.

آموزش انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

آموزش ویدویی انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

 پس از طراحی اپلیکیشن به عنوان اولین کار شما باید اپلیکیشن تان را در مارکت های اپلیکیشن انتشار دهید تا کاربران بتوانند آن را دانلود کنند و روی دستگاه خود داشته باشند.  در این ویدیو ما به طور کامل آموزش انتشار اپلکیشن در گوگل پلی را در اختیار شما قرار داده ایم، طبعا ویدیو می تواند محتوای موثر تری برای افرادی باشد که قصد دارند اپلیکیشن شان را در گوگل پلی انتشار دهند، پس ما هم پیشنهاد می کنیم اول ویدیو را با دقت تماشا کنید سپس اگر به راهنمایی بیشتر احتیاج داشتید از ما بپرسید.

cover google play copy

اگر قصد تهیه اکانت گوگل دولوپر با قیمت مناسب را دارید با ما تماس بگیرید

مراحل انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

در این قسمت از مقاله آموزش انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی، ما مرحله به مرحله تمام فرایند هایی که باید سپری کنید تا اپلیکیشن تان را در گوگل پلی انتشار دهید را شرح داده ایم:

1. ساخت جیمیل و خرید اکانت گوگل دولوپر :

قبل از هر کاری شما باید یک جیمیل (ترجیحا با شماره مجازی) بسازید و یک اکانت گوگل دولوپر با همان جیمیل تهیه کنید. که از طریق آن بتوانید وارد Google play console شوید. بعد از اینکار شما در جستجوگر خود کلمه Googel play console را سرچ کنید و وارد لینک گوگل پلی شوید و آنجا جیمیلی که اکانت گوگل دولوپرز تهیه کردید را انتخاب کنید و سپس لاگین کنید. بعد از وارد شدن به پنل روی گزینه Create app کلیک کنید سپس اسم اپ را وارد کنید و بقیه موارد را تیک بزنید تا اپ شما در Play Console ساخته شود.

2. Start testing your app :

بعد از اینکه اپ شما ساخته شد باید وارد داشبورد خود شوید و تسک هایی که براتان مشخص شده است را انجام دهید. اولین تسک شما Start testing خواهد بود که شامل این مراحل است:

Select testers: در این مرحله باید شما برای اپلیکیشن تستر هایی را مشخص کنید، برای ست کردن تستر ها کافیست تا جیمیل آن افراد را وارد کنید

Create new realese: در این مرحله باید app bundle یا فایل aab را آپلود کنید و سیو کنید

Review and roll out the realese: در این مرحله باید روی دکمه Roll out کلیک کنید تا گوگل پلی اپلیکیشن شما را بررسی کند. اگر خطایی از سمت گوگل پلی دیافت کنید در قسمت erors قابل مشاهده خواهد بود که باید آن را رفع کنید

3. Set up your app :

در این مرحله شما باید برخی موارد در خصوص اپلیکیشن تان را برای گوگل پلی مشخص کنید.

App access: در اینجا شما باید مشخص کنید دسترسی به  همه بخش های اپ برای همه کاربران آزاد است یا برخی بخش ها دسترسی مجزا دارد.

Ads: در این بخش باید مشخص کنید که اپلیکیشن شما تبلیغات دارد یا خیر

Target audience: شما در این بخش باید به سوالاتی که Google play از شما می پرسد پاسخ دهید تا مخاطب اصلی اپلیکیشن شما مشخص شود. در انتها بعد از جواب دادن به این سوالات گوگل پلی Rate اپلیکیشن شما را مشخص می کند و به شما می گود که اپلیکیشن مناسب چه رنج سنی می باشد. به طور مثال اگر برای همه افراد مورد تایید باشد لیبل اپ شما Everyone می شود.

News app: در این بخش شما باید مشخص کنید که آیا اپلیکیشن شما خبری انتشار می دهد نه

Covid19 contact tracing and status: در این قسمت باید مشخص کنید که اپلیکیشن شما برنامه ای است که اتفاقات مربوط به ویروس کرونا را اطلاع می دهد 

Select an app category and provide contact details: در اینجا شما باید دسته بندی اپلیکیشن را مشخص کنید.

Set up your store listing: این قسمت یکی از اصلی ترین بخش هایی است که برای انتشار اپلیکیشن وجود دارد، در اینجا باید همه اطلاعاتی که در خصوص اپلیکیشن  به کاربر نمایش داده می شود مثل: اسم اپلیکیشن، توضیح کوتاه، توضیح کامل، اسکرین شات های موبایل و دسکتاپ و تصویر گرافیکی را مشخص کنید

4. Realese your app :

(Test your app with a larger group of testers that you control)

در این تسک شما باید برای گروه بزرگ تری از تستر ها اپ خود را انتشار دهید این تسک شامل موارد زیر می باشد

Select countries and regions: در این قسمت شما باید کشور ها و مناطقی که می خواهید اپلیکیشن برای تستر های آنجا انتشار رود را مشخص کنید.

Select testers: در این قسمت باید تستر های این این مرحله را مشخص کنید

Create new realese: در این مرحله باید app bundle یا فایل aab را آپلود کنید و سیو کنید

Review and roll out the realese: به مانند سری قبل در این مرحله باید روی دکمه Roll out کلیک کنید تا گوگل پلی اپلیکیشن شما را بررسی کند. اگر خطایی از سمت گوگل پلی دیافت کنید در قسمت erors قابل مشاهده خواهد بود که باید آن را رفع کنید

4-1. Realese your app :

(Let anyone sign up to test your app on Google Play)

در این مرحله برای اپلیکیشن برای یوزر ها هم به صورت تست انتشار می رود و آنها می توانند نظر خود را بدون تاثیر روی امتیاز اپ  بدهند
 

Select countries and regions: در این قسمت شما باید کشور ها و مناطقی که می خواهید اپلیکیشن برای تستر های آنجا انتشار رود را مشخص کنید.

Create new realese: در این مرحله باید app bundle یا فایل aab را آپلود کنید و سیو کنید

Review and roll out the realese: به مانند سری قبل در این مرحله باید روی دکمه Roll out کلیک کنید تا گوگل پلی اپلیکیشن شما را بررسی کند. اگر خطایی از سمت گوگل پلی دیافت کنید در قسمت erors قابل مشاهده خواهد بود که باید آن را رفع کنید

4-2. Realese your app :

(Build excitement for your app with pre-registration)

 

این مرحله آخرین مرحله از انتشار انتشار اپلیکیشن به صورت تستی است و موارد store listing اپلیکیشن شما هم در دسترس کاربران قرار می گیرد.
 

Upload app bundle or apk: در این بخش شما می توانید اپلیکیشن را با فرمت aab یا apk آپلود کنید تا کاربران بتوانند به صورت pre-regestration این نسخه را دانلود کنند

Select countries and regions: در این قسمت شما باید کشور ها و مناطقی که می خواهید اپلیکیشن برای کاربران آنجا انتشار رود را مشخص کنید.

Add an optional pre-registration reward: در اینجا شما می توانید یک پاداش برای افرادی که در حالت Pre-regestration اپلیکیشن را دانلود می کنند در نظر بگیرید

4-3. Realese your app :

(Publish your app on Google Play)

 

این مرحله آخرین مرحله انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی است و بعد از اینکه اپ شما در این بخش انتشار رفت می تواند در دسترس کاربران قرار  گیرد.
 
Select countries and regions: در این قسمت شما باید کشور ها و مناطقی که می خواهید اپلیکیشن برای کاربران آنجا انتشار رود را مشخص کنید.

Create new realese: در این مرحله باید app bundle یا فایل aab را آپلود کنید و سیو کنید

Review and roll out the realese: به مانند سری های قبل در این مرحله باید روی دکمه Roll out کلیک کنید تا گوگل پلی اپلیکیشن شما را بررسی کند. این آخرین تسک شما خواهد بود و بعد از این تسک گوگل پلی اپلیکیشن شما را بررسی می کند و بعد از چند روز وضعیت آن مشخص می شود.

کلام آخر

بعد از انجام دادن همه این مراحل بیش از یک هفته زمان می برد که گوگل اپلیکیشن شما را بررسی کند؛ اگر اپ شما مشکلی داشته باشد و با مواردی که تکمیل کردید مغایرت داشته باشد اپلیکیشن انتشار نمی رود و آن مشکل از طریق ایمیل به شما ارسال می شود. اگر هم مشکلی نداشته باشد اپ به طور کامل یعنی در قسمت (Production) انتشار می رود و کاربران می توانند اپلیکیشن را از گوگل پلی دریافت کنند.

 در نهایت امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد. اگر قصد طراحی اپلیکیشن را دارید یا به دنبال ایده های طراحی اپلیکیشن هستید حتما با ما تماس بگیرید ما سعی می کنیم از تمام توانمان در جهت کمک به شما استفاده کنیم.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

3 Comments

  1. حسین انصاری

    سلام مهندس وقت شما بخیر
    در حین افزودن فایل باندل .aab با خطای The Android App Bundle was not signed مواجه شدیم که با خروجی جدید هم همینطور بودش، ممنون میشم در صورت امکان راهنمایی بفرمایید
    متاسفانه توی ویدئوی شما هم این قسمت کات شده که ممکنه خطایی بوده اما توضیحی در موردش ندادید
    با تشکر از شما

    پاسخ
  2. صادق سلطانی

    ممنون از آموزش دقیق شما
    چند سوال که برای من هنوز مبهمه ممنون می شوم جواب بدین:
    1- نام اپلیکیشن را می توان فارسی وارد کرد؟
    2- در قسمت Select testers دقیقاً ایمیل چه افرادی را باید وارد کنیم و آیا ایمیل ها اگر متعلق به ایران باشد (یا صاحب ایمیل ها دارای آی پی ایران باشد) گوگل پلی ایراد نمی گیرد؟

    پاسخ
    • امیر رضا غفاری

      سلام خدمت شما، چند ایمیل را که می خواهید به اپلیکیشن دسترسی داشته باشند را باید در آن لیست قرار دهید. در رابطه با سوال دوم هم حداقل در پروژه هایی که ما داشتیم مشکلی از این بابت به وجود نیامده و ایمیل ها دارای آی پی ایران بوده اند.

      پاسخ

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *