.

ویژگی لندینگ پیج خوب چیست؟

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

ویژگی لندینگ پیج

ویژگی لندینگ پیج خوب چیست ؟ قبل از این که به ویژگی لندینگ پیج خوب با نرخ تبدیل بالا بپردازیم اول باید بدانیم لندینگ پیج ها یا به اصطلاح صفحات فرود چیست و بر چه پایه و اساسی ساخته می شوند. در ادامه به بررسی صفر تا صد ساخت یک لندینگ پیج و ویژگی هایی که باید داشته باشد می پردازیم .

Untitled design 42 min

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست ؟

لندینگ پیج ها در اصل یک صفحه وب مستقل هستند که به طور خاص برای اهداف بازاریابی دیجیتال و یا کمپین های تبلیغاتی ایجاد شده اند. هر وبسایتی که ساخته شده است در اکثر مواقع مربوط به یک نوع از کسب و کار می شود. شما برای اینکه بتوانید از طریق وبسایت خود فروش داشته باشید یا خدمات خود را ارائه دهید نیاز به یک صفحه ای مجزا دارید که کاملا با بررسی و آنالیز و شناخت نیاز کاربر ساخته شده باشد.

نکات مهم در ساخت لندینگ پیج یا صفحه فرود

منطق داشته باشد

مهم ترین ویژگی  لندینگ پیج این است که بر حسب یک منطق و یک هدف خاص ساخته شود. لندینگ پیج ها می توانند کلمات کلیدی ای داشته باشند که به آن ها کلمات فروش گفته می شوند. یک لندینگ پیج خوب باید بتواند نیاز کاربر را کاملا برطرف کند و سوالات او را پاسخ دهد  و در آخرر کاربر را مجاب کند تا با شما تماس بگیرد و یا از شما خرید کند. به عنوان مثال زمانی که کاربری کلمه قیمت کرکره برقی را جست و جو می کند، می خواهد بداند قیمت کرکره برقی چقدر است و مطمئنا نمی خواهد در مورد مزایا تیغه های مختلف کرکره برقی بداند. گرچه اینکه جنس محصولی که می خواهد بخرد هم مهم است اما قیمت در اولویت قرار دارد. پس اولین یا دومین المانی که در صفحه فرود شما باید به آن نشان داده شود قیمت است. مسیر هوشمندانه تر این موضوع می تواند این باشد که قیمت را بر حسب جنس محصول در اولین المان به او نشان دهید. بدین شکل توانسته اید علاوه بر برطرف کردن نیاز او، مطالب بیشتری به او بیاموزید که همین موضوع باعث می شود به خواندن ادامه مطالب در لندینگ پیج شما بپردازد. یک نمونه دیگر از مثال هایی که می تواند برای این موضوع زد تصویر زیر است. در لندینگ طراحی سایت تابان شهر زمانی که کاربری این کلمه را جست و جو می کند، اگر وارد این صفحه شود کاملا نیازش برطرف می شود و به تماس می رسد. شخصی که می خواهد یک سایت برایش طراحی شود، اول از همه باید حوزه خود را انتخاب کند:

لندینگ طراحی سایت تابان شهر

ویژگی لندینگ پیج خوب

لندینگ طراحی اپلیکیشن تابان شهر

ویژگی لندینگ پیج خوب

بعد از انتخاب حوزه، انواع نمونه های سایت در آن حوزه به او نمایش داده می شود که اگر بر روی آن ها کلیک کند به لندینگ مکمل طراحی سایت فروشگاهی هدایت می شود. در آنجا می تواند حوزه خود را تخصصی تر انتخاب کند و نمونه کار ها و دمو های آن حوزه را مشاهده کند و با وجود یک CTA مناسب برای استعلام قیمت و تماس، با ما ارتباط بگیرد. اما برگردیم به زمانی که حوزه خود را فروش گاهی انتخاب کردیم، اگر در آنجا بر روی اطلاعات بیشتر کلیک نکند، دو دکمه برای او وجود دارد:  استعلام قیمت که او را به صفحه تماس با ما هدایت می کند، و یک دکمه هوشمندانه دیگر حوزه ام را نیافتم که برای این طراحی شده اگر کاربر نتونه حوزه مورد نظر خودش روو تشخیص بده، اطلاعات تماس و حوزه کاری خودش رو برامون بنویسه تا کارشناسان ما با او تماس بگیرند.

پس کاملا متوجه یک لندینگ پیج منطقی شدیم.

استفاده از CTA های مناسب و به جا

یکی دیگر از ویژگی لندینگ پیج خوب این است که در نقاط درست از CTA های مناسب استفاده کند. زمانی که وارد یک صفحه فرود می شویم که در مورد فروش فرش است، اگر اولین المان یک CTA تماس باشد، کاملا بی منطق است چرا که در فروش فرش کاربر اول باید نمونه کار های مختلف را مشاهده و بعد به تماس و خرید آن اقدام کند. یک CTA مناسب باید بعد از آنکه نیاز اولیه کاربر برطرف شد نشان داده شود. این موضوع بسیار مهم است چرا که هر چقدر هم لندینگ پیج شما بتواند نیاز کاربر را برطرف کند اما یک CTA مناسب نداشته باشد، تمام زحمت های شما بیهوده می شود و صفحه شما با یک مقاله ای که اطلاعات را انتقال می دهد تفاوتی ندارد. CTA باید یک هدف مشخص و یک پیشنهاد هیجان انگیز برای کاربر داشته باشد. به عنوان مثال

همین حالا برای مشاوره رایگان اقدام کن!

برای مشاوره رایگان طراحی سایت و لندینگ پیج کلیک کنید!

این جمله از چند چیز تشکیل شده است : یک صفت زمانی و یک پیشنهاد جذاب و یک کلمه دستوری که در کنار هم یک پیشنهاد هیجان انگیز را تشکیل می دهند که کاربر بر روی آن کلیک کند.

طراحی

بعد  از منطقی بودن و CTA مناسب، طراحی در اولویت ویژگی لندینگ پیج خوب قرار دارد، طراحی یک لندینگ پیج باید به گونه ای باشد که کاربر در آن احساس آرامش و امنیت کند و و آزار دهنده نباشد تا بتواند با خیال راحت مطالب را بخواند و در نهایت خرید خود را انجام دهد. این موضوع فقط برای یک لندینگ پیج و یا وبسایت نیست و در طراحی اپلیکیشن نیز این موضوع اهمیت دارد که بعد از منطقی بودن به طراحی پرداخته شود.

توضیحات تکمیلی برای خدمات

در انتهای یک لندینگ پیج مناسب، همیشه محتوای تکمیلی و جامع برای محصول و یا خدماتی که آن وبسایت ارائه می دهد وجود دارد. درست مانند لندینگ طراحی سایت که با یکدیگر مشاهده کردیم، برای هر سوال تکمیلی ای که ممکن است برای کاربر در مورد طراحی سایت پیش بیاید مطلبی نوشته شده و کامل توضیح داده شده است تا شبهه ای باقی نماند.

سئو لندینگ پیج

و در آخر بعد از انجام همه این موارد، اگر از سئو سایت لندینگ پیج خود غافل شوید، همه تلاش های شما بیهوده بوده. چرا که اگر یک وبسایت و لندینگ پیج با محتوای عالی و منحصر به فرد و طراحی فوق العاده زیبا داشته باشید اما در نتایج گوگل نمایش داده نشوید،  شما صرفا یک کاتالوگ برای خود ساخته اید که فقط توسط خودتان قابل معرفی می باشد.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *