.

8 ویژگی یک هاست خوب چیست؟

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

ویژگی یک هاست خوب چیست؟

انتخاب یک هاست خوب و درست یکی از اجزای ضروری کسب و کارهای امروزی است. اگر شما از اینترنت برای عرضه ی خدمات خود و یا فروش کالا استفاده می کنید، سرویس هاست قابل اعتماد بسیار ضروری است. با توجه به اهمیت و حساسیت آن، بسیاری از کسب و کارها و کارآفرینان اینترنتی در زمان انتخاب احساس سردگمی می کنند و نمی دانند چه هاستی مناسب است. در ادامه ویژگی یک هاست خوب را بررسی می کنیم.

طراحی سایت کسب و کارتان را به ما بسپارید

هاست چیست؟

زمانی که شما یک سایت برای کسب و کارتان توسعه می دهید و اقدام به طراحی سایت می کنید، قدم بعدی این است که آن را در دسترس کل جهان قرار دهید. وب هاستینگ یک نوع سرویس میزبانی اینترنت است که به مردم و سازمان ها امکان میزبانی وب سایت های خود را می دهد و آن ها را از طریق شبکه جهانی وب (www) در دسترس جهانیان قرار می دهد. معمولا این شرکت ها دارای مراکز داده (دیتا سنتر) با مگا سرورها (تحت مالکیت و یا اجاره ای) هستند که در آنها داده ها و وب سایت های مشتریان را میزبانی می کنند. آنها به سرورها فضا می دهند.

سرویس هاستینگ با ایجاد فضایی در وب دیجیتال به عنوان پلی میان شما و جهان دیجیتال عمل می کند. شما نمی توانید محصولات، خدمات و یا ایده های خود را ارائه دهید و یا بفروشید بدون اینکه وب سایت شما میزبانی در سرور متصل جهانی داشته باشد. انواع مختلفی از وب سرویس ها وجود دارد از رایگان تا پولی و همچنین هاست وردپرس که مناسب برای سایت های وردپرسی است .لازم به ذکر است که تغییر هاستینگ نیز ممکن است

Untitled 1 Recovered 2 1

برترین ویژگی یک هاست خوب

یک هاست خوب باید ویژگی های مختلفی را دربر داشته باشد. زمانی که می خواهید یک هاست را انتخاب کنید حواستان باشد که ویژگی های زیر را داشته باشد.

ظرفیت ذخیره سازی( Storage)

اولین ویژگی یک هاست خوب میزان ذخیره سازی است که ارائه دهنده ی خدمات هاست پیشنهاد می دهد. برای بیشتر وب سایت های کوچک و متوسط، اغلب مقدار کمی گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات نیاز هست که مقدار کافی است. برخی ممکن است با شرایط خاص اعمال شده، حجم نامحدودی را ارائه دهند. پس با توجه به نوع کسب و کارتان باید دقت کنید که چه میزان فضای ذخیره سازی مناسب شماست. همیشه کمی بیشتر از نیاز خود فضای ذخیره سازی را در نظر بگیرید. مثلا اگر حجم سایت شما که شامل عکس، ویدیو و … 2 گیگ است، حجم را 3 گیگ بگیرید.

میزان پهنای باند

بسیاری از افراد پهنای باند را با ذخیره سازی اشتباه می گیرند. فضای ذخیره سازی و پهنای باند هم قدم با هم پیش می روند. اگر بخواهیم به صورت تکنیکالی توضیح دهیم، پهنای باند که مهم ترین ویژگی یک هاست خوب است، مقدار داده های تجمعی است که شرکت هاست به شما و بازدیدکنندگان اجازه می دهد آپلود و دانلود مشخصی در یک ماه داشته باشید. هنگامی که محدودیت پهنای باند برآورده شد، هاست شما را براساس هر بازدیدکننده و یا هر مگابایت مصرفی شارژ می کند. بنابراین باید به پهنای باند توجه داشته باشید بخصوص اگر سایت شما از چند رسانه پشتیبانی میکند و یا امکان آپلود/ دانلود مکرر وجود دارد.

ویژگی های ایمیل

اکانت های ایمیل بخش جدایی ناپذیر از برنامه ی وب هاستینگ است. بسیاری از وب هاستیمگ ها چندین اکانت ایمیل تحت دامنه را شامل می شوند که خود ویژگی یک هاست خوب است. پس باید چک کنید خدمات وب هاستینگ مورد نظر اجازه ی ساخت چند ایمیل را به شما می دهد. همچنین فراموش نکنید که رابط ارسال/ دریافت ایمیل آنها و توانایی ادغام با برنامه های ایمیل دیگر مانند جیمیل را نیز داشته باشد. آیا آنها تسهیلاتی را برای دریافت ایمیل مشتری مورد علاقه ی شما از طریق outlook، IMAP می دهند و یا فقط POP امکان دارد؟ برای مبتدیان تعداد اکانت ها و ادغام با جیمیل بیشتر مهم است تا موارد فنی دیگر.

تعداد دامنه و زیردامنه (subdomain)

اگر شما سایتی راه اندازی کرده اید که وبلاگ دارد، احتمالا به زیردامنه نیاز دارید. علاوه بر این، زمانی که عملکرد یک وب سایت شما موفقیت آمیز باشد ممکن است بخواهید یک وب سایت دیگر هم داشته باشید. خیلی دشوار است که هاست های مختلف برای هر سایت داشته باشید. پس ویژگی یک هاست خوب این است که اجازه ی داشتن چندین دامنه بر روی یک پیشخوان را بدهد. همچنین این موضوع برای زیردامنه ها هم صدق می کند.

مدیریت و پشتیبانی پایگاه داده

انواع زیادی از سیستم مدیریت دیتابیس و یا پایگاه داده وجود دارد. شما باید مطمئن شوید که یکپارچگی و همسویی بین وب سایت شما و شرکت هاستینگ انتخابی وجود داشته باشد. بنابراین، این موضوع هم ویژگی یک هاست خوب محسوب می شود و زمانی که وب سایت به یک پایگاه داده ی بک اند نیاز داشته باشد، شما باید مطمئن شوید شرکت هاستینگ انواع سیستم های دیتابیس مورد نیاز شما را ارائه دهد. اگر خیلی اطلاعات در این باره ندارید می توانید با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید و از آنها مشورت بخواهید.

پشتیبانی از فریم ورک ها و cms ها

تعداد زیادی فریم ورک و سیستم های مدیریت محتوا (CMS) برای وب سایت ها وجود دارد. بخاطر اینکه همه ی هاستینگ ها از تمامی فریم ورک ها و سیستم های مدیریت محتوا پشتیبانی نمی کنند پس خیلی مهم است که به این موضوع دقت کنید. برای مثال اگر طراحی وب سایت شما با وردپرس انجام شده است، باید هاست وردپرس را تهیه کنید.

سرویس بکاپ و امنیت

امنیت سایبری یک اجزا کلیدی در مدیریت وب امروزی است. هکرها، اشکالات نرم افزاری و خرابی هارد دیسک می توانند باعث از بین رفتن داده های یک وب سایت شوند. پس باید شما مطمئن باشید که مکانیزم بکاپ گیری منظم دارید. براین اساس، شما باید وب هاستینگی را انتخاب کنید که عمل بکاپ گیری را به صورت منظم انجام دهد. برخی از آنها این کار را هر 24 ساعت یکبار انجام می دهند اما برخی چند روز یکبار. پس ویژگی یک هاست خوب این است که بکاپ گیری را هر روز انجام دهد.
توجه داشته باشید اگر اطلاعات مهمی مانند اطلاعات ثبت نام کاربران را دارید، بکاپ گیری باید به شیوه ای کاملا امن انجام شود.

ویژگی یک هاست خوب

کیفیت پشتیبانی

گفته اند “اینترنت هیچ گاه نمی خوابد”. پس بسیار مهم است که شرکت هاستنیگ پشتیبانی قوی در هر زمان داشته باشد. ویژگی یک هاست خوب این است که پشتیبانی قوی از طریق شماره ثابت، چت آنلاین، ایمیل، ارسال تیکت از طریق سایت داشته باشد. ویژگی یک هاست خوب این است که پشتیبانی درهر روز هفته و به صورت 24 ساعته داشته باشد.

چرا وب هاستینگ ضروری است؟

سرویس میزبانی وب برای تجارت مدرن بسیار حیاتی است زیرا بدون آن نمی توانید محصولات یا خدمات خود را به بازار عرضه کنید یا وب سایت خود را به مخاطبان جهانی معرفی کنید. شما نیاز دارید محتواهای خود را در جایی بر روی سرور میزبانی کنید تا برای جهانیان در دسترس باشد. بنابراین شناخت ویژگی یک هاست خوب و انتخاب آن برای تجارت شما بسیار اساسی است.

طراحی سایت کسب و کارتان را به ما بسپارید

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *