.

چند مورد از تاثیر نظم بر سئو سایت

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

نظم در هر کاری مهم است و وقتی بحث کار و مشغولیت به میان می آید، همیشه منظم بودن حرف اول را می زند. شما باید سر وقت سر کار باشید، سر وقت کارتان را تحویل دهید، سر وقت از محل کار بروید و همه کار ها هم روی یک هارمونی خاصی انجام می شود. شما می توانید تاثیر این نظم را بر راندمان کار حس کنید، همانطور که تاثیر نظم بر سئو سایت کاملا مشهود و عینی است. خصوصا زمانی که سایت شما تازه تاسیس باشد، امور منظم می توانند رتبه سایت شما را تا حد زیادی بالا ببرند. حال این امور منظم باید در یک ترتیب خاصی انجام بشوند و هرکدام از آن ها هم روی یکدیگر تاثیر مستقیم می گذارند. حال این می خواهیم این نظم بر سئو سایت را بررسی کنیم و موارد آن را شناسایی کنیم. پس همراه ما باشید.

به خدمات سئو سایت نیاز داری ؟

تاثیر نظم بر سئو سایت

تاثیر نظم بر سئو سایت

سئو قرار نیست برای هیچ سایتی جادو کند، هیچ سئوکاری هم دکمه سئو ندارد که یک سایت را از صفحه های پایین به بالا بیاورد. چندین بار گفتیم که امور پیچیده و زیادی برای سئو سایت لازم است که یک سایت از رتبه های پایینتر به رتبه های بالا بیاید. تمام این امور هم روی یک نظم خاصی انجام می شوند و تاثیر نظم بر سئو سایت را نشان می دهند. حال این نظم که درباره آن صحبت می کنیم روی یک سری اصول خاصی انجام می شود و مراحل حساس خودش را دارد. پس در نتیجه بگذارید خیال شما را راحت کنیم و یک تعریف جدید و پیشنهادی برای سئو سایت داشته باشیم: به مجموع امور منظمی که انجام می شوند تا یک صفحه برای موتور های جست و جو بهینه سازی شود. حال اینجاست که دیگر می خواهیم این نظم را بررسی کنیم.

قبل از هرچیز بگذارید یک سری اتمام حجت ها با یکدیگر انجام بدهیم تا سوء تفاهمی در رابطه با مفاهیم مختلف پیش نیاید. “تاثیر نظم بر SEO” هرچقدر هم که زیاد باشد و جزو موارد اساسی محسوب بشود، هنوز هم تضمین نمی کند که سایت شما به رتبه اول بیاید و اگر هم بیاید، همیشه سر جای خودش بماند. این را همیشه بدانیم که سئو سایت جزو آن دسته از خدماتی هستش که نمی شود آن را پیش بینی کرد. در واقع سئو، بیش از اینکه شبیه علوم مطلق و تجربی باشد، شبیه به علوم انسانی است و در آن هرگز نمی شود برای چیزی 0 و 100 قائل شد. اما به هر حال در سئو سایت، هرکاری که لازم است انجام شود باید صورت بگیرد. پس، بریم که تاثیر نظم بر سئو سایت را بررسی کنیم.

چه عواملی تاثیر نظم بر سئو سایت را نشان می دهند؟

سئو از آن دسته تخصص هایی است که نمی شود آن را تئوری یاد گرفت. تاثیر نظم در سئو سایت هم از آن مواردی نیست که بشود طبق یک اصول خاص آن را توضیح داد. این نظم، یک فرمول خاص ندارد، بلکه یکسری عوامل دست به دست هم می دهند تا سئو سایت روی یک نظم خاصی فرایند خودش را طی کند و سپس نتیجه این شود که نه تنها سایت شما برای موتور های جست و جو بهینه شود، بلکه حتی رتبه خوبی هم در آن ها دریافت کند. تاثیر نظم بر سئو را زمانی متوجه می شوید که چندین بار از بی نظمی در سئو ضربه خورده باشید. حال این عوامل تاثیر نظم بر سئو چه مواردی هستید؟

دوره Honeymoon، اصلی ترین دوره نظم در سئو

می دانید دوره هانی مون سایت چیست؟ هانی مون در معنی لغوی همان ماه عسل است و تقریبا هم منظور، همان معنی ای هستش که این کلمه در خارج از مبحث سایت دارد. به محض استارت خوردن فعالیت رسمی سایت، هانی مون شروع می شود و به دوره نوپایی سایت را شامل می شود. برای فهمیدن بیشتر این دوره مقالات قبلی ما را می توانید مطالعه کنید اما خیلی مختصر به شما بگوییم که همه چیز از اینجا شروع می شود و تاثیر نظم بر سئو سایت از همینجا خودش را نشان خواهد داد. در این دوره شما باید به طور منظم محتوا تولید کنید، به طور منظم مشکلات تکنیکی را رفع کنید، به طور منظم باید از سایت های دیگر لینک دریافت کنید و همه چیز باید روی یک نظم خاص پیش برود.

چرا این دوره یکی از عوامل تاثیر نظم بر سئو سایت است؟ به این خاطر که سایت شما تازه تاسیس است و ربات های گوگل فهمیده اند که باید به سراغ شما بیایند. پس یک Crawl Budget قابل قبولی را به شما اختصاص می دهند و زود به زود به سایت شما سر می زنند. گوگل هم نظم را در سایت ها دوست دارد، وقتی هم سایتی را دوست داشته باشد به آن رتبه خوبی می دهد و اینجاست که نظم می تواند سئو شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

نظم در محتوا = نظم در سئو

گوگل عاشق سایت های فعال است. همین الان شما یک کلمه را در گوگل سرچ کنید، نتایجی که برای شما می آورد یا تازه نوشته شده اند، یا اینکه به تازگی به روز رسانی شده اند. پس گوگل هم سایت های فعال را بیشتر سر می زند و هم اینکه رتبه بهتری به آن ها می دهد. به علاوه این، گوگل دوست دارد که ببیند شما یک برنامه منظم و خاصی برای انتشار محتوایتان دارید و اگر ببیند که شما در ساعات خاص و روز های خاصی از هفته محتوا منتشر می کنید، همان موقع به سراغ سایت شما می آید و آن را بار دیگر بررسی می کند. نه تنها ربات های گوگل از این نظم شما در تولید محتوا به وجد می آیند، بلکه بار دیگر سایت شما را چک می کنند و رتبه آن را اصلاح می کنند.

حواسمان باشد که پس محتوا هایمان را در روز های خاص و ساعت های دقیق و یکسان به طور منظم انتشار بدهیم تا گوگل متوجه شود که ما یک سایت با برنامه و هدف هستیم و برای مخاطب خودمان ارزش قائلیم، پس روی یک سری اصول خاصی محتوا تولید می کنیم و به دنیای وب عرضه می کنیم.

نظم در ساختار و شکل بندی

گوگل خیلی از سایت های بهم ریخته خوشش نمی آید. گوگل یک انسان نیست که گاهی بی نظمی را دوست داشته باشد، هرچقدر هم که به خودش و کراولر هایش توسط ماشین لرنینگ آموزه های جدید اضافه کند، باز هم طوری طراحی شده است که یک سری ساختار های خاص از سایت ها برایش مورد قبول باشد. پس گوگل سایت هایی را می پسنند که ساختار منظم و تعریف شده ای داشته باشند و همه چیز آن ها طبق اصول طراحی شده باشد. منظور ما این نیست که در سایتمان خلاقیت به خرج ندهیم، اما نباید این خلاقیت ما سایت را بی نظم کند. چون ربات های گوگل به یک ترتیب خاصی سایت ما را می خوانند و اگر سایت ما مورد انتظار آن ها نباشد، نمی توانند به درستی سایت را بخوانند.

بیایید با یک مثال این موضوع را بیشتر توضیح دهیم. تصور کنید ما یک سایت داریم و در یکی از صفحات این سایت یک محتوا تولید کرده ایم. این محتوا تیتر بندی شده است و هر تیتر هم از چند تیتر کوچکتر تشکیل شده است. اگر ما نظم این تیتر ها را رعایت نکنیم و مثلا یک تیتر را H3 در نظر بگیریم و زیر مجموعه آن را H2 قرار دهیم، ترتیب و نظم صحیح را بهم زده ایم و کراولر های گوگل این موضوع را متوجه می شوند و به آن صفحه ما رتبه خوبی نمی دهند. حال این یک مثال کاملا ساده و دم دستی بود که فقط تاثیر نظم بر سئو سایت را از نظر ساختار متوجه شویم.

نظم در بی نظمی، عوامل مرتبط با لینک ها

بعضی مواقع هم اتفاقا تاثیر نظم بر سئو سایت جای مثبت بودن منفی است. مثلا تو موضوع دریافت لینک از سایت های دیگر، نظم شاید آسیب هم به رتبه شما برساند. تصور کنید یک سایتی در فضای وب، هر روز در یک ساعت خاص یا هر هفته در یک روز خاص به شما لینک بدهد. این موضوع باعث به شک انداختن موتور جست و جو می شود (نمی شود گفت همیشه هم بات های گوگل این موضوع را می فهمند ولی باید احتمالات را در نظر گرفت) و ممکن است که خیال کند شما لینک خریده اید و به همین دلیل هم نه تنها رتبه شما را پایین بیاورد، بلکه شما را از نتایج حذف بکند و دیگر هم شما را نبخشد.

اگر از روش های “تقریبا” قانونی (کلاه خاکستری) برای لینک گرفتن استفاده می کنید، این کار را روی یک نظم خاص انجام ندهید و طری انجامش بدهید که انگار خیلی اتفاقی این لینک ها را دریافت می کنید. هرچند تاثیر نظم بر سئو سایت در این مورد هم یعنی اینکه حتی این بی نظمی را هم روی یک الگوی خاصی انجام بدهید تا با این روش هم بتوانید رتبه خوبی از گوگل دریافت کنید.

سخن پایانی درباره تاثیر نظم بر سئو سایت

در کل بخواهیم بگوییم نظم و ترتیب در همه چیز خوب است و تاثیر نظم بر سئو سایت یک موضوع ثابت شده است. همه امور مرتبط با سئو هرچقدر هم زمان بندی خاصی نداشته باشند، نظم را باید داشته باشند و برای همه آن ها پلن مشخصی چیده شده باشد. یادمان باشد که زمانی که سئو سایت را انجام می دهیم، نظم را نباید حتما بر پایه زمان، ترتیب و موارد این چنینی در نظر بگیریم. گاهی نظم در واقع همان تلاشی است که ما به طور مستمر برای رتبه گرفتن سایتمان انجام می دهیم و در واقع همان تلاشی است که برای بهتر کردن سایت، از آن دست نمی کشیم. ممنون که در این مقاله هم همراه ما بودید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *