.

10  تا از عجیب ترین سایت های دنیا که هدف طراحی آن ها معلوم نیست!

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

بعید بود سراغ چنین مقاله ای برویم درست است؟ عنوان این مقاله اصلا شبیه به مقاله ای نیست که قرار باشد چیزی را به کسی یاد بدهد اما سخت نگیرید، زندگی که فقط علم و کسب و کار نیست و پر از چیز های سرگرم کننده و گاهی بسیار عجیب است. چیز هایی که گاهی واقعا بدون هیچ هدف خاصی وجود دارند و جز سرگرمی نگاهی نمی شود به آن ها داشت. امروز سراغ عجیب ترین سایت های دنیا رفته ایم که هدف از طراحی آن ها به هیچ عنوان مشخص نیست و شاید بتوان گفت اصلا هیچ هدفی پشت طراحی آن ها نیست. این سایت ها صرفا هستند که باشند و احتمالا طراحان سایت آن ها تنها چیزی که می خواستند ثابت کنند این بوده که طراحی سایت صرفا برای اهداف بزرگ نیست. در این مقاله همراه ما باشید تا با چند تا از این سایت ها آشنا شویم.

آشنایی با  انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

آشنایی با عجیب ترین سایت های دنیا

عجیب ترین سایت های دنیا

تصور کنید شما یک برنامه نویس حرفه ای هستید که پروژه های بسیار زیادی دارد. با شرکت های بزرگ همکاری می کنید و زندگی به شدت منظمی هم دارید. حال حوصله شما از این همه کار و جدیت سر می رود و یک آن یک ایده مسخره و عجیب به ذهنتان می رسد که یک سایت عجیب و غریب را بدون هیچ قصد و منظوری طراحی کنید. عجیب ترین سایت های دنیا احتمالا به همین دلیل بوجود آمده اند و یا ممکن است اصلا دلیل دیگری داشته باشند. اصلا مهم نیست! به هر حال این سایت های بی هدف و شاید حتی نه چندان سرگرم کننده در دنیای وب وجود دارند و معلوم هم نیست در طراحی سایت آن ها دقیقا چه نکته ای نهفته شده است. این سایت ها هستند که باشند و مردم وارد آن ها شوند پوزخندی بزنند و آن را ببندند.

این سایت ها را واقعا در هیچ دسته بندی ای به جز عجیب ترین سایت های دنیا نمی شود گنجاند. این سایت ها نه تنها هیچ هدف اقتصادی ای ندارند، بلکه نمی توان به آن ها به چشم سرگرمی نیز نگاه کرد. ولی جالبی این سایت ها این است که کمی ذهن ما را از دنیای عادی دور می کنند و گاهی حتی ما را به فکر فرو می برند. گاهی (و فقط گاهی) این سایت ها گاهی در پس آن بی هدف بودنشان هم هدف عجیبی نهفته است که شاید یک لبخندی را از طرف ما به همراه داشته باشند. یک نکته هم اینکه ما توضیح زیادی نمی توانیم درباره این سایت ها بدهیم. چون یا این سایت ها آنقدر بی محتوا اند که جایی برای توضیح ندارند و یا اگر بخواهیم آن ها را توضیح دهیم، آن مزه غافلگیر کننده شان از بین می رود. همراه ما باشید.

10 تا از عجیب ترین سایت های دنیا

The Quite Place

“یک جای ساکت” یکی از عجیب ترین سایت های دنیا می باشد. درست است که این سایت کاملا بی هدف طراحی شده است اما از آن دسته سایت هاییست که حرف جالبی به ما می زند. اگر زبان انگلیسی را در حد متوسط (و حتی متوسط رو به پایین) بلد باشید، این سایت می تواند حرفی را به شما بزند که کمی شما را به فکر فرو می برد. تنها کاری که شما در این سایت لازم است انجام بدهید این است که کلید “Space” را بزنید و ببینید که این سایت چه می گوید. احتمالا این سایت تنها سایتی در این لیست باشد که حداقل می توان گفت با وجود بی هدف بودن، یک حرف جالبی برای گفتن دارد و یک درس کوچکی هم به ما می دهد. پس به این سایت بروید و اسپیس را بزنید و لذت ببرید!

the quiet place website

Stealth Boats

برای موضوع این مورد از عجیب ترین سایت های دنیا همان باید به اسم آن توجه کرد. “قایق های مخفی” نام سایت مد نظر ما است. هر توضیحی بخواهیم در رابطه با این سایت بدهیم، آن وقتی که قرار است از شما تلف بشود را نجات داده ایم و مسلما رسالت ما حداقل در این مقاله این است که کمی وقت شما را تلف کنیم. در این سایت یک سری “عکس” از یک سری “قایق مخفی” وجود دارد که هیچکس نمی تواند آن ها را پیدا کند ولی شما شاید شانس پیدا کردن آن ها را داشته باشید. البته شاید فکر کنید که ما داریم به شما دروغ می گوییم و عکسی وجود ندارد. که البته باید به شما بگوییم خیر، شما دقت نمی کنید! عکس ها وجود دارند و واقعی هستند فقط کمی زیادی مخفی هستند.

Bury Me with My Money

“من را همراه با پولم دفن کن” یکی از “عجیب ترین سایت های دنیا” است که دقیقا اندازه اسم آن عجیب است. چه اتفاقی در این سایت می افتد؟ یک آقای ظاهرا ثروتمندی از بالای صفحه به پایین صفحه می افتد و به عنوان آخرین وصیتش می گوید “من را همراه با پول هایم دفن کن” و جان به جان آفرین تسلیم می کند و به دیار باقی می شتابد. جا دارد اینجا بگوییم که دوستان، مال اندوزی هرگز قرار نیست بعد از مرگ هم به درد ما بخورد و ما با پول هایمان هم که دفن شویم فایده ای ندارد. احتمال می دهیم که هدف این سایت هم در نهایت همین بوده است که این پند را به ما بدهد. ما هم کار را برای شما راحت کردیم و خودمان این پند را به شما دادیم.

Bury Me with My Money

Quick Draw

آهان! بالاخره به یک سایتی رسیدیم که می توان گفت کمی سرگرم کننده است. این سایت توسط یک سری از کارکنان گوگل ساخته شده است و هدف آن جز سرگرمی، هیچ چیز دیگری نیست. فکر نکنید کارکنان گوگل یک سری افراد خشک و بی مروتند که فقط می خواهند ما خطا کنیم که رتبه سایت ما را پایین بیاورند. خیر! کارکنان گوگل هم می توانند روحیه لطیفی داشته باشند و سایتی طراحی کنند که شما در آن نقاشی بکشید. چیز سختی هم نیست، یک کلمه به شما می گویند و شما باید آن کلمه را در 20 ثانیه نقاشی کنید. بعد هم می توانید نقاشی های خودتان را با بقیه کاربران سایت مقایسه کنید. همین!

Cat Bounce

اگر فکر می کنید به اندازه کافی سایت بی هدف دیده اید، احتمالا این یکی را هنوز سر نزده اید. “پرش گربه” یکی از عجیب ترین سایت های دنیا و البته بی هدف ترین سایت های دنیاست. چند تا گربه که داخل صفحه شما از بالا به پایین می آیند و می توانید با کلیک کردن روی آن ها Drag کردنشان با موس، به این ور و آن ور پرتشان کنید. گربه ها کلا موجودات جذابی هستند، احتمالا باید خیلی جذاب باشد که در بین تمام مشغله های کاریمان، به این سایت برویم و گربه به این سمت و آن سمت پرتاب کنیم.

Cat Bounce

Everydayim

یکی از عجیب ترین سایت های دنیا یک سایت انگیزشی به نام “هر روز من…” است. اینکه هر روز ایشان چه کاری انجام می دهد را وارد سایت بشوید، متوجه می شوید. کار بدی هم انجام نمی دهد و مشخص است که طراح این سایت آدم جالبی بوده است و رفقای زیادی هم دارد و مثل من و شمایی که داریم این مقاله را می نویسیم و می خوانیم، زندگی را وقف کارش نکرده است.

Zombo

این سایت از عجیب ترین سایت های دنیا وعده های زیادی به شما می دهد ولی انگار کمی در عمل کردن به آن وعده ها مشکل دارد. این سایت “بی استفاده” بودن را به یک درجه بالایی رسانده است و تنها کسی که عقیده دارد این سایت نه تنها بی استفاده نیست بلکه خیلی هم کاربردی است، سازنده این سایت است که با آغوش باز به شما خوش آمد می گوید و از سایت خودش تعریف می کند. با صدا وارد این سایت بشوید و نگران نباشید، حرف بدی نمی زند. چند ثانیه از وقتتان را به این سایت بدهید و از زمانی که پای آن گذاشتید هم پشیمان شوید.

zomco.com

Pointlesssites

یکی از عجیب ترین سایت های دنیا “بی هدف ترین سایت ها” است. این سایت دارد کاری را می کند که ما در حال حاضر در حال انجام آن هستیم. با این تفاوت که ما فقط در این مقاله این کار را انجام می دهیم و باقی مقالاتمان همه تخصصی و در حوزه کسب و کار است ولی حالا تصور کنید که این سایت، برای این ساخته شده است که سایت های بی هدف و بی معنی را معرفی کند. به هر حال سایت سرگرم کننده ای است چون ما انسان ها گاهی نیاز به انجام کار های بی هدف داریم که بتوانیم از زمان هایی که کار های هدفمند انجام می دهیم نهایت استفاده را بکنیم.

Windows93

شاید بهترین مورد از عجیب ترین سایت های دنیا همین باشد. چرا؟ چون نوستالژیک است و نوستالژی همیشه برای همه ما جذاب است. اگر بزرگتر از بنده نویسنده باشید احتمالا ویندوز 98 یا ویندوز های قبل از آن را یادتان هست. حالا تصور کنید که یک سایتی وجود دارد که یک شبیه ساز از همان ویندوز های منقرض شده را طراحی کرده است که طراحی آن هم بسیار جالب است. پیشنهاد می کنیم خودتان سری به این سایت بزنید و روی آیکون های آن کلیک کنید و از وقتی که در حال تلف کردن آن هستید کمی لذت ببرید.

Windows93

Feeling Unlucky

دکمه Feeling Lucky گوگل را دیده اید؟ دکمه ای که با وجود اینکه کسی حالا حالا ها از آن استفاده نمی کند ولی یک بار که گوگل آن را حذف کرد، کاربران به شدت به گوگل اعتراض کردند و دکمه برگشت. این مورد از عجیب ترین سایت های دنیا برعکس این دکمه نه، بلکه برعکس خود گوگل عمل می کند. هرچیزی را در این “موتور جست و جو” سرچ کنید، به جای بهترین نتیجه سئو شده با محتوای عالی، بدترین نتیجه و بی ربط ترین نتیجه به کلمه مورد نظر برای شما می آید. خودتان یک بار امتحان کنید و دیگر ما بیشتر از این ها توضیح ندهیم.

Feeling Unlucky

سخن پایانی

این هم از عجیب ترین سایت های دنیا که شاید توانسته باشد کمی فضا را از آن حالت خشک و جدی خودش بیرون بیاورد. اما بیایید کمی جدی تر به موضوع نگاه کنیم. برنامه نویسی و خیلی از شغل های دیگه اگر نیمه تاریک و روشن دارند، یک نیمه طنز و شوخ طبعانه نیز دارند که گاهی بد نیست نگاهی به آن هم بیندازیم. به هر حال قرار نیست که همیشه طراحی سایت در هدف رفع نیاز های ما انسان ها باشد. گاهی می تواند آن روی جالب خودش را هم به ما نشان بدهد و لبخندی به لب هایمان بیاورد. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و همیشه این را یادتان باشد، زندگی کوتاه تر از آن است که به سراغ سایت های عجیب دنیا نرویم و سعی نکنیم که فقط برای چند ثانیه، بی هدف زندگی کنیم.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *