.

11 تا از بهترین وب سایت های دنیا در سال 2023

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

اینکه بهترین سایت های جهان چه سایت هایی هستند کاملا واضح و مشخص است. همه ما می دانیم که سایت هایی مانند Google، Facebook، Youtube و … همگی بهترین سایت های جهان هستند که هرکدام از آن ها میلیون ها بار در روز دیده می شوند و هیچکس ذره ای شک در محبوبیت آن ها ندارد. ولی بحث ما در این مقاله متفاوت است و ما می خواهیم کمی کاربردی تر به بهترین وب سایت های دنیا نگاه کنیم. در واقع می خواهیم سایت هایی را به شما معرفی کنیم که از لحاظ طراحی در سطح بالایی قرار دارند و می توانند منبع الهام خوبی برای طراحی های ما باشند. ما شاید هیچوقت نتوانیم سایتی مانند Google یا Youtube را طراحی کنیم. اما در ادامه همراه ما باشید که سایت هایی را معرفی کنیم که شاید یک روز بتوانید موفقیت آن ها را تکرار کنید.

آشنایی با  انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

بهترین وب سایت های دنیا

بهترین وب سایت های دنیا

بخواهیم با شما رک باشیم، خلاقیت و ایده های ناب همیشه حرف اول را در طراحی سایت می زنند. خلاقیت پایه اصلی هرچیزی است که پیشوند “طراحی” را به خودش می گیرد و شاید اگر ما بخواهیم چیزی را منبع تقلید خودمان قرار بدهیم، کار اشتباهی باشد. به هر حال ما قرار نیست اینجا درباره تقلید صحبت کنیم، ورژن بهتری از تقلید به نام الهام وجود دارد که می تواند ما را برای خلاقیت های بیشتر آماده کند. شما یک سایت را نگاه می کنید و از ویژگی جالبی که در خودش قرار داده است خوشتان می آید. پس شما نیز با کمی تغییر، آن ایده را پیاده سازی می کنید و حتی ممکن است آن را بهتر نیز به اجرا بگذارید. به هر حال بهترین وب سایت های دنیا هم منابع الهامی داشتند که شاید فقط ما از وجود آن ها خبر نداریم.

سایت هایی که در این مقاله به شما معرفی می کنیم همگی سایت هایی هستند که احتمالا شما هم می خواهید برای طراحی سایت خودتان از این نوع سایت ها استفاده کنید. کمتر کسی هستش که به سراغ یک شرکت طراحی سایت برود و از آن ها بخواهد که برایش یک سایتی مثل google طراحی کنند. اما مثلا ممکن است شما بخواهید یک فروشگاه اینترنتی شبیه به دیجی کالا داشته باشید. شاید شما نتوانید در همان اول کار موفقیت دیجی کالا را تکرار کنید ولی حتی ممکن است بتوانید که یک طراحی بهتر از آن را پیاده سازی کنید و خودتان یک روز تبدیل به یک الگو بشوید. یادتان باشد که همه چیز همیشه از یک ایده شروع می شود و آن ایده پرورش می یابد که روزی به یکی از بهترین وب سایت های دنیا تبدیل می شود. پس در ادامه همراه ما باشید.

بهترین وب سایت های دنیا در سال 2023

Digital Cover

برنده جایزه وب سایت روز جایزه Awwards را انصافا می توان یکی از بهترین وب سایت های طراحی شده در سال 2023 دانست. یکی از آن سایت های جالبی که آدم هیچوقت فراموشش نخواهد کرد و جذابیتش را هیچگاه از دست نخواهد داد. طراحی لاکچری این سایت طوری شما را وارد دنیای خودش می کند که به خودتان می آیید و می بینید که فقط به خاطر طراحی منحصر به فرد این سایت، مدت ها درگیرش بودید.

Digital Cover

IBM’s The Harmonic State

این مورد از بهترین وب سایت های دنیا برنده جایزه سایت ماه Awwwards شده است. همینکه شما وارد این سایت می شوید خودتان متوجه می شوید که انتخاب این سایت به عنوان بهترین چقدر حق و درست است. این سایت المان های صوتی و تصویری را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده است که یک رابط کاربری عالی را بوجود بیاورد. زمانی که شما وارد این سایت می شوید به شما پیشنهاد داده می شود که هدفون را در گوشتان بگذارید تا کامل تجربه این سایت به شما منتقل بشود. صفحه این سایت به شدت عالی تعادل را بین عناوین بزرگ و کال تو اکشن ها برقرار کرده است که خود این موضوع به شدت برای شما چشمگیر خواهد بود. محتوای این سایت حالت روایی دارد و خدمات این سایت را به صورت جالبی بیان می کند که در نوع خود بی نظیر است.

IBM’s The Harmonic State

Superlist

این مورد از بهترین وب سایت های دنیا هم برنده جایزه سایت ماه Awwwards شده است. Superlist یک اپلیکیشن برای کار کردن است که به اشخاص و تیم های کاری کمک می کند که روش کار کردن خودشان را بهتر کنند. هر زمان که شما وارد یک سایت می شوید، اگر سایت را نشناسید شاید اول پیش خودتان فکر کنید که باید بگردید و ببینید که سایت درباره چیست. به محض ورود به سوپر لیست شما کاملا متوجه می شوید که سایت قرار است چه بگوید و چه چیزی از شما می خواهد. کپی رایتینگ در این سایت عالی نوشته شده است و کاملا شما را جذب خدمات این سایت می کند. المان های بصری این سایت لحظه ای شما را رها نمی کنند و شما همیشه در حال برقراری تعامل با این سایت هستید.

Superlist

Hyer

این سایت برنده جایزه وب سایت ماه از CSS Design Awards شده است و تعجبی هم ندارد که یکی از بهترین وب سایت های دنیا باشد. این سایت تاثیر بسیار بزرگی روی مخاطب خود می گذارد و کیفیت سایت است که مخاطب را وادار به استفاده از خدمات آن می کند. طراحی این سایت عالی است و در صفحه اصلی آن یک هواپیما وجود دارد که به آرامی در صفحه سایت حرکت می کند و توجه مخاطب را جلب می کند. تصاویر این سایت با وجود جذابیت، بیش از اندازه حواس مخاطب را پرت نمی کنند و فضاهای خالی هم به خوبی در این سایت لحاظ شده اند. کال تو اکشن ها در جای درست خودشان هستند و طراحی مرتب و تمیز سایت یک تجربه بصری عالی برای مخاطب ایجاد می کند.

Hyer

Swab the World

این مورد از بهترین وب سایت های دنیا برنده جایزه Site of the Day از Awwwards شده است که از ویژگی های بصری فوق العاده ای بهره مند است. رنگ بندی عالی، اشکال نگاتیوی و طراحی تمیز و مرتب آن، این سایت را به یکی از بهترین سایت های این لیست تبدیل کرده است. تصاویر و المان های بصری این سایت کاملا یک حس انسانی خاصی را به مخاطب القا می کنند و باعث می شوند که از لحظه لحظه حضورش در سایت لذت ببرد. طراحی این سایت، به نوعی است که انگار یک سایت زنده است و همه چیز در آن جان دارد.

Newest Americans

برنده Honorable Mention سایت Awwwards یکی دیگر از بهترین وب سایت های دنیا محسوب می شود. سایتی که باز هم با المان های بصری جذاب خود چشم مخاطب را خیره می کند و با وجود تصاویر واقعی در آن، هدف سایت را برای مخاطب مشخص می کند. سایت نه تنها از نظر بصری در سطح بالایی قرار دادر، بلکه نویگیشن های ساده و کارکرد های جالب آن نیز از نکات مثبت این سایت محسوب می شوند.

Newest Americans

Spotify Design

یکی دیگر از برندگان Honorable Mention سایت Awwwards که برای همان برند معروف اسپاتیفای است. منتهی این سایت اسپاتیفای کارکردش کمی با اپلیکیشن آن فرق می کند. در واقع این سایت بیشتر از اینکه تمرکزش روی صدا باشد، روی تصویر است و توضیحات مرتبط با موسیقی ها و پادکست ها را با المان های تصویری به ما نشان می دهد. رنگ های روشن، دراپ شدو ها و انیمیشن های ظریف این سایت آن را به یکی از بهترین وب سایت های دنیا تبدیل کرده است.

Spotify Design

Andy Warhol

اندی وارهول یک هنرمند، کارگردان و تهیه کننده فیلم بود که همیشه سبک خاصی را برای کار هایش انتخاب می کرد که مخصوص خودش بود. حال این سایت مرتبط با طراحی هم از استایل هنری آن هنرمند الهام گرفته است و یک سایت عالی طراحی کرده است. سایتی که مانند دو سایت قبلی توانسته است جایزه Honorable Mention از سایت Awwwards را دریافت کند. شما در این سایت می توانید هر چیزی که به عنوان جذابیت بصری به ذهنتان می رسد را مشاهده کنید و اصلا خود سایت می خواهد که یکی از منابع الهام سایت های دیگر باشد.

Andy Warhol

Human Interaction Company

یکی دیگر از بهترین وب سایت های دنیا سایت Human Interaction Company است که برنده جایزه Corporate Website از سایت Red Dot شده است. شما همینکه وارد سایت می شوید خیلی سریع می توانید با آن تعامل برقرار کنید و در رابطه با تعاملات انسانی اطلاعات جالبی دریافت کنید. این سایت موضوع جالبی دارد که اگر دوست دارید خودتان به سراغ آن بروید و مطالعه کنید اما این سایت می تواند یک منبع الهام خوب برای طراحی تجربه کاربری عالی باشد.

Human Interaction Company

Garoa Skincare

این مورد از بهترین وب سایت های دنیا قرار است حس لاکچری بودن را به طور کامل با یک سایت به ما القا کند. این سایت که یکی دیگر از برندگان Site of the Day از سایت Awwwards می باشد، با وجود اینکه ممکن است محصولاتی از هر قیمت و هر سطحی داشته باشد، باز هم حس لاکچری بودن را با طراحی عالی خود به کاربر القا می کند. کاربر خودش با ورود به این سایت و دیدن المان های بصری با کیفیت، تایپ فیس ها و تعادل بسیار عالی بین المان ها، حس لاکچری بودن را دریافت می کند و این حس را می گیرد که اینجا قرار است کاری کند که او احساس مهم بودن کند. هرچند که این سایت خیلی ساده فقط درباره مراقبت های پوستی می باشد اما هنر این است که شما به بهترین نحو خدمات خودتان را نمایش بدهید.

Garoa Skincare

1917: In the Trenches

اگر یادتان باشد سال 2019 یکی از بهترین سال ها برای دنیای سینما بود و یکی از فیلم هایی هم که در آن معرفی شد فیلم 1917 بود که در مراسم اسکار هم جایزه گرفت. البته که سایت این فیلم هم مانند خود فیلم جایزه مخصوص خودش یعنی Awwwards’ Best Website of the Day را دریافت کرد. این سایت در واقع برای تبلیغ فیلم ساخته شده بود و انقلابی در سایت های تبلیغات انحصاری فیلم ایجاد کرد. کاربر با برقراری تعامل با المان های سایت می تواند موضوع فیلم را به خوبی متوجه شود و برای دیدن آن هیجان زده شود. چه چیزی بهتر از اینکه سایت شما بتواند طوری باشد که بهترین تبلیغ برای محصولتان باشد؟

1917_ In the Trenches

سخن پایانی

در این مقاله تلاش شد که بهترین وب سایت های دنیا به شما معرفی بشوند و خودمان هم می دانیم که این سایت ها رسما بهترین سایت های دنیا نیستند. اما حداقل جوایزی که این سایت ها طی سال های مختلف دریافت کرده اند نشان می دهد که چقدر ایده جالبی پشت آن ها بوده است و چقدر می توانند منبع الهامی برای دیگر سایت ها باشند. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و شما نیز ایده خوبی برای طراحی سایت به ذهنتان رسیده باشد.

منبع:

Hubspot

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *