.

تکنیک سینماگراف در طراحی سایت

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

سینماگراف در طراحی سایت

تکنیک سینماگراف در طراحی سایت

بیشتر کاربرانی که وارد صفحات سایت می شوند بعد از انجام چند اسکرول، کلیک و دوباره اسکرول، خیلی زود سایت شما را ترک می کنند و وارد سایت دیگری می شوند. افراد قبل از ترک سایت، 10 تا 20 ثانیه آن را بالا و پایین می کنند. اما سینما گراف در طراحی سایت تکنیکی است که باعث می شود در ابتدا سایتی جذاب داشته باشید و در ادامه نیز کاربران بیشتری را در سایت نگه دارید. در ادامه به بررسی تکنیک سینماگراف در طراحی سایت می پردازیم.

سینما گراف چیست

سینما گراف چیست؟

سینماگراف نه عکس است و نه ویدیو. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید در واقع تصویری است شامل حرکاتی که باعث جلب توجه می شود،.شاید در لحظه ی اول کاربر متوجه آن نشود ولی حرکت های ملایم سینماگراف باعث جلب توجه و ماندگاری کاربر می شود. از آنجایی که ویدیو و یا گیف ها حجم بالایی دارند، استفاده از سینماگراف با حجم کم بسیار مفید خواهد بود.
سینماگراف در طراحی سایت باعث می شود تا توجه را به تصاویر متحرک نسبت به تصاویر ثابت تا 10 درصد افزایش دهد. سینماگراف علاوه بر استفاده در طراحی سایت ، در تبلیغات شبکه های اجتماعی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. سینماگراف می تواند در صفحه اصلی (home page) سایت و یا در صفحات نمونه کار استفاده شود که بسیار جذاب خواهد بود. اما به طور دقیق در کدام قسمت های سایت از سینماگراف استفاده کنیم؟

 

تکنیک سینماگراف در طراحی سایت
روش استفاده از سینما گراف

روش استفاده از سینماگراف در طراحی سایت

زمانی که کاربران در حال مرور و بازدید صفحات محصول شما هستند، برای ترغیب هر چه بیشتر آنها برای خرید می توانید سینماگراف در طراحی سایت را بکار بگیرید. جزئیات و نماهای مختلف را با استفاده از سینماگراف در کنار تصاویر ثابتی که از قبل تهیه کرده اید به نمایش بگذارید. وقتی صحبت از تجارت الکترونیک و خرده فروشی می شود، سینماگراف ها مدل هایی هستند که از محصولات با کمی موشن و حرکت استفاده می کنند. مثلا اگر در طراحی سایت فروشگاهی، برای نمایش انواع لباس ها استفاده از سینماگراف در طراحی سایت به شکل ویژه ای به نمایش کالا ها و افزایش فروش کمک می کند.عکاسی از غذاهای یک رستوران و ترکیب سینماگراف در طراحی سایت ایده ای فوق العاده ای است. این موشن ها باید بسیار ظریف باشند مثل ریختن مایعات یا چکیدن سس روی غذا. جزئیاتی که حس غذا خوردن را به شما یادآوری کند. سینماگراف در طراحی سایت همچنین گزینه ی خوبی برای نمایش منو رستوران با کارکتر و جزئیات ویژه ای است.

لندینگ پیج زیبا

لندینگ پیج ها را زیبا کنید

لندنیگ پیج ها صفحات مهم یک سایت محسوب می شوند که استفاده از سینماگراف در آنها بسیار مهم و کاربردی خواهد بود. به خصوص اگر لندینگ پیجی طولانی داشته باشید، وجود سینماگراف کاربر را به اسکرول و دنبال کردن ادامه ی مطالب ترغیب می کند.اولین تصویری که در لندینگ پیج استفاده می شود همانند ورزشکاری ورزیده است که آماده ی رزمایش خود است. این تصویر ابتدایی اگر از تکینک سینماگراف استفاده کرده باشد، کاربران زیادی را از ترک صفحه پشیمان می کند. این مکان، جای خوبی برای نمایش تصویر کلی از محصولات و یا خدماتی است که ارائه می دهید که باعث ترغیب کاربر به اسکرول می شود. سینماگراف در طراحی سایت فقط شامل یک تصویر تکی با کمی موشن نیست. این تکنیک می تواند در تصاویر بکگراند استفاده شود و یا با حرکت دادن ماوس ترکیبی از موشن در صفحه پدیدار شود.

 

ساخت سینما تیکت

ساخت صفحه درباره ما

صفحات درباره ما، صفحاتی هستند که اصولا تعداد بازدید کنندگان زیادی ندارند، اما جلب اعتماد همان تعدادی هم به این صفحه آمده اند بسیار مهم است. زیرا این افراد به دنبال این هستند که این شرکت یا فروشگاه چه پیشینه و سابقه ای دارد و از چه تیمی تشکیل شده است. آنها قبل از اینکه هر تصمیمی بگیرند، دوست دارند بیشتر درباره ی شرکت شما بدانند.
جلوه های بصری ویژه ای می تواند تخصص شما را در این زمینه به آنها نشان دهد. استفاده از سینماگراف در تصاویر افراد تیم یک شرکت، حس حقیقی بودن را در کاربر ایجاد می کند. مغز ما انسان ها چهره ها را بهتر به یاد می آورد و تشخیص می دهد. پس استفاده از تصاویر و یا سینماگراف در طراحی سایت تاثیر بیشتری نسبت به نام و یا بیوگرافی دارد.
بر اساس آمار، قرار دادن تصاویر افراد تیم و یا مشتریان میزان نرخ تبدیل را تا 80 درصد افزایش می دهد. سینماگراف با نشلن دادن کاری که انجام می دهید و برخی از شخصیت های شما در یک عکس می تواند تاثیر بسیار بالاتری را بگذارد. شما می توانید نظریات مشتریان خود را در غالب یک سینماگراف که ترکیبی از محصولات و یا خدمات مورد استفاده است به همراه یک توصیف به نمایش بگذارید. همچنین برای جذاب تر کردن می شود پشت صحنه ی کار خود را با سینماگراف به
مشتریان نشان دهید.

تهیه سینما تیکت

چگونه سینماگراف تهیه کنیم؟

دو راه حل برای تهیه ی سینماگراف وجود دارد:
1-استفاده از نمونه های موجود در اینترنت و پیدا کردن آن ها با سرچ در گوگل.
2-ساختن سینماگراف با استفاده از نرم افزارهای موجود.
برای استفاده از این تکنیک باید کد های آن را در سایت خود بگذارید.  

سخن پایانی

ما در این مقاله بررسی کردیم که سینماگراف در طراحی سایت چگونه می تواند داستان شما را تعریف کند. سینماگراف در طراحی سایت می تواند به فروش شما کمک کند، اولین برداشت عالی را ایجاد کند و حتی مردم را متقاعد کن که در سایت شما بیشتر بمانند. اگر از این تکنیک استفاده کنید، به طور موثری کاربران بیشتری خواهید داشت و البته فروش نیز بیشتر می شود.

“همین حالا برای طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن اقدام کنید!”

شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن تابان شهر در تمام زمینه های طراحی سایت و اپلیکیشن و ارائه خدمات مربوط به آنها در خدمت شماست

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *