.

سئو کلاه خاکستری چیست؟ همراه با 4 تکنیک عجیب آن

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

یک سری مفاهیم در دنیا هستند که ما نه می توانیم به آن ها بگوییم خوب، نه بد و نه حتی می توانیم به آن ها خنثی بگوییم. این مفاهیم یک ترکیبی از بد و خوب هستند که معمولا هدف آن ها خوب است اما همیشه کار هایشان بر طبق قوانین و ضوابط نیست. امروز می خواهیم درباره سئو کلاه خاکستری صحبت کنیم که یکی از همین مفاهیم است. می خواهیم بدانیم سئو کلاه خاکستری چیست و موارد آن را بررسی کنیم. سئویی که اگر بخواهیم رو راست باشیم، تمامی سئو کار ها از آن استفاده می کنند و معمولا هم روش های خودشان را به کسی آموزش نمی دهند. این موارد دیگر کمی فراتر از نوشتن محتوای خوب، لینک سازی اصولی، بهینه سازی تجربه کاربری و … می روند و کمی باعث می شوند که سایت ما سریعتر، اما با ریسک بیشتری رتبه بگیرد. همراه ما باشید.

خدمات سئو سایت تابان شهر + ضمانت صفحه اول

سئو کلاه خاکستری چیست

سئو کلاه خاکستری چیست؟

برای اینکه بدانید سئو کلاه خاکستری چیست واقعا لازم است که اول درباره سئو کلاه سفید و کلاه سیاه اطلاعاتی داشته باشید. سئو کلاه سفید به تمامی فعالیت هایی در سئو سایت اشاره دارد که همگی بر پایه قوانین موتور های جست و جو هستند و معمولا هم این روش ها ماندگاری بالاتری دارند. این موارد در سئو کلاه سفید شامل نوشتن محتوای خوب، لینک سازی ارگانیک و فراهم آوردن تجربه کاربری عالی می شوند. در کل هرچیزی که ثابت شده است که روی رتبه شما در موتور های جست و جو تاثیر دارد و خود مدیران گوگل و دیگر موتور های جست و جو هم آن را تایید کرده اند را سئو کلاه سفید می گویند. منتهی بدی سئو سایت به صورت کلاه سفید این است که با روش های آن خیلی طول می کشد که سایت شما رتبه بالایی دریافت کند.

حال در طرف دیگر سئو کلاه سیاه را داریم که برای اینکه بدانیم “گری هت سئو چیست” باید درباره آن هم اطلاعاتی داشته باشیم و البته هیچوقت از آن استفاده نکنیم. روش های سئو سایت در این رویکرد برای این هستند که ما در سریعترین زمان ممکن رتبه دریافت کنیم و حتی اگر لازم از قوانین را هم زیر پا بگذاریم. روش هایی مانند دزدی محتوا، لینک سازی اسپمی و سئو منفی کردن رقبا جزو این دسته از سئو سایت هستند که انجام آن ها به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. حال در اینکه سئو کلاه خاکستری چیست بحث کمی پیچیده تر می شود. روش های سئو کلاه خاکستری قوانین را چندان زیر پا نمی گذارند اما به هر حال تمرکزشان روی این است که موتور جست و جو چگونه به ما رتبه می دهد و تمرکز اصلی روی کیفیت محتوا نیست.

اجرای سئو کلاه خاکستری می تواند باعث پنالتی شدن شما یا رتبه گرفتن شود.

4 تکنیک معروف سئو کلاه خاکستری چیست ؟

حال که می دانید سئو کلاه خاکستری چیست این را هم باید در نظر داشته باشید که اگر تجربه سئو سایت را ندارید، هرگز نباید به سراغ سئو کلاه خاکستری بروید. به این خاطر که سئو کلاه خاکستری ترکیبی از سئو کلاه سفید و کلاه سیاه است (ترکیب رنگ سفید و سیاهم در نهایت خاکستری می شود) که با یک اشتباه ممکن است سایت شما بن، پنالتی یا De-rank شود. اما اگر روش های سئو کلاه خاکستری را با دقت و برنامه ریزی درست انجام بدهید می توانید از آن نتیجه بگیرید و در کنار روش های کلاه سفید، باعث گرفتن رتبه های بالا برای سایت خودتان بشوید. البته این قبل از این باید یک هشدار به شما بدهیم که اگر سئو کار نیستید و در این زمینه تخصص ندارید، یا از این روش ها استفاده نکنید یا با همکاری یک سئو کار حرفه ای آن ها را انجام بدهید.

حال دیگر وقت آن رسیده است که ببینیم این 4 تکنیک سئو کلاه خاکستری چیست و چگونه باید از آن ها استفاده کنیم. تکنیک هایی که شاید معمولا بخش عظیمی از آن ها جزو سئو Off-page هستند و درصد کمی از آن ها سئو On-page هستند و معمولا روش های سئو تکنیکال را هم شامل نمی شوند. همچنان تاکید می کنیم که این روش ها شاید کم خطر به نظر برسند و شاید اصلا به نظر نرسد که شما دارید قوانین گوگل را نقض می کنید اما باز هم باید با کمال دقت این روش ها را در دستور کار خود قرار دهید. به این دلیل که اگر ربات های گوگل متوجه یک اشتباه بشوند، ممکن است خسارت های جبران ناپذیری به رتبه سایت شما وارد بشود. برای معرفی این روش ها همراه ما باشید.

محتوای سئو شده تولید کنید که ارزشی اضافه نمی کند

شاید در مطالعه اینکه این روش از سئو کلاه خاکستری چیست کمی دچار سوء تفاهم بشوید و فکر کنید که روش کلاه سیاه است. اما در واقع نه تنها یکی از کم خطر ترین روش های سئو کلاه خاکستری است، بلکه شاید حتی همان محتوایی که قرار است بنویسیم ارزشی هم به مخاطب اضافه بکند. اما ب هر حال تمرکز ما در این نوع محتوا نویسی، راضی کردن مخاطب نیست بلکه ما قرار است با الگوریتم های موتور جست و جو کمی بازی کنیم و آن را قانع کنیم که محتوای ما، بهترین محتوا و شایسته ترین محتوا برای نمایش دادن است. اتفاقا در زبان فارسی و در کشور ما هم این کار به راحتی انجام می شود. به این خاطر که گوگل توانایی تشخیص درست کیفیت محتوا را چندان ندارد و همه چیز را بر پایه رفتار کاربر می سنجد. با زیرکی می توان از این موضوع نیز استفاده کرد.

در این روش شما درباره کلمات کلیدی ای که می خواهید درباره آن ها مطلب بنویسید تحقیق می کنید و پر سرچ ترین کلمات کلیدی را انتخاب می کنید. حال سعی می کنید که کلمات کلیدی خودتان را (حتی اگر لازم نباشد) در پاراگراف های متن پخش کنید (یعنی keyword stuffing روش کلاه سیاه را انجام نمی دهید ولی همچنان محتوا در خدمت کلمه کلیدی است) و طوری محتوا را بنویسید که حتما هم در تیتر ها کلمه کلیدی تکرار بشود. ممکن است محتوایی که در نهایت شما تولید کرده اید حتی ارزشی هم به مخاطب اضافه کند و شاید واقعا محتوای خوبی هم باشد ولی تمرکز شما روی تجربه مخاطب از محتوا نیست و تنها دارید با الگوریتم ها بازی می کنید.

محتوای سئو شده تولید کنید که ارزشی اضافه نمی کند

خرید لینک با برنامه ریزی درست

خرید بک لینک و ساخت بک لینک های فیک جزو روش های کلاه سیاه سئو محسوب می شود. ولی جایگاه این روش در سئو کلاه خاکستری چیست و چگونه رنگ و بوی بهتری می توان به آن داد. اگر سئو کار باشید احتمالا درباره رپورتاژ ها اطلاعاتی دارید. مطالبی از سایت ما که در آن لینک هایی به صفحات اصلی ما وجود دارد و در سایت های معتبر منتشر می شوند. این رپورتاژ ها در واقع یک سری مطالب درباره کسب و کار ما هستند که با هزینه مبلغی در سایت های دیگر منتشر می شوند. اگر این کار به صورت مداوم انجام بشود گوگل احتمالا شک می کند که شما در حال خرید لینک هستید.

در روش کلاه خاکستری، ما برای انتشار رپورتاژ ها و به طور کل، خرید لینک ها اگر برنامه درستی ترتیب بدهیم، به گوگل نشان می دهیم که سایت مورد نظر به طور ارگانیک دارد درباره ما مطلب می نویسد و لینک سایت ما را هم قرار می دهد که منابع حرف هایش مشخص باشد. به همین راحتی گوگل خیال خواهد کرد که سایت شما یک سایت معتبر است که چنین سایت معتبری به آن لینک داده است و اگر زیاد این کار را انجام ندهید و برنامه ریزی درستی بچینید، گوگل به چیزی شک نخواهد کرد.

خرید لینک با برنامه ریزی درست

استفاده از دامنه های منقضی شده

در تعریف اینکه سئو کلاه خاکستری چیست یک سری ویژگی ها برای این سئو معرفی کردیم که واقعا این روش بیشتر به آن ویژگی ها می آید. روشی که خاکستری بودن از سر تا پایش می بارد. در این روش شما می توانید دامنه هایی که دیگر تاریخ انقضای آن ها گذشته است را خریداری کنید و هرازگاهی در آن ها یک بک لینک به سایت خودتان بدهید. همچنین می توانید به دامنه هایی که دیگر کسی به آن ها سر نمی زند وارد شوید و در قسمت های مختلف از آن ها، لینک سایت خودتان را قرار بدهید که ارزش را از طریق لینک از این سایت ها به سایت خودتان منتقل کنید.

بلاگ نویسی میهمان

این روش مگر قبلا جزو روش های کلاه سفید نبود؟ بله بود! اما در صورتی که به صورت ارگانیک انجام می شد. در این حالت شما می توانید به سایت های مختلفی که می شود در آن ها مطلب نوشت بروید و از اعتبار این سایت ها استفاده کنید و به سایت خودتان لینک بدهید. مثلا قدیم تر این کار با سایت هایی مانند بلاگفا یا میهن بلاگ انجام می شد و در حال حاضر حتی سایت های دیگری هم برای این کار وجود دارند و البته شما می توانید خودتان را به سایت های ایرانی نیز محدود نکنید. به علاوه تمام این ها شما می توانید از شبکه های اجتماعی هم استفاده کنید که البته آن مورد را خیلی خاکستری نمی شود برداشت کرد و لینک شبکه های اجتماعی هرچقدر هم غیر ارگانیک باشد، کلاه سفید است.

بلاگ نویسی میهمان

سخن پایانی

حال شما دیگر می دانید که سئو کلاه خاکستری چیست و شاید از این به بعد با دقت بیشتری مطالب سایت ها را نگاه کنید. اما دوستان به جز اینکه این خواسته را از شما داریم که روش های سئو کلاه خاکستری را با احتیاط و محافظه کارانه انجام بدهید، از شما هم می خواهیم که اگر متوجه این روش ها شدید چندان تعجب نکنید و فکر نکنید که خدایی نکرده اگر وارد سایتی شدید که از این روش ها استفاده می کند سرتان کلاه رفته است. مطمئن باشید اگر سایت مورد نظر مطالب خوبی ارائه نمی داد و به فکر تجربه کاربری شما نبود، هرگز شما آن را نمی دید که بخواهید وارد آن بشوید. روش های کلاه خاکستری در کنار روش های کلاه سفید معنی پیدا می کنند. مثل آن شخصیت های خاکستری فیلم ها که در آخر به کمک قهرمان داستان می آیند.

ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که توانسته باشیم در رابطه با سئو سایت اطلاعات مفیدی در اختیار شما گذاشته باشیم.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *