.

اصلا لزوم طراحی سایت فیلم چیست ؟ چرا باید سایت فیلم طراحی کنیم ؟

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

احتمالا شما هم برای دریافت فیلم های خودتان دیگر به سراغ مغازه ها نمی روید. به هر حال در حال حاضر سایت هایی وجود دارند که آرشیو کاملی از فیلم های روز دنیا را دارند. شما هم به احتمال زیاد اگر این مقاله را در سایت می خوانید، برای دریافت فیلم های خودتان هم از سایت های فیلم کمک می گیرید. شاید جوابی که به سوال لزوم طراحی سایت فیلم چیست باید بدهیم را همین اول کار داده باشیم. اما همچنان شاید زود باشد که بخواهیم در این رابطه تصمیمی گرفته باشیم. همچنین طراحی سایت فیلم یک سری نکات خاصی را هم دارد که باید به آن ها نیز اشاره کنیم. همچنین بد نیست یک سری نکات برای داشتن یک طراحی سایت فیلم خوب هم به شما بگوییم که اگر خواستید خودتان یک سایت فیلم داشته باشید، بدانید که باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

طراحی سایت فیلم تابان شهر

لزوم طراحی سایت فیلم چیست

لزوم طراحی سایت فیلم چیست ؟

در پاسخ به اینکه لزوم طراحی سایت فیلم چیست می شود چیز های زیادی گفت. اما به غیر از اینکه کاربران می توانند فیلم های خودشان را از سایت دانلود کنند، طراحی سایت فیلم یک سری امکانات دیگر را نیز در اختیار کاربران شما قرار می دهد که به سمت این سایت ها می آیند. اما خب این موضوع را باید بدانید که طراحی سایت فیلم کار آسانی نیست. شاید در فضای وب سایت های فیلم زیادی ببینید اما خیلی از آن ها ماندگار نخواهند بود و به موفقیت نخواهند رسید. سایت فیلم باید یک سری اصولی را برای موفقیت طی کند که این اصول ممکن است به جنبه های دیگر آن صدمه وارد کند. اما در هر صورت طراحی سایت فیلم می تواند به شدت سود آور باشد. طراحی سایت فیلم می تواند یک کسب و کار عالی را برای شما رقم بزند.

اما خب همانطور که همه انواع طراحی سایت نکات مختص به خودشان را دارند، طراحی سایت فیلم نیز باید روی یک سری اصول خاصی پیش برود. در اینجا هم مثل طراحی سایت موسیقی، جریان فقط یک طراحی ساده و چند محتوای متنی و تصویر نیست. داریم درباره سایت فیلم صحبت می کنیم که مسلما لینک دانلود لازم دارد، باید امکان پخش ویدیو داشته باشد و موارد دیگری که سایت های دیگر ممکن است نداشته باشند اما سایت فیلم دارد. در هر صورت در این مقاله به علاوه این ها می خواهیم “نکات طراحی سایت فیلم” را هم برای شما بیان کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

الزامات طراحی سایت فیلم چیست

قبل از اینکه به بحث درآمد و لزوم طراحی سایت فیلم اشاره کنیم، اجازه بدهید که به شما بگوییم که اصلا در یک طراحی سایت فیلم باید چه کار هایی انجام بدهید. اول باید بگوییم که طراحی سایت فیلم ممکن است به روش های مختلفی انجام بشود. مثلا ممکن است یک سایت فیلم صرفا برای دانلود فیلم و زیرنویس فیلم ها باشد. گاهی هم ممکن است به غیر از این، کاربر بتواند همان جا هم فیلم را به طور کامل تماشا کند و گاهی اصلا از ریشه، سایت فیلم برای “تماشا”ی فیلم طراحی می شود و اجازه دانلود را به شما نمی دهد که هیچ، بابت تماشای فیلم ها در سایت حق اشتراک هم می گیرد.(اشتباه نکنید! این کار بد نیست و اتفاقا دقیقا موضوع بحث ماست) در هر صورت به طور کلی یک سری نکات هست که باید در طراحی سایت فیلم لحاظ شود.

امکان پخش فیلم در سایت

چرا اول از همه به این موضوع اشاره کردیم و چرا واقعا این موضوع انقدر مهم است؟ به دو دلیل که هر دو مهم هستند. اول اینکه مخاطب اگر اشتراک شما را خریداری کند، تماشای فیلم در سایت شما “می تواند” برایش ارزان تر به حساب بیاید(ترافیک مصرفی اش کم می شود) ولی سودی که شما قرار است بدست بیاورید، به اندازه همان سود دانلود فیلم است و در درآمد زایی شما خللی وارد نمی شود. دلیل دوم اینکه Time on Site مخاطب در سایت شما تا حد زیادی بالا می رود و این موضوع روی سئو سایت شما تاثیر می گذارد و باعث می شود که موتور جست و جو بفهمد که کاربر از سایت شما لذت می برد و رتبه بهتری در موتور جست و جو به شما می دهد.

امکان خرید اشتراک

لزوم طراحی سایت فیلم اصلا همین است که شما از آن درآمد زایی کنید. پس شما دو راه دارید، می توانید این امکان را به مخاطب بدهید که اشتراک شما را خریداری کند و یا اینکه از تبلیغات استفاده کنید. اینکه کدام یک از این دو روش را انتخاب کنید بستگی به خودتان دارد، اما ما به روش تبلیغات خیلی کاری نداریم. امکان خرید اشتراک یکی از اصلی ترین دلایل برای طراحی سایت فیلم است و نگران نباشید که به این دلیل ممکن است کاربران بیخیال سایت شما بشوند. شما آرشیو کامل داشته باشید، لینک هایتان همیشه درست باشد، بروز باشید و طراحی سایتی با تجربه کاربری عالی داشته باشید، کاربر اصلا از اینکه اشتراک شما را نخرد احساس عذاب وجدان خواهد کرد!

بخش خبری و بلاگ

کاربر به دو دلیل وارد یک سایت فیلم می شود، یک اینکه می خواهد فیلم ببیند و دو اینکه می خواهد بداند چه فیلمی ببیند. پس بد نیست که یک بخش وبلاگ و مقالات در سایتتان داشته باشید که هم خبر های روز فیلم و سریال را در آن قرار دهید، هم اینکه فیلم ها را نقد کنید و درباره آن ها صحبت کنید، هم کاربر شما این موضوع را دوست دارد و هم گوگل علاقه بیشتری به سایت شما نشان خواهد داد.

بخش خبری و بلاگ

استفاده از جدول ها در سایت

لزوم طراحی سایت فیلم این است که کاربر به آن جذب می شود. یکی از چیز هایی که کاربر دنبال آن است، خبر های آماری است. سایت های مرتبط با حوزه سرگرمی و رسانه باید برای یک سری از اطلاع رسانی ها از جدول ها استفاده کنند. اما کدام جدول ها؟ جدول هایی مانند زمان انتشار فیلم های روز دنیا، جدول Box Office یا فروش هفتگی فیلم ها، جدول بهترین ها(و گاهی بدترین ها) و … که می تواند اطلاعات مورد نیاز کاربر را به او بدهد. خوب است که این جدول ها حداقل موارد اولشان در صفحه اصلی سایت قرار بگیرند و سپس برای کامل دیدن آن ها، کاربر وارد صفحه دیگری شود. (یادتان نرود لینک ادامه جدول در پایین جدول صفحه اصلی قرار بگیرد)

تیزر و تریلر فیلم ها

طرفداران فیلم ها بیش از اینکه عاشق فیلم ها باشند، عاشق تریلر ها و تیزر های آن ها هستند. (همیشه هم اگر دقت کرده باشید سازندگان فیلم ها بهترین بخش ها را در آن ها قرار می دهند) پس لزوم طراحی سایت فیلم این است که کاربر به خاطر تیزر و تریلر هم سراغ سایت شما می آید. اپس او را نا امید نکنید و یک بخش “ویدیو ها” هم در سایت خودتان قرار بدهید و تیزر و تریلر های فیلم ها را در آن قرار دهید.

بخش هایی که سایت های دیگر هم لازم دارند 

اینکه شما طراحی سایت فیلم می کنید دلیل نمی شود که بخش های بدیهی سایت را یادتان برود. اول اینکه ما درباره بخش آرشیو، فیلم ها و سریال ها صحبت نکردیم به این خاطر که بدیهی بود که باید این بخش ها باشند مگر نه؟ سایت شما باید در عین داشتن موارد بالا، مواردی مانند بخش تماس با ما، درباره ما و تمام بخش های مورد نیاز سایت های دیگر را هم داشته باشد.

 همچنین لینک های شبکه های اجتماعی شما نیز باید در سایت قرار بگیرد. به هر حال می دانیم که شاید کاربران همیشه سایت را چک نکنند اما شبکه های اجتماعی را همیشه چک می کنند و کافیست که با خبر شوند که شما یک نقد یا تریلر از فیلم مورد علاقه شان در سایت دارید تا از طریق لینک های داخل شبکه های اجتماعی وارد سایت شما بشوند و هم ترافیک سایت را بالا ببرند، هم دوباره از خدمات شما استفاده کنند.

با چه روش هایی می شود از طریق طراحی سایت فیلم کسب درآمد کرد؟

چرا انقدر ما روی کسب درآمد تاکید می کنیم؟ لزوم طراحی سایت فیلم کسب درآمد است. شما با روش های مختلفی می توانید به طور مستقیم و غیر مستقیم از طریق طراحی سایت فیلم کسب درآمد کنید. روش هایی مانند ایجاد بخش خرید اشتراک برای کاربران که کاربران بتوانند یا به طور کلی برای دانلود و تماشای فیلم ها و سریال ها اشتراک خریداری کنند، یا لااقل برای دانلود و تماشای نسخه با کیفیت بالاتر باید اشتراک را خریداری کنند. همچنین می توانید اصلا همه چیز را به طور رایگان در اختیار کاربران قرار بدهید و در عوض تبلیغ بگیرید. یادتان باشد که لزوم طراحی سایت فیلم جذب مخاطب و سئو سایت است. بدون این دو مورد نه شما می توانید تبلیغ بگیرید، نه کسی اشتراک شما را خریداری می کند. پس لطفا اول از همه دل مخاطب را بدست بیاورید و به کسب درآمد فکر کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به شما گفتیم که لزوم طراحی سایت فیلم چیست و چقدر شما می توانید با یک طراحی سایت فیلم خوب به کسب درآمد برسید. نگران هم نباشید، سایت فیلم چیزی نیست که مخاطب نداشته باشد و چه فیلمباز های حرفه ای و چه افراد عادی جامعه، همه به سراغ سایت های فیلم خواهند آمد به این خاطر که سرگرمی عضو جدایی ناپذیر انسان است و هنر هشتم هم یکی از سرگرمی های مرسوم بین مردم دنیا می باشد. اما با وجود این باید بدانید که سایت های فیلم یکی دو تا نیستند و شما دانلود یک فیلم معروف را اگر در گوگل سرچ کنید، احتمالا تا حتی صفحه 10 گوگل هم برایتان یک لینک سایت دانلود فیلم بیاورد. کاربر اما تمایل دارد که از همان لینک های اول سریع فیلم را دانلود کند. پس سئو سایت را حتما مد نظر داشته باشید.

همه این ها را گفتیم و به علاوه آن بگوییم که لزوم طراحی سایت جذب مخاطب است، پس از شما می خواهیم که با توجه به نکاتی که به شما گفتیم، بستر خوبی را برای مخاطب در سایت خود فراهم کنید و یک تجربه کاربری خوب را رقم بزنید. ممنون از اینکه همراه ما بودید و امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشیم دید خوبی از طراحی سایت فیلم و لزوم طراحی سایت  فیلم به شما داده باشیم.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *