.

طراحی سایت با وردپرس یا php

تولید شده توسط پارسا امین زاده

سابقه علمی و عملی در زمینه سئو و تولید محتوا و مفاهیم عمیق و با تکیه بر روی دانش و تجربه عملی با تمامی چالش ها و نکات حوزه های گوناگون آشنایی کامل را دارد در نتیجه نکته در آموزش های ایشان نکته ای از قلم نخواهد افتاد ، همچنین روحیه شاد و پر انرژی او باعث می شود هرگز از یاد گرفتن خسته نشوید .

طراحی سایت با وردپرس یا php ؟

سایت به یک نیاز همگانی برای کسب و کارهای امروزی تبدیل شده است و هر کدام هم می خواهند سایتی بهتر با قابلیت های پیشرفته برای ارائه خدمات و یا فروش محصولات داشته باشند. اما به راستی چه سایتی مناسب شغل ما است؟ برای داشتن سایتی هدفمند و توسعه ی مداوم آن عوامل متعددی بستگی دارند. طراحی سایت با وردپرس یا php کدام مناسب تر هستند؟ بررسی کوتاهی برای رسیدن به پاسخ نهایی انجام می دهیم.

عوامل متعددی می توانند بر روی انتخاب نوع طراحی سایت ما تاثیر گذار باشند. هر کس براساس نیاز، دانش و تخصص و بودجه ی موجود روشی را انتخاب می کند. در این چند سال اخیر طراحی سایت با وردپرس رواج بیشتری پیدا کرده است اما از قابلیت های ویژه ی PHP مانند انعطاف پذیری، قابلیت های شخصی سازی و توسعه پذیری های بیشتر آن نباید غافل شویم. اما این موضوع هم در نظر داشته باشیم در کنار این قابلیت ها هزینه و زمان بیشتری را باید صرف کنیم.

طراحی سایت با وردپرس یا  php

درباره ی وردپرس بیشتر بدانیم

توضیح دادن وردپرس به صورت خلاصه کار دشواری است. وردپرس یک cms و یا سیستم مدیریت محتوا است که طراحی و مدیریت سایت توسط آن به راحتی قابل انجام است و نیاز به تخصص های ویژه ای ندارد. با استفاده از پلاگین و یا افزونه های متعددی می توان قابلیت های ویژه را به سایت اضافه کرد که اکثر این افزونه ها رایگان هستند و در مخزن وردپرس موجود هستند اما پلاگین های پولی نیز وجود دارند که در صورت نیاز خریداری می شوند. با این سیستم مدیریت محتوا، در واقع از قالب های از پیش ساخته شده ای در ساختن سایت استفاده می شود که با نصب افزونه ها امکان افزودن ویژگی های مختلف وجود دارد.

علت اصلی محبوبیت وردپرس برای توسعه ی سایت، کار کردن آسان با آن است. شما با گذراندن یک دوره ی آموزشی می توانید سایت خود را به راحتی در دنیای وب معرفی کنید. کاربری آسان تنظیمات کمک بزرگی برای راه اندازی و مدیریت سایت می کند که بخصوص برای تازه کارها راهنمای عالی است.

وردپرس یک پلت فرم کوچک نیست بلکه میلیون ها کاربر روزانه سایت خود را با این cms راه اندازی می کنند و بسیاری از برندهای تجاری در ابتدای کار سایت وردپرسی داشته اند و یا هنوز هم دارند. اما برای تصمیم نهایی درباره طراحی سایت با وردپرس یا php نیاز است درباره ی php هم قدری صحبت کنیم.

به سایت وردپرسی نیاز داری ؟ همین الان سفارش بده تا تخفیف های ویژه رو از دست ندی

حالا درباره ی php بیشتر بدانیم

برای آشنایی عمیق با php لازم است دانش تخصصی برنامه نویسی داشته باشیم اما به صورت مختصر می توانیم مروری داشته باشیم. Php یک زبان برنامه نویسی است که برای توسعه ی وب سایت، طراحی اپلیکیشن و دیگر ابزارها استفاده می شود. Php چارچوبی (framework) است که انعطاف پذیرتر بوده و امکان طراحی سایت داینامیک (پویا) را فراهم می کند. به این معنا که برای داشتن ویژگی و یا امکانات ویژه هیچ محدودیتی ندارید و به راحتی با کدنویسی می توان آن قابلیت مورد نظر را به سایت اضافه کنید که یکی از تفاوت های php و وردپرس است.
برای مثال یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس قابل اجرا است ولی اگر سایتی بخواهید که این قابلیت را داشته باشد که به چندین فروشگاه اطراف شما متصل شود و از همه بتوانید خرید کنید، در این صورت به طراحی اختصاصی یا همان php نیاز است.
Php در مقابل وردپرس که از قالب های تقریبا استاتیک استفاده می کند، عملکرد بهتری دارد و ساخت وب سایت دقیقا آن طور که مدنظر شماست را فراهم می کند.

به سایت اختصاصی (PHP) نیاز داری ؟

همین الان سفارش بده تا تخفیف های ویژه رو از دست ندی

طراحی سایت با وردپرس یا php ؟ کدام را انتخاب کنیم؟

درواقع با توجه به نیاز کسب و کار و شرایط شما هر دو طراحی سایت با وردپرس یا php می توانند مناسب باشند. اما این شرایط یا نیاز ها چه هستند؟ با هم بررسی می کنیم.

بودجه موجود

چه مقدار هزینه برای طراحی کردن سایت خود کنار گذاشته اید؟ وردپرس به علت رایگان بودن هسته اصلی اش در کل قیمت ارزان تری نسبت به توسعه اختصاصی دارد اما دست مزد طراح و هزینه های خرید افزونه را هم نباید نایده بگیرید اما خب در مقایسه با php در کل ارزان تر است و برای شروع کسب و کارهای نوپا با بودجه ی کم توصیه می شود.

طراحی سایت با وردپرس یا  php

زمینه ی کاری وب سایت

آیا به وب سایت شخصی نیاز دارید و یا وب سایت فروشگاهی با قابلیت های ویژه؟ ممکن به سایتی نیاز داشته باشید که تک صفحه ای باشد (سایت معرفی) و یا سایت با صفحات و پیچیدگی زیاد. اگر سایت مورد نیاز شما هیچ گاه قرار نیست تغییر کند و ساختار ثابتی دارد با مقالات و یا محتوای آموزشی، سایت وردپرس دقیقا چیزی است که نیاز دارید. اما اگر می خواهید تاکسی اینترنتی راه بیندازید و یا خدمات این چنینی ارائه دهید php برای شما مناسب تر است.

طراحی سایت با وردپرس یا  php

دانش برنامه نویسی

اگر قصد این را دارید که خودتان شخصا سایت خود را طراحی کنید باید بررسی کنید چقدر دانش برنامه نویسی دارید. اگر با php آشنا هستید و تجربه ی کاری در این زمینه دارید، طراحی به صورت اختصاصی قطعا برای شما که حرفه ای هستید بهتر است. اما اگر به عنوان یک تازه کار می خواهید سایت کسب و کار خود را راه بیندازید، رفتن به سمت وردپرس عاقلانه تر است.

طراحی سایت با وردپرس یا  php

سئو فرندلی

سئو یکی از پر اهمیت ترین موارد بعد از اتمام سایت است. سایت به خودی خود مشتری نمی آورد و سئو سایت است که مشتریان را جذب می کند. سایت های وردپرسی راحت تر سئو می شوند و قابلیت های ویژه ای بخصوص پلاگین های آن برای بهینه سازی سایت در اختیار می گذارند.

طراحی سایت با وردپرس یا  php

امنیت

اگر موارد امنیتی به صورت کامل اجرا نشوند، وردپرس یا php هیچ فرقی ندارند هر دو به سرعت هک می شوند. اگر چند نکته ی مهم در سایت php را نادیده بگیرید امینت سایت شما در چند ثانیه روی هواست. وردپرس برای تامین امنیت پلاگین هایی دارد که باز هم در انتخاب آنها هم باید دقت کنید.

طراحی سایت با وردپرس یا  php

تجربه ی کاربری (customer experience)

تجربه ی کاربری یعنی راحتی کاربر برای استفاده از سایت و رسیدن به هدف مورد نظر (مثلا به راحتی پیدا کردن کالای مورد نیاز) موردی است که همیشه قبل از طراحی ها به آن فکر می شود. در وردپرس دست شما برای تغییرات بیشتر تجربه کاربری بهتر بازتر است اما php با اینکه انعطاف پذیر تر است اما همه چی به برنامه نویس بستگی دارد.

طراحی سایت با وردپرس یا php

نتیجه گیری

پاسخ قطعی برای سوال طراحی سایت با وردپرس یا php وجود دارد اما با بررسی موارد بالا می توان به این نتیجه رسید اگر امکانات مورد نیاز شما با وردپرس قابل تامین است، بودجه ی شما محدود است و یا کسب و کار نوپایی هستید و تازه اول کار شماست انتخاب وردپرس بهتر است.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

2 Comments

  1. سعید حسنی

    البته لازم به ذکره که در هر دو روش از php استفاده شده.

    پاسخ
    • امیر رضا غفاری

      بله، بک اند وردپرس هم با php است اما در قالب یک cms ارائه می شود و با سایتی که طراحی آن اختصاصی انجام و با php کد نویسی شده متفاوت می باشد.

      پاسخ

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *