.

طراحی سایت با پایتون چگونه است؟

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

طراحی سایت با پایتون

طراحی سایت با پایتون چگونه است وچرا باید آن را انتخاب کنیم؟

بدون شک پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی سایت است و در سالیان اخیر بسیاری از افراد به سمت یادگیری آن رفته اند. از پایتون فقط در طراحی سایت استفاده نمی شود و این زبان کاربرد های دیگری نیز دارد که از مهم ترین آنها می توان به : هوش مصنوعی، علوم داده، یادگیری ماشینی، اینترنت اشیا و…  اشاره کرد. اما ما در این مقاله بیشتر به طراحی سایت با پایتون و نحوه آن خواهیم پرداخت پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

سایتهای طراحی شده

فریمورک های پایتون

مزیت های پایتون

پایتون چیست

پایتون چیست؟

همانطور که احتمالا بدانید پایتون یک زبان برنامه نویسی است که یکی از کاربرد های آن طراحی سایت می باشد، در طراحی سایت پایتون را یک زبان سمت سرور یا بک اند (Back-end) می شناسند. پایتون زبان ساده ای است و یکی از دلایل اصلی که افراد به سراغ یادگیری زبان پایتون می روند سادگی آن است. قواعد نوشتاری در زبان برنامه نویسی پایتون بسیار  به زبان انگلیسی نزدیک است. البته ساده بودن این زبان به معنی ضعیف بودن آن نیست. کدنویسی با پایتون به گونه ای است که باعث می شود برای اجرای دستورات مختلف شما تعداد خط کد های کمتری نسبت به زبان های دیگر همچون C++  و Java  بنویسید. طراحی سایت با پایتون کاملا رایگان است و این زبان جزو زبان های برنامه نویسی متن باز (Open source) به حساب می آید.

آشنایی با مزیت های پایتون

یادگیری سریع و آسان: یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت پایتون آسان بودن یادگیری آن است.  در طراحی سایت با پایتون شما موانع کمتری را در پیش رو خواهید داشت و سریع تر کارتان را پیش خواهید برد. انجام پروژه های پایتون زمان کمتری را از شما می گیرد و همین موضوع باعث می شود که شما زودتر طرح اولیه را آماده کنید و فرصت کافی برای انجام اصلاحات داشته باشید.

کتابخانه های وسیع: پایتون زبان محبوبی است و ابزار ها و کتابخانه های خیلی زیادی برای آن تشکیل شده اند که بسیار غنی اند. در زبان برنامه نویسی پایتون قطعه کد های آماده زیادی می توان یافت که کار شما را آسان کند. همچنین پایتون فریم ورک های بسیار خوبی هم دارد که در بخش بعدی به آنها خواهیم پرداخت

سئو پذیری خوب پایتون: سئو سایت یکی از اصلی ترین روش های جذب مشتری در بازاریابی امروز است، و یک سایت اگر سئو پذیر نباشد و ساختار آن مشکل داشته باشد عملا یک بازوی قدرتمند را از دست داده است. طراحی سایت با پایتون و به خصوص طراحی با فریم ورک جنگو از این بابت مشکلی ندارد و سئو پذیری آن بسیار مطلوب است.

فریم ورک های زبان برنامه نویسی پایتون

استفاده از فریم ورک ها الزامی نیست اما اگر می خواهید در مدت زمان کمتر و خروجی بهتر کار را تحویل دهید باید از یک فریم ورک خوب استفاده کنید. فریم ورک ها امنیت سایت را بالا می برند، درخواست های Http را ایجاد می کنند و به دیتابیس شما دسترسی دارند، در این بخش ما برخی از بهترین فریم ورک های زبان برنامه نویسی پایتون را معرفی کرده ایم:

جنگو

فریم ورک جنگو (Django)

فریم ورک جنگو یک فریم ورک رایگان بر پایه پایتون است که از آن در طراحی اپلیکیشن تحت وب استفاده می شود. فریم ورک جنگو از  الگوی MVT  (Model View Template)  پیروی می کند. امنیت بالای جنگو در کنار سرعت بالای آن و سئو پذیری خوب، باعث شده که جنگو به محبوب ترین فریم ورک پایتون در بین برنامه نویسان تبدیل شود.

Flask

فریم ورک فلسک (Flask)

از فریم ورک فلسک بیشتر در پروژه های کوچک پایتون استفاده می شود. فلسک در حقیقت یک میکرو فریم ورک با توسعه پذیری بالا است. شباهت زیاد منطق فریم ورک فلسک به زبان برنامه نویسی جاوا باعث شده است که بسیاری از برنامه نویسانی از جاوا به سمت پایتون آمده اند از این فریم ورک استفاده کنند. سرویس های مطرحی همچون نتفلیکس، اوبر و لینکدین و… از این فریم ورک در توسعه خود استفاده کرده اند.

Turbo gears

فریم ورک توربو گیرز (Turbo Gears)

توربو گیرز یکی دیگر از فریم ورک های محبوب  پایتون است که از الگوی MVC  (Model View Controller) پیروی می کند. این فریم ورک کتابخانه های مختلفی دارد که این قابلیت به توسعه دهندگان امکانات زیادی را برای طراحی سابت با پایتون فراهم کرده است.

15 سایت معروف که با زبان پایتون توسعه داده شدند:

  • گوگل
  • یوتوب
  • پینترست
  • اینستاگرام
  • نتفلیکس
  • اوبر
  • دراپ باکس
  • کوئرا
  • اسپاتیفای
  • ردیت
  • یاهو
  • بیت لی
  • دیس کاس
  • لیفت
  • ناسا

سخن آخر

در اینکه طراحی سایت با پایتون یکی از بهترین روش های طراحی سایت است شکی نیست اما در برخی مواقع استفاده از آن توجیه پذیر نیست، در پروژه های کوچک حتی متوسط خود که احتیاجی به یک ویژگی خاص ندارند می توانید از CMS  ها بهره بگیرید که بسیار سریع ترند و در کوتاه ترین زمان می توانید سایت خود را با آنها طراحی کنید. اما انتخاب پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی برای یادگیری کار بسیار درستی است، در این مطلب دلایل کافی برای اینکه سراغ یادگیری پایتون بروید را آورده ایم اما نکته ای که به آن اشاره نکردیم بحث درآمدی و تعرفه طراحی سایت با پایتون است. قیمت پروژه هایی که با پایتون اجرا می شوند خوب است و نسبت به زبان هایی همچون PHP  تعرفه بالاتری دارد؛  اگر بعد مالی و در آمد هم برایتان فاکتور مهمی است پایتون باز هم یک گزینه عالی به شمار می آید. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *