.

9 مورد از بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت در سال 2023

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

اینکه ما برای طراحی سایت خودمان به دنبال ابزار بگردیم اصلا چیز بدی نیست. مطمئن باشید هیچکدام از طراحان و توسعه دهندگان حرفه ای سایت، تمام یک سایت را دستی با کد نویسی طراحی نمی کنند و آن را توسعه نمی دهند، بلکه همه آن ها حداقل از یک یا دو ابزار برای بهتر شدن کارشان استفاده می کنند. در اینجا نیز ما قصد داریم چند مورد از بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت را به شما معرفی کنیم که شما نیز بتوانید یا سایت خودتان را طراحی کنید، یا اینکه اینجا حداقل نقطه شروعی برای شروع کار طراحی سایت شما باشد. ابزار هایی که در اینجا قرار است معرفی کنیم را ممکن است بشناسید و یا اینکه قبلا با آن ها کار کرده باشید، اما باز هم به هر حال بد نیست که نگاهی به این مقاله بیندازیم و شاید ابزار جدیدی کشف کردیم. همراه ما باشید.

آشنایی با  انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

طراحی سایت با 200 هزار تومان!

بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت

گاهی وقت ها دیگرانی که درباره طراحی سایت ایده ای ندارند، خیال می کنند که وقتی ما لفظ طراحی سایت را به کار می بریم، همیشه منظورمان و برنامه نویسی یا کدنویسی سایت است. در حالی که همانطور که قبلا هم گفته بودیم، پروسه ساخت یک سایت، چندین بخش و چندین مرحله دارد که گاهی هرکدام از آن بخش ها را یک شخص خاصی باید انجام بدهد. با این تفاسیر ما برای انجام بخش های مختلف طراحی سایت، به ابزار های مختلفی هم نیاز داریم و برای همین هم هستش که مبحث بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت مطرح می شود. یعنی ما به دنبال یک سری ابزار هایی هستیم که این ابزار ها در راه ساخت یک سایت همراه ما باشند و یک سری بخش های مختلف را برای ما انجام بدهند.

اشتباه هم نکنید، در این مقاله قرار نیست درباره ابزار هایی صحبت کنیم که کدنویسی را از ما بگیرند. در اینجا بیشتر از هر چیز، تمرکزمان روی ابزار هاییست که قرار است نقش کمک کننده را ایفا کنند. هیچکدام از این ابزار ها خودشان نمی توانند به تنهایی یک سایت را برای ما بالا بیاورند و فقط قرار است که یک سری کار ها را در این مسیر برای ما انجام بدهند که شاید خودمان به تنهایی نتوانیم به خوبی از پس آن ها بر بیاییم. ما این ابزار ها را در سه کتگوری متفاوت گنجانده ایم که این سه کتگوری شامل ابزار های مناسب طراحان گرافیک، ابزار های مناسب برای طراحی محصول و در نهایت ابزار هایی برای طراحی UI/UX می شوند. با ما همراه باشید تا با این ابزار ها بیشتر آشنا شویم.

9 مورد از بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت چه مواردی نیستند؟

قبل از اینکه وارد معرفی بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت بشویم، بد نیست که روی یک موضوع دوباره تاکید کنیم. نرم افزار هایی که ما در اینجا قرار است معرفی کنیم نه CMS هستند و نه جزو هیچکدام از سایت ساز ها می باشند. این نوع از ابزار ها را در مقاله قبلی یعنی نرم افزار طراحی سایت بدون کدنویسی به شما معرفی کردیم. در آنجا هم یک سری سایت ساز را به شما معرفی کردیم، هم به طور کامل به یکی از بهترین CMS ها برای طراحی سایت بدون کد نویسی پرداختیم. اینجا ام موضوع متفاوت است. اینجا ما قرار نیست ابزار هایی داشته باشیم که برای ما سایت بسازند، بلکه این ابزار ها قرار است “کمک کنند” که ما طراحی سایت خودمان را به بهترین نحو انجام بدهیم و در نهایت، کار اصلی را خودمان انجام می دهیم.

در ادامه بهتر است بدون اتلاف وقت، به سراغ اولین دسته بندی از این موارد بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت برویم.

نرم افزار های کمکی طراحی سایت

Coolors

یکی از اصلی ترین مواردی که در طراحی سایت با آن درگیر هستیم برندینگ است. یکی از چیز هایی هم که باعث برندسازی می شود، رنگ ها هستند. یکی از موارد بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت Coolors است که این نرم افزار به ما کمک می کند که بهترین و مناسب ترین رنگ ها را برای کسب و کار خودمان انتخاب کنیم. این نرم افزار یک ابزار عالی و خلاقانه برای پیدا کردن Color Scheme سایت خودتان است که باعث می شود دیگر وقت با ارزش خودتان را برای پیدا کردن رنگ های مختلف المان های سایت هدر ندهید. این نرم افزار بهترین ترکیب رنگ ها را برای شما انتخاب می کند و به شما این اجازه را می دهد که بهترین را از بین آن ها برای خودتان انتخاب کنید.

به محض اینکه شما انتخابتان را انجام دادید، تنها کافیست که Hex Code آن را کپی کنید و در پروژه خودتان آن را قرار بدهید.

Adobe Illustrator

بعید است که طراح باشید و این مورد از بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت را نشناسید. اما با این فرض که تازه با این تخصص آشنا شده اید ما نیز آن را به شما معرفی می کنیم. این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار های طراحی است که بهترین طراحی های گرافیکی Vector را برای شما به ارمغان می آورد. هرچند که این نرم افزار به همینجا محدود نمی شود، شما با این نرم افزار می توانید طراحی آرت ورک، نقاشی، کشیدن اسکچ، ساخت چیدمان ها و … را نیز انجام بدهید. از خوبی این ابزار هرچه بگوییم کم است و بعید هم می دانیم که آن را نشناسید، صرفا شاید تا به حال نمی دانستید که یکی از بهترین ابزار های طراحی سایت است که حالا دیگر می دانید.

Canva

به سراغ یکی دیگر از بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت رفته ایم و آن هم Canva است. ابزاری به مراتب ساده تر از Adobe Illustrator که البته ساده تر بودن آن دلیل بر ناکارآمدی آن نیست. هرچند که این ابزار برای تازه کار ها ایده آل تر است و به آن ها اجازه می دهد که طراحی سایت، ساخت بنر، تصویر سازی و … را انجام بدهند. همچنین شما می توانید بدون اینکه طراحی سایت خودتان را از صفر خودتان انجام بدهید، از قالب های مناسب Canva استفاده کنید و صرفا خودتان روی آن ویرایش های لازم را انجام بدهید که این کار نیز با امکان Drag-and-Drop عالی این نرم افزار انجام می شود.

بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت برای طراحی محصول

Sketch

اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی داشته باشید، بد نیست که سری به Sketch بزنید. یکی از بهترین ابزار ها برای طراحی محصول که یک ادیتور وکتور عالی برای MacOS است. این ابزار مانند Illustrator کار نمی کند و به جای آن، بسیار برای ساخت نمونه های اولیه، محصول سازی و انیمیشن سازی کردن آن ها کاربرد دارد. همچنین این ابزار به شما اجازه می دهد که لینک نمونه اولیه های ساخته شده در این نرم افزار را برای دوستان یا همکاران خودتان به اشتراک بگذارید که آن ها نیز روی آن نظر بدهند و همچنین اگر شما اجازه بدهید، تغییرات خودشان را نیز روی آن اعمال کنند.

Smartmockups

این مورد از بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایتاین اجازه را به شما می دهد که تصاویر خودتان را به یک ویترین با کیفیت حرفه ای تبدیل کنید. یعنی دیگر شما نیازی نیست برای محصولات خودتان یک ویترین طراحی کنید، بلکه خود این ابزار از تصاویر آپلود شده شما استفاده می کند و یک ویترین عالی را به شما تحویل می دهد. همچنین همانطور که از اسم این نرم افزار هم پیداست، شما می توانید بوسیله آن موکاپ های مختلف و شخصی سازی شده را نیز طراحی کنید و آن ها را آن طور که خودتان دوست دارید شخصی سازی کنید. کاری که مسلما به درد هر طراحی خواهد خورد.

Invision

هرکسی که طراحی سایت و خصوصا طراحی سایت فروشگاهی انجام می دهد به Invision نیاز دارد. اشتباه هم نکنید! این یک ابزار طراحی سایت نیست، بلکه یک تخته وایت برد آنلاین است که ابزار های بسیار زیادی را برای توضیح پروژه در اختیار شما قرار می دهد. بوسیله این ابزار، شما می توانید محصولاتی که طراحی می کنید را با کارفرما یا همکار هایتان به اشتراک بگذارید و همزمان با یکدیگر روی آن کار هایتان را انجام بدهید. این از آن دسته ابزار هاییست که به درد طوفان فکری و همفکری های همزمان همکاران می خورد و باعث می شود که ساخت یک محصول در سایت دقیق تر انجام بشود.

نرم افزار های طراحی UI/UX

Adobe XD

Adobe XD از آن دسته بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت است که جزو بهترین های طراحی UI/UX نیز محسوب می شود. مثل Illustrator که دیگر برنامه شرکت Adobe است، این نیز طراحی بر پایه وکتور دارد، با این تفاوت که اینجا دیگر وکتور های ما به جای اینکه تمرکزشان روی طراحی گرافیک باشد، روی رابط کاربری و تجربه کاربری تمرکز دارند. در واقع این نرم افزار روی توسعه سیستم های UI/UX در وب سایت ها، وب اپ ها و اپلیکیشن های موبایل تمرکز دارد. به محض اینکه شما این برنامه را روی ویندوز یا مک خودتان نصب کنید، می بینید که یک دنیای وسیعی از طراحی وکتور ها را در دسترس شما قرار می دهد که به شما کمک کنند رابط های کاربری ریسپانسیو خودتان را طراحی کنید. البته که مانند Invision امکان کار همزمان روی پروژه را نیز برای شما به ارمغان می آورد.

Figma

این مورد از بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت یعنی Figma کمی برعکس Adobe XD است. یعنی عملیات های آن روی فضای ابری انجام می شوند و به همین خاطر هم تمرکزش روی پروژه های اشتراکی به شدت بالاتر می رود. این نرم افزار به جای Vector Path ها از Vector Network ها استفاده می کند و برای همین هم شما می توانید بدون حتی یک خط کدنویسی، امکانات UI/UX سایت خودتان را طراحی کنید و آن ها را از طریق کتابخانه غنی Figma نیز شخصی سازی کنید. این نرم افزار از قابلیت Autosave یا ذخیره اتوماتیک هم استفاده می کند که نگران از دست رفتن پروژه خودتان نباشید.

Tint and Shade Generator

یکی از پیچیده ترین کار هایی که در طراحی UI/UX انجام می شود، قائل شدن تفاوت بین طیف های مختلف از یک رنگ است. این نرم افزار قرار است این مشکل را برای ما حل کند. تنها کاری که شما لازم است بکنید این است که Hex Code رنگ خودتان را داخل آن قرار بدهید تا این نرم افزار خودش طیف های مختلف را برای شما نمایش بدهد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم که چند مورد از بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت را به شما معرفی کنیم و درباره بهترین های آن ها صحبت کنیم. مسلما همانطور که همیشه هم می گوییم، ابزار ها به آن هایی که ما معرفی می کنیم محدود نمی شوند و ابزار های متفاوتی در دنیای نرم افزار برای طراحی سایت وجود دارند. اما به هر حال ما سعی کردیم گلچینی از این نرم افزار ها را برای شما به اشتراک بگذاریم و سعی کنیم دید بهتری برای انتخاب این ابزار ها به شما بدهیم. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و به درد شما خورده باشد. ممنون که تا اینجا همراه ما بودید.

منبع:

Themeisle

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *