.

طراحی سایت با C# و مبانی آن

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

طراحی سایت با C#

آشنایی با طراحی سایت با C# و مبانی آن

طراحی سایت با C# امکان پذیر است ؟ برای پاسخ به این سوال باید اول  با خود زبان برنامه نویسی C# آشنا شویم. طراحی سایت با C# جمله کاملا درستی نمی باشد چرا که C# یک زبان برنامه نویسی چند منظوره می باشد که به واسطه آن می شود هر چیزی طراحی کرد اما برای ساخت یک وبسایت باید تخصصی تر به این موضوع بپردازیم پس با ما همراه باشید.

طراحی سایت با C#

زبان برنامه نویسی C# 

طراحی سایت با C# Language مبحثی می باشد که قبل از آن باید به بررسی خود زبان برنامه نویسی سی شارپ بپردازیم. در ژانویه سال 2000 مایکروسافت از زبان جدیدی تحت عنوان سی شارپ معرفی کرد. این زبان سطح بالا که شئ گرایی بالایی نیز داردبسیار مشابه با C++ Language دارد. خود مایکروسافت نیز این زبان را این گونه تعریف می کند :

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی قدرتمند می باشد که از ادغام قدرت C++ Language و سادگی Visual Basic به وجود آمده است.

این زبان چندمنظوره و قدرتمند از خانواده C می باشد که در سال 2003 نیز به عنوان یک زبان استاندارد و بین المللی شناخته شد.

به خدمات طراحی سایت نیاز داری ؟

طراحی سایت با C# چگونه است ؟

طراحی سایت با C# به تنهایی ممکن نمی باشد برای طراحی سایت با C# شما باید از یک فریم ورک استفاده کنید که پیشنهاد ما به شما فریم ورک .NET می باشد. برای طراحی سایت با C# شما باید ابتدا خود سی شارپ و سپس ASP.Net تحت سی شارپ را یاد بگیرید. برای یادگیری سی شارپ می توانید از وبسایت خود Microsoft و یا وبسایت های دیگری که آموزش های زبان برنامه نویسی را می دهند استفاده کنید. بعد از یادگیری کامل این زبان برنامه نویسی راحت تر می توانید ASP.Net رو یاد بگیرید. اگر هم این سوال برای شما پیش اومده که ASP.Net در ادامه با ما همراه باشید.

Framework چیست ؟

فریم ورک یک چهار چوب نرم افزاری می باشد. حتما این جمله را در خیلی جاها شنیده اید اما در ادامه می خواهیم کمی خودمانی تر و راحت تر این موضوع رو توضیح بدیم : 

زبان های برنامه نویسی هر کدام دستور های خاص و کد های خاص خود را دارند . اگر بخواهیم به یک زبان صحبت کنیم اگر در کشور خود آن نباشیم باید کامل و جامع و واضح صحبت کنیم اما در کشور آن زبان بسیاری از اصطلاحات شناخته شده هستند. به عنوان مثال وقتی در فریم ورک ASP.Net تحت سی شارپ برنامه نویسی می کنیم نیازی به نوشتن همه کدها نیست چرا که این زبان در این فریم ورک شناخته شده است و این فریم ورک از این زبان پشتیبانی می کند. فریم ورک یک پایه و اساسی ایجاد می کند تا شما بتوانید از کد های کوتاه تر و کمتری استفاده کنید و بتوانید نرم افزاری را توسعه دهید. برای طراحی سایت با C# نیز باید از فریم ورک ASP.NET استفاده کنیم.

ASP.Net چیست ؟

ASP.Net یک فریم ورک اوپن سورس سمت سرور برای وب اپلیکیشن ها می باشد که برای توسعه دهندگان طراحی شده است تا بتوانند صفحات داینامیک را تولید کنند. خوب است بدانید که ASP.Net انواع مختلفی دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم. این نکته هم بسیار حائز اهمیت است که برای طراحی سایت با C# بهتر است از یکی از انواع ASP.Net استفاده کنیم.

انواع ASP.Net کدام اند ؟

ASP.NET Web Form : با استفاده از این فریم ورک می توانید UI را نیز طراحی و پیاده سازی کنید.

ASP.NET MVC : این فریم ورک بهترین گزینه برای طراحی سایت با C# می باشد همچنین دارای model view controller می باشد که به شما اجازه می دهد به صورت ویژوال کار کنید.

ASP.NET Web Page : این فریم ورک نیز قابل دید است و بسیار سبک می باشد و برای وارد کردن کد های داینامیک می باشد.

ASP.NET API : این فریم ورک برای برنامه نویسی اپلیکیشن و یک رابط برنامه نویسی کاربردی می باشد. اما با این مورد نمی توانیم دید ویژوال داشته باشیم.

چرا طراحی سایت با C# ؟

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی قدرتمند با جامعه آماری بسیار زیادی می باشد برای همین توسعه دهنهدگان طراحی سایت با C# را انتخاب می کنند همچنین یادگیری سی شارپ بسیار راحت و آسان می باشد. همانطور که در مقاله بهترین زبان های برنامه نویسی سایت گفته شد سی شارپ یک زبان چندمنظوره و منعطف با طیفی گسترده می باشد که قابلیت انتقال نیز دارد. همچنین این زبان از پشتیبانی قوی مایکروسافت برخوردار می باشد که به همین علت جامعه آماری زیادی را در بر می گیرد.

مزایا طراحی سایت با C# ؟

وقتی که بسیاری از توسعه دهنگان از این زبان برنامه نویسی استفاده می کنند و طراحی سایت با C# را انتخاب می کنند پس حتما این زبان محبوب مزایا زیادی دارد تعدادی از مزایا سی شارپ را در ادامه باهم بررسی خواهیم کرد.

یادگیری آسان

برای بسیاری از مبتدیان در برنامه نویسی زبان برنامه نویسی سی شارپ مناسب می باشد چرا که این زبان در دسته ی زبان های برنامه نویسی با یادگیری آسان قرار می گیرد. این زبان در عین قدرتمندی و گستردگی از ساختاری بسیار آسان برخوردار می باشد.

پشتیبانی توسط مایکروسافت

وجود یک کمپانی قدرتمند مانند مایکروسافت به عنوان پشتیبان برای یک زبان برنامه نویسی یک مزیت بسیار عالی به حساب می آید.مایکروسافت از روز اولی که از این زبان رونمایی کرد سرمایه گذاری های بسیاری برای این زبان برنامه نویسی و توسعه آن کرده است.

شئی گرایی قدرتمند

قابلیت شئی گرایی در این زبان به بهترین حالتی که ممکن بوده است پیاده سازی شده است. شئی گرایی یگ شیوه برنامه نویسی است که در ان زبان برنامه نویسی به یک سئی گرایش پیدا می کند.

چندمنظوره بودن

به واسطه فریم ورک .NET سی شارپ که یک زبان برنامه نویسی چندمنظوره است پاسخگوی همه نیاز هایی که شما دارید می باشد و می توانید با آن انواع اپلیکیشن های اندروید و IOS ، اپلیکیشن های دسکتاپ و وب اپلیکیشن ها، بازی های 2D و 3D، وب سایت و … را طراحی کنید و بسازید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *