.

بروز ترین چک لیست سئو داخلی برای وب مستران

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

چک لیست سئو داخلی

معرفی سئو داخلی و ارائه بروزترین چک لیست سئو داخلی برای وب مستران

سئو داخلی (سئو On Page) شامل همه فرایند هایی که می شود که شما داخل سایت جهت بالا بردن  رتبه هایتان در موتور جستجو انجام می دهید. سئو داخلی اهمیت خیلی زیادی دارد و یک عامل بسیار تعیین کننده برای کسب رتبه های خوب در موتور جستجوی گوگل می باشد. برای اینکه بتوانید سئو داخلی خود را به بهترین شکل پیش ببرید احتیاج به یک چک لیست سئو داخلی خوب احتیاج دارید. در ادامه ما به شما همه مواردی که باید به عنوان یک آیتم به چک لیست سئو داخلی خود اضافه کنید را خواهیم گفت پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

کلمه کلیدی در URL

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در URL

یکی از اصلی ترین کار هایی در سئو داخلی باید انجام شود استفاده از کلمه کلیدی در عنوان سئو صفحات سایت است، علاوه بر این اگر کلمه کلیدی اصلی در عنوان سئو باشد و کاربر همان کلمه کلیدی را سرچ کرده باشد و لینک شما را در نتایج دیده باشد احتمال اینکه روی لینک سایت شما کلیک کند زیاد است زیرا احتمال می دهد که مطلب شما دقیقا همان چیزی است که او می خواهد و بنابراین نرخ CTR شما نیز افزایش می یابد.

کوتاه بودن URL

کوتاه بودن URL

اگر قرار باش باشه ما از حروف فارسی در URL استفاده کنیم در هر صورت لینک ما طولانی خواهد شد چون به ازای هر حرف فارسی چندین کاراکتر گذاشته می شود. اما با این وجود باید دقت کنید که لینک شما خیلی طولانی نشود و تعداد کلمات آن خیلی زیاد نشود. نتایج  بررسی های اخیر از 11.8 میلیون از نتایج گوگل نشان داده است که سایت هایی که URL کوتاه تری دارند رتبه به نسبت بهتری دارند.

کلمه کلیدی در تایتل

استفاده از کلمه کلیدی در تگ تایتل

استفاده از کلمه کیدی در عنوان سئو یا (Title Tag) هم می تواند تاثیر مثبتی روی رتبه های شما بزارد. استفاده از کلمه کلیدی در عنوان سئو توسط بسیاری از افراد انجام می شود اما اکثر این افراد نمی دانند که دقیقا کجا باید از آن استفاده کنند. تجربه نشان داده که اگر کلمه کلیدی را در اول عنوان سئو بکار بگیرید نتیجه مطلوب تری دریافت خواهید کرد.

کلمه کلیدی در 150 کاراکتر اول

استفاده از کلمه کلیدی در 150 کاراکتر اول

همیشه سعی کنید در 150 کاراکتر ابتدایی صفحه تان حتما از کلمه کلیدی استفاده کنید. تاثیر مثبت این کار ثابت شده است زیرا گوگل به 100-150 کاراکتر اول صفحه اهمیت بیشتری قائل است و شما باید به این بخش از محتوای خود اهمیت بیشتری بدهید.

کلمه کلیدی در هدینگ

استفاده از کلمه کلیدی در تگ های H

سعی کنید در زیر عنوان های دیگر علاوه بر H1 از کلمه کلیدی استفاده کنید و در بخشی از تگ های H2 یا H3 از کلمه کلیدی استفاده کنید. شاید این مورد خیلی تاثیر آنچنانی روی سئو سایت نگذارد اما یک حرکت مثبت است و می توانید به شما تا حدی در کسب رتبه های خوب کمک کند.

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر یکی از اصلی ترین کار هایی است که در سئو داخلی باید انجام دهید، این مورد روی سرعت لود شدن صفحه هم به شدت تاثیر می گذارد، شما می توانید از ابزار های آنلاین بهینه ساز تصاویر یا Adobe PhotoShop برای بهینه کردن تصاویر استفاده کنید. البته بهینه کردن فقط به معنای کم حجم کرن تصاویر نیست شما باید برای هر تصویر متن جایگزین یا همان تگ Alt قرار دهید. و حتما سعی کنید حداقل یکی از  متن های جایگزین روی تصویرکلمه کلیدی تان باشد. این کار هم به سئوی تصویر و هم به سئوی کل صفحه کمک خواهد کرد.

استفاده از LSI ها

استفاده از کلمات مترادف و LSI ها

سعی کنبد حتما در صفحاتتان علاوه بر کلمه کلیدی از مترادف ها و کلمات مکمل آن کلمه کلیدی نیز استفاده کنید. فرض کنید که کلمه کلیدی اصلی تان: چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم میباشد شما می توانید به جای آنکه دقیقاً آن کلمه کلیدی را چند بار در صفحه خود ذکر کنید از و مترادف هایی مانند: “راه اندازی وبلاگ” “چگونه یک “وبلاگ ایجاد کنیم” “نحوه راه اندازی وبلاگ در وردپرس ” استفاده کنید این کار تاثیر بسیار مثبتی می تواند بگذارد زیرا گوگل باهوش است و دیگر نمی توان آن را با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) گول زد.

لینکسازی داخلی

لینکسازی داخلی در محتوا

شما می توانید با استراتژی های متفاوتی به 4-5 تا از صفحات وب سایتتان در محتوا لینک دهید ترجیحا به صفحات مهم سایتتان و لندینگ پیج های سایتتان بیشتر لینک دهید و تمرکز بیشتر را رو آن صفحات بزارید. لینکسازی داخلی علاوه بر سئو می تواند کاربر را در صفحات سایت شما بچرخاند ومدت زمان سپری شده در سایتتان افزایش یابد.

لینکسازی خارجی

لینکسازی خارجی در محتوا

لینکسازی خارجی از دیگر موارد مهم چک لیست سئو داخلی است که حتما باید رعایت کنید. سعی کنید در محتوایتان چند لینک به دامنه های مطرح همچون ویکی پدیا دهید، این کار باعث افزایش ارزش و اعتبار محتوایتان نزد گوگل می شود.

(منبع: Backlinko)

همین حالا برای مشاوره رایگان اقدام کن!

برای دریافت مشاوره سئو روی دکمه زیر کلیک کنید!

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *