.

ساخت اپلیکیشن رستوران ، راهی برای وفادارسازی مشتریان

تولید شده توسط حانیه نوری

ساخت اپلیکیشن رستوران

شاید از خودتون بپرسید آیا واقعا ساخت اپلیکیشن رستوران لازم است؟ شاید اگر 10 سال پیش این سوال پرسیده می شد معمولا با جواب “خیر” مواجه بودیم. چون در آن زمان تب اپلیکیشن به اندازه الان داغ نبوده و مسلما امکانات محدود تر از آن چیزی بوده که در حاضر هست. اما در حال حاضر هم بازار اپلیکیشن ها شدیدا رونق پیدا کرده و هم اینکه ما اپلیکیشن های رستورانی زیادی را می بینیم که سود آوری سرسام آوری برای صاحبان رستوران ها دارند. با تابان شهر همراه باشید تا بیشتر با مزایای ساخت اپلیکیشن رستوران و جذاب ترین ایده های طراحی اپلیکیشن آشنا شویم. همین الان اپلیکیشن رستورانی خودتان را سفارش دهید

ساخت اپلیکیشن رستوران

چرا به ساخت اپلیکیشن رستوران نیاز داریم ؟

اول از همه بهتر است به جای این سوال از خودمان بپرسیم که چرا به داشتن اپلیکیشن موبایل برای رستورانمان نیاز “نداریم” ؟ خب ممکن است یکی از این جواب ها این باشد که خیلی از رستوران ها تا به امروز هیچ اپلیکیشن رستورانی ای نداشتند و تا چند وقت پیش هم اپلیکیشن های رستوران یاب وجود نداشت. اما این پاسخ به این معنی می باشد که ما جدا از پیشرفت تکنولوژی، تغییر روش زندگی مردم در چند وقت اخیر را نیز انکار کنیم. ساخت اپلیکیشن می تواند نشان دهنده اهمیت بسیار شما به مشتریانتان باشد و راحتی هرچه بیشتر آن ها را به همراه داشته باشد.

در حال حاضر خیلی از کسب و کار ها از جمله رستوران ها به ساخت اپلیکیشن رو آورده اند. چرا که همیشه پیشرو در صنعت و تکنولوژی بودن حرف اول را در موفقیت می زند. شاید شما فکر کنید ممکن است خیلی از رقبای شما اپلیکیشن نداشته باشند. خب چه بهتر! شما می توانید با داشتن یک اپلیکیشن رستوران چند قدم از رقیبانتان جلو تر باشید.

از دیگر مواردی که شاید باعث شود شما از داشتن یک اپلیکیشن اختصاصی برای رستورانتان صرف نظر کنید، هزینه ساخت اپلیکیشن باشد. در حالی که شما فقط یک بار هزینه می کنید و بعد از آن دیگر لازم نیست نگران باشید. در کوتاه مدت همین هزینه با سودی که اپلیکیشن برای شما به همراه دارد باز خواهد گشت و پس از آن هم کسب و کار شما به سود خیلی بیشتری دست پیدا می کند. چرا این اتفاق می افتد؟ در ادامه مزایای اپلیکیشن را برای شما توضیح خواهیم داد تا شما هم اطمینان بیشتری حاصل کنید .

مزیت های ساخت اپلیکیشن رستوران :

اگر اپلیکیشن های رستوران مزیت خاصی برای ارائه نداشتند مسلما ساخت اپلیکیشن رستوران بیهوده بود و ما این همه اپلیکیشن رستورانی نداشتیم. اما در حال حاضر خیلی از رستوران هایی که چهره برندشان اهمیت زیادی برایشان دارد و برای مشتریان اهمیت زیادی قائل هستند دارای اپلیکیشن رستوران می باشند و از این موضوع نیز پاسخ مثبت گرفته اند. پس مسلما اپلیکیشن برای رستوران انتخابی مناسب و به جا می باشد. بهتر است با مزیت های این امر بیشتر آشنا شویم تا کمی موضوع برایمان روشن تر شود.

1. راحتی و سرعت انجام امور برای مشتریان

چی بهتر از اینکه با ساخت اپلیکیشن رستوران برای مشتریانمان وقت بیشتری بخریم؟ مسلما می دانید که مشتری هرچقدر انجام کار ها برایش سریع تر و آسان تر باشد بیشتر جذب رستوران شما می شود. به فرض مثال تصور کنید مشتری شما می خواهد برای یک ساعت مشخص در رستوران شما جا رزرو کند. حال اول با تلفن رستوران تماس می گیرد، به هر دلیل ممکن است در لحظه تماس مشتری شما تلفن پاسخ داده نشود. اتفاقی که میافتد این است که یا مشتری چند دقیقه بعد دوباره زنگ می زند یا با رستوران دیگری تماس می گیرد. اگر راه اول را در پیش بگیرد به هر حال کمی دیدش نسبت به شما منفی شده و کمی هم وقتش تلف می شود. اگر راه دوم را پیش بگیرد هم که مشخص است شما دوست ندارید این رویه را پیش بگیرد. حال تصور کنید شما یک اپلیکیشن رستورانی داشته باشید که مشتریانتان بتوانند به راحتی و فقط در چند ثانیه در رستوران شما جا رزرو کنند. هم دیگر نیازی نیست تماس بگیرد و هم اینکه حس خوبی به وی دست می دهد که به راحتی کارش انجام شده است.

در نظر داشته باشید که این فقط یک مثال و یکی از کوچکترین امکاناتی است که اپلیکیشن رستورانی برای شما مهیا می کند. یا مثلا می توانند در اپلیکیشن شما منوی غذا هایتان را ببینند، از تغییرات جدید با خبر شوند، قیمت ها را چک کنند، متریال غذا ها را مشاهده کنند و انتخاب سریعتری داشته باشند. به این صورت هم سالن دار شما راحت تر است و هم اینکه مشتری می تواند زمانی را که صرف مطالعه منو می کند را بر روی دیگر امکانات رستوران شما بگذارد و از لحظات حضور در رستوران بیش از پیش لذت ببرد. اگر حتی در رستوران شما حاضر نشوند می توانند در هر کجا که هستند غذای خود را به راحتی سفارش داده، تحویل بگیرند و بوسیله اپلیکیشن هم به راحتی پرداخت هزینه را انجام دهند.

2 . افزایش مخاطبان و آشنایی افراد بیشتر با شما

اگر دقت کرده باشید مردم (خصوصا جوان تر ها) این روز ها خیلی با اپلیکیشن های موبایلی درگیر هستند. آن ها دوست دارند اپلیکیشن ها را ببینند و بهترین ها را برای راحتی کارشان استفاده کنند. آن ها ممکن است همانطور که به دنبال اپلیکیشن های مختلف می گردند ناگهان چشمشان به اپلیکیشن شما بیافتد و طراحی زیبای آن جذبشان کند. یعنی ممکن است این مخاطب شما که اینگونه جذب شما شده است و حتی رستورانتان را از نزدیک ندیده است با دیدن اپلیکیشن رستوران شما یا غذایی سفارش دهد یا جذب امکاناتتان و محیط رستورانتان شود و در زمانی دیگر به رستورانتان بیاید. همچنین بعد از اینکه از خدمات شما لذت ببرد و راضی باشد، به جای اینکه نیاز باشد به طور شفاهی شما را به دیگران معرفی کند و آدرس رستورانتان را به دیگران بگوید (که مسلما فراموش می شود)، می تواند اپلیکیشن شما را به بقیه دوستان و آشنایان خود معرفی کند. در آن صورت این شما نیستید که برای خودتان بازاریابی می کنید. مشتریانتان توسط اپلیکیشن رستوران شما مخاطبانتان را افزایش می دهند.

3 . ارتباط راحت تر مشتریان با شما

ببینید ساخت اپلیکیشن رستوران به منظور ارتباط بهتر مشتریان با شما صرفا محدود به سفارش غذا نمی شود. راه های دیگری برای ارتباط با مشتریان وجود دارد که چنان حس خوبی به مشتری شما بدهد که مشتری شما در هر منطقه ای هم که باشد وفاداری اش به شما را حفظ کند و میان این همه رستوران که وجود دارند، همیشه به سراغ شما بیاید. ساخت اپلیکیشن رستورن به شما کمک می کند ارتباط تنگاتنگی با مشتریان خود داشته باشید. مشتریان می توانند انتقادات و پیشنهادات خودشان را به راحتی از طریق اپلیکیشن به شما منتقل کنند و شما می توانید به آن ها پاسخ دهید. مشتری شما این را دوست دارد که به حرفی که می زند دیده شود و به آن پاسخ داده شود. همچنین از طریق اپلیکیشن شما می توانید کارکنان خود را معرفی کنید و تصاویر رستورانتان و غذا ها را به اشتراک بگذارید.

4 . پیشنهادات ویژه و برنامه وفاداری

هرچقدر هم یک رستوران دارای غذا های به شدت با کیفیت باشد و محیطی فوق العاده عالی داشته باشد، مشتریان همیشه باز هم یک موردی هست که بیشتر از هرچیزی دنبال آن هستند و آن هم چیزی نیست جز تخفیفات و پیشنهادات ویژه که یکی از دلپذیر ترین و خوش حال کننده ترین خبر ها برای مشتریانتان است. حال شما می خواهید این خبر خوب را به گوش مشتریان خودتان برسانید. مشتریان شما که مسلما همیشه از بغل رستوران شما رد نمی شوند که با بنر های تبلیغاتی این کار را انجام دهید. حتی اگر طراحی سایت هم برای رستورانتان انجام شده باشد، مشتریان شما همیشه نمی توانند سایت شما را چک کنند. اما می دانید که در این دوره و زمانه هیچکس گوشی موبایلش را از خودش جدا نمی کند و در بیشتر مواقع هم در حال کار با آن هستند. ساخت اپلیکیشن رستوران باعث می شود شما تخفیف ها، پاداش ها و پیشنهادات ویژه خود را به وسیله اعلان (نوتیفیکیشن) به سمع و نظر مخاطبانتان برسانید. مشتریان شما نه تنها در همان لحظه می توانند از مزیت هایی که در اختیارشان می گذارید با خبر شوند، بلکه قادر هستند همان لحظه اقدام به خرید از شما بکنند.

5 . امکانات جانبی

دست شما برای طراحی اپلیکیشن باز است و می توانید هر ویژگی ای که بخواهید به آن اضافه کنید یا به تیم ساخت اپلیکیشن اختصاصی خودتان بگویید که در صورت امکان( که در 90 درصد مواقع هم امکانش هست)، تمام ویژگی هایی که می خواهید را به اپلیکیشنتان اضافه کنند. اپلیکیشن شما می تواند محدود به سفارش غذا نباشد و شما بتوانید حتی مطالب و مقاله های مختلف در آن قرار دهید. می توانید مسابقات مختلف یا تا حد امکان سرگرمی های جذاب را در اپلیکیشن خود بگنجانید که مشتریانتان بیشتر و بیشتر با اپلیکیشن شما درگیر شوند. می دانید که خیلی ها هستند که نه تنها عاشق غذا های مختلف هستند، بلکه دوست دارند درباره آن ها مطالعه کنند و اطلاعات جدید بدست بیاورند. حال حس خوبی نسبت به شما پیدا می کنند اگر این اطلاعات را شما به آن ها توسط اپلیکیشنتان بدهید.

مزایای اپلیکیشن فقط به همین چند مورد خلاصه نمی شود اما ما تلاش کردیم تا جایی که می توانیم شما را از مزیت های ساخت اپلیکیشن رستوران مطلع کنیم. اما خب وقتی مزیت های چیزی را برشماریم همیشه باز هم سوال پیش می آید که چه دلیلی دارد که ما بخواهیم روش سنتی سفارش غذا را کنار بگذاریم ؟ ما هرگز به شما نخواهیم گفت که به طور کلی روش های سنتی و کلاسیک را کنار بگذارید. اما این اطمینان را به شما می دهیم که در صورتی که از اپلیکیشن و روش های سنتی در کنار یکدیگر استفاده کنید مسلما نتیجه می گیرید.

برای مشاهده خدمات طراحی اپلیکیشن روی دکمه کلیک کنید

اپلیکیشن رستوران چگونه ساخته می شود ؟

مطمئن باشید در این مقاله و مسلما در هیچ مقاله دیگری نمی شود دقیق توضیح داد ساخت اپلیکیشن رستوران و به طور کلی ساخت یک اپلیکیشن چگونه انجام می شود. چون ساخت یک اپلیکیشن سوای از اینکه یک کار تخصصی است و نیازمند تخصص در برنامه نویسی می باشد، چگونگی ساخت اپلیکیشن در “مقاله” نمی گنجد. اما چه بهتر که آدم همیشه اطلاعاتی را درباره این موضوع داشته باشد.

قبل از هرچیز بهتر است پلتفرم موبایل برای اپلیکیشن شناسایی شود. بیشتر اپلیکیشن هایی که از پیچیدگی خاصی پیروی می کنند (نه در استفاده بلکه در طراحی) به صورت نیتیو برنامه نویسی می شوند و معمولا از دو پلتفرم اندروید و  اپلیکیشن ios پشتیبانی می کنند. بهتر است که طراحی اپلیکیشن اندروید و ساخت  ios هر دو صورت بگیرد زیرا که مخاطبان اندروید و آیفون هردو خیل عظیمی از افراد را شامل می شوند.

بهترین زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن جاوا ( Java ) ، سی شارپ (#C) ، سی پلاس پلاس (++C) ، پایتون (Python) و سوئیفت می باشند. البته که کار با هرکدام از این زبان ها علم مخصوص به خود را می خواهد اما بهتر است مقدار کمی از هرکدام اطلاعاتی داشته باشیم که بدانیم دقیقا چه زمانی باید سراغ کدام یک از آن ها برویم. برای اطلاعات بیشتر از زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن می توانید مقاله مربوطه در لینک را مطالعه کنید

ساخت اپلیکیشن رستوران

امکانات یک اپلیکیشن رستوران

خب برگردیم به بحث اصلیمون و ببینیم دقیقا یک اپلیکیشن رستوران عالی چه امکاناتی را باید ارائه کند. البته این را هم در نظر بگیرید که این ها همه امکانات پایه هستند و امکانات یک اپلیکیشن رستورانی به این ها محدود نمی شود. اما خب بهتر است حداقل این موارد را برای ساخت اپلیکیشن رستوران از یاد نبریم.

1 . طراحی منو

اصلی ترین بخش یک اپلیکیشن رستوران منوی آن است. اصلا یکی از دلایل اصلی که مشتری شما اپلیکیشن تان را نصب می کند دیدن غذا ها و نوشیدنی های شماست. در این بخش از اپلیکیشن غذا ها نوشیدنی ها به کتگوری های مختلف تقسیم بندی می شوند و مشتریان می توانند تمامی اطلاعات مربوط به آن ها را ببینند. شما می توانید منوی اپلیکیشنتان را با عکس های با کیفیت از غذا ها و نوشیدنی ها تزئین کنید تا مشتریانتان به علاوه اطلاعات مربوط به محصول، شکل آن را هم ببینند. همه ما می دانیم که چقد ظاهر غذا در جذاب بودن آن موثر است مگر نه؟

2 . امکان سفارش غذا

مسلما برای جدی تر بودن و کاربردی تر بودن اپلیکیشن این مورد بیشتر از هرچیزی لازم است. گاهی اوقات سفارش تلفنی ممکن است با خود اشتباهاتی را به همراه داشته باشد مثل ثبت اشتباه سفارش که توسط متصدی تلفن رستوران پیش می آید. اما با ثبت سفارش توسط اپلیکیشن هیچگونه اشتباهی در خصوص ثبت سفارش پیش نمی آید. به این صورت هم در زمان شما و مشتری صرفه جویی می شود هم اینکه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن وجود دارد

3 . موقعیت مکانی رستوران

از مهمترین امکانات می توان به لوکیشن رستوران اشاره کرد. ممکن است مشتریان از طریق اپلیکیشن با شما آشنا شده باشند و بخواهند به رستوران شما بیایند. بهتر است به علاوه لوکیشن اطلاعات تماس و شبکه های اجتماعی خود را نیز داخل اپلیکیشن قرار دهید تا مشتریان مشکلی برای ارتباط با شما نداشته باشند و همچنین بیش از پیش با شما آشنا شوند.

4 . برنامه وفاداری

برنامه وفاداری مشتریان شامل خیلی موارد می شود که هرکدام از آن ها به جذب بیشتر مخاطبان به رستوران کمک شایانی می کند. مثلا شما می توانید سیستم امتیاز دهی به مشتریانتان را در اپلیکیشن قرار دهید و نسبت به فعالیت های مختلف، مشتریان امتیازاتی را کسب کنند که برای آن ها آفر ها و پاداش های مختلفی را در پی داشته باشد.

5 . انتقادات و پیشنهادات

از مهمترین امکانات دیگر برای ساخت اپلیکیشن رستوران، امکانی برای بیان نظرات مشتریانتان است. جایی که مشتریان به راحتی بتوانند حرف هایشان را با شما در میان بگذارند. این نه تنها باعث پیشرفت کار شما می شود بلکه مشتری حس خوبی پیدا می کند از اینکه به او اهمیت داده می شود.

کلام آخر

مردم این روز ها به اعتبار برند ها خیلی اهمیت می دهند. اعتبار یک برند و کسب و کار ضامن اعتماد مشتری به کسب کار است. نتیجه این اعتماد نه تنها به کسب سود بیشتر می انجامد بلکه به برندسازی شما خیلی کمک خواهد کرد. همگام با تکنولوژی روز دنیا بودن یکی از موارد جلب اعتماد مخاطبان می باشد. بهتر است البته اپلیکیشنی که شما برای رستورانتان طراحی می کنید حرفه ای و کاربردی باشد. یک اپلیکیشن که مخاطب پسند نباشد می تواند نتیجه عکس داشته باشد. پس بهتر است اپلیکیشن شما توسط یک تیم متخصص و مجرب طراحی شود. در این زمینه شما می توانید به تابان شهر اعتماد کنید. تجربه ده ساله تیم ما در ساخت اپلیکیشن برای شما بهترین خدمات را تضمین می کند. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *