.

9 تا از بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی در سال 1402

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

نمی دانم چند بار تا به حال خواستید که بدانید بهترین سایتهای ایرانی کدام سایت ها هستند. تا به حال به دنبال این موضوع بوده اید؟ قبلا هم مطلبی همانند این مقاله در جایی نظرتان را جلب کرده است؟ هرکسی ممکن است با هدف خاصی به سراغ این مقاله بیاید و عجیب هم نیست اگر یک سری مورد تکراری مانند مقالات دیگر را ببیند. هر طور هم بخواهیم حساب کنیم، بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی (که ما آن ها را می شناسیم) هرچقدر هم که خوب باشند، به خلاقیت ها و ریسک هایی که سایت های خارجی به آن ها دست می زنند، نمی رسند. به هر حال امید است که طراحی سایت در ایران بتواند قدم های بزرگی را بردارد و روز به روز بیشتر به سمت پیشرفت برود. در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین سایت های ایرانی از نظر طراحی را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با  انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی

بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی

قبل از اینکه به سراغ به سراغ بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی برویم بد نیست که چند نکته را به خاطر داشته باشیم و سپس به سراغ لیست برویم. خیلی از طراحی سایت هایی که نام خواهیم برد احتمالا برای شما آشنا هستند و خودتان به آن ها سر زده اید و صرفا ما قرار است نکاتی که آن ها در طراحی سایت رعایت کردند را به شما گوشزد کنیم. همچنین با این وجود کمی قرار است نگاه انتقادی هم به آن ها داشته باشیم و یک سری نکاتی که بهتر بود داشته باشند را نیز متذکر شویم. همچنین باز هم تاکید می کنیم که تمرکز ما روی طراحی این سایت هاست و محتوای آن ها را خیلی مد نظر قرار نمی دهیم. در آخر هم اینکه سعی کردیم که واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم و نکاتی هم که ذکر می شود، نتیجه تحلیل و بررسی خودمان است.

ما سعی می کنیم که به “بهترین سایت های ایرانی از نظر طراحی” نگاه دیگری داشته باشیم و این موضوع را هم کاملا می دانیم که سایت هایی در سرتاسر وب فارسی وجود دارند که ممکن است از تمامی این ها طراحی بهتری داشته باشند که البته، اندازه این موارد شناخته شده نیستند. بیشتر این سایت ها بر پایه رتبه الکسا انتخاب شده اند ولی ترتیب آن ها در این لیست کمی با ترتیب خود الکسا فرق می کند. تلاش ما این است که چیزی را به شما از بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی ارائه بدهیم که حداقل کمی با چیزی که تا به حال خوانده اید فرق کند و باعث شود کمی هم شما در این سایت ها تفکر کنید و ببینید که اساس کار آن ها چیست. پس در این مقاله همراه ما باشید که به بررسی این سایت ها بپردازیم.

9 تا از بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی

Goldtag

یکی از بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی فروشگاه گلدتگ است که طراحی آن همان چیزی است که یک فروشگاه اینترنتی باید باشد. کتگوری محصولات به خوبی طراحی شده است و تصاویر و آیکون ها آنقدری چشم نواز است که خود سایت شما را ترغیب به خرید کردن می کند. به این خاطر این سایت را در رتبه اول قرار دادیم که نه تلاش کرده است آنقدر خلوت باشد که محصولات را فدای طراحی کند و نه آنقدر شلوغ است که کاربر در سایت سردرگم بشود. طراحی این سایت خودش شما را به آنچه که می خواهید می رساند و این سایت از طراحی خود به عنوان یک راهنما برای مشتری استفاده کرده است و همین موضوع جای تحسین دارد. انتقاد چندانی هم به این فروشگاه وارد نیست و باید به طراحی آن آفرین گفت.

Goldtag

Shatel

شاید پیش خودتان بگویید که شرکتی که اینترنت خیل عظیمی از ایرانیان را تامین می کند باید هم یکی از بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی را داشته باشد. در حالی که خیلی از معروف ترین سایت ها که مرتبط با طراحی سایت هم اتفاقا هستند هم نتوانستند به خوبی شاتل ظاهر بشوند. سایت شاتل شاید یکی از معدود نمونه های ایرانی باشد که بتواند با بهترین طراحی سایت های خارجی رقابت کند. چرا؟ چون طبق استاندارد های جهانی طراحی شده است. تجربه کاربری در این سایت بسیار عالی است و طراحی این سایت آنقدر ساده و سر راست است که طولی نمی کشد که کاربر به آن چیزی که می خواهد برسد. به غیر از طراحی خود سایت، پنل اختصاصی کاربران شاتل نیز به نوعی طراحی شده است که هم کاربران از سادگی آن به وجد می آید و هم از حرفه ای بودن آن حساب می برد.

Shatel

Zarinpal

خود ما خیلی با این سایت سر و کار داریم و به هر حال کار ما ایجاب می کند که بیش از دیگران به سراغ یکی از بهترین سایت های ایرانی از نظر طراحی برویم. زرین پال سادست و باور کنید که همین سادگی آن چیزیست که مخاطب به آن نیاز دارد. زرین پال حاشیه نرفته است و تمام تلاشش را می کند که بهترین امکانات را به ساده ترین شکل در اختیار کاربر قرار بدهد. این موضوع را هم در رنگ بندی سایت می توان به خوبی دید که از دو رنگ اصلی برند استفاده شده است، هم در دکمه هایی که به خوبی سر جای خودشان قرار گرفته اند که کاربر با آن ها تعامل برقرار کند. در ضمن، پنل کاربری این سایت یکی از ساده ترین و کار راه انداز ترین طراحی ها را دارد و تجربه کاربری خوبی را رقم می زند.

Zarinpal

Digikala

خیر! اینکه مانند لیست های دیگر در این موضوع، این سایت را در رتبه اول نیاوردیم، نشان نمی دهد که ما دشمنی ای با دیجی کالا داریم. دیجی کالا یکی از محبوب ترین و پر بازدید ترین سایت های ایرانی محسوب می شود و یکی از بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی هم می باشد. تنها ایرادی که شاید به آن وارد باشد (که یکسری ممکن است اصلا آن را ایراد هم ندانند!) شلوغی این سایت است که البته می تواند به حق هم باشد. دیجی کالا نیازی به معرفی ندارد و خودتان احتمالا اگر وارد سایت ما شده اید، حداقل یک بار هم که شده وارد این سایت شده اید و می دانید که طراحی آن با وجود اینکه بر طبق ترند های روز دنیا نیست، اما همچنان یکی از بهترین طراحی سایت های ایرانی محسوب می شود.

Digikala

Parshost

شما اگر به این سایت نگاه کنید شاید به نظرتان برسد که چرا باید آن را یکی از بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی سایت به حساب آورد؟ چون این سایت نسبت به خدماتی که ارائه می دهد سایت خود را طراحی کرده است و می داند که چه کسانی قرار است به سراغ آن بیایند. افراد عادی جامعه عاشق تفاوت ها، خلاقیت ها و گاهی شلوغی ها هستند اما درصد بیشتری از کسانی که به سراغ خدمات هاستینگ می روند، افرادی هستند که معمولا وقت ندارند و می خواهند سریع به هدفشان برسند و کار خودشان و چند نفر دیگر را راه بیندازند. همین طراحی ساده، همین گزینه های سر راست و همین توضیحات کوتاه در المان های محتوایی کوچک، همان چیزی است که مخاطبان این سایت می خواهند. پس باز هم طبق طراحی کلاس جهانی، این مورد یکی از بهترین سایت ها محسوب می شود.

Parshost

Alibaba

باز هم یک سایت معروف دیگر که ما آن را دیر معرفی کردیم. برندی که اگر وارد سایتش هم نشده باشید دیگر بیلبورد های آن را در اتوبان های مختلف مشاهده کرده اید. طراحی این سایت با ترکیب رنگ های اصلی این برند انجام شده است و علی بابا با وجود بزرگ و گسترده بودن خدماتش، موفق شده است که یک سایت جمع و جور را به مخاطب ارائه بدهد که مخاطب سریع به هدفی که دارد دست پیدا کند. دقیقا همین سادگی در طراحی است که علی بابا را به لیست بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی ما راه داده است می داند مخاطب سایتش، نمی خواهد که در سایت گم بشود و می خواهد به سرعت بلیطی که می خواهد را دریافت کند.

Alibaba

Basalam

قرار نیست که زیاد درباره موضوعات سایت ها صحبت کنیم اما اینجا، طراحی سایت در با سلام، کاملا در خدمت محتوا و موضوع سایت بوده است. این مورد از بهترین سایت های ایرانی از نظر محتوا به گونه ای طراحی شده است که به مخاطب آن حس صمیمت و سنتی ایرانی را بدهد. طراحی این سایت، قرار نیست که اصلا شبیه به سایت های خارجی باشد و نباید هم که باشد. سایت ساده اما پر مفهومی که قرار است ما را به جاهای مختلف ایران ببرد تا بتوانیم محصولات اصیل ایرانی را دریافت کنیم. این سایت هم کاملا توانسته است از پس تداعی کردن چنین محیطی بر بیاید.

Basalam

Woocommerce.ir

شاید لازم نبود که طراحی این سایت به این حد ساده باشد و شاید لازم بود که به عنوان ارائه دهنده ووکامرس فارسی، یک سری خلاقیت های خاصی را هم به خرج می داد اما به هر حال نمی شود ووکامرس فارسی را یکی از بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی ندانست. سایتی که کاملا نماینده آن چیزی است که ارائه می دهد و طراحی آن هم به همان صورتی است که باید باشد، ساده، جمع و جور و در عین حال کاملا مشروح که مخاطب بتواند با آن ارتباط بگیرد.

Woocommerce.ir

RTL-Theme

سایت ارائه دهنده قالب های سایت باشی و خود سایتت جز بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی نباشد؟ احتمالا اگر RTL مجبور نبود که چندین محتوا و اطلاعات را همزمان به مخاطب بدهد، می توانست طراحی خارق العاده ای داشته باشد اما باز هم RTL همان چیزی را به مخاطب داده است که می خواهد. سایت راست چین، خودش یکی از بهترین نمونه های سایت های راست چین فارسی می باشد و می تواند الگوی خوبی برای سایت های ایرانی دیگر باشد.

RTL-Theme

سخن پایانی

با وجود اینکه سعی کردیم عدالت را در معرفی بهترین سایتهای ایرانی از نظر طراحی رعایت کنیم، همچنان شاید سایت هایی ماندند که نشد بررسی بشوند و در این لیست قرار بگیرند. اما به هر حال مسلما نظر ما بهترین نظر نیست و این لیست به احترام به تمامی طراحان سایت ایرانی تهیه شده است. تنها موضوعی که می ماند این است که بهتر از این ها هم می شود که طراحی سایت را انجام داد و فقط لازم است که کمی طراحان سایت ریسک پذیر تر شوند و کمی سرمایه گذاران، دست طراحان را برای خلاقیت بیشتر باز کنند تا سایت های جالب تری از نظر طراحی را شاهد باشیم. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *