.

طراحی سایت با ASP.NET چگونه است؟

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

طراحی سایت با ASP.NET

Asp.net نسل جدیدی از زبان های برنامه نویسی برای توسعه و طراحی کارآمدترین و قوی ترین سایت ها

طراحی سایت با ASP.NET

در زمینه طراحی سایت با ASP.NET باید گفت که در حقیقت ASP.NET سه Frame Work را برای ساخت برنامه های تحت وب ارائه می دهد. که با بکارگیری هر یک از این فریم ورک ها می توانیم طراحی سایت های ASP.NET کاملا حرفه ای و عالی انجام دهیم. این سه فریم ورک به ترتیب شامل این موارد  می شوند: Web Form، MVC، ASP.NET web pages

هر سه فریم ورک از بهترین فریم ورک های طراحی سایت هستند و به اندازه ای کافی و کامل هستند که هر یک از آن قابلیت این را دارند که به عنوان ابزاری در ساخت اپلیکیشن های تحت وب قابل استفاده باشند که طراحی و ساخت وب سایت نیز در این دسته قرار می گیرد.

Asp.Net و دنیای طراحی سایت

ASP.NET نسل جدیدی از زبان Asp است که توسط مایکروسافت عرضه شده تا نواقصی را که زبان های برنامه نویسی قدیمی داشتند و نمی توانستند پاسخگوی نیازهای جدید طراحی سایت باشند را برطرف کند.
ASP.NET اولین سیستم برنامه نویسی اینترنتی است که از زبان ماشین تا برنامه نویسی ویژوال آن برای استفاده در فضای وب طراحی شده است. استفاده از این زبان بسیار آسان است و کارایی بسیار بالایی نیز دارد، به طورمثال از آن می توان برای طراحی سایت های وب شرکتی و تجاری خیلی بزرگ استفاده نمود.

ویژگی ها و مزیت های طراحی سایت با ASP.NET

طراحی سایت با امنیت
طراحی سایت با سرعت بالا
پیاده سازی سازی سایت به صورت داینامیک
طراحی سایت به صورت واکنش گرا
طراحی سایتی با قالب و گرافیک کاملا اختصاصی و ویژه
طراحی سایت سئو محور که در راستای استانداردهای گوگل قرار دارد
رعایت استانداردهای AMP

به خدمات طراحی سایت نیاز داری ؟

معرفی نکات طراحی سایت با ASP.NET

پیش از اقدام به طراحی سایت با ASP.NET لازم است تا با نکاتی آشنایی داشته باشید و آمادگی های لازم برای بکارگیری این زبان را داشته باشید. در نتیجه ما قصد داریم تا در ادامه به بررسی کامل فاکتوهایی که باید پیش از بکارگیری این زبان رعایت کنید بپردازیم:
• داشتن تسلط کافی بر یکی از زبان های C# یا VB
• آشنا بودن با یکی از مفاهیم سمت سرور و کلاینت
• آشنایی کافی با الگوریتم های تحت وب و کانسپت های آنها
• آشنا بودن با Security in .net
• داشتن تسلط کافی بر Html، Css و Java script
• داشتن تسلط کافی بر Xml
• تسلط و آشنایی بر یکی از پایگاه های داده مثل SQL server

از آنجایی که دغدغه طراحان سایت و برنامه نوسان سایت حفظ امنیت واستحکام بخشی به ساختارهای سایت است، براساس تحقیقات بهترین عملکرد و نوع برنامه نویسی، برنامه نویسی لایه ای است که طبق آن با استفاده از چند folder و فایل در پوشه های مرتبط و مجزا از هم یک ساختار تولید می شود که علاوه بر حفظ امنیت و استحکام عملیات اشکال زدایی را نیز تسهیل می کند و باعث انسجام در طراحی وب سایت و نتیجه نهایی منطقی و قابل قبول می شود.

Asp و Asp.Net

حال می خواهیم به بررسی تفاوت های اساسی و پایه ای Asp و Asp.Net بپردازیم :
1. Asp.net قادر به ایجاد صفحات پویا با قابلیت اتصال به پایگاه داده هاست در حالی که asp فایلی شامل text ، اسکریپت ها و تگ های Html است.
2. Asp پنج کلاس استاندارد دارد درحالی که Asp.net دارای بیش از 4500کلاس آماده است.
3. صفحات Asp از زبان های دستورالعملی Jscript یا VBScript استفاده می کنند درحالی که Asp.net از زبان های برنامه نویسی C#، Script.net و یا VisualBasic.net و سایر زبان ها استفاده و پشتیبانی می کند.

طراحی سایت با ASP.NET توسط فریم ورک ها

هر یک از این فریم ورک ها بستری هستند برای استفاده از این زبان که با داشتن ویژگی هایی این امکان را به شما می دهند تا بتوانید این زبان را بکار بگیرید و به توسعه بپردازید.

طراحی سایت با ASP.NET توسط فریم ورک Web pages

شما می توانید با استفاده از web forms طراحی سایت خود را به صورت داینامیک انجام دهید. این فریم ورک با ویژگی هایی که دارد سبب شده است تا نحوه کار با Html نیز آسان تر و ساده تر شود چرا که دارای یک کتابخانه بسیار قوی و گسترده است .

طراحی سایت با ASP.NET توسط فریم ورک MVC

این فریم ورک به نسبت سایر فریم ورک ها پیچیده تر است اما ویژگی های آن سبب می شود تا طراحی سایت و حتی طراحی اپلیکیشن با قابلیت های زیادی انجام پذیر باشد که از جمله بارزترین و مهم ترین ویژگی های آن جدا بودن کدها از Html و کنترل کامل بر آن است.

مزایای استفاده از MVC در طراحی سایت با ASP.NET

• آسان کردن مدیریت پروژه و برنامه با تقسیم یک برنامه به سه قسمت مدل، نمایشگر و کنترلگر
• عدم استفاده از ViewState های سروری
• استفاده از الگوی استفاده گر جلو که درخواست های برنامه را توسط یک کنترلگر پردازش می کند.
• پشتیبانی بهتر از طراحی و توسعه آزمون محور

چرا طراحی سایت با ASP.NET بجای Php ؟

اولین قدم برای پاسخ به این سوال این است که در رابطه با کاربردهای هر یک از اینها صحبت کنیم. زبان برنامه نویسی php نیز همانند Asp.net از قدرت بالایی برخوردار است اما در حد پروژه های کوچک و یا متوسط بکارگیری آن می تواند پاسخگوی نیازها باشد و وقتی پای توسعه یک پروژه بزرگ تحت وب مانند یک سایت فروشگاهی با امکانات همه جانبه درمیان باشد دیگر استفاده از php کارساز و جوابگو نیست چرا که این سایت ها با دیتابیس های بزرگ تر و چند هزار کاربر فعال در لحظه مواجه هستند که نیازمند سرعت، دقت و امنیت بالاتری نیز می باشند و برای اینکار زبان Asp.net مناسب تر و منطقی تر است. حال می خواهیم به مقایسه فاکتورهایی در این دو زبان بپردازیم:
امنیت : همانطور که در مقالات پیشین بیان شد، php یک زبان برنامه نویسی open source است که همین ویژگی درکنار مزیت هایی که برای کاربران ایجاد می کند باعث می شود تا هک کردن و نفوذ به آن بسیار بیشتر شود این درحالی است که امنیت سایت های توسعه یافته با Asp.net بالاتر است و این سایت ها کمتر مورد هک و حمله قرار می گیرند.
سرعت: از آنجایی که asp.net در سمت سرور تفسیر نمی شود به نسبت php سرعت بیشتری دارد.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *