.

پست مهمان چیست و هرآنچه باید درباره این روش جالب بدانید!

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

یک سری از امور هستند که بدون همکاری و کمک دیگران هرگز انجام نمی شوند. یک سری از کار ها هستند که وجود یک نفر در آن ها کافی نیست اما با وجود چند نفر می شود آن ها را به سرانجام رساند. سئو سایت هم یکی از همین امور است که به همکاری یک تیم و گاهی حتی همکاری سایت های دیگر نیاز است. در این مقاله هم می خواهیم به همکاری سایت های دیگر بپردازیم و ببینیم که پست مهمان چیست و هرآنچه باید را درباره آن به شما توضیح بدهیم. یک مبحث جالب و کلیدی در سئو سایت که البته کمی عجیب هم هست. چون هم می شود از آن کلاه سفید، هم کلاه خاکستری و هم کلاه سیاه استفاده کرد و همه چیز به نوع استفاده از آن بستگی دارد. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره آن اطلاعات کسب کنیم.

خدمات سئو سایت تابان شهر + ضمانت صفحه اول

پست مهمان چیست

پست مهمان چیست ؟

برای پاسخ به اینکه پست مهمان چیست پاسخ کوتاهی وجود دارد اما برای فهمیدن آن و تمامی نکات مرتبط با آن می شود حداقل در یک مقاله صحبت کرد. پست مهمان در واقع یک مقاله مرتبط با شماست که به جای سایت خودتان، در سایت شخص دیگری منتشر می شود. مردم با اهداف زیادی ممکن است این کار را انجام بدهند، برای آگاهی سازی بیشتر از برندشان، گرفتن بازدید و ترافیک و البته، برای گرفتن رتبه بهتر در موتور جست و جو به خاطر لینکسازی خارجی این پست مهمان که باید حتما لحاظ شود. هر طور حساب می کنیم، این روش نمی تواند روش بدی باشد اما چرا گاهی جزو روش های کلاه سیاه هم محسوب می شود؟ زمانی که شما نه به طور اورگانیک بلکه با پرداخت پول به صورت مداوم و اسپمی این کار را انجام بدهید. گوگل چگونه می فهمد؟ کسی نمی داند!

حال شما می دانید که پست مهمان چیست و شاید اگر سئو کار هم باشید و تجاربی در این زمینه داشته باشید، یک سری طرح هایی برای پیاده سازی آن تا همین حالا به ذهنتان رسیده است اما بگذارید کمی بیشتر شما را راهنمایی کنیم تا بهتر از پس آن بربیایید. ما به شما می گوییم که چگونه باید اهدافتان را در این زمینه مشخص کنید و همچنین توضیح خواهیم داد چگونه به بهترین نحو ممکن این کار را انجام بدهید. اما قبلش این نکته را بدانید که انجام بیش از اندازه آن می تواند به رتبه صفحه شما آسیب وارد کند. پس در استفاده از این روش دقت کنید و با برنامه ریزی درست آن را انجام بدهید.

تعیین اهداف پست میهمان

قبل از شروع بهتر است مشخص کنید که دقیقا هدف شما از پست مهمان چیست و قرار است چه کاری را انجام دهید. اول از همه کاری که باید انجام دهید این است که یک سایت مناسب برای انتشار پست مهمان خود پیدا کنید اما قبل از هرچیز، این سه هدفی که به شما می گوییم را هم مد نظر قرار بدهید که شما قرار است از این طریق به آن ها برسید.

  1. موقعیت خودتان را به عنوان یک قدرت و اسم شناخته شده در صنعت خودتان ثبت کنید. (آره درست است! کار راحتی هم نیست)
  2. از روش های مختلف بازدید را به سایت خودتان بکشانید.
  3. برای وب سایت خودتان بک لینک بسازید. (از راه قانونی و درست)

اگر محتوای درست و خوب تولید کنید به راحتی می توانید به این اهداف برسید. االبته که این یک روش کلاه سفید است و مسلما هم خیلی طول می کشد که نتیجه بدهد اما زمانی که جواب بدهد، دیگر توپ هم شما را تکان نمی دهد.

پس اول از همه یکی از بهترین سایت های بلاگ را پیدا کنید و سعی کنید بلاگی را پیدا کنید که هم مخاطب زیادی داشته باشد و هم بدانید که مخاطبان با مطالب آن بلاگ تعامل برقرار می کنند که این موضوع هدف دوم و سوم را برای شما محقق می کند. اما اگر از همین حالا به فکر هدف سوم هم هستید، باید بلاگی را پیدا کنید که دامنه ریشه آن Domain Authority بالایی دارد.

راه های پیدا کردن فرصت های پست مهمان چیست ؟

برای اینکه بدانید بهترین فرصت های پست مهمان چیست باید اول از همه به دنبال یک سایت مناسب برای محتوای خودتان بگردید. سایتی که تا حد امکان به صنعت شما نزدیک باشد و ویژگی های زیر را داشته باشد:

-محتوای آن متمرکز بر روی صنعت شما باشد یا به محتوای شما شبیه باشد.

-مخاطبان آن بلاگ به صنعت شما علاقه مند باشند. (برای مثال معمولا کسانی که به تولید محتوا و طراحی سایت علاقه دارند سایت ویرگول را چک می کنند)

-بلاگ این امکان را داشته باشد که مخاطب در آن با محتوا تعامل برقرار کند. (قابلیت به اشتراک گذاری و پروموت محتوا را داشته باشد)

-صاحبان سایت در شبکه های اجتماعی فعال باشند. (تا مطمئن شوید که کار شما را در سایتشان پروموت خواهند کرد)

حال برای پیدا کردن این سایت ها باید چه کاری انجام دهیم؟ ما چند روی را به شما خواهیم گفت.

جست و جو های گوگل

گوگل به خوبی می داند که پست مهمان چیست و اگر انتشار آن طبق قوانین او باشد، با انتشار آن هیچ مشکلی ندارد. پس کاری که شما باید انجام بدهید این است که در سرچ گوگل کلمه کلیدی کسب و کار خودتان را بنویسید و سپس عبارات زیر را بعد از آن اضافه کنید.

  • (کلمه کلیدی) انتشار پست مهمان
  • (کلمه کلیدی) پست مهمان
  • (کلمه کلیدی) قبول کردن پست مهمان
  • (کلمه کلیدی) راهنمای انتشار پست مهمان

این جست و جو ها می توانند شما را به سایت های مناسب در این زمینه برسانند.

جست و جو در شبکه اجتماعی

خیلی از بلاگر ها و انتشار دهنده های پست های مهمان در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند و پست های مهمان را در شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنند. حال که می دانید پست مهمان چیست می توانید به سراغ توییتر یا لینکداین بروید و کلمه کلیدی “پست مهمان” را در آن ها جست و جو کنید و پست های مهمان مربوط به کسب و کار خودتان را مشاهده کنید.

MyBlogGuest

یکی از بهترین روش ها هم مراجعه به My Blog Guest است که جامعه ای از پست مهمان نویسان را در خود دارد. در آن رایگان ثبت نام کنید و به دنبال بلاگ هایی که پست مهمان قبول می کنند بگردید. همچنین بهتر است که اطلاعات خودتان را هم پست کنید و بگویید که به دنبال پست مهمان در زمینه خاصی هستید که خود صاحبان بلاگ ها به سراغ شما بیایند.

MyBlogGuest

رپورتاژ نویسی

احتمالا اگر در زمینه سئو فعال باشید می دانید که رپورتاژ چیست، حال که می دانید پست مهمان چیست باید به شما بگوییم که رپورتاژ به گونه ای همان پست مهمان است که حال این اسم را به خود گرفته است چون در سایت های خبری منتشر می شود. انتشار رپورتاژ هزینه دارد و بیش از اندازه هم نباید انجام بشود چون ممکن است گوگل به شما شک کند که چرا باید یک سایت تازه کار در یک سایت خبری تا این حد مطلب داشته باشد. اما این کار هم برای Brand Awareness شما خوب است و هم سئو سایت شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد. البته باز هم تاکید می کنیم که آن را بیش از اندازه و بدون طرح ریزی انجام ندهید.

آماده سازی زمینه برای انتشار پست مهمان

حالا که می دانید پست مهمان چیست و احتمالا دلتان هم خواسته است که انجامش بدهید، کمی صبر کنید. اول از همه باید زمینه ای که می خواهید درباره آن پس انتشار بدهید را بدانید و ساختار محتوای خودتان را مشخص کنید. پس بهتر است حتما موارد زیر را رعایت کنید.

شناخت محتوای بلاگ

شناخت محتوای بلاگ شما کلید اصلی کار شماست. حواستان باشد که حتما بلاگی که می خواهید در آن پستتان را منتظر کنید، کلمه کلیدی اصلی سایت شما را داشته باشد و درباره آن قبلا هم محتواهایی تولید شده باشند. همچنین یک سری اطلاعات دیگر هم هست که باید بدانید:

  • این بلاگ ها برای چه سطحی تولید محتوا می کنند (تازه کار، کاربلد و حرفه ای)
  • برای چه نوع مخاطبی محتوا تولید می شود؟ آیا کسب و کار شما B2B (کسب و کار به کسب و کار) است؟ در آن صورت باید مخاطب بلاگ شما کارفرما ها و صاحبان شرکت ها باشند و این افراد باید این به این بلاگ سر بزنند.
  • چه محتواهایی در این سایت ها انتشار می رود؟ درباره موضوعات کلی است یا وارد جزئیات هم می شود؟ آیا محتواهای لیستی نیز تولید می کنند؟

انتشار دهنده های پست های مهمان چه کسانی هستند؟

بعضی از صاحبان سایت یک سری پست های مهمان خاصی را از اشخاص خاصی قبول می کنند. بیوگرافی چند مورد از وبلاگ نویسان مهمان را بخوانید و ببینید که چه کسانی هستند. فریلنسر اند، صاحب سایت اند، صاحب کسب و کار هستند و هر مشخصاتی که دارند را مطالعه کنید و ببینید که این بلاگ ها مختص به چه کسب و کار ها و چه افرادی است.

GUEST POST

تشخیص پست مناسب

حتما باید بدانید که بهترین پست مهمان چیست و چه پستی دقیقا برای انتشار مناسب تر است. برای اینکه پست شما قبول بشود صاحب بلاگ باید مطمئن شود که محتوای شما برای آن ها هم سودی به همراه دارد و مخاطب را به سمت آن ها نیز می کشاند. خودتان هم نگاهی به شبکه های اجتماعی آن ها بیندازید و ببینید که کدام یک از پست های آن ها محبوب تر هستند و بهترین عملکرد را داشته اند.

تبدیل به یک چهره آشنا بشوید

برای اینکه شانس انتشار پست خودتان را بالا ببرید بد نیست که کمی خودتان را به صاحب بلاگ بشناسانید. بهتر است که در پست های آن ها کامنت بگذارید و سعی کنید با جامعه انتشار دهندگان آن بلاگ ارتباط برقرار کنید. بد نیست که شبکه اجتماعی صاحب بلاگ را هم دنبال کنید که در صورتی که خواستید پست مهمان خودتان را انتشار دهید برای آن ها غریبه نباشید.

سخن پایانی

دیگر مسلما متوجه شدید که پست مهمان چیست و شاید خودتان هم می خواهید که این کار را انجام بدهید. با توجه به نکاتی که گفتیم، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به سراغ این روش عالی سئو سایت بروید که یکی از بهترین روش ها برای لینکسازی خارجی شما می باشد. این کار می تواند بسیار به شناخت بهتر برند شما و شناخته تر شدن خودتان بین کسب و کار های دیگر هم کمک کند. مطمئن باشید که هرچه افراد بیشتری شما را بشناسند بهتر است. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که پست های مهمان شما را در بلاگ های عالی مشاهده کنیم و ببینیم که شما نیز با این روش موفق شده اید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *