.

نقش لوگو در طراحی سایت ، مهمترین فاکتور هویت سایت شما!

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

کسب و کار شما برای خودش هویتی دارد. این هویت شامل موارد زیادی می شود. اینکه دقیقا کار شما چیست و شما را به چه چیزی می شناسند. اما زمانی که نام کسب و کار شما به ذهن می آید اولین تصویری که در ذهن مخاطب شکل می گیرد چیست؟ وقتی درباره تصویر صحبت می کنیم به سراغ هویت بصری سایت و به طور کلی کسب و کار شما می رویم و اینجاست که نقش لوگو در طراحی سایت خودش را نشان می دهد. اولین چیزی که به ذهن مخاطب در رابطه با سایت شما به ذهنش می رسد لوگوی سایت شماست. لوگو اصلی ترین فاکتور هویت در طراحی سایت شما و هویت بصری شماست. اما همه لوگو ها به یاد ماندنی نیستند و لوگو باید طوری طراحی شود که زمانی که اسم شما میاید در ذهن مخاطب شکل بگیرد. با ما همراه باشید.

خدمات طراحی لوگو اختصاصی شما

نقش لوگو در طراحی سایت

نقش لوگو در طراحی سایت

مطمئنا وقتی شما وارد یک سایتی می شوید، لوگو آن کسب و کار را در خیلی از جاهای سایت مشاهده می کنید که مهمترین جایی که لوگو قرار می گیرد در بالای صفحه می باشد. اگر دقت کرده باشید معمولا لوگو سایت در همه صفحات سایت مورد نظر وجود دارد و با کلیک بر روی آن شما وارد صفحه اصلی یا همان Homepage سایت مورد نظر می شوید. این لوگو هرچقدر خاص و منحصر به فرد باشد، باعث می شود که هویت آن سایت در ذهن شما بماند و به گونه ای حتی شاید باعث شود که اگر هر زمان نیاز به خدمات خاصی داشتید، به سراغ آن برند مورد نظر بروید به این خاطر که هویت بصری آن برند در ذهن شما هک شده است. به همین خاطر است که نقش لوگو در طراحی سایت بسیار پر رنگ است. در ادامه بهتر این موضوع را توضیح خواهیم داد.

تصور کنید که در جایی نشسته اید و بهترین فروشگاه اینترنتی در جهان مطرح می شود. به احتمال زیاد اولین سایتی که در ذهن شما می آید Amazon است. اما چه چیزی از آمازون اول از همه در ذهن شما شکل می گیرد؟ اولین تصویری که به ذهن شما می آید لوگو منحصر به فرد آمازون است که همراه با همان رنگ های برند آمازون در ذهن شما نقش می بندد و شما در همان لحظه درباره آمازون در آن جمع صحبت می کنید. در واقع لوگو آمازون باعث شده است که هویت آن برند در ذهن شما شکل بگیرد و باعث شده که شما چیزی درباره آن بگویید. خود این موضوع باعث می شود که برند، بیش از پیش هم شناخته شده تر شود و بیشترما را درگیر خودش بکند. این است نقش لوگو در طراحی سایت و به طور کلی شناخت یک برند.

لوگو آمازون

لوگو باعث شناخت بیشتر برند شما می شود

شما سخت تلاش کرده اید محصولات و خدماتی را عرضه کنید و با افتخار هم پشت این کار ایستاده اید. با این حال هرچقدر هم خدمات و محصولات شما خاص باشد، شما همیشه رقبایی را در دنیای وب دارید. نقش لوگو در طراحی سایت شما این است که لوگو شما را از دیگر رقبای خود متمایز کند. لوگو اگر به بهترین نحو ممکن طراحی بشود، این تضمین را می دهد که مردم اگر بخواهند به سراغ محصولی که شما و رقبایتان عرضه می کنید بیایند، در درجه اول شما را انتخاب می کنند به این خاطر که لوگوی شما آنقدر خوب بوده که آن ها شما را می شناسند. به زبان ساده تر یک لوگوی خوب، حس آشنایی را در مخاطب ایجاد می کند و این شناخت، باعث می شود که شما انتخاب اول مخاطب خودتان باشید.

“کار لوگو در طراحی سایت” این است که یک ارتباط تنگاتنگی بین برند شما و محصولی که ارائه می دهید ایجاد بکند که مخاطب آن محصول را به برند شما بشناسد. چرا که شما اصلی ترین سمبل کارتان را در سایتتان قرار داده اید که همان لوگوی شماست. حال این برند شما باید در دنیای وب شناخته شده باشد به این خاطر که در حال حاضر خیلی از مردم ترجیح می دهند که خرید خودشان را آنلاین انجام بدهند. حال می خواهیم درباره همین اهمیت لوگو در دنیای وب صحبت کنیم و ببینیم که نقش لوگو در طراحی سایت تا به کجا پیش می رود.

لوگو حضور شما را در وب را پایدار می کند

نقش لوگو در طراحی سایت فقط این نیست که Brand Recognition یا شناخت برند را برای شما به ارمغان بیاورد. لوگوی شما باعث می شود که اگر مخاطب شما در دنیای بیرون از وب شما را می شناسد، در دنیای وب هم با دیدن لوگوی شما آن حس آشنایی را دریافت کند و به سراغ شما بیاید. (مسلما لوگوی شما فقط در سایتتان نیست دیگر درست است؟)

به صفحات شبکه های اجتماعی خودتان نگاهی بیندازید. آیا تصویر پروفایل شبکه های اجتماعی مختلف شما با یکدیگر متفاوت است؟ اگر هست که کار اشتباهی است و همه آن ها باید لوگو شما را داشته باشند. در واقع لوگوی شماست که هویت بصری شما در دنیای وب و سوشال مدیا را مشخص می کند. زمانی که کاربران در شبکه های اجتماعی لوگو شما را ببینند سریع آن را تشخیص می دهند و برایشان یادآور تجربه خوبی است که با برند شما داشتند و سپس به سراغ شما می آیند. پس لوگو شما به جز سایت خودتان باید در جاهای دیگر وب هم باشد تا شناخت مخاطب از شما بیشتر شود.

حال چگونه می توانیم یک لوگو خوب داشته باشیم؟ یکی از ساده ترین راه ها به خدمت گرفتن یک طراح حرفه ای است. طراحان خوب لوگو همیشه هستند و معمولا انسان های خلاقی هستند که ایده های جالبی برای طراحی لوگو شما دارند. هرچند در ادامه می خواهیم پا فراتر از زیبایی لوگو بگذاریم و درباره موضوعت بیشتری در زمینه طراحی لوگو صحبت کنیم. بله درست است که لوگو ما قرار است هم شناخت ما در فضای وب را رقم بزند و هم اینکه هویت بصری را به ما ببخشید، اما آیا همه لوگو ها این کار را برای ما انجام می دهند؟ چه مواردی هستش که باید در لوگوی ما رعایت شود؟

لوگو تابان شهر

نقش لوگو در طراحی سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

نقش لوگو در طراحی سایت کاملا به خود لوگو ما بستگی دارد. دقیقا اینجاست که می خواهیم درباره اینکه یک لوگو چه ویژگی هایی باید داشته باشد صحبت کنیم. اول از همه این را باید به شما بگوییم که مهمتر از هرچیز برای یک لوگو، خلاقیت است. لوگو شما باید خلاقانه باشد و به علاوه آن، مفهومی در پشت خودش داشته باشد و به گونه ای هم کار شما را معرفی بکند، هم کیفیت کار شما را به مخاطب بشناساند. لوگو خیلی از برند ها را اگر نگاه کرده باشید می بینید که بدون اینکه لوگو تصویری از کسب و کار برند مورد نظر باشد، با دیدن آن شما کاملا به کاری که آن ها می کنند پی می برید. چرا این اتفاق رخ می دهد؟ چگونه ما با دیدن فقط لوگو یک برند به کار و خدماتی که ارائه می دهد پی می بریم؟

اول از همه باید به شما بگوییم که مهمترین کار این است که یک طراح لوگوی عالی و خلاق باید انتخاب کنید. سپس آن طراح باید چند مورد را در طراحی لوگو شما در نظر بگیرد:

  1. کار شما دقیقا چیست و چه خدمات و محصولاتی ارائه می دهید.
  2. چگونه می تواند مفهوم کار شما را با زیرکی به مخاطب القا کند؟
  3. رنگ های کسب و کار شما چیست و روانشناسی این رنگ ها به چه صورت می باشد؟
  4. برای کار شما طراح باید از چه اشکالی در لوگو استفاده کند و لوگو باید به چه صورت باشد؟

اگر به برند های مختلف در دنیا توجه کرده باشید می بینید که یکسری برند های خاص که خدمات مشابهی دارند، درست است که لوگویشان با یکدیگر کاملا متفاوت است اما یکسری اصول خاصی را در طراحی لوگو رعایت کرده اند. به همین خاطر است که روانشناسی مخاطب در طراحی لوگو بسیار مهم است.

اهمیت نقش لوگو در طراحی سایت و نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم نقش لوگو در طراحی سایت را برای شما به زبان کاملا ساده شرح بدهیم و از مفاهیم مورد قبول شما برای تفهیم موضوع استفاده کنیم. در کل بخواهیم نتیجه گیری کنیم، لوگو در طراحی سایت نقش بسیار مهم و حیاتی ای ایفا می کند که هرگز نمی شود منکر آن شد. به این دلیل که هویت بصری برند ما که اتفاقا هویت بسیار مهمی است، با لوگوی ماست که درک می شود. لوگوی سایت ما مانند چهره یک انسان است که وقتی اسم آن انسان به میان می آید، تصویر چهره اش در ذهن ما شکل می گیرد و در آن صورت است که ما می توانیم بگوییم او را می شناسیم. همانطور هم که می دانید هیچ چیز در دنیای وب بیشتر از “شناخته شده بودن” برای برند شما سود دهی ندارد.

شناختن این برند شما به علاوه کیفیت کار شما و خلاقیت شما در ارائه خدمات، به لوگو شما هم بستگی دارد پس طراحی لوگو و نقش لوگو در طراحی سایت را جدی بگیرید و از کنار هویت بصری برندتان به سادگی رد نشوید. امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما بوده باشد و ممنون که تا به اینجا همراه ما بودید.

منبع:

Onlinelogomaker

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *