.

کسب درآمد در منزل

تولید شده توسط حانیه نوری

کسب درآمد در منزل

ایده کسب درآمد در منزل ایده ای بسیار جالب می باشد که در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور که در سال 1397 دچار تغییرات اساسی گردیده است و همچنین به دلیل تحریم ها و افزایش قیمت دلار راه اندازی کسب و کار خیلی دشوارتر از سالهای قبل شده است، بدلیل اینکه هزینه های این کار به شدت افزایش یافته است و رفتار مشتریان همواره در حال تغییر می باشد. در صورتیکه مایل به طراحی اپلیکیشن و یا طراحی سایت خود جهت کسب درآمد در منزل می باشید می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

کسب درآمد در منزل

به احتمال زیاد اگر در کسب و کار و نحوه برخورد با تغییرات جامعه، تغییراتی اساسی ایجاد نکنیم. ارزش سرمایه ما به سرعت کاهش خواهد یافت و با این شرایط اثری از کسب و کارمان نخواهد ماند. پس باید در این اوضاع اقتصادی نابسامان و رکود اقتصادی چاره ای اندیشید. این را به خاطر داشته باشیم که هیچ چیز سیاه مطلق نیست.

همین تحریم ها و افزایش نرخ دلار در بسیاری از موارد باعث افزایش درآمد بسیاری از افراد شده است. به عنوان مثال:

فرض بفرمائید شما با مهارتی که دارید برای خود یک کسب درآمد در منزل راه اندازی کنید. سپس در وب سایت هایی که برای همین کار راه اندازی شده اند، شما می توانید محصولات خود را حتی به دلار بفروش برسانید. در این راه حتی نیاز به بازاریابی هم ندارید چون افراد بسیاری به عنوان مشتری محصولات شما را خواهند دید. پس وظیفه شما فقط تولید محصول و ارسال آن برای مشتریان می باشد. هر چه محصول بیشتری تولید کنید متعاقبا درآمدتان نیز بیشتر خواهد شد.

یکسری از این وب سایت های خارجی به عنوان مثال:

Ebay و amazon  و … هستند که شما می توانید محصولات خود را در منزل تولید کنید. سپس از طریق این وب سایت ها به مشتریان خارج از کشور خود نیز بفروش برسانید. توجه داشته باشید این در صورتی است که هزینه تولید شما به ریال می باشد! برای کسب درآمد در منزل ایده های بسیار زیادی وجود دارد که ما در این مقاله به 40 مورد آن اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر می باشد که برخی از این پیشنهادات کسب درآمد در منزل، نیاز به مجوز از سازمان های مربوطه را دارد.

به ویژه محصولاتی که به سلامتی افراد مربوط می شود مانند بسته بندی مواد غذایی، پرورش گیاهان خوراکی و … بعضی از ایده های کسب درآمد در منزل نیاز به تخصص و مهارتهای زیادی دارد. بنابراین قبل از شروع کسب درآمد در منزل می بایست دوره های آموزشی مربوطه را گذرانده باشید.

چرا کسب درآمد در منزل بسیار مورد توجه است ؟

کسب درآمد در منزل را می توان از نظر اقتصادی به عنوان شغل دوم ولی درآمد اول حساب کرد. ریسک آن بسیار پایین می باشد. کسب درآمد در منزل از نظر زمانی قابل انعطاف است. از لحاظ درآمد می تواند بسیار عالی باشد. در ذیل نمونه هایی از کسب درآمد در منزل را آورده ایم که علاوه بر کار های فیزیکی میتوان  به کسب درآمد آنلاین هم فکر کرد :

1. خوشنویسی
2. طراحی کاتالوگ
3. خیاطی در منزل
4. عروسک سازی در منزل
5. شمع سازی در منزل
6. تولید ست آشپز خانه در منزل
7. پخت شیرینی و دسر در منزل
8. ساخت زیور آلات در منزل
9. پرورش مرغ خانگی در منزل
10. پرورش بلدرچین در منزل
11. پرورش پرندگان زینتی
12. طراحی لباس
13. پرستاری از سالمندان
14. پرستاری از کودکان در منزل
15. طراحی دکوراسیون در منز
16. نقاشی رنگ روغن
17. بسته بندی حبوبات در منزل
18. بسته بندی خشکبار در منزل
19. ساخت تراریوم در منزل

20. ویترای روی شیشه

21. پرورش گیاهان دارویی در منزل
22. پرورش قارچ در منزل
23. پاک کردن سبزی و بسته بندی آن در منزل
24. عروسک های بافتنی در منزل
25. تولید ترشیجات خانگی
26. تایپ در منزل
27. ترجمه متون انگلیسی
28. ساخت قاب گوشی
29. نگهداری از حیوانات خانگی
30آرایشگری
31. ساخت باکس هدیه
32. تولید و پرورش کاکتوس
33. طراحی روی سفال
34. بسته بندی ادویه جات در منزل
35. خشک کردن میوه ها
36. ادمین تلگرام
37. ادمین اینستاگرام
38. طراحی کارت ویزیت
39. طراحی کاتالوگ
40. پشتیبانی سایت

 سایت های فعال خارجی در زمینه کسب درآمد در منزل

ایده های کسب درآمد در منزل (Ideas for entrepreneurship at home) در تمامی کشور بحث داغ و جذابی است. زیرا با کم ترین هزینه بیشترین درآمد ها را می توان کسب کرد و کسب درآمد در منزل باعث رونق اقتصادی در بسیاری از کشورهای غربی شده است. در این قسمت سعی داریم سایت های برتر در زمینه کسب درآمد در منزل را مورد بررسی قرار دهیم.

سایت های کسب درآمد در منزل :

1.سایت entrepreneur :  این سایت به بررسی انواع  ایده های کسب درآمد در منزل پرداخته است. این ایده ها شامل کسب درآمد در منزل  با سرمایه کم یا کسب درآمد در منزل با تخصص و… می باشد.

2. سایت www.theworkathomewoman.com :  سایت به 99 ایده کسب درآمد در منزل اشاره می کند اما راجع به ایده ها توضیحات مختصری داده است. ایده هایی که در این سایت آمده است ایده های جالبی می باشد.

3. سایت thebalance :  این سایت به بیش از 100 ایده بکر کسب درآمد در منزل پرداخته است.  در صفحه اول آن فقط عناوین کسب و کارها آمده است. بر روی هر عنوان کلیک کنید می توانید مقاله مفصل راجع به راه اندازی انواع کسب درآمد در منزل بخوانید.

4. سایت yourstory :  سایت یور استوری دات کام به آموزش 15 کسب درآمد در منزل پرداخته است، که قادر است زندگی شما را متحول کند.

5. سایت theworkathomewife : این سایت به انواع کسب درآمد در منزل که با زیر 20 دلار می توان آن را راه اندازی کرد پرداخته است. پیشنهادات خوبی در این سایت قرار دارد.

6. سایت smallbiztrends :  این سایت نیز مانند سایت بالا  25 نوع مختلف کسب درآمد در منزل، که با 100 دلار می توان راه اندازی کرد را پیشنهاد کرده است.

7. سایت Upword : شاید بزرگترین بازار پروژه های آنلاین در دنیا باشد. شما با هر تخصصی خواهید توانست در این سایت شغلی فریلنسری پیدا کنید.

به جز تکنولوژی های مختلف در این سایت، فریلنسرها پروژه های کوتاه مدت، بلند مدت و سطح تخصصی پروژه ها را نیز انتخاب می نمایند. Upwork یکی از بهترین سایت های فریلنسر خارجی در سال ۲۰۱۹ است. شما می توانید تنها با کار در منزل در آن کسب درآمد در منزل اینترنتی واقعی داشته باشید.

8. سایت PeoplePerHour : در این سایت، فریلنسرها می توانند به بازار وسیعی از پروژه های گوناگون از طراحی وب سایت گرفته تا فروش، مارکتینگ و ترجمه متون دسترسی پیدا کنند. سایت فریلنس PeoplePerHour از قابلیت های Fiverr نیز استفاده کرده است.

در آنجا فریلنسرها می توانند اعلام کنند، که در یک ساعت چه کارهایی می توانند انجام دهند. تا افرادی که پروژه تعریف می کنند از آنها استفاده نمایند. یکی دیگر از بازارهای جهانی برای پیدا کردن شغل و پروژه های اینترنتی است. این سایت شیوه بسیار آسانی برای استخدام در پیش گرفته است. به همین دلیل مشتریان می توانند به سادگی فریلنسرهای خود را استخدام نمایند.

9. سایت Guru : از آنجاییکه Guru نسبت به دو سایت قبلی کوچک تر است شما در آنجا فریلنسرهای کمتری نسبت به Upwork یا PeoplePerHour پیدا خواهید کرد که این رقابت را برای شما آسان تر می کند. جدا از این مسئله، سایت Guru قابلیت Work Room دارد که این اجازه را به فریلسنرها می دهد تا بتوانند کارهایشان را آسان تر مدیریت کنند.

کسب درآمد در منزل

بررسی کسب درآمد از طریق خوشنويسی

خوشنویسی‌ از جمله هنرهایی است که این روزها توجه چندانی به آن نمی‌شود. به همین خاطر ممکن است با خود فکر کنید خوشنویسی را نمی‌توان جزو کارهای هنری پر درآمد به حساب آورد، اما طراحی قلم‌های (فونت های) جدید برای کامپیوتر می‌تواند درآمد خوبی را به همراه داشته باشد. از‌طرف‌دیگر شرکت‌های تبلیغاتی هم دستمزدهای بالایی به هنرمندان خوشنویس برای ایجاد نوآوری در نوشتار تابلو‌های تبلیغاتی می پردازند. همچنین یکی از کم هزینه ترین راه های کسب درآمد در منزل نیز محسوب می شود. خوشنویسی یا خطاطی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق یک اثر زیبا است. فردی که این فرایند توسط او انجام می‌شود خوشنویس نامیده می شود، به‌خصوص زمانی که خوشنویسی حرفه ی آن شخص باشد. خوشنويسي صرفا هنر دكوري و تزئيني نمی باشد، ما در این مقاله به توضیح اجمالی هنر خوشنویسی خواهیم پرداخت.

شغل خوشنویسی و خطاطی

برای حفظ این هنر اصیل ایرانی باید دانش آن از سوی اساتید صاحب نام این حوزه، به علاقه مندان انتقال پیدا کند. رشته کتابت و نگارگری با این هدف ایجاد شده است. این رشته از دو کلمه کتابت و نگارگری تشکیل شده که منظور از کتابت گرایش خوشنویسی و منظور از نگارگری گرایشهای مینیاتور (نگارگری) تذهیب و تشعیر و نقاشی قهوه خانه ای (خیالی نگاری) است. اگر به این کار علاقه دارید، می توانید در دانشگاه رشته کتابت و نگارگری گرایش خوشنویسی را انتخاب نمایید.

نتايج حاصل از راه اندازي شغل :

مانند بهبود وضعيت اقتصادي خانواده و محلي جهت ايجاد درآمد و كاهش بيكاري.

نتايج فرهنگي :

مانند بهبود و ارتقاء‌ سطح فرهنگي و اشاعه فرهنگ و زيبا شدن خط شخصي.

ابزارهای خوشنویسی :

وسایل و ابزار خوشنویسی در خلق یک اثر مطلوب بسیار موثرند. ابزار خوب مشوق هنرمند در ادامه کار و پیشرفت اوست. ابزار مهم و اصلی خوشنویسی عبارتند از:

• قلم‌نی: نوع مرغوب آن از نی‌های دزفولی (برای قلم‌های ریر و متوسط) یا نی خیزران (برای درشت‌نویسی) تهیه می‌شود.
• کاغذ: که در گذشته به صورت دستی ساخته می‌شد و مراحل تولید و پرداخت پیچیده‌ای داشت. امروزه کاغذهای گلاسه، به‌ویژه گلاسهٔ مات، برای نوشتن مناسب‌ترند.
• مرکب: که باید مخصوص خوشنویسی باشد. بیش از همه مرکب مشکی و پس از آن قهوه‌ای کاربرد دارد. برای کارایی بهتر و بیشتر می‌توان چند قطره آب مقطر یا گلاب را به مرکب و لیقه اضافه کرد. اینکار موجب جذب بیشتر مرکب بر روی قلم می‌شود و برای اجرای بهترِ حروف کشیده بسیار مؤثر است.

افزون بر آن از وسایل خوشنویسی می‌توان به ابزار زیر اشاره کرد:

دوات، لیقه، قلمتراش، قط‌زن، سنگ تیزکن قلمتراش، قلمدان، زیرمشق از نوع فوم یا چرمی، مِسطره، ابزار به‌هم زدن لیقه و مرکب، قاشق مخصوص آب ریختن در دوات یا قطره چکان.

شرح شغل :

هنر خوشنويسي براي نوشتن كتاب، تابلو، اطلاعيه و غيره بكار مي رود. انواع خطوط خوشنويسي عبارتند از: نستعليق، نستعليق شكسته، كتابت، ‌چليپا. در ضمن شخصي كه به اين كار مشغول مي شود بايد با ظرافت و دقت وظائفش را انجام دهد تا كيفيت كار افزايش يابد.

مراحل انجام اين كار عبارتند از:

ابتدا بايد متني را در نظر گرفت و متناسب با آن، قلم را انتخاب نموده و كار را شروع كرد. يعني ابتدا در صفحه زمينه، خطي كشيده شود و متن روي آن قرار گرفته شود. در ضمن قواعد خوشنويسي بايد در آن رعايت شود. مثلاً در يك مصرع شعر نبايد بيش از يك حرف كشيده نوشته شود و يا حرف كشيده نبايد ابتداي مصرع باشد و الي آخر. لازم به ذكر است كه در هنر خوشنويسي تا مرحله اول طي نشود نمي توان وارد مرحله بعد شود. زماني شخص مي تواند وارد مرحله بالاتر شود كه، در اين زمينه تجربه و تخصص لازم را كسب كرده باشد و در امتحان پايان دوره نمره او به حد نصاب رسيده باشد.

الزامات يا مقدمات مورد نياز جهت راه اندازی شغل :

طي كردن مراحل متوسط، خوش، ممتاز و عالي كه حدوداً 4 سال (1200 ساعت) طول مي كشد و تهيه وسايل مورد نياز مانند: قلم مخصوص خوشنويسي در سايزهاي گوناگون، جوهر مخصوص (مركب)، دفتر مخصوص خوشنويسي، كتاب خوشنويسي در سطوح گوناگون، ليقه، چاقوي مخصوص تراشيدن قلم.

ويژگی های متصدی شغل :

طي كردن مراحل مختلف خوشنويسي (از متوسط تا ممتاز) و داشتن علاقه و پشتكار فراوان.

نيازمندی های آموزشی شغل :

1- آموزش مقدماتي نوشتن حروف به صورت عملي به مدت 70 ساعت،
2- آموزش خط نستعليق به صورت عملي به مدت 600 ساعت،
3- آموزش خط شكسته به صورت عملي به مدت 500 ساعت،
4- آموزش خط چليپا به صورت عملي به مدت 200 ساعت،
5- آشنايي با قواعد اصول خوشنويسي به صورت عملي به مدت 30 ساعت.

بررسي تعداد فرصت های شغلی جديد :

خوشنويسي مي تواند به عنوان هنر شخصي و یک راه مناسب برای کسب درآمد در منزل محسوب شود. يعني اينكه هر كسي بخواهد خطي زيبا داشته باشد مي تواند اين دوره را طي نمايد. بنابراين هنر فوق را مي توان روي سفال، چوب، سنگ و … انجام داد، لذا پيش بيني مي شود كه اگر بعد از کسب درآمد در منزل، فرد بخواهد برای خود کارگاه هم راه اندازی کند، می تواند تعداد 20 كارگاه با حدود 100 نفر ظرفيت راه اندازي نماید (هر كارگاه 5 نفر).

برآورد زمان مورد نياز برای راه اندازی شغل

بعد از گذراندن دوره آموزشي كه حدود چهار سال طول مي كشد مي توان سفارشات را پذيرفت. (اما به صورت نيمه حرفه اي، جهت تهيه تابلو و آگهي ها مي توان بعد از گذراندن دوره دوم (خوش)، سفارشات را پذيرفت).

مراجع ذيربط در رابطه با راه اندازی شغل و نقش هر يک :

1- انجمن خوشنويسان ايران و آموزشگاه هاي خصوصي، جهت آموزش و ارائه مدرك.
2- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، جهت برپايي نمايشگاه ها.
3- مراكز تجاري، جهت فروش وسايل مورد نياز خوشنويسي به هنرمندان و خريداري محصولات تهيه شده از آنها جهت فروش.
4- ادارات و سازمان هاي مختلف، جهت ارائه سفارشات به هنرمندان.

کار با مواد اولیه‌ی ساده و ارزان

به جز استعداد، مواد اولیه‌ای که یک خطاط لازم دارد سرمایه چندانی نمی‌خواهد. کاغذ و قلم را همه می‌توانند برای خودشان تهیه کنند جالب این‌جاست که بدانید برای خطاط شدن قبل از این‌که به کلاس‌های آموزشی مراجعه کنید، باید پیش زمینه‌ای هم داشته باشید، جزوات آموزش خط در قفسه‌ی کتاب فروشیها یا مغازه‌های لوازم التحریر به شما این امکان را می‌دهد، تا پیگیر علاقه‌‌تان بشوید.

اگر می‌خواهید خط تحریری کار کنید، یک جزوه‌ی آموزش خط تحریری، خودکار و کاغذ برای شروع کفایت می‌کند. بعد از آن به تنها سرمایه‌ای که نیاز دارید زمان است،‌ زمان به شما می‌گوید که می‌توانید در این کار موفق باشید یا نه. یک خوشنویس برای شروع کارش به تمرین و پشتکار نیاز دارد. این افراد هر چقدر برای خطاط شدن مصمم‌تر باشند زودتر به نتیجه می‌رسند. در مراحل بعدی باید سراغ استاد بروید، قلم دزفولی، مرکب، دوات، لیقه‌ی خوب و کاغذ گلاسه هم تهیه کنید.

این‌ها پایه و اساس لوازمی است که یک خوشنویس نیاز دارد. افراد وقتی خوب استاد شدند انتخاب این‌که کجا و به چه صورتی خوشنویسی کنند دیگر دست خودشان است. زمانی که در این کار استاد شدید، باید به خلاقیت فکر کنید و با اضافه کردن این چاشنی به کار، هنرتان را منحصر به فرد نمایید.

این‌جا، تقلید آزاد است افرادی که می‌خواهند خطاط شوند لازم نیست سن و سال خاصی داشته باشند. آن‌ها حتی اگر نتوانند در کلاس‌های معتبر آموزشی شرکت کنند، می‌توانند از روی کارهای استادان بزرگ تقلید کنند که ما در خوشنویسی به آن «مشق» می‌گوییم. این کار به خطاط‌ها این امکان را می‌دهد تا تجربه کسب کنند و در نهایت سبک خاص خودشان را بسازند.

حال خطاط‌ها

هر خطاط به جز آموزش قواعد خط باید در زمینه‌های مختلف هم اطلاعات داشته باشد. مطالعه‌ی متون ادبی و مذهبی یکی از همان اطلاعاتی است که به آن نیاز دارید: آشنایی با ادبیات فارسی و متون مذهبی از قرآن گرفته تا نهج البلاغه و احادیث، به یک خطاط کمک قابل توجهی می‌کند تا بتواند در شغلش موفق شود.

اگر کسی علاوه بر خطاطی، خوب بتواند ابیات یا متون پر معنا و خوب را برای نوشتن انتخاب کند برنده‌ است. انتخاب این‌که چه چیزی نوشته شود مهم است. بعد از آن، ذوق هنری اهمیت زیادی دارد. یک خطاط لازم است دنبال ترکیب و شکل و شمایل خوبی برای کارش باشد. آن‌وقت است که اثرش جلوه می‌کند و با مخاطب ارتباط می‌گیرد،‌ از طرفی خوشنویس‌ها هر از چند گاهی نیاز دارند خودشان بنا به تجربیاتی که دارند آثار جدیدی خلق کنند.

این افراد ریسک پذیرفته شدن یا نشدن اثرشان را باید به جان بخرند. پس از تمام همه این‌ موارد، حال خود خوشنویس هم در فروش خط‌های نوشته شده نقش بسزایی دارد. این حال در کارهای او منعکس می‌شود و مخاطب به صورت ناخودآگاه می‌تواند آن را تشخیص دهد. اگر دقت کنید می‌بینید در فونت‌های کامپیوتری هم خط نستعلیق وجود دارد اما این خط، ‌حال خوشی را به شما انتقال نمی‌دهد. این خط از لحاظ قاعده صحیح است اما ترکیب خاص و ویژه‌ای ندارد. حال آدم‌هاست که به خط ترکیب و شکل خاصی می‌دهد.

به ماشین خطاطی تبدیل نشوید

بحث‌مان به سمت فروش خط‌های نوشته شده کشیده می‌شود. این مرحله تعیین می‌کند شما می‌توانید به کارهای‌تان تکیه کنید یا هنوز هم نیاز به تجربه کردن و تمرین دارید. یک خطاط باید بداند چگونه می‌تواند آثارش را بفروشد. البته این هنرمندان باید حواس‌شان را جمع کنند تا بعد از مدتی به ماشین خطاطی تبدیل نشوند، ماشینی که کارهایش مشتری ندارد. می توانید خودتان به صورت تک تک، کارهایتان را بفروشید.

در این کار سفارش گرفتن چندان به موفقیت کسی اضافه نمی‌کند. هر خطاطی بخواهد، می‌تواند این کار را انجام دهد اما بعد از مدتی کارهایش می‌شود مصداق همان خط نستعلیق کامپیوتری، چون فقط برای نوشتن و رفع تکلیف این کار را انجام داده و آن حس و حالی را که مخاطب به دنبال آن است به او نمی‌دهد. برای همین در این زمان ممکن است کارهایش دیگر خریدار نداشته باشند. مثلا زمانی که در حال خودتان هستید بیتی یا غزلی را بنویسید و بعد همان خریدار پیدا می‌کند. چون می‌تواند حس خوب را به مخاطبش منتقل کند.

فروش خط به چند عامل بستگی دارد. قبل از هر چیزی شما باید در نمایشگاه‌ها شرکت کنید و آثارتان را به نمایش بگذارید که از این راه می‌توانید درآمد خوب و قابل توجهی داشته باشید. اگر کسی می‌خواهد با هنر خوشنویسی تجارت کند و از راه آن درآمد داشته باشد راهش این است که تمام تکنیک‌های آن، مثل نقاشیخط و… را یاد بگیرد و تابلوهای بزرگ را خطاطی کند. بعد از آن در نمایشگاه‌های جهانی آثارش را به نمایش بگذارد، یا اینکه با مجموعه‌داران ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را ترغیب کند تا آثارش را خریداری کنند.

ارزش هر اثر کارشناسی می‌شود

قیمت هر اثری نقش زیادی در فروش آن دارد. این روزها اگر بخواهید هنرتان را گران‌تر از حد معمول بفروشید قطعا مشتری زیادی پیدا نمی‌کنید. اثر هر خطاط پس از اتمام توسط افرادی کارشناسی می‌شود و قیمت مناسب روی آن درج می‌گردد. برای این‌که بتوانید روی آثارتان قیمت گذاری کنید از یکی از کارشناسان این حرفه کمک بگیرید.

معمولا قیمت‌گذاری‌ها به نوع تذهیب، هنری که خرج آن خط شده و زمانی که یک خطاط صرف کرده تا آن را طراحی کند بر می‌گردد، این قیمت‌ها واحد نیستند و نمی‌شود قیمت مشخصی تعیین کرد. درآمد در این کار بستگی به خودتان دارد. می‌توانید از یک میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشید. این برای کسب درآمد در منزل واقعا گزینه بسیار خوبی محسوب می شود. در پایان امیدواریم که با توجه به استعداد و توانایی های خود یک راه عالی برای کسب درآمد در منزل برای خود بیابید، که یکی از گزینه های بسیار خوب کسب درآمد در منزل خوشنویسی می تواند باشد.

ما می توانیم برای شما با طراحی سایت کسب درآمد در منزل با توجه به نوع کار شما انجام بدهیم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله بتوانید ایده گرفته باشید و کسب درآمد در منزل خود را هر چه سریعتر راه اندازی نمایید.

شرکت تابان شهر در تمام زمینه های طراحی سایت و اپلیکیشن و ارائه خدمات

مربوط به آنها در خدمت شماست

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

2 Comments

  1. سیدابراهیم وسوی پور

    عرض سلام وادب بنده خطاط هستم هنرجو مرحله فوق ممتاز چطورمیتوانم از این هنرکسب درآمدکنم؟

    پاسخ
    • anna yousefi

      سلام دوست عزیز
      شما می توانید با طراحی سایت فروشگاهی خطاطی های زیبایی رو که انجام می دهید بفروشید
      همچنین با فروختن فیلم های آموزشی خطاطی در سایت و یا اپلیکیشن و یا برگزاری کلاس های آنلاین آموزشی کسب درآمد داشته باشید

      پاسخ

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *