . ابتدا برای برنامه نویسی جاوا و سپس بعد از آن که گوگل اعلام کرد از آن برای برنامه نویسی اندروید هم استفاده می شود.

ابزار برنامه نویسی اندروید

10. Unity 3D :

قوی ترین موتور برای ساخت بازی های اندروید می باشد. این موتور توسط تکنولوژی یونیتی ساخته شده است. علاوه بر بازی های اندروید برای بازی های کامپیوتر و وب سایت می توان از آن بهره گرفت. این موتور در بین طراحان بازی بسیار محبوب است چراکه دارای سیستم Blueprint می باشد که نیاز به کد گذاری های زیادی رو از بین می برد. طراحان با حداقل تجربه در زمینه ی برنامه نویسی می توانند از این موتور برای ساخت بازی های پیشرفته استفاده کنند.

ابزار برنامه نویسی اندروید

 در خصوص ابزار های برنامه نویسی اندروید می توانیم منتظر آپدیت های جدید باشیم تا با کاربری جذاب تر به سراغ برنامه نویسان اندروید بیایند . در حوزه طراحی اپ های اندروید و… میتوانید با تابان شهر در تماس باشید ، همچنین برای اطلاع از نحوه طراحی اپلیکیشن ووکامرس و مزایای آن را نیز مطالعه کنید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *