.

طراحی سایت را از کجا شروع کنیم ؟ نقطه 0 بدون 100 !

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

مقالات قبلی ما را اگر خوانده باشید، مسلما متوجه این موضوع شده اید که هیچ علمی نقطه صد ندارد. علوم مختلف، چه نظری، چه فنی، چه انسانی و … همگی شاید از یک نقطه مشخصی شروع بشوند، اما هیچوقت یادگیری آن ها پایانی ندارد. طراحی سایت هم همین است، یک سری نقاطی برای شروع دارد اما هیچوقت نه یادگیری آن تمام می شود و نه خلاقیت ها در آن به ته خط می رسند. در این مقاله می خواهیم ببینیم که طراحی سایت را از کجا شروع کنیم و در واقع می خواهیم برای این مفهوم، یک نقطه صفر در نظر بگیریم. البته که نقاط صفر را هم نمی شود برای طراحی سایت به طور دقیق تعیین کرد و هیچ کجا ننوشته است که شما حتما باید از یک نقطه خاصی طراحی سایت را شروع کنید، اما به هر حال بد نیست که دروازه ورود را بهتر بشناسیم.

آشنایی با  انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

چگونه سفارش طراحی سایت بگیریم ؟

طراحی را سایت از کجا شروع کنیم؟

احتمالا شما هم جزو کسانی هستید که هم خیلی به طراحی سایت علاقه دارید و هم اینکه از بازار کار گسترده آن با خبر هستید. پس برایتان سوال پیش آمده است که طراحی سایت را از کجا شروع کنیم و برای شروع این کار چه کاری باید انجام بدهید. اول از همه بگذارید باز هم به شما بگوییم که راه های زیادی برای شروع طراحی سایت است و هر کسی هم به هر حال از یک راهی طراحی سایت را شروع می کند. اما ما در این مقاله می خواهیم به مواردی بپردازیم که بهتر است از آن جا طراحی سایت را شروع کنیم و اینطوری طراحی سایت را هم بهتر یاد می گیریم و هم اینکه داریم از راه درستش به آن چیزی که می خواهیم می رسیم. اما این موضوع را هم در نظر داشته باشید که برای یادگیری طراحی سایت نباید عجله کنید.

اینکه طراحی سایت را از کجا شروع کنیم یک موضوع کاملا مرحله به مرحله است و بعد از اینکه این نقاط شروع را به خوبی پشت سر گذاشتیم، از آن جا به بعد دیگر همه چیز آسان می شود و خودمان می توانیم طراحی سایت را آنطوری که باید انجام بدهیم. بدون اینکه لازم باشد کسی به ما بگوید که مراحل طراحی سایتمان را چگونه باید طی کنیم. پس در این مقاله همراه ما باشید تا تمامی پیش نیاز های این کار سخت اما لذتبخش را طی کنیم.

همه چیز در مورد  اینکه طراحی را سایت از کجا شروع کنیم؟

قبل از شروع طراحی سایت باید چه کار کنیم؟

بیایید برای اینکه ببینیم طراحی سایت را از کجا شروع کنیم ، همه چیز را از اول مرور کنیم. یعنی اول از همه یک سری خصوصیاتی را در خودمان پرورش بدهیم و سپس وارد حیطه طراحی سایت بشویم. طراحی سایت از آن دسته کار هاییست که به دقت و تمرکز بالایی نیاز دارد و همچنین لازم است که طراح سایت یک فرد خلاق باشد. برای اینکه به این دقت و خلاقیت برسیم، لازم است که پشتکار بسیار بالایی داشته باشیم، به کاری که می کنیم علاقه داشته باشیم، حوصله و وقت زیادی داشته باشیم و سعی کنیم که در هنگام کار، تمام حواس و تمرکزمان را روی کار بگذاریم.

حالا که این ویژگی ها را در خودمان پرورش دادیم، وقت آن می رسد که طراحی سایت را باد بگیریم. در مقاله چگونه طراحی سایت یاد بگیریم درباره این موضوع به طور کامل صحبت کردیم به شما گفتیم که شما چگونه می توانید اصول طراحی سایت را یاد بگیرید. اما باز هم باید این موضوع را بدانید که اصل یادگیری طراحی سایت زمانی حاصل می شود که شما طراحی سایت را شروع می کنید و از آنجا به بعد دیگر نه تنها به اصول طراحی سایت اشراف بیشتری پیدا می کنید، بلکه به آن ریز جزئیاتی که طراحی سایت دارد و آن ها را در هنگام کار یاد می گیرید دسترسی پیدا می کنید.

به طور خاص طراحی سایت را از کجا شروع کنیم ؟

درست است که گفتیم هرکسی می تواند طراحی سایت را از جای خاصی شروع کند، اما روشی که ما می خواهیم به شما معرفی کنیم یکی از آن دسته روش هایی هستش که هم ثابت شده است که جواب می دهد، هم اینکه روشی است که تمامی منابع مورد نیاز برای کار را در اختیار ما قرار می دهد. شما اول از همه طراحی سایت را باید با فهمیدن “منطق کدنویسی” شروع کنید. پس برای اینکه منطق کد نویسی را یاد بگیرید، باید از یک زبان ساده برای کدنویسی شروع کنید که این زبان چیزی جز Hypertext Markup Language یا همان HTML نیست. شروع کار کردن با HTML می تواند نسبت به کد دید بازتری به شما بدهد. چرا؟ چون این زبان، یک زبان برنامه نویسی نیست و صرفا یک زبان برای ساختن صفحات سایت یادگیری آن هم کاملا ساده می باشد.

HTML در واقع آن نقطه شروع رسمی طراحی سایت است و تقریبا همه هم این موضوع را می دانند. نه اینکه با زبان های دیگر و یک سری از زبان های برنامه نویسی نشود این کار را انجام داد، موضوع اینجاست که زبان های دیگر خیلی پیچیده تر هستند و شما برای فهمیدن کدنویسی در آن ها، مجبور هستید که بدانید اصلا کدنویسی دقیقا چگونه است و قرار نیست که کدنویسی را با پیچیده ترین زبان ها یاد بگیرید. پس از همین زبان فرامتن مارک آپ شروع می کنیم و در آینده خودتان بهتر متوجه خواهید شد که دوست دارید به سراغ کدام زبان های برنامه نویسی بروید.

دانستن تفاوت بین طراحی سایت و توسعه سایت

برای اینکه بفهمیم طراحی سایت را از کجا شروع کنیم باید یکم به تفاوت کلمات با یکدیگر نیز توجه کنیم. زمانی که شما HTML را یاد می گیرید دیگه باید تصمیم خودتان را بگیرید که قرار است یک طراح سایت بشوید و یا اینکه قرار است توسعه دهنده سایت بشوید. درست است که در ایران، طراحی سایت به طور کلی معنی پروسه ساخت یک سایت را گرفته است، اما این را باید بدانیم که طراحی سایت، به طور خاص به معنی طراحی UI/UX است و در واقع به اصطلاح همان Web Design است. اما توسعه سایت در واقع همان کدنویسی سایت و نوشتن کد های اجرایی یک سایت است و به زبان ساده، همان برنامه نویسی سایت یا Web Development است.

حالا اینکه شما بخواهید یک طراح سایت بشوید و یا توسعه دهنده سایت بشوید کلا دو دنیای متفاوت است. در طراحی سایت شما باید یادگیری با ابزار های طراحی را یاد بگیرید و در توسعه سایت شما باید وارد مباحث زبان های برنامه نویسی مختلف بشوید. حالا در اینجا می خواهیم بیشتر از هر چیز آن مراحل اولیه را مورد بررسی قرار بدهیم و یک سری راه ها برای یادگیری هرکدام از این رشته های مربوط با علوم وب را به شما ارائه دهیم. فرقی ندارد که شما در نهایت بخواهید کدام راه را انتخاب کنید، با شروع از این نقاط، می توانید پایه های موفقیت هر دو راه را به خوبی پی ریزی کنید.

یادگیری HTML، CSS و … با W3schools

اگر بخواهیم بدانیم طراحی سایت را از کجا شروع کنیم باید یک منبع خوبی هم برای یادگیری دانش خودمان داشته باشیم. یک منبعی که هم نقش یاد دهنده را داشته باشد و هم اینکه یک آزمایشگاهی برای تمرین یادگیری های ما باشد. این دانشگاه چیزی جز یک سایت به نام W3Schools نیست. یک جای عالی برای شروع طراحی سایت و یادگیری تمامی زبان های مخصوص آن که در نهایت منجر به این می شود که شما به یک طراح سایت جونیور تبدیل بشوید و بتوانید تا حدی امور طراحی سایت را پیش ببرید. در این سایت شما نه تنها می توانید کد ها، تگ ها، سینتکس ها و … HTML را یاد بگیرید، بلکه می توانید کد های زبان CSS را هم یاد بگیرید، نسبت به جاوا اسکریپت اشراف پیدا کنید و خلاصه هر کاری که برای طراحی سایت لازم است را انجام بدهید.

این سایت به طور خاص برای یادگیری طراحی سایت است و یکی از بهترین نقاط شروع برای کار شما می باشد. جایی که شما بدون اینکه نیازی باشد در کلاسی شرکت کنید و زحمت زیادی به خودتان بدهید، می توانید پایه های طراحی سایت را یاد بگیرید و خودتان طراحی سایت را شروع کنید. این سایت به شما کمک می کند که منطق کد ها را متوجه بشوید و بدانید که هر دستور کدنویسی قرار است چه کاری را انجام بدهد و اگر هم دستوری اجرا نمی شود، اشکال کار از کجاست. در مرحله بعدی، شما باید یادگیری با پنل های طراحی سایت را نیز یاد بگیرید و کمی وارد دنیای CMS ها بشوید.

کار با وردپرس و مشتقات آن، شروعی برای طراحی سایت

یکی از بهترین راه ها برای اینکه بدانیم طراحی سایت را از کجا شروع کنیم این است که CMS ها یا سیستم های مدیریت محتوا را بشناسیم. اما بد نیست که برای این کار بیشتر تمرکزمان را روی محبوب ترین و بهترین سیستم مدیریت محتوا یعنی WordPress بگذاریم. وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتواست که بیش از 50 درصد سایت های دنیا از آن استفاده می کنند و همه چیز نیز در این سیستم سر جای خودش است. خوبی این سیستم مدیریت محتوا این است که هم برنامه نویس های حرفه ای و عاشق پیچیدگی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، هم مدیران سایتی که به دنبال یک پنل ساده هستند که کار هایشان را به راحتی پیش ببرند. برای اینکه طراحی سایت را شروع کنیم، بد نیست که کار کردن با این سیستم مدیریت محتوا را یاد بگیریم.

وردپرس دنیای بزرگی دارد و بخش های مختلفی هم دارد و این اجازه را به ما می دهد که با کمی کمک از خود پنل، طراحی سایت را هم یاد بگیریم. هرچند که وردپرس صرفا یک پنل برای مدیریت محتوا به ما می دهد، اینطور نیست که دست ما را در کد نویسی باز نگذارد. همچنین این سیستم به هر حال در خیلی از سایت های ایرانی پیاده سازی شده است و هرچقدر هم که بخواهیم به کدنویسی پیچیده سایت رو بیاوریم، منطقی نیست که کار کردن با این پنل را بلد نباشیم. پس در نتیجه به هر حال لازم است که یادگیری این سیستم را در اولویت قرار بدهیم.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم که به شما بگوییم که طراحی سایت را از کجا شروع کنیم و باور کنید که ما تنها و تنها درباره نقطه صفر صحبت کردیم. طراحی سایت هیچ پایانی برایش تعیین نشده است و شما می توانید خلاقیت های خودتان را وارد آن کنید، روش های جدید ابداع کنید و از انواع امکانات مختلف برای طراحی سایت استفاده کنید. در تکنولوژی امروز، این موضوع را می دانیم که چقد منابع مختلفی برای این کار در دسترس ما می باشد و همچنان هم دارد به این منابع روز به روز اضافه هم می شود. تنها چیزی که ما باید بدانیم این است که آموزش طراحی سایت و روش های جدید آن هیچوقت متوقف نمی شود و حتی اگر یک طراح سایت سنیور هم شدیم، نباید یادگیری را متوقف کنیم. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که از روش هایی که گفتیم به خوبی بتوانید استفاده کنید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *