.

تاثیر انیمیشن بر طراحی سایت چگونه است؟

تولید شده توسط حانیه نوری

تاثیر انیمیشن بر طراحی سایت

به عقیده خیلی از صاحب نظران در تمامی زمینه ها مهمترین عضو از بدن یک انسان چشم اوست. چشم می بیند، تصویر شکل گرفته شده بر روی خودش را از طریق فرستنده ها به مغز می فرستد و تصویر در ذهن ما شکل می گیرد. هرچه این تصویر برای ما خوشایند تر باشد علاقه بیشتری به یادآوری آن نشان می دهیم و بیشتر سعی می کنیم به آن فکر بکنیم. حال شما تصور کنید این تصویر زیبا، متحرک باشد و فقط یک تصویر ثابت نباشد. این حرکات و تصویری که هر لحظه حالتش عوض می شود مفاهیمی را در ذهن بیننده شکل می دهد و گاهی حتی تاثیراتی بلند مدت بر ناخودآگاه او بر جای می گذارد. اینجاست که ما به تاثیر انیمیشن در دنیای دیجیتال خصوصا تاثیر انیمیشن بر طراحی سایت پی می بریم. همین تصاویر متحرک هستند که ممکن است کاری کنند که همیشه سایت شما در ذهن کاربران بماند. حال بهتر است کمی بیشتر با این انیمیشن ها آشنا بشویم و وجودیت آن ها را بررسی کنیم.

تاثیر انیمیشن بر طراحی سایت

خود شما تا حالا به اهمیت انیمیشن ها در طراحی سایت فکر کرده بودید؟ اصلا می دانستید که چقدر ممکن است این موضوع بتواند به جذب مخاطب شما کمک کند؟ جواب شما ممکن است هرچیزی باشد اما تاثیر انیمیشن فراتر از صرفا جذب کردن چشم کاربر است. موضوع اینجاست که در حال حاضر انیمیشن دیگر یک ویژگی صرفا اضافی در طراحی رابط کاربری (UI) نیست بلکه در حال حاضر انیمیشن در طراحی سایت یک اصل محسوب می شود و برای آن نیرو های متخصص به خدمت گرفته می شود. چرا که شاید این شما باشید که از تاثیرات
کدنویسی و عملکرد های پشت سایت با خبر باشید که چه کارهایی انجام می شود اما کاربر شما یک چیز را خوب می فهمد و به دنبال همان است، کارایی و زیبایی. کارایی سایت شما مسلما باید خوب باشد اما چیزی که کاربر را برمی گرداند زیبایی سایت شماست. تاثیر انیمیشن در طراحی سایت اینطور مواقع خودش را نشان می دهد.

اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی راه بیاندازید و یا به کسب و کار خود رونق دهید و به فکر داشتن سایت هستید می توانید به ما اعتماد  کنید تا شما را در این راه کمک کنیم .

انواع انیمیشن ها

خود همین انیمیشن ها به دسته های متفاوتی تقسیم بندی می شود. به علاوه اینکه ممکن است این انیمیشن ها خیلی ساده و در حد چند حرکت کوچک باشند، ممکن است حتی شامل ویدیو های طولانی و حتی آموزشی باشند. هرکدام از این انواع انیمیشن ها در طراحی سایت کاربرد خودشان را دارند و نمی توان با اطمینان گفت که در یک سایت خاص از چه نوع انیمیشنی باید استفاده کرد. در هر حال بدون معطلی به سراغ انمیشنن ها می رویم و تاثیر هرکدام بر طراحی سایت را مورد مطالعه قرار می دهیم.

1. ویدیو ها

ویدیو از تاثیر گذار ترین انمیشن ها به شمار می رود. البته که ویدیو ها صرفا برای زیبایی و جذابیت نیستند. این ویدیو ها می توانند معرفی کسب و کار شما باشند (مانند ویدیوی صفحه اصلی و صفحات خدمات تابان شهر) و یا اینکه این ویدیو ها می توانند آموزش هایی که کاربران لازم دارند را به آن ها بدهد. این ویدیو ها می توانند تبلیغ برند شما باشند یا هرچیزی که شما بخواهید. وجود این ویدیو ها به هر حال لازم است. به علاوه تمامی این موارد ویدیو تعامل کاربر با شما را بالا می برد و باعث می شود کاربر زمان زیادی را در سایت شما بگذراند و در نتیجه رتبه شما نیز در موتور های جست و جو بالاتر می رود.

2. تصاویر اسلایدی

یکی از انواع دیگر انیمیشن ها همین تصاویر اسلایدی بسیار ساده هستند که می توانید از آن ها برای نشان دادن خدمات یا کالا های خودتان استفاده کنید. نوع این اسلاید ها را هم معمولا می توانید خودتان عوض کنید و به گونه ای آن ها را شخصی سازی بکنید. تاثیر این تصاویر اسلایدی به محتوای آن ها نیز بستگی دارد. شما می توانید با بارگذاری تصاویر و محتوای جالب در این اسلاید ها کاربر را کنجکاو تر از قبل بکنید که همه اسلاید ها را ببیند.

4. نکاتی درباره تاثیر انیمیشن در طراحی سایت

این روش به تازگی خیلی مرسوم نیست زیرا که ممکن است هم حجم بالایی از سایت را اشغال کند هم اینکه سرعت سایت را تا حد زیادی بالا ببرد. اما اگر بهینه از این سینماگراف ها در طراحی سایت استفاده کنیم نتیجه باورنکردنی و جالبی می تواند داشته باشد. این سینماگراف ها معمولا یک فایل GIF هستند که بر روی صفحه سایت شما قرار می گیرند و یک انیمیشن واقعی ضبط شده(نه طراحی شده) را به تصویر می کشند.

5. سعی کنید انیمیشنتان جلب توجه کند

نیمیشن شما اول از همه باید آنقدر جذاب باشد که همان اول چشم مخاطب به آن خیره شود، درست است که ممکن است کاربر برای یک کار فوری به سایت شما آمده باشد اما بد نیست که کمی هم سرگرم شود و از هنر گرافیکی سایت شما لذت ببرد. جلب توجه اولین نکته و مهمترین نکته می باشد و اگر شما همان اول نتوانید با شروع انیمیشنتان کاربر را جذب کنید، ممکن است تمام زمان و هزینه ای که صرف آن کردید برباد رفته طلقی شود.

اینکه شما انیمیشنی بسازید که جلب توجه بکند نیازمند ذوق و خلاقیت بسیار است و باید با دقت محتوای آن را انتخاب کنید. مثلا می توانید برای شروع انیمیشن از جملات اعجاب برانگیز استفاده کنید یا یک خبری را خیلی کوتاه به کاربر خودتان بدهید.

6. با انیمیشنتان به کاربر آموزش دهید

یکی از بهترین راه ها برای آموزش دادن یک موضوع در سایتتان انیمیشن است. شنیدید احتمالا که میگن یک چیزی را اگر به یک نفر بگویید ممکن است فراموش کند اما اگر به او نشان دهید بیشتر در ذهنش می ماند و می تواند حتی آن را اجرا کند. حال شما تصور کنید که برای آموزش استفاده از خدماتتان یک ویدیوی انیمیشنی درست کرده اید که یکبار کامل همه چیز را برای کاربر توضیح داده است. در این حالت دیگر نیاز نیست کاربر چندین بار با شما تماس بگیرد و بخواهد خدماتتان را به او توضیح دهید. به راحتی شما می توانید با قرار دادن یک انیمیشن آموزشی در طراحی سایت خودتان، هم وقت کاربر را برایش ارزش قائل شوید و هم اینکه لذت و زیبایی را برایش به ارمغان بیاورید.

7. با انیمیشنتان به کاربر آموزش دهید

یکی از بهترین راه ها برای آموزش دادن یک موضوع در سایتتان انیمیشن است. شنیدید احتمالا که میگن یک چیزی را اگر به یک نفر بگویید ممکن است فراموش کند اما اگر به او نشان دهید بیشتر در ذهنش می ماند و می تواند حتی آن را اجرا کند. حال شما تصور کنید که برای آموزش استفاده از خدماتتان یک ویدیوی انیمیشنی درست کرده اید که یکبار کامل همه چیز را برای کاربر توضیح داده است. در این حالت دیگر نیاز نیست کاربر چندین بار با شما تماس بگیرد و بخواهد خدماتتان را به او توضیح دهید. به راحتی شما می توانید با قرار دادن یک انیمیشن آموزشی در طراحی سایت خودتان، هم وقت کاربر را برایش ارزش قائل شوید و هم اینکه لذت و زیبایی را برایش به ارمغان بیاورید.

8. موبایل رو یادتون نره!

شما ممکن است یک انیمیشن برای سایت خودتان طراحی کرده باشید که از هیچ نظر هیچ نقصی ندارد. هم بسیار زیباست و هم بسیار کاربردی، اما اگر این انیمیشن فقط در دسکتاپ یا همان صفحه نمایش کامپیوتر و لپ تاپ خوب نمایش داده شود و در گوشی موبایل اما خوب نباشد چی؟ همونطور که می دانید در حال حاضر کاربران اینترنتی که از طریق گوشی های موبایل وارد وب سایت ها می شوند بیشتر از کاربران کامپیوتر های شخصی و لپ تاپ ها هستند. پس حتما بررسی کنید که انیمیشن شما بر روی گوشی های موبایل هم به خوبی نمایش داده شود که زحماتتان به هدر نرود. اگر این اتفاق نیافتد به طور کلی تاثیر انیمیشن در طراحی سایت زیر سوال می رود.

9. انیمیشن لودینگ ایده خوبی است!

اینکه سرعت لود یک سایت پایین باشد طبیعی است و هر عاملی ممکن است این مورد را پیش بیاورد. اما چه کاری انجام دهیم که کاربران در هنگام لود سایت، سایت را ترک نکنند؟ به راحتی می توانید یک انیمیشن ساده برای صفحه لودینگتان طراحی کنید که کاربران کمی سرگرم شوند و حس کنجکاویشان در لحظه تحریک شود تا وقتی که صفحه به طور کامل بالا بیاید. تازه این انیمیشن به کاربران این اطمینان را می دهد که سایت شما در دسترس است و اگر صبر بکنند سایت لود می شود.

البته برای بحث لودینگ این موضوع را هم در نظر داشته باشید که آنقدر سایتتان را پر از انیمیشن نکنید که باعث شود سرعت لود سایت شما پایین بیاید و کاربر سایت شما را ترک کند، هرچقدر هم که تاثیر انیمیشن بر طراحی سایت می تواند مثبت باشد، استفاده بی رویه از انیمیشن هم به سرعت سایت ضربه می زند و تاثیر منفی دارد.

شرکت تابان شهر در تمام زمینه های طراحی سایت و اپلیکیشن و ارائه خدمات

مربوط به آنها در خدمت شماست

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *