.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

 

فروشگاه اینترنتی یک وب سایت یا اپلیکیشنی است امکان انجام کامل فرایند خرید یک محصول (فیزیکی یا مجازی) در آن وجود دارد. در یک سایت یا اپ فروشگاهی مهم ترین بخش ها دسته بندی ها و صفحات محصول هستند. در ادامه جزئی تر به فروشگاه اینترنتی خواهی پرداخت و مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی و بعد نکات ساخت سایت فروشگاهی و اپلیکیشن فروشگاهی را به شما خواهیم گفت پس تا انتها با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات در خصوص خدمات طراحی سایت فروشگاهی ما روی این دکمه کلیک کنید

چرا باید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرد؟

بعد از اینکه متوجه شدیم فروشگاه اینترنتی چیست باید علت راه اندازی آن را نیز بدانیم.
با وجود مشکلات اقتصادی بخصوص با شیوع کرونا، فروشندگان ضرر زیادی دیده اند. اما با طراحی سایت فروشگاهی و یا ساخت اپلیکیشن فروشگاهی می توان تا حدودی این ضرر را جبران کرد. زیراکه برای خرید لازم نیست افراد در محل حضور پیدا کنند در منزل نیز به راحتی می توانند خرید کنند. اما میزان محبوبیت و استقبال از فروشگاه اینترنتی شما، بستگی به میزان کارایی و حرفه ای بودن دارد.

در یک فروشگاه اینترنتی چه محصولاتی را می توان به فروش رساند؟

حتما لازم نیست فروشگاه فیزیکی داشته باشید و سپس آن را به الکترونیکی توسعه دهید. هم می توانید محصولات فیزیکی خود را فقط به صورت آنلاین بفروشید و یا محصولات دانلودی را عرضه کنید فروش محصولات دانلودی بسیار پرسود بوده و نیازی به انبارداری و یا ارسال محصول نیست. محصولاتی مانند کتاب الکترونیکی، موسیقی، فیلم و سریال و خیلی موارد دیگر که روز به روز در حال گسترش است. پس با توجه به اینکه چه کالایی میفروشید، درخواست اولیه ی داشتن سایت و یا اپ فروشگاهی را ثبت می کنید.

فروشگاه اینترنتی چیست

سایت فروشگاهی یا اپلیکیشن فروشگاهی؟

مرحله ی بعدی از اینکه فهمیدیم فروشگاه اینترنتی چیست و چه کالاهایی را می خواهیم بفروشیم، نوبت به این است که تصمیم بگیریم اپ می خواهیم و یا سایت. با طراحی سایت، شما مشتریان دنیای وب را از راه های مختلفی می توانید جذب کنید. اگر برندسازی کنید، مشتریان با شناختن نام سایت شما و سرچ آن به فروشگاه می رسند. اما اگر بخواهید با سرچ محصولات در گوگل، سایت شما بالای نتایج باشد نیاز به مشاوره سئو دارید تا با بهینه کردن سایت خود، ترافیک واقعی و زیادی را جذب کنید. ساخت اپلیکیشن نیز بسیار کارآمد و مفید است. طراحی اپلیکیشن فروشگاهی امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد و همچنین کارایی آن نیز بیشتر است. در کل سایت در جذب مشتری جدید موثر است و اپلیکیشن در نرخ بازگشت مشتری و خرید مجدد. زیرا اپلیکیشن روی دستگاه کاربر نصب شده است.

پرداخت و ارسال در فروشگاه اینترنتی چگونه انجام می شود؟

برای پراخت ها می توانید پرداخت درب منزل و یا پرداخت اینترنتی را انتخاب کنید. برای پرداخت آنلاین نیاز به یک درگاه پرداخت مناسب دارید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی درگاه پرداخت سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. همچنین برای اعتمادسازی بیشتر بهتر است که برای پرداخت های آنلاین نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشد. در واقع این نماد مخاطبین را مطمئن می سازد در صورت تخلف و یا دزدی امکان پیگیری و برگرداندن پول آنها وجود دارد. یکی از فاکتور هایی که امنیت سایت فروشگاهی را با آن می سنجند فرایند پرداخت و درگاه پرداخت آن اسن

برای ارسال کالاهای فیزیکی مهم است که در ابتدای راه مشخص کنیم که محصولات به چه شیوه هایی به دست مشتریان برسند.برای دانستن این که فروشگاه اینترنتی چیست و ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی چگونه انجام می شود باید بدانیم ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی موضوعی مهم و حیاتی است که در هنگام تعیین آن باید دقت زیادی انجام شود.

فروشگاه اینترنتی چیست

برخی از مزایای فروشگاه اینترنتی

تعداد مشتریان زیاد

اگر محدودیتی برای ارسال کالا به نقاط مختلف نداشته باشید، کل کشور مشتری شما خواهند بود پس حالا مشتریان شما فراتر از اعضای یک محله و یا منطقه هستند.


فروش شبانه روزی

با فهمیدن اینکه فروشگاه اینترنتی چیست متوجه شدیم که محدودیت زمانی نیز وجود ندارد و در هر ساعت از شبانه روز شما مشتری خود را دارید و اختلالی هم در کارهای روزمره ی شما به وجود نمی آورد.


دریافت گزارش فروش

به صورت ماهانه و یا سالانه شما می توانید گزارشی از فروش خود داشته باشید تا با علایق و ویژگی های مشتریان خود آشنا شده و محصولاتی را ارائه دهید که آنها می خواهند.

نکات مهم در خصوص مدیریت فروشگاه اینترنتی

مدیریت انبارداری به صورت صحیح یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. شما باید همیشه میزان موجودی کالاهای خود را بدانید تا به مشکلی برنخورید. مثلا این مشکل پیش نیاید که مشتری محصولی را سفارش دهد ولی در انبار شما موجود نباشد. این اتفاق تاثیر بدی بر روی اعتماد مشتری می گذارد و ممکن است دیگر از فروشگاه شما خرید نکند.


نکته ی بعدی تعیین زمان ارسال دقیق است. زمانی را که برای ارسال محصول، مشتری انتخاب می کند را به صورت بازه ای قرار دهید تا در صورت رخ دادن مشکل بتوانید در آن بازه محصول را تحویل دهید. اگر به غیر از زمان تعیین شده محصول را بفرستید ممکن است مشتری در محل حضور نداشته باشد و سفیر نیز دچار تاخیر در رساندن دیگر سفارشات شود.
شاید در ظاهر ما بدانیم فروشگاه اینترنتی چیست اما در واقع همان طور که بررسی کردیم ریزه کاری های زیادی را دارد که در هنگام راه اندازی حتما باید به آنها توجه شود. تیم حرفه ای تابان شهر اینجاست تا شما را برای ساختن فروشگاه یاری دهد.

سخن آخر

شاید خیلی از افرادی که سمت فروشگاه اینترنتی نمی روند و یا اصلا نمی خواهند بدانند فروشگاه اینترنتی چیست ، به این خاطر است گمان می کنند مدیریت و کار با آن نیاز به دانش کد نویسی دارد. اما این طور نیست. شما بدون داشتن هیچ دانشی با گذراندن دو جلسه آموزشی می توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی پنل سایت و اپلیکیشن خود را مدیریت کنید و محصولاتی را به آن بیفزایید.

برای کسب اطلاعات در خصوص خدمات طراحی اپلیکیشن فروشگاهی ما روی این دکمه کلیک کنید

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *