.

قواعد استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

پاپ آپ در طراحی سایت

سوال های زیادی راجب پاپ آپ ممکن در ذهن شما باشد که آیا پاپ آپ برای سایت شما مفید است یا اصلا از آن استفاده نکنید؟ ما در این مقاله راجب پاپ آپ در طراحی سایت به شما می گوییم تا به کمک آن به جواب سوال هایتان برسید

در اصطلاح pop up به صفحاتی گفته می شود که جنبه اطلاع رسانی و تبلیغات در فضای مجازی دارند. پنجره ای که بدون در خواست کاربر به طور ناگهانی در هنگام بازدید او در سایت های مختلف ظاهر می شود و خارج از کنترل او است. اغلب این پاپ آپ ها در سایت های تبلیغاتی وسایت هایی که محصولاتی برای ارائه به مشتریان دارند، نمایش داده می شود.

اهمیت سادگی در طراحی سایت

ظاهر ساده و مینیمال در طراحی سایت یکی از موثرترین راه حلی است که می تواند به مذاق همه کاربران خوش بیاید و دلیل آن هم این است که در کوتاه ترین زمان و بدون ایجاد مزاحمت به محتوای مورد نظر خود برسد. در واقع سادگی و شفافیت دو عامل بسیار تاثیر گذار در پیشرفت سایت شما است و باعث می شود بازدیدکنندگان زیادی را جذب کنید و با جلب رضایت آنها، یک قدم به موفقیت نزدیک می شوید. البته نباید از ابزارهای تبلیغاتی هم غافل شوید. یکی از این ابزارها پاپ آپ ها هستند که اگر به صورت هدف گذاری شده در وب سایت خود استفاده کنید باعث می شود کاربران با دیدن این پاپ آپ ها با توجه به موضوع مورد نظر خود روی آنها کلیک کنند و از مطالب این پاپ آپ ها بهترین استفاده را ببرند.

پاپ آپ در طراحی سایت

اهداف پاپ آپ در سایت

پاپ آپ ها با اهداف گوناگونی در سایت ظاهر می شوند. سایت هایی مثل دانلود فیلم و موسیقی هستند که از طریق پاپ آپ کسب درآمد می کنند و به این سایت ها نمایش دهنده می گویند. بعضی از سایت ها هم فقط می خواهند بازدید کنندگان بیشتری داشته باشند که به آنها سایت های تبلیغاتی می گویند و یک سایت واسط وجود دارد که کارش خرید و فروش پاپ آپ است که سایت های نمایش دهنده کدی را از سایت واسط می گیرند و در سایت خود پاپ آپ را می گذارند و از این طریق مبلغی هم دریافت می کنند و از سوی دیگر سایت های تبلیغاتی با دادن مبلغی به سایت واسط، تبلیغ خود را در سایت واسط ثبت می کنند.

شکل پاپ آپ در سایت

پاپ آپ در طراحی سایت با کد جاوا اسکریپت نوشته می شود و اکثرا به صورت پنجره ای مربعی و کوچک یا نواری و باریک در صفحه سایت ظاهر می شود. با انوع پاپ آپ ها آشنا شوید.

Modal

این نوع پاپ آپ رایج ترین نوع آن است که به محض ورود کاربر به سایت یا بعد از چند ثانیه در صفحه نمایش داده می شود و ظاهری کوچک دارند که در پایین و گوشه سایت ظاهر می شوند.

Notification Bar

این پاپ آپ به این شکل است که در کل زمانی که شما در سایت مورد نظر خود هستید وجود دارند و به صورت نوار اطلاع رسانی در پایین ترین یا بالا ترین جای سایت قرار می گیرند وهمان جا ساکن می مانند مثلا شما با اسکرول کردن سایت به بالا یا پایین، اگر پاپ آپ پایین باشد بازهم همان جا مشاهده می کنید یا اگر از اول بالا باشد همان بالا بازهم مشاهده می کنید.

Interstitial

این پاپ آپ به این شکل است که در کل زمانی که شما در سایت مورد نظر خود هستید وجود دارند و به صورت نوار اطلاع رسانی در پایین ترین یا بالا ترین جای سایت قرار می گیرند وهمان جا ساکن می مانند مثلا شما با اسکرول کردن سایت به بالا یا پایین، اگر پاپ آپ پایین باشد بازهم همان جا مشاهده می کنید یا اگر از اول بالا باشد همان بالا بازهم مشاهده می کنید.

دلیل اهمیت پاپ آپ در طراحی سایت

همانطور که می دانید در دنیای مجازی امروز میلیون ها صفحه تبلیغاتی وجود دارد که باید با آنها رقابت کنید. در دیجیتال مارکتینگ شما نیاز دارید که تبلیغات انجام دهید و همچنین نیاز دارید که این تبلیغات بوسیله کاربران دیده شود. استفاده از pop up به شما در این راه کمک می کند که توجه کاربران را جلب کنید و پاپ آپ ها باید خیلی هوشمند و حرفه ای طراحی بشوند که اطلاعات را سریع به کاربر انتقال دهند و مزاحمت ایجاد نکنند. پس می بینید که استفاده از پاپ آپ یک جور ریسک کردن است. اگر پاپ آپ به خوبی طراحی شود و در جای مناسب نمایش داده شود، توجه کاربر را جلب می کند و تبلیغات دیده می شود ولی اگر هوشمندانه عمل نکنید یک پاپ آپ مزاحم درست کردید که دشمن سایت شما است. همانطور که در بالا انواع پاپ آپ ها را گفتیم، متوجه شدید که آنها انعطاف پذیر هستند و شما هرجای صفحه وب سایت خود مناسب دیدید می توانید بگذارید و همانطور که گفتیم یک قطعه کد جاوا اسکریپت است که با یک اکشن از طرف کاربر یا وب سایت فعال می شود.

پاپ آپ در طراحی سایت

پاپ آپ در موبایل

پاپ آپ ها Mobile user friendly نیستند چون صفحه نمایش موبایل ها کوچک است و اگر از پاپ آپ کوچک استفاده کنید محتوای آن دیده نمی شود و دیگر این پاپ آپ به درد نمی خورد و اگر از پاپ آپ تمام صفحه استفاده کنید، چون موبایل مانند لپ تاپ دارای ماوس نیست که کاربر سریع بتواند پاپ آپ را ببندد تمام صفحه را می گیرد و کاربر از سایت شما بیرون می آید. همچنین گوگل قوانینی را وضع کرده است که سایت هایی که در موبایل پاپ آپ نمایش می دهند را جریمه می کند.

به سایت حرفه ای نیاز داری ؟ همین الان سفارش بده تا تخفیف های ویژه رو از دست ندی

قوانینی که باید در استفاده از پاپ آپ رعایت شود

  1. حتما پاپ آپ را هوشمندانه و هدف گذاری شده استفاده کنید.
  2. به ظاهر پاپ آپ اهمیت دهید که با ظاهر سایت شما هماهنگی داشته باشد.
  3. از متن های کوتاه و صریح استفاده کنید.
  4. دکمه یا پیام شما در پاپ آپ واضح و در دسترس باشد.
  5. محتوای پاپ آپ با محتوای سایت مرتبط باشد.
  6. تا جای ممکن از پاپ آپ در صفحه اول استفاده نکنید و بلافاصله با ورود کاربر در سایت نمایش داده شود و حداقل 5 ثانیه بگذرد.
  7. اگر می خواهید پاپ آپ خیلی مورد توجه کاربر نباشد در حاشیه صفحه بگذارید ولی اگر می خواهید خیلی جلب توجه کند در مرکز صفحه قرار دهید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *