.

0 تا 100 مراحل راه اندازی سایت

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

مراحل راه اندازی سایت

این روز ها علاوه بر پیشرفت تکنولوژي، شیوع کرونا نیز مزید بر علت شد تا کسب و کار ها سنت قدیمی خود را بشکنند و روی به دنیای اینترنت و خدمات آنلاین آورند. امروزه داشتن یک سایت جز مهمترین اصول یک بیزینس موفق و پرسود می باشد. مهم ترین نکته در ایجاد یک سایت حرفه‌ای این است که بدانیم چه هدفی برای راه اندازی سایت داریم؟ قصد داریم یک وب سایت فروشگاهی برای فروش محصولاتمان داشته باشیم؟ یا یک وب سایت تببیغاتی برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی؟ و یا حتی یک وب سایت شخصی! تفاوتی ندارد هدف از ایجاد سایت چیست. در هر صورت برای ایجاد یک سایت باید یک سری مراحل ابتدایی اما ضروری طی شود! در این مطلب قصد داریم شما را با 0 تا 100 مراحل راه اندازی سایت آشنا کنیم پس در ادامه با ما در تابان شهر همراه باشید.

صفر تا صد راه اندازی سایت

اول از همه بگذارید به شما بگوییم که بله، ما می دانیم که قرار است درباره چه چیزی صحبت کنیم. درباره مسیری که می تواند زندگی کسب و کار شما و همچنین زندگی شما را تغییر بدهد. چیزی که به راحتی نمی توانیم از کنار آن عبور کنیم. راه اندازی سایت و خصوصا راه اندازی یک سایت تخصصی کار چندان راحتی نیست. شاید یک سری سایت ساز ها باشند که بخواهند این تلقین را به شما بکنند که همه چیز به سادگی و خیلی راحت انجام می شود، اما ما درباره سایتی قرار است صحبت کنیم که می خواهد نماینده برند و کسب و کار شما در دنیای وب باشد. صفر تا صاد راه اندازی سایت ما درباره چنین سایتی صحبت می کند. فرقی هم نمی کند که شما قصد راه اندازی سایت شخصی داشته باشید و یا بخواهید یک سایت برای شرکت خودتان راه اندازی کنید.

برای راه اندازی سایت تخصصی شما باید یک نقشه راه درست و حسابی داشته باشید. اینکه قبل از طراحی سایت چه کار هایی باید انجام بدهید، در حین کار باید به چه مواردی توجه کنید و در آخر اینکه وقتی مراحل راه اندازی سایت تمام شد باید چه کاری انجام بدید. یکی از اصلی ترین مشکلاتی که سر راه ما در راه اندازی سایت تخصصی است این است که گزینه های روز میز برای ما زیاد است و ما نمی دانیم که با انتخاب کدام یک از آن ها به هدف می رسیم. این موضوع کاملا هم جدی است و اگر ما مسیر راه اندازی سایت را اشتباه انتخاب کنیم، کلی هزینه و زمان ارزشمند را به فنا داده ایم و دیگر راه برگشتی هم برایمان نیست. بیایید ببینیم که باید چه کاری انجام بدهیم.

همه چیز درباره مراحل راه اندازی سایت

راه اندازی سایت شخصی به چه صورت می باشد؟

یک مقداری حاشیه بریم؟ شمایی که به فکر راه اندازی سایت افتاده اید به احتمال زیاد قصد راه اندازی سایت شخصی هم ممکن است داشته باشید. چون احتمالا اگر می خواستید یک سایت برای شرکت یا برند خودتان طراحی کنید، احتمالا یا مسئول فنی شما داشت این مقاله را می خواند یا تا همین حالا هم احتمالا شما وارد تماس با ما شده بودید و به عنوان یک مدیر برند، سفارشی طراحی سایت خودتان را ثبت کرده بودید. شاید شما فکر می کنید راه اندازی سایت شخصی کاریست که باید خودتان تنهایی انجامش بدهید و می خواهید در این مسیر خودتان باشید و دیگر کسی نباشد. در حالی که اگر در زمینه طراحی سایت تخصص ندارید، پیشنهاد می کنیم که حداقل یک مشاور متخصص در کنار خودتان داشته باشید. چون به هر حال راه اندازی سایت شخصی هم هزینه های خودش را دارد. خصوصا اگر بخواهید راه اندازی سایت تخصصی انجام بدهید.

درست است که بحث اصلی ما در اینجا راه اندازی سایت شخصی نیست، اما به هر حال اگر شما بخواهید یک سایت، فقط و فقط برای خودتان راه اندازی کنید، نیاز دارید که یک سری پیش زمینه هایی درباره طراحی سایت را بدانید. چون اگر حتی بخواهید سایت شخصی خودتان هم داشته باشید و خیلی جدی هم پیگیر آن باشید، لازم دارید که زمان و پول برای آن صرف کنید و مسلما پول ما برای ما بسیار ارزشمند است و زمان هم که از هر هزینه دیگری در دنیا مهمتر است. پس در ادامه همراه ما باشید که این هزینه ها را یا کاهش بدهیم و یا بتوانیم با شناخت درست از مراحل راه اندازی سایت مدیریت بهتری روی آن ها داشته باشیم.

مراحل راه اندازی سایت تخصصی

مرحله اول راه اندازی سایت: هدفتو مشخص کن!

برای قدم گذاشتن در هر راهی مهم ترین نکته مشخص کردن مقصد است! برای طراحی وب سایت خود نیز باید بدانیم چه هدفی داریم و در نهایت ساخت این صفحه به دنبال به دست آوردن چه نتایجی هستیم؟ اگر فروشنده هستید می توانید سایت فروشگاهی ایجاد کنید و فروش محصولاتتان را از این طریق افزایش دهید. اگر خدماتی ارائه می دهید، ایجاد سایت های خدماتی و معرفی نوع خدمتی که ارائه می دهید مناسب ترین گزینه برای شماست. فکر می کنید روی مبحثی تسلط دارید؟ می توانید یک سایت آموزشی داشته باشید و حتی به صورت آنلاین مشغول تدریس شوید! پس از مشخص شدن هدف به سراغ قدم های بعدی مراحل راه اندازی سایت می رویم.

مراحل راه اندازی سایت

مرحله دوم: انتخاب نام دامنه

دومین قدم از مراحل راه اندازی سایت، انتخاب نام دامنه مناسب می باشد. نام دامنه در‌واقع همان اسم انگلیسی یا آدرس سایت است. دامنه ها شامل پسوند های گوناگونی هستند مانند ir. یا com. یا org. یا net. و… که با توجه به نوع خدمت سایت باید آن را انتخاب کرد. فراموش نکنید انتخاب نام دامنه یکی از مهمترین اقدام‌ها در راه اندازی سایت می باشد چرا که هم باید در ذهن بماند و هم نشان از برند و کسب و کار شما باشد.

مرحله سوم: خرید هاست مناسب

سومین قدم از مراحل راه اندازی سایت، خرید هاست میباشد. اما هاست چیست؟ host یا همان میزبان به بخشی از سرور گفته می‌شود که مکانی برای ذخیره سازی اطلاعات و دیتا های سایت می باشد. هاست مناسب با توجه به نیاز وب‌سایت بر اساس میزان پهنای باند، مقدار فضای میزبانی، مقدار ram و… از شرکت های هاستینگ اجاره می‌شود. دامنه و هاست، دو سرویس متفاوت هستند و همکاری آنها باعث می‌شود یک سایت قابل نمایش باشد. هاست نقش مهمی در سایت ما دارد. یک شرکت هاست میتواند تأثیرگذاری وب سایت شما را افزایش دهد یا آن را از بین ببرد. یک هاست ناپایدار باعث از دست رفتن مشتریان، کاهش رتبه سایت و در نتیجه کاهش درآمد خواهد شد.

انواع هاست

Shared hosting – هاست اشتراکی

VPS hosting – هاست سرور مجازی

Cloud hosting – هاست ابری

WordPress hosting – هاست وردپرس

Dedicated hosting – هاست اختصاصی

و …

مرحله چهارم: انتخاب نوع راه اندازی سایت

چهارمین گام از مراحل راه اندازی سایت انتخاب نوع راه اندازی سایت است. شما می توانید طراحی سایت خود را به صورت آماده و یا اختصاصی انجام دهید. در ادامه به بررسی انواع راه اندازی سایت می پردازیم.

طراحی سایت اختصاصی

ایجاد سایت به صورت اختصاصی هزینه بسیار بالایی دارد که قبلا در مقاله ای تحت عنوان عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت درباره آن صحبت کرده ایم. چرا که به صورت مخصوص توسط برنامه نویس خبره php یا css نوشته و طراحی می‌شود. برای نمونه سایت zoomit.ir توسط یک تیم متخصص به صورت اختصاصی برنامه نویسی شده است.

متاسفانه طراحی سایت تخصصی کمی اسم غلط اندازی دارد که برای دو نوع آدم، این اسم می تواند سرنوشت ساز باشد. این آدم ها، افراد خیلی خوش بین و افراد خیلی بین در زمینه راه اندازی سایت هستند. آدم های خیلی بد بین نگران هزینه های زیاد این سایت ها هستند و آدم های خیلی خوش بین به این رویکرد هم تصور می کنند که فقط چنین سایت هایی به درد می خورند و اصلا اسم وردپرس یا جوملا که به گوششان می رسد سریعا جبهه می گیرند.

در حالی که انتخاب طراحی سایت اختصاصی برای راه اندازی سایت کاملا بستگی به هدف شما و البته جایگاه برند شما دارد. البته که بودجه هم در این میان نقش بسیاری ایفا می کند.

طراحی سایت وردپرسی

اصلا تصور نکنید که وقتی صحبت از وردپرس می شود، داریم درباره یک سری قالب های آماده صحبت می کنیم که نه خیلی حرفه ای هستند و نه کاری می توانند پیش ببرند، اتفاقا برعکس، CMS ها یا همان سیستم های مدیریت محتوا می توانند تا حدی جلو بروند که سایتی که ارائه می دهند با یک سایت اختصاصی   سیستم های مدیریت محتوا می باشند. چندان تفاوت نداشته باشد. وردپرس، جوملا، دروپال، دیتا لایف انجین و… نمونه‌هایی از این cms ها هستند. سیستم های مدیریت محتوایی که هرکدام ویژگی های خاصی دارند و برای سایت ها یا حتی سلیقه های خاصی مناسب هستند.

اما در صفر تا صد راه اندازی سایت تمرکز اصلی ما روی وردپرس است، سیستم مدیریت محتوای Open Source و بهینه ای که معروف ترین و بهترین سیستم مدیریت محتوا نیز محسوب می شود. فرقی ندارد که شما یک کسب و کار کوچک هستید و یا اینکه یک برند معروف می باشید، وردپرس می تواند با هزینه کمتری نسبت به سایتی با پنل اختصاصی، نیاز شما را از یک سایت رفع کند.

مرحله پنجم راه اندازی سایت : مشخص کردن قالب

قالب را فراموش نکنید! تاثیر گذاری قالب در موفقیت یک سایت را نباید دست کم گرفت چرا که اصلی ترین عامل جذب کننده و متمایز کننده انواع وب سایت‌ها تفاوت در قالب آن‌ها می باشد. تفاوتی ندارد برای طراحی سایت فروشگاهی اقدام میکنید یا سایت اختصاصی و یا شرکتی؛ قالب حرف اول را می زند. طبق آمار فقط 50 میلی ثانیه زمان میبرد تا کاربر در مورد ماندن یا عدم ماندن در سایت شما تصمیم گیری کند! قالب ها نیز انواع متفاوتی دارند که هم به صورت رایگان و هم با پرداخت هزینه می توانید از آن‌ها استفاده نمایید.پس قالب جز موارد کلیدی در مراحل راه اندازی سایت است. پس از آماده سازی زیرساخت سایت، نوبت به بررسی موارد داخلی سایت و محتوا می رسد.

مراحل راه اندازی سایت

مرحله ششم: ایجاد صفحات اصلی

1. home page

صفحه home page یا خانه صفحه اصلی هر سایت می باشد. در حقیقت صفحه اصلی هر سایت نشان دهنده نوع فعالیت آن سایت و معرفی کسب و کار آن‌ها به کاربران است. عناصر اصلی home page شامل مواردی چون لوگو، منوی سایت، عنوان، ورود کاربر،عکس زمینه، قابلیت جست‌و‌جو، لینک به شبکه‌های اجتماعی و … می باشد.طراحی این صفحه نیز از اقدامات مهم مراحل طراحی سایت است.

2. landing page

صفحه landing page یا در معنای لغوی صفحه فرود در واقع همان قسمتی از سایت است که برای شما در آمد زایی می‌کند بنابراین طراحی لندینگ پیج از پر اهمیت ترین مراحل راه اندازی سایت حرفه‌ای است. این صفحه می تواند صفحه معرفی محصولات و خدمات باشد و یا هر هدفی که برای رسیدن مخاطب به آن سایت ایجاد شده است.

تماس با ما

صفحه تماس با ما از دیگر صفحات ضروری و اقدامات مهم مراحل راه اندازی سایت است. این صفحه در‌واقع مهمترین پل ارتباطی میان شما و کاربر می باشد. در این بخش سعی کنید تا حد امکان راه‌های دسترسی مختلفی در اختیار کاربران خود قرار دهید. اطلاعات لازم جهت درج در این صفحه شامل شماره تلفن، آدرس پستی، ایمیل، آدرس شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و آپارات می باشد. در صورتی که کسب و کار شما مکان ثابتی دارد و امکان مراجعه حضوری برای مخاطبین فراهم می‌باشد از نقشه آنلاین در این صفحه غافل نشوید.

درباره ما

صفحه درباره ما یا About Us میتواند شامل مواردی مثل معرفی برند و موفقیت‌هایی که کسب کردید ,معرفی مشتریان شاخص و استفاده از تصویر شرکت و پرسنل باشد. معمولاً این صفحه خیلی مورد توجه بازدیدکنندگان معمولی قرار نمیگیرد اما اگر این بازدیدکننده تبدیل به مشتری شود این صفحه برای ایشان اهمیت ویژه ای دارد. پس بهتر است هنگام طی کردن مراحل راه اندازی سایت، حتما صفحه درباره ما را به بهترین شکل قرار دهید.

وبلاگ

یکی دیگر از مراحل راه اندازی سایت، آماده سازی وبلاگ است. وبلاگ برای یک سایت حرفه‌ای از گزینه های لازم و ضروری می‌باشد چرا که نشان دهنده دانش و توانایی‌های شماست همچنین بهترین راه برای سئو سایت نیز می باشد. این صفحه میتواند شامل مقاله ها و پروژه هایی که انجام داده ایدباشد.با این اقدام میتوانید زمینه فعالیت خود را بهتر به مراجعین نشان دهید.این صفحات میتوانند شامل مقالات، پادکست و فایل صوتی، ویدئو و تصویر باشد.

مرحله هفتم: تجربه کاربری

اهمیت بسیار تجربه کاربری یا همان ux در مراحل راه اندازی سایت غیر قابل انکار است. تجربه کاربری تمام احساسات، باورها، اولویت‌ها، برداشت‌ها، واکنش‌های جسمی و روانی، رفتارها و دست‌آوردهای کاربران که پیش از استفاده، در حین استفاده و پس از استفاده رخ می‌دهد را شامل می‌شود. ux در seo نیز نقش بسیاری دارد. در ادامه مطلب به بررسی موضوع seo خواهیم پرداخت. خوانا و روشن بودن مقاله، اطلاعات مفید و کاربردی با کلمات کلیدی و متن با کیفیت، کاربر پذیری و ساده بودن و … از جمله اهداف اصلی SEO و UX هستند.

“همین حالا برای طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن اقدام کنید!”

شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن تابان شهر در تمام زمینه های طراحی سایت و اپلیکیشن و ارائه خدمات مربوط به آنها در خدمت شماست

ساختار

در این بخش اصلی‌ترین نکته لینک سازی داخلی میباشد. دسترسی به مطالب و بخش‌های سایت باید برای کاربر امری ساده باشد. پس برای داشتن یک سایت حرفه‌ای لینک سازی مناسب را جز اولویت های مراحل راه اندازی سایت قرار دهید.

فونت

انتخاب فونت مناسب جز مهمترین المان هایی ست که باعث ماندگاری کاربر در سایت میشود. سعی کنید برای برند خود فونت مشخصی داشته باشید. سعی کنید حداکثر از 3 فونت مختلف برای سایت خود استفاده کنید. مهم ترین نکته در انتخاب فونت این است که ریسپانسیو باشد؛ به این معنی که هم برای کامپیوتر و هم موبایل قابل خواندن باشد.

فوتر

پایین ترین بخش در سایت footer قرار میگیرد. این بخش در تمامی صفحات مثل صفحات لندینگ یا home page یکسان است. شما میتوانید اطلاعات لازم و همیشگی را در این قسمت قرار دهید. مانند: اطلاعات تماس، آدرس، نقشه، ساعت کاری، نشان اعتماد و مشابه این موارد.

فراخوانی به عمل

CTA یا call to action بخشی از محتوا است که میتوانید آن را به شکل تصویر، متن، دکمه یا یک محتوای کامل در صفحه بگذارید و هدف آن این است که کاربر را به سمت اقدام مورد نظر شما سوق دهد. CTA باید کوتاه، امری و دارای یک المان تحریک آمیز باشد.

رنگ

رنگ‌ها قدرتمندند! نه تنها بر روی عواطف و احساسات بلکه بر روی رفتار افراد هم تاثیر دارند. مسئله رنگ در وب سایت مبحثی حساس و مورد بحث است. روانشناسی رنگ ها به شما در جهت تقویت برند و افزایش فروش کمک شایانی میکنند. یکی دیگر از مهم ترین مراحل راه اندازی سایت انتخاب رنگ هاست. شما می توانید توسط روانشناسی رنگ ها کاربر را به صفحه خاصی هدایت کنید یا مجاب به انجام عملیات مورد نظر خود کنید.

فضای خالی

منظور از فضای خالی یا white space فضای استفاده نشده در سایت میباشد که طبق اصول و کاملا هدفمند طراحی شده است. البته بر خلاف نام آن، فضای خالی الزاما سفید نیست. شما میتوانید با استفاده درست از فضای خالی در راه اندازی سایت جلوه بیشتری به CTA دهید.

منو

یکی دیگر از اصلی ترین موارد در UX و مراحل راه اندازی سایت، منو می باشد. دسته بندی و طبقه بندی اصولی سبب میشود کاربر موضوعات مورد نظر خود را بهتر و راحت تر پیدا کند و به هدف خود برسد.

افکت‌های همراه با اسکرول

این افکت ها هنگام اسکرول کردن صفحه نمایان می شوند و شامل گزینه هایی چون تماس سریع، بازگشت به بالا، اشتراک گذاری و این چنین موارد می شوند.

مرحله هشتم راه اندازی سایت: تولید محتوا

قدم بعدی برای داشتن یک سایت حرفه‌ای و موفق تولید محتواست. فراموش نکنید این محتوا نباید کپی باشد و تا حد امکان باید توسط خودتان نوشته شده باشد. نکاتی که باید در تولید محتوای یک سایت در نظر داشته باشید به شرح زیر است: محتوا باید مرتبط با کسب و کار شما باشد.بهتر است برای برند خود لوگو و رنگ سازمانی مشخص داشته باشید. کیفیت را فدای کمیت نکنید! بهترین محتوا، محتوایی ست که در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می دهد.

مرحله نهم: بررسی نهایی سایت

پس از انجام موارد بالا و طی کردن مراحل راه اندازی سایت حال نوبت به انتشار سایت می رسد. اما قبل از منتشر کردن سایت مواردی چون کارکردن لینک ها و غلط های املایی را حتما بررسی نمایید و یا در صورت امکان از شخص دیگری درخواست کنید سایت شما را نقد کند و نکات مثبت و همچنین قابل بهبود را از دیدگاه دیگری مورد بررسی قرار دهید.

مرحله دهم راه اندازی سایت: انتشار

در نهایت پس از بررسی سایت ، نوبت به انتشار آن می رسد. اما این پایان کار نیست بلکه آغاز ماجراست! حال باید بدانیم چه رتبه ای در نتایج گوگل داریم؟ چه تعداد بازدید از سایت ما انجام می شود؟ میزان ترافیک ورودی از کلمات کلیدی چه مقدار است؟ به کدام قسمت های سایت توجه بیشتری می شود؟ تمامی این موارد به ما کمک می کنند نکات قوت و ضعف سایت خود را بشناسیم و در جهت بهبود و افزایش رتبه سایت تلاش کنیم. بررسی و آنالیز سایت توسط ابزار های گوناگونی میسر می باشد مانند Google Search Console، Google Analytics، hotjar . همچنین بهینه سازی موتور جستجو یا سئو سایت از موارد مهمی ست که نباید پس از راه اندازی سایت از آن چشم پوشی کنیم.

بهینه سازی موتور جست و جو

پس از ایجاد سایت مهم ترین مسئله این است که آیا مخاطب شما میتواند شما را در صفحه سرچ گوگل یا به اصطلاح صفحه serp بیابد؟ این که سایت شما در کدام صفحه و کدام لینک جست و جوی گوگل باشد نکته بسیار پر اهمیتی است. حال چگونه صفحه خود را به صدر نتایج گوگل برسانیم؟ seo کردن سایت راه حل این مشکل است. (seo (search engine optimization یا در معنی لغوی بهینه سازی موتور جست و جو علمی تخصصی می باشد که صبر و دانش زیادی می طلبد. سئو جز مراحل راه اندازی سایت نیست اما از اقدامات بسیار مهم پس از ایجاد سایت است. در ادامه با برخی از موارد اساسی در سئو آشنا می شویم.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در واقع کلماتی ست که می خواهید مخاطب با جست و جو آنها به شما برسد. بدون شک انتخاب کلمات کلیدی در سئو جزو اولین و مهم ترین اجزای استراتژی های سئو می باشد. کلمات کلیدی مناسب اهمیت بسیاری دارد زیرا متوجه می‌شوید مخاطبان شما از چه عبارت هایی برای رسیدن به هدف استفاده میکنند. در نظر داشته باشید استفاده از کلمات کلیدی در محتوا و مقالات سایت نباید بیش از اندازه باشد؛ چرا که موتور های جستجو سایت هایی که به صورت خارج از تعادل این کلمات را به کار میبرند پنالتی می کنند.

لینک داخلی

لینک های داخلی به مخاطبان شما کمک می کند راحت تر سایت شما را بررسی نمایند و محتوا مرتبط را جستجو کنند. علاوه بر این هرچقدر صفحات شما بیشتر به هم مرتبط باشند خزیدن ربات های گوگل در آنها آسان تر می شود.

تگ

متن جایگزین یا alternative text که به تگ ALT معروف است، توضیح کوتاهی از عنوان یک تصویر در صفحه سایت می باشد که آن تصویر را توصیف می کند. گوگل از همه چیز آگاه است اما مواردی مثل عکس یا گیف ها را نمی بیند. تگ ALT به ربات های گوگل کمک میکند مفهوم تصویر را متوجه شوند. همچنین در زمانی که بارگزاری سایت با مشکل مواجه شود و نمایش تصاویر ممکن نباشد این توضیحات به مخاطب کمک می کنند که از مفهوم تصویر با خبر شوند.

سئو محلی

سئو محلی یا همان Local SEO فعالیت هایی ست که توسط آن مکان جغرافیایی کسب و کار مشخص و تفهیم آن به ربات های گوگل انجام می شود. این اقدام برای کسب و کار هایی که به صورت فیزیکی خدمت رسانی دارند گام بزرگ و ارزشمندی است. با سئو محلی می‌توان در نتایج گوگل مربوط به یک منطقه جغرافیایی رتبه بالاتری کسب کرد. با عضویت در Google My Business، مخاطبان میتوانند به سادگی شما را در گوگل مپ پیدا کنند و اطلاعات تماس را دریافت کنند.

سئو خارجی

فعالیت ها و تکنیک هایی که بیرون از سایت و به منظور بهینه سازی آن انجام می شود تحت عنوان سئو خارجی یا Off-page SEO شناخته می شود. برخی از این تکنیک ها شامل فعالیت در شبکه های اجتماعی، استراتژی بک‌لینک قوی، رتباط با اینفلوئنسرها، کمپین های تبلیغاتی و فعالیت در فروم ها می باشد.

 سئو داخلی

به هر فعالیتی که به منظور افزایش رتبه داخل سایت انجام می شود سئو داخلی یا On-page SEO گفته می شود. این اقدامات شامل عنوان صفحه، تگ توضیحات، متا تگ ها کلمه کلیدی، ساختاربندی URL، بهینه سازی عکس ها، لینک سازی داخلی و … می باشند.

طراحی ریسپانسیو

امروزه درصد بسیار زیادی از ترافیک اینترنت به موبایل‌ها اختصاص یافته است. یک سایت باید نسبت به صفحه نمایشگر و دستگاه هایی مانند موبایل، تبلت یا لپتاپ واکنش نشان دهد که در زمان لود سایت دچار به هم ریختگی نشود. به این حالت از طراحی سایت، طراحی ریسپانسیو گفته میشود. در این حالت زمانی که کاربر سایتی را با موبایل یا تبلت باز می‌کند دیگر نیازی به زوم کردن و اسکرول افقی ندارد و با یک دست میتواند به راحتی در میان منوهای سایت جابه‌جا شود.

مراحل راه اندازی سایت

سخن پایانی: نقطه پایان راه اندازی سایت

در این مقاله مراحل راه اندازی سایت را با هم بررسی کردیم. راه اندازی سایت در دنیای امروز به خصوص برای کسب و کار ها به امری لازم و ضروری مبدل گشته است. اما همانطور که گفته شد تنها راه اندازی سایت کافی نیست و شما باید روز به روز برای پیشرفت سایت خود تلاش کنید. اگر دانش کافی برای ارتقا سایت خود را ندارید آن را به تیم حرفه ای تابان شهر که متخصص در طراحی سایت و سئو می باشد بسپارید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

2 Comments

  1. سحر نوشادی

    سلام. واقعا عالی بود. یه سوال دارم. برگه هایی ک در وورد پرس طراحی و ویرایش کردیم و حالا میخوایم سایت رو انتشار بدیم، چجور این کارو انجام بدیم؟ باید گزینه انتشار در هر برگه رو بزنیم؟

    پاسخ
    • سبحان بهرامی

      سلام دوست عزیز ممنون از شما و امیدواریم که تونسته باشیم اطلاعات خوبی داده باشیم. بله قطعا باید همینکارو کنید. میتونید برگه هارو انتشار بدین فقط پیشهادم اینه اگه صفحات مهمی هستند، قبل از انتشار یه چکشون کنید که با معیارای موتور جست و جو هم همخوانی داشته باشنو اگر سایتتون کاملا آمادست، یادتون نره که تو بخش خواندن، تیک نشان ندادن به ربات گوگل را بردارید.

      پاسخ

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *