.

0 تا 100 مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

تولید شده توسط حانیه نوری

0 تا 100  مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

دیجی کالا، آمازون، اسنپ مارکت و … چندین اسم دیگر که همیشه فکرمان را مشغول کردند که چطور به این فروش و درآمد و سود آوری رسیدند. چطور دیجی کالا توانست در بستر اینترنت و نه در فضای سنتی محصولات مختلف خود را بفروش برساند؟ شروع آنها از کجا و چگونه بود؟ اینها قطعا مجموعه کنجکاوی ها و سوالات هر شخصی است که به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی است. متخصصین تابان شهر در این مقاله به بررسی نقطه شروع چنین کسب و کار هایی که مراحل راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است پرداخته و مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی را برای شما بازگو می کنند.

قطعا همه ی کسانی که این مقاله را می خوانند در جریان هستند که اصلا فروشگاه اینترنتی چیست به همین علت توضیح مفصلی در این باره نمی دهیم اما به طور خلاصه می توان گفت که فروشگاه اینترنتی بستری برای فروش محصولات ما در فضای وب و جهانی است.

البته توصیه ما به شما این است که برای کسب اطلاعات تکمیلی از اینکه یک سایت فروشگاهی چیست و چه کاربردی دارد ، مطالب ما که در این خصوص صحبت شده را مطالعه نمایید سپس به همین بلاگ برای بررسی تمامی نکات مراحل راه اندازی وبسایت فروشگاهی اینترنتی ، بازگردید. فروشگاه اینترنتی چیست ؟

حال یکسری سوالات اساسی در هنگام تفکر درباره راه اندازی فروشگاه اینترنتی به ذهن هر کسی خطور می کند مثل اینکه هزینه آن چقدر میشود و چه مجوز هایی نیاز دارد و چگونه سایتی باید برای آن طراحی شود و … که در ادامه مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی به آن خواهیم پرداخت. اما نقطه ی شروع کجاست.

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی راه بیاندازید و یا به کسب و کار خود رونق دهید و به فکر داشتن سایت هستید می توانید به ما اعتماد  کنید تا شما را در این راه کمک کنیم .

 نقطه شروع در مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در وهله اول باید مشخص کنید که چه چیزی را قرار است به فروش برسانید. یک کیش مارکت خواهید بود یا یک سایت لوازم کوهنوردی و یا سوپرمارکت آنلاین. پس از آن یک وب سایت برای خود تهیه کنید و محصولات خود را درون آن قرار دهید و شروع کنید به محتوا سازی برای سایت و جذب مشتری و در نهایت فروش. این ساده ترین توضیحی بود که در مورد مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی می شد بیان کرد. اما توضیح مطلب …

1. ” طراحی سایت؛ چگونه و چه مدلی؟ ”

پس از تصمیم قطعی گرفتن درباره راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و نوع محصولی که قصد فروش آن را دارید باید این مسئله مشخص شود که چگونه می خواهید در بستر اینترنتی و فضای آنلاین فعالیت کنید. آیا با ساخت اپلیکیشن می خواهید وارد فضای دیجیتال شوید یا اینستاگرام و یا طراحی سایت ؟! اینکه ما در بخش نقطه شروع فقط طراحی سایت را بیان کردیم به این دلیل بود که اصلی ترین و بهترین راه برای فروش محصول در اینترنت طراحی سایت فروشگاهی است. این هم به این دلیل است که طبق تحقیقات سایت اعتبار بیشتری به یک برند می دهد و اعتماد مشتری به شما بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن در سایت دست شما برای اعمال فعالیت های مختلف باز تر است.

پس در این قسمت از مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی به این نتیجه رسیدیم که طراحی یک سایت می تواند به ما کمک بیشتری بکند. حال اما چه نوع سایتی باید برای خود انتخاب کنیم. سایت اختصاصی یا آماده و یا سراغ CMS ها برویم؟!

2. ” انواع سایت ها “

از ما بپذیرید که این قسمت کاملا به طور خلاصه توضیح داده شود و زودتر به مراحل بعدی در مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مهمتر بحث برسیم. اما سایت ها انواعی دارند که یکی از آنها سایت های اختصاصی است که این سایت ها برای مشتری کدنویسی می شوند و هزینه و وقت بیشتری هم باید صرف آنها شود. سایت های آماده هم استفاده از سایت ساز ها است که شرکت هایی چون wix در خارج و یکسری شرکت ها در ایران آنها را ارائه می دهند. این سایت ها کمترین هزینه ی ممکن را دارند. سایت هایی هم هستند که تحت سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS کار می کنند. ارائه دهنده این سیستم ها شرکت های بزرگی چون وردپرس و جوملا و … هستند که پیشنهاد ما استفاده از این نوع سایت هاست.

3. ” مرحله ی بعد از طراحی سایت در مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی ” 

با گذشت از تمام جزئیات و ریزه کاری هایی که در بخش انواع طراحی سایت میشد که گفته شود فرض را بر این می گیریم که ما یک سایت وردپرسی با یک قالب مناسب و افزونه های مورد نیاز برای خود انتخاب کردیم حالا باید چه کار کنیم؟

4.” دریافت نماد اعتماد الکترونیک “

یکی از اصلی ترین مسائلی که در سایت های فروشگاهی باید رعایت شود گرفتن نماد اعتماد الکترونیک است. این مرحله از مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی را به هیچ وجه دست کم نگیرید زیرا بسیاری از مشتریان قبل از مشاهده محصولات سراغ این می روند که سایت شما از نظر دولت یک سایت قانونی است و یا خیر و پس از آن به شما اعتماد میکنند. اما برای دریافت آن و اینکه چگونه می توان آنرا بدست آورد یکی از بهترین مقالات تابان شهر در این باره انتشار رفته است به نام مجوز برای کسب و کار اینترنتی که تمام مراحل در آن توضیح داده شده است.

5. ” چگونگی ارسال محصول “

این قسمت هم یکی از اصلی ترین مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. در این قسمت شما باید با اداره پست و پست پیشتاز قراردادی برای ارسال محصولات خود منعقد کرده و راه های مختلف ارسال محصولات را روبروی مشتری خود قرار دهید.

6. ” درگاه پرداخت آنلاین “

در ادامه ی مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی، یک فروشگاه اینترنتی مانند یک فروشگاه معمولی حتما باید امکان پرداخت آنلاین را داشته باشد. این هم برای شما بسیار مهم و مفید است و هم برای مشتریانتون و دید آنها نسبت به شما. برای تهیه آن هم به سایت هایی چون زرین پال که ارائه چنین خدماتی میدهند مراجعه کنید.

7. ” محتوا و محصول “

سایت بدون محتوا مثل زنبور بدون عسل است. شما باید بتوانید با انواع و اقسام راه ها مشتری را به سایت خود بکشانید که یکی از آن راه ها گذاشتن محتواهای مناسب در سایت است ( این کار یک کار اصولی در سئوی سایت هم حساب میشود). و در همین هنگام صفحه محصولات خود را نیز از محصولات خود پر کنید که مشتری با یک ویترین پر مواجه شود. این مرحله از اصلی ترین مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی به حساب می آید.

 تقریبا کار تمومه …

حالا دیگه پایه های داشتن یک فروشگاه اینترنتی فوق العاده گذاشته شده و کافیست که فقط سایتتون رو مثل یک مغازه پشتیبانی و مدیریت کنید و این مراحل را اصولی طی کنید. تیم ما در تابان شهر امیدوار است که این مقاله تونسته باشه به شما در راه مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی کمک کنه.

شرکت تابان شهر در تمام زمینه های طراحی سایت و اپلیکیشن و ارائه خدمات

مربوط به آنها در خدمت شماست

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *