.

چگونه سئو کار شویم ؟ 4 نکته این مسیری سخت اما هموار!

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

هر کاری سختی های خودش را دارد. وقتی صحبت از تخصص های خاص می شود، این موضوع کمی سخت تر هم می شود. احتمالا شمایی که به سراغ این مقاله آمده اید، علاقه مند به موضوعات دیجیتال مارکتینگ هستید و مانند بنده نویسنده، از بین آن ها سئو سایت را انتخاب کرده اید. بسیار هم عالی! هیچ چیز لذت بخش تر و شیرین تر از یاد گیری و به خصوص یاد دادن نیست و می خواهیم ببینیم که چگونه سئو کار شویم و برای رسیدن به این مهم چه کاری را باید انجام بدهیم. در این مقاله بیش از اینکه قرار باشد در رابطه با مسیر تبدیل شدن به یک سئو کار را شرح بدهیم، قصد داریم که درباره ویژگی های این مهم و کار هایی که باید انجام بدهید صحبت کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم چگونه می شود یک سئو کار شد.

خدمات سئو سایت تابان شهر + ضمانت صفحه اول

طراحی سایت از صفر تا صد

چگونه سئو کار شویم

هر کاری را که به آن علاقه داشته باشید، بالاخره یاد می گیرید که انجام بدهید. پس بهتر است بگوییم اولین چیزی که برای پاسخ به سوال چگونه سئو کار شویم باید به شما بدهیم، علاقه است. سئو سایت بسیار دنیای گسترده ای است و تقریبا با همه چیز سر و کار دارد. اگر شما به مفاهیم وب مستری، دیجیتال مارکتینگ و کمی هم طراحی سایت علاقه داشته باشید، به احتمال زیاد سئو سایت را هم یاد خواهید گرفت. سئو سایت، همانطور که در مقالات قبلی هم به شما گفتیم، یک کار خاص نیست و بیشتر، مجموعه ای از کار هاست که همه آن ها به بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو ختم می شود. مسیری که در آن همه چیز هست و شما خودتان در این مسیر، چیز های بسیاری یاد خواهید گرفت که مسلما به درد کار های آینده شما می خورد.

در این مقاله قرار است به پیشنیاز های سئو سایت بپردازیم، در رابطه با مسیر یادگیری آن صحبت کنیم، تخصص های لازم در این زمینه را به شما شرح بدهیم (که البته اگر نداشته باشید هم باز هم کسی جلوی شما را برای یاد گیری سئو نگرفته است)، درباره ویژگی های یک سئو کار خوب صحبت خواهیم کرد و خلاصه هرچیزی که لازم است را برای پاسخ به سوال چگونه سئو کار شویم به شما خواهیم گفت. در آخر هم قصد داریم 4 نکته برای اینکه به یک سئو کار خوب تبدیل بشوید را به شما معرفی کنیم تا حجت را بر شما تمام کنیم و در آخر همه چیز را به عهده خود شما بگذاریم. قبل از هر چیز، آن ملاک “علاقه” را یادتان نرود که در کل این مسیر و در پستی ها و بلندی های آن به داد شما خواهد رسید. در ادامه همراه ما باشید.

پیش نیاز   هایی برای اینکه بدانیم چگونه سئو کار شویم ؟

در کنار علاقه، چیز های دیگری هم هستند که برای سئو کار شدن اهمیت دارند. اینکه چگونه سئو کار شویم و چگونه به یکی از آن دسته سئو کار های خوب تبدیل بشویم، لازمه اش تلاش و پشتکار بسیار است. بله درست است، این موضوع را هر کاری لازم دارد اما این موضوع را باید بدانید که این تلاش و پشتکار، برای یادگیری است. نه صرفا برای سئو کار کردن. چون شما حتی زمانی که به بهترین سئو کار دنیا هم تبدیل بشوید، هیچوقت نباید دست از یادگیری و تحقیق بکشید و همواره باید به دنبال روش های دیگر برای سئو سایت باشید. پس یکی از مهمترین چیز ها برای سئو کار شدن، داشتن وقت و حوصله است که شما هم آن را صرف کارتان و هم صرف یادگیری کارتان کنید. چون مطمئن باشید که سئو از آن دسته کار های سنگین و تقریبا وقت گیر است.

یکی دیگر از چیز هایی که شما برای سئو کار شدن نیاز دارید، آشنایی حداقلی با امور کامپیوتر است. شما باید حداقل سعی کنید با پنل وردپرس کمی آشنایی پیدا کنید، HTML و CSS را تمرین کنید، اطلاعاتی از تولید محتوا و نحوه نگارش متن داشته باشید و در نهایت اینکه درباره کپی رایتینگ و کمی از تکنیک های بازاریابی اطلاعات داشته باشید. به هر حال این موضوع را بدانید که سئو سایت، با وجود گستردگی بسیار، خودش زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ است و بد نیست که درباره دیجیتال مارکتینگ هم مطالعاتی داشته باشید. در کل بخواهیم بگوییم، مهمترین پیشنیاز سئو مطالعه و تحقیق است و شما باید مطالعه خودتان را تا حد زیادی بالا ببرید. چون مطمئن باشید که اگر هر کاری را نشود با مطالعه یاد گرفت، سئو از آن دسته کار هاییست که با مطالعه و کمی آزمون و خطا یاد گرفته می شود.

آموزش ها و دوره هایی که برای سئو کار شدن باید بگذرانید

اگر سوال شما این است که چگونه سئو کار شویم و می خواهید درباره آموزش ها و دوره های پیش از آن با خبر بشوید، باید به شما بگوییم که در این رابطه حداقل چندان راه سختی در پیش ندارید. حالا اینکه شاید افرادی با گذراندن دوره های مدیریت بازرگانی در دانشگاه و رشته نرم افزار و IT وارد این صنعت می شوند، دلیل بر این نیست که شما هم به مدرک این رشته ها نیازی داشته باشید. خیر، تمام چیزی که شما نیاز دارید، یک لپ تاپ است، اتصال به اینترنت است، آشنایی با Youtube و سرچ در گوگل است و در آخر وقت، حوصله و علاقه که چاشنی کار می شوند. حالا اگر دلتان خواست دوره های سئو کار های متخصص را هم شرکت کنید که چه بهتر! اما در کل، بهترین مسیر برای یادگیری سئو، “سئو” کار کردن و گذراندن دوره کارآموزی است.

هرچقدر هم که شما از منابع آموزشی مختلف سئو را یاد بگیرید، در نهایت بدون کار کردن با آن و درگیر شدن با سئو، هرگز نمی توانید یک سئو کار بشوید. برای سئو کار شدن، باید کار کردن را شروع کنید و بهترین کار هم شرکت در دوره های کارآموزی و آموزش های ضمن خدمت است. بله درست است! همیشه بهترین راه یادگیری یک کار، شروع آن کار است ولی در رابطه با سئو این موضوع خودش را بیشتر هم نشان می دهد. چون سئو سایت چیزی نیست که واقعا بشود آن را به صورت تئوری توضیح داد و آن را یاد گرفت. پس اگر سوال شما این است که “چگونه سئو کار شویم”؟ پاسخ ما این است که “سئو کار” شدن را شروع کنید. مطمئن باشید که شرکت های خوب و معتبر، معمولا به دنبال جذب افراد با انگیزه به جای افراد با تجربه هستند.

اگر سوال ما این است که چگونه سئو کار شویم ، چه ویژگی هایی باید داشته باشیم؟

یادتان هست در مقاله سئو کار کیست گفتیم که سئو کار ها چه ویژگی هایی دارند؟ یادتان نیست؟ احتمالا به این خاطر که آن مقاله را نخوانده اید و اگر هم خوانده اید، می دانید که ما گفتیم سئو کار ها واقعا ویژگی خاصی ندارند و هرکسی می تواند یک سئو کار باشد. بدیهی است که یک فرد با انگیزه، علاقه مند، دقیق، هوشمند و با پشتکار می تواند یک سئو کار خوبی باشد اما دوستان، مگر باقی شغل ها به چنین خصلت هایی نیاز ندارند؟ شما اگر سوالتان این است که چگونه سئو کار شویم ، به دنبال تغییری در شخصیت و منش خودتان نباشید. تنها کاری که شما لازم است انجام بدهید این است که قدرت تحلیل خودتان را بالا ببرید و بیشتر اهل مطالعه و تحقیق بشوید. یک سئو کار خوب، اهل مطالعه و تحقیق است و این شاخص ترین ویژگی او می باشد.

آدم های برونگرای علاقه مند به بازاریابی و روابط عمومی هم می توانند جذب سئو بشوند و در طرف دیگر، آدم های درونگرای علاقه مند به کامپیوتر، برنامه نویسی و طراحی سایت هم می توانند به سئو علاقه مند باشند. خوبی سئو این است که آنقدر گسترده است که هرکسی با هر ذهنیتی می تواند یک سئو کار بشود و گوشه ای از کار را در یک تیم سئو بگیرد.

4 نکته برای اینکه بدانیم چگونه یک سئو کار خوب شویم

شما تمامی روندی که در بالا گفته ایم را طی کرده اید و تبدیل به یک سئو کار یا حداقل کارآموز سئو شده اید. وقتش رسیده است که حالا یک پله بالاتر بروید و صفت “خوب” و در نهایت “عالی” را هم دریافت کنید. گفتیم که چگونه سئو کار شویم و حالا می خواهیم بگوییم که چگونه یک سئو کار خوب بشویم که بتوانیم مراحل بعدی را هم طی کنیم و جایگاه خودمان را به عنوان یک سئو کار کاربلد تضمین کنیم.

بیشتر از پرسیدن، جست و جو کنید

شما به عنوان یک سئو کار، بیشترین درگیری را با موتور جست و جو دارید. در مقاله سئو کار کیست گفتیم که مهمترین چیزی که یک سئو کار با آن درگیر است موتور جست و جو و تعارف که نداریم، گوگل است. پس چرا خودتان از آن استفاده نکنید که بیشتر با ساز و کار آن آشنا شوید؟ اگر سوالی در رابطه با سئو یا هر مورد دیگر در رابطه با سایت به ذهنتان آمد، آن را در گوگل جست و جو کنید. قبل از اینکه وارد صفحات بشوید، کمی صفحه جست و جو را بررسی کنید و فکر کنید که چرا این صفحات نمایش داده شدند. حداقل 5 تای اول را باز کنید و به علاوه خواندن مطالب، ببینید که آن ها چه نکاتی را رعایت کرده اند که حالا در رتبه های بالای موتور جست و جو قرار دارند. اینطوری با یک تیر دو نشان زده اید.

ابزار های کارتان را بشناسید و ابزار های جدید کشف کنید

یک مثال از یک تجربه شخصی برایتان می زنم. کسی به بنده نویسنده در دوره کارآموزی ابزار Google Lighthouse را معرفی نکرد و من خودم آن را زمانی پیدا کردم که به دنبال ابزار های سئو بودم. شما هم به دنبال ابزار های جدید سئو بگردید و کار با ابزار های معروف مانند Google Search Console، Google Analytics، Ahref و … را نیز یاد بگیرید. خیر، اینجا “و…” به این معنا نیست که ما ابزار های دیگری نمی شناسیم، بلکه دوست داریم خودتان به دنبال آن ها بروید و آن ها را کشف کنید. (شما قرار است سئو کار بشوید و این مطلب برای آموزش یک کارفرما نیست!)

بیخیال روش های کلاه سیاه بشوید

سوال شما این است که چگونه سئو کار شویم و احتمالا یک سری هستند که می خواهند یک سری جواب کوتاه و ساده به شما بدهند و روش های آسان اما ریسکی را به شما معرفی کنند. به سراغ این روش های کلاه سیاه سئو نروید و خیال نکنید که روش های پیچیده و عجیبی هستند. اتفاقا روش های کلاه سفید هم بهتر هستند و هم آن پیچیدگی های لازم را دارند و به اندازه کافی وقت برای یادگیری نیاز دارند. همیشه یادتان باشد که یک سئو کار خوب، سعی نمی کند که گوگل را دور بزند.

دستی در تخصص های دیگر هم داشته باشید

یک سری هنر ها هستند (مثل بازی های کامپیوتری) که به آن ها هنر ترکیبی یا Abstract می گویند. این هنر ها مثلا ترکیبی از روایت، شخصیت پردازی، موسیقی، تصویر و انیمیشن هستند. سئو هم از آن دسته تخصص های ترکیبی است و مانند یک هنر ترکیبی، چندین المان آن را تشکیل داده اند. برای اینکه یک سئو کار خوب بشوید، بد نیست که دستی در تخصص های دیگر هم داشته باشید. مدیریت شبکه های اجتماعی را بلد باشید، محتوانویسی و نگارشتان را قوی تر کنید، کمی با فتوشاپ کار کنید که اگر طراح شرکت نبود بتوانید حداقل یک تصویر را بهینه کنید و از همه مهمتر، کار با وردپرس و HTML را یاد بگیرید.

سخن پایانی

آیا با خواندن این مقاله پاسخ چگونه سئو کار شویم را گرفتیم؟ اگر در مسیر سئو کار شدن قرار گرفته اید و این مطلب را هم با دقت خوانده اید، می دانید که نباید به همین گفته های ما بسنده کنید. شما راه درازی برای سئو کار شدن دارید و حالا دیگر وقت شروع کردن است. مطمئن باشید که اگر آنقدر اهل مطالعه هستید که تا همینجا هم با ما آمدید، از اینجا به بعد هم مسیر برای شما هموار است. مسیری که شاید سختی های بسیاری داشته باشد و شاید مسیر طولانی ای باشد، اما من مطمئنم که شما این مسیر را به خوبی طی خواهید کرد و تبدیل به یک سئو کار عالی خواهید شد. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که این مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *