.

5 ویژگی اصلی فروشگاه ساز آنلاین

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

5 ویژگی اصلی فروشگاه ساز آنلاین

فروشگاه سازهای آنلاین چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشند تا پس از طراحی سایت بتوانند به خوبی در مدیریت سایت فروشگاهی ما همکاری داشته باشند؟ فروشگاه ساز ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که انتخاب آن‌ها باید با توجه به آن‌ها انجام شود اما اینکه چگونه می‌توان این ویژگی به خوبی تشخیص داد را تابان شهر با بیش از ده سال سابقه در این مقاله به آن اشاره خواهد کرد پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و در قسمت دیدگاه، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن تابان شهر در تمام زمینه های طراحی سایت و اپلیکیشن و ارائه خدمات مربوط به آنها در خدمت شماست

انتخاب یک فروشگاه ساز آنلاین مناسب

انتخاب یک فروشگاه ساز آنلاین خوب از مهم ترین کارها در داشتن یک فروشگاه آنلاین است که می تواند در کارآمدی و مدیریت مناسب فروشگاه آنلاین شما تاثیر گذار باشد. به همین دلیل توجه به ویژگی های یک فروشگاه ساز بسیار دارای اهمیت است اما ویژگی یک فروشگاه ساز خوب چیست و چگونه می تواند در مدیریت این فروشگاه آنلاین به شما کمک کند؟ در مرحله اول انتخاب یک فروشگاه ساز باید بدانید که ازاین فروشگاه ساز چه می خواهید؟ توجه به نیاز های خود و نیاز هایی که در بازار این فروشگاه ها وجود دارد می تواند کمک بسیار شایانی را در انتخاب یک فروشگاه ساز خوب داشته باشد. ویژگی هایی که برای یک فروشگاه می تواند خوب باشد دقیقا همان ویژگی ها ممکن است در فروشگاه آنلاین شما بی فایده باشد به همین دلیل شناخت نیاز های خود و انتخاب فروشگاه ساز آنلاین بدون توجه به این که یک فروشگاه آنلاین دیگر با آن موفق شده بسیار برای کسب و کار ما حیاتی می باشد و تا حدودی در تصمیم گیری شما در چینش استراتژی سایت تاثیر گذار است. در این جا به 5 ویژگی اصلی فروشگاه ساز های آنلاین اشاره می شود .

قابلیت و ابزار سئو

یکی از ابزار هایی که در بهبود راهبرد فروشگاه آنلاین شما می تواند بسیار موثر باشد استفاده از ابزار سئو و بهبود سایت از نظر جست و جوی کاربران در پهنای وب است. همانطور که می دانید سئو سایت یکی از بهترین راهکار ها در هدایت مشتریان از هر کجا در محیطی به پهنای وب است.استفاده از cdn هم می تواند در سرعت بارگزاری تاثیرگذار باشد. زمانی که بازدید کنندگان شما در دورترین موقعیت سرور قرار گرفته باشند، بسیار کارآمد است. استفاده از cdn به هاست و سرور شما قدرت می بخشد و باعث افزایش پهنای باند و کاهش مصرف ترافیک اصلی سرور شما می شود .

فروشگاه ساز آنلاین

برخی از این ابزار ها در فروشگاه ساز های آنلاین به صورت آماده وجود دارد و شما با استفاده از آن ها می توانید در بهبود و توسعه سایت خود از آنها استفاده کنید اما برخی از این ابزار ها به صورت افزونه و پلاگین هایی باید توسط شما نصب شود. از فاکتور های مهم سئو که در اکثر فروشگاه ساز های آنلاین به این فاکتور ها توجه می شود شامل عنوان مستقل برای هر صفحه, URL های مستقل, تگ های h1 مستقل, ریدایرکت های 301, استفاده از نام دامنه فروشگاه شما و بسیاری دیگر که می تواند برای ارتقا رتبه سایت شما تاثیر گذار باشد.

دسته بندی محصولات

یکی از مزایایی که در استفاده کابران تاثیرگذار است و می تواند تجربه کاربری خوبی را برای آنها ایجاد کند دسته بندی محصولات است با استفاده از این ویژگی ،کاربران شما می توانند به سراغ دسته مورد نظر بروند و به جست و جوی کالای مورد نظر خود باشند. کاربران می توانند به راحتی محصولات مورد نیاز خود را بیابند. این دسته بندی بسیار مناسب برای مارکت پلیس ها هستند. مارکت پلیس رو در فروشگاه ساز آنلاین فراموش نکنید.

نکته : مارکت پلیس چیست :

مارکت پلیس در حقیقت پلتفرم و بستری را ایجاد می کند تا مشتریان بتوانند در یک جا امکان خرید از چند تولید کننده را داشته باشند. مدیر یک مارکت پلیس نیازی به داشتن انباری از کالا را ندارد او صرفا موجودی انبار سایر تولید کنند را ارئه می دهد و امکانی را ایجاد می کند تا فروشندگان کوچک و برزگ در یک جا جمع شده و در دسترس کاربران باشند. مزیت این مارکت پلیس ها در ارائه دهی یک جای فروشندگان مختلف است و به کاربران این امکان را می دهد تا علاوه بر آشنایی با برند های مختلف ارائه دهنده یک محصول، بتوانند در میان آن ها حرکت کرده و با دست بازتری به انتخاب بپردازند. همانطور که متوجه شده اید در این مارکت پلیس ها امکان دیده شده هر چه بیشتر برند ها است، بازار رقابتی را نیز می تواند ایجاد کند. در حال حاضر معروف ترین مارکت پلیس ها در جهانAmazon و Ebay هستند.

اتصال به درگاه پرداخت آنلاین

یکی از مهم ترین و محبوب ترین قسمت های یک خرید اینترنتی استفاده از درگاه اینترنتی در پرداخت هزینه خرید است البته یه درگاه مطمئن و ایمن که کاربر بتواند به آن اعتماد کند. یکی دیگر از 5 ویژگی فروشگاه ساز آنلاین ، درگاه پرداخت است که خرید را آسان می کند و باعث می شود تا به خوبی مشتریان بتوانند خرید را انجام دهند.

قابلیت ریسپانسیو بودن فروشگاه ساز آنلاین

فروشگاه ساز آنلاین شما باید بستری برای دسترسی همه افراد و انواع سیستم‌ها و مرور‌گر‌ها را ایجاد کند. تا همه افراد در هر کجا که هستند بتوانند به فروشگاه اینترنتی شما دسترسی داشته باشند و شما بتوانید آن ها را با خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید آشنا کنید. امروزه استفاده از موبایل‌ها بسیار گسترش یافته است .قابلیت طراحی وب ریسپانسیو به کاربران شما این امکان را می دهد تا به راحتی و در هر حالی از سایت فروشگاهی شما بازدید کنند بدون نیاز به زوم و یا اسکرول صفحه .

فروشگاه ساز آنلاین

جست و جوی پیشرفته

جست و جوی پیشرفته, دسترسی آسان خرید خوب و تجربه خوشایند. شما با ایجاد امکانی برای جست و جوی پیشرفته این امکان را فراهم می‌سازید تا کاربران دسترسی سریع به کالای مورد نیاز خود داشته باشند و بتوانند به خوبی با شما و فروشگاه شما ارتیاط برقرار کنند. علاوه بر آن راحتی هر چه بیشتر مشتریان شما به معنی فروش بهتر و فروش های بیشتر در آینده است پس در تامین راحتی کاربران خود تمام موارد را بررسی کنید و سعی کنید در فروشگاه ساز آنلاین خود چیزی را از قلم نیندازید.

علاوه بر این ها بهتر است در فروشگاه ساز آنلاین ، مشخصات کامل محصولات درج شود تا کاربر بتواند اطلاعات کافی از محصول را کسب کند و همچنین قابلیت زوم کردن روی تصویر محصول وجود داشته باشد تا بتوان به راحتی جزئیات محصول را مشاهده کرد و با اطمینان کامل فرآیند خرید را تکمیل کرد

شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن تابان شهر در تمام زمینه های طراحی سایت و اپلیکیشن و ارائه خدمات مربوط به آنها در خدمت شماست

امکان درج لوگو

در فروشگاه ساز آنلاین برای ایجاد برندسازی و افزایش شناخت سایت خود به مشتریان و دیگر کاربران باید یک لوگو طراحی کرد و در هنگام طراحی سایت فروشگاهی در سایت قرار داد . این کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از تاثیر آن نباید غافل شد. همچنین لوگوی شما بهتر است که در قسمت تب های مرورگر هم نمایش داده شود که باید آنرا تبدیل به Favicon کنید و یا به بیانی دیگر یک Favicon برای آن بسازید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

8 Comments

  1. niloofar

    سلام چگونه cdnرا روی سایت خود نصب کنیم؟؟؟؟

    • سبحان بهرامی زاده

      سلام دوست عزیز. در وردپرس باید افزونه های مخصوص به اینکار را نصب کنید و در طراحی سایت اختصاصی هم باید از یک برنامه نویس متخصص کمک بگیرید.

  2. Peyman

    سلام برای فهمیدن اینکه فروشگاه ساز آنلاین قابلیت سئو داره یا نه چی رو باید بررسی کنیم؟

    • Amirreza Ghaffari

      سلام برای پی بردن به این موضوع باید سئوی فنی (تکنیکال) سایت را با ابزار هایی مثل Screaming frog ، A-href و… بررسی کنید.

  3. sina

    قابلیت سئو هم دارند چنین فروشگاه هایی؟

    • mojtaba marashian

      در اسکیل های کوچک بله قابلیت سئو هم دارند

  4. هوتن

    امکان اینکه بتوان سیستمی روی این فروشگاه ساز های آنلاین فعال کرد که بقیه ی فروشگاه ها هم بتوانند محصولات خود را در آن بفروشند دارد؟

    • mojtaba marashian

      هوتن جان بله صد در صد اتفاقا یکی از بهترین راهکار هایی است که جدیدا بسیار از سایت ها از آن استفاده میکنند که به آن سیستم های مارکت پلیس میگویند