.

9 نکته طلایی در آموزش سئو سایت html که باید بدانید!

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

احتمال زیاد حال که به سراغ این مقاله آمده اید درباره html اطلاعاتی دارید. احتمال زیاد به این فکر افتاده اید که برای سئو سایت html چه کار هایی باید انجام داد. پس این آموزش سئو سایت html مخصوص شما می باشد. اینطور نیست که سئو سایت html با دیگر سایت ها فرق چندانی داشته باشد خیر، به هر حال معمولا سایت ها از html و CSS تشکیل شده اند و خیلی کم ممکن است برای طراحی یک سایت از این دو مورد استفاده نشود. اما خب هدف اصلی ما این است که نکته های مورد نیاز سئویی html را به شما آموزش بدهیم که شما بدانید دقیقا چه کار هایی را اختصاصا باید برای html سایت خودتان انجام بدهید که سایتتان سئو بهتری داشته باشد. پس در این مقاله با 9 تا از این نکته ها همراه ما باشید.

به خدمات سئو سایت نیاز داری ؟

آموزش سئو سایت html

آموزش سئو سایت html

تصور کنید که می خواهید یک سایت وردپرسی طراحی کنید یا اینکه اصلا خودتان دوست دارید که بدون کمک وردپرس صفر تا 100 سایت خودتان را طراحی کنید. به هر صورت شما قرار است با html درگیر باشید. اگر حال تمام بخش های سایت شما متشکل از html نشود، لااقل بخش هایی از آن را html تشکیل خواهد داد و این سایت به سئو سایت نیاز دارد و شما به آموزش سئو سایت html نیاز دارید. در واقع بگذارید اینطور بگوییم که هر سایتی، چه با زبان مارک آپ نوشته شده باشد و چه با دیگر زبان های برنامه نویسی، سئو سایت را نیاز دارد. حال که ما می خواهیم یک سایت html را خودمان بالا بیاوریم و نمی خواهیم از ابزار های کمکی استفاده کنیم، باید نکات سئویی لازم را برای اجرا بدانیم.

قصد ما هم در این مقاله دقیقا همین است که این موارد را به شما آموزش دهیم و این نکته را در نظر داشته باشید که این نکات، آن نکته های عمومی ای نیستش که برای سئو سایت باید رعایت شود. این نکات اختصاصا مرتبط با کارهاییست که شما باید در رابطه با سایت های بر پایه html انجام بدهید و اگر معمولا سیستم های مدیریت محتوا این کار ها را برای شما انجام می دادند، در “آموزش سئو سایت HTML” می خواهیم شما این کار ها را خودتان دستی انجام بدهید و به ما اعتماد کنید، اگر به کدنویسی علاقه دارید از این کار ها لذت خواهید برد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بدون معطلی سراغ این 9 نکته برویم.

نکاتی که باید در آموزش سئو سایت html رعایت کنید

حال به بخش اصلی این آموزش سئو سایت html نزدیک شده ایم. قرار است به طور مستقیم و بدون حاشیه رفتن به شما بگوییم که قرار است چه کار هایی را برای سئو سایت html خودتان انجام بدهید. پس با این 9 نکته با ما همراه باشید.

بخش بندی درست فریم ورک ها و طراحی وب سایت شما

نکته اولی که در آموزش سئو سایت html باید برای شما بگوییم این است که html سایت شما به راحتی بهم بخورد. مخصوصا زمانی که شما نتوانید کد ها را به درستی در صفحه مشاهده کنید. مطمئن باشید که اگر html سایت شما برای کاربر بهم ریخته نمایش داده شود برای کراولر های موتور جست و جو هم بهم ریخته نمایش داده می شود. موتور جست و جو هم قبلا به شما گفته بودیم که اگر نتواند به درستی یک صفحه را بخواند، صبرش از یک کاربر انسانی هم کمتر است و یا اصلا سایت شما را ایندکس نمی کند یا اگر بکند هم رتبه خوبی به شما نمی دهد. پس سعی کنید در چیدمان مارک آپ ها و طراحی سایت html خودتان از همان لحظه اول دقت لازم را به کار بگیرید.

صفحه های سایتتان را با URL های دارای کلمات کلیدی مجهز کنید

در آموزش سئو سایت html این نکته را باید به شما بگوییم که html این اجازه را به شما می دهد که به صورت دستی URL های صفحه هایتان را تغییر دهید. از این فرصت استفاده کنید و صفحاتی بسازید که به راحتی برای Crawler های موتور جست و جو قابل خواندن باشند. برای مثال اگر کلمه کلیدی شما چیزی مثل “طراحی سایت” است، مطمئن شوید که در URL مرتبط با طراحی سایت، کلمه “طراحی سایت” را لحاظ کنید. حواستان هم باشد که اگر URL را به درستی تنظیم نکنید حتی ممکن است به سئو سایت شما آسیب هم بزند.

تگ <head> را فراموش نکنید و به درستی از آن استفاده کنید

در آموزش سئو سایت html این موضوع را باید به شما بگوییم که این تگ <head> هستش که بعد از Title وظیفه توضیح دادن موضوع صفحه شما را دارد. پس نه تنها این تگ را فراموش نکنید، بلکه حتی دقیقا مرتبط ترین کلمه کلیدی صفحه را داخل آن قرار دهید! این موارد شاید نکات پایه در این آموزش باشند اما انقدر اهمیتشان زیاد است که نمی شود آن ها را گوشزد نکرد. شاید همه کسانی که این مقاله مطالعه می کنند در زمینه سئو تخصص نداشته باشند که این نکات را از قبل بدانند.

توضیحات متای مرتبط در صفحه قرار دهید

Html مستقیما این اجازه را به شما می دهد که متای توضیحات صفحه را ویرایش کنید. توضیحات متا تاثیر مستقیم در سئو سایت شما دارد و به کاربر کمک می کند که بفهمد صفحه شما دقیقا دارد درباره چه موضوعی صحبت می کند.  در واقع توضیحات متا قرار نیست که به تنهایی رتبه سایت شما را بالا ببرند، اما برای اجرای دیگر استراتژی های سئو بسیار مناسب هستند. برای توضیحات متا هم بهتر است از عبارات کلیدی مرتبط و کلمات کلیدی لانگ تیل استفاده کنید. یادتان باشد که بهتر است توضیحات متا کمتر است 160 کاراکتر باشد و عبارات کلیدی هم در اوایل متن آن بیایند.

محتوای منحصر به فرد و دارای کلمه کلیدی بنویسید

آموزش سئو سایت html دارد کمی شبیه به یک آموزش کلی از سئو on-page می شود، درست است؟ به هر حال اما این موارد باید گفته بشود چون لازم الاجرا هستند. طبیعتا اضافه کردن کلمات کلیدی به محتوای خودتان (به صورت بهینه و نه به صورت اسپم کردن کلمه کلیدی) یک سیگنال مثبت برای موتور های جست و جو کاربران می فرستد که به آن ها بفهماند که در جای درست هستند. اما این را هم باید در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی بهتر است 1 الی 2 درصد از html سایت شما را تشکیل بدهند. به این صورت که اگر مثلا شما یک صفحه با صد کلمه دارید( البته معمولا همچین صفحه ای کم پیدا می شود) 2 بار باید کلمه کلیدی حداکثر در آن تکرار بشود.

لینکسازی داخلی و خارجی انجام بدهید

چون این مقاله درباره آموزش سئو سایت html می باشد، تمام کار هایی که برای سئو انجام می شود در html خود سایت است پس منظور ما مسلما از لینک خارجی، لینک های خارج از سایت شما نیست. منظور ما دقیقا لینک هایی در داخل سایت شماست که به سایت های دیگر به جز سایت خودتان داده می شود و لینک داخلی هم همان لینک هاییست که به دیگر صفحات سایت خود می دهید. لینکسازی داخلی به گوگل نشان می دهد که صفحات سایت شما به یکدیگر مرتبط هستند و این موضوع یک نکته مثبت به شمار می رود. در عین حال لینک های خارجی هم نشان می دهند که شما مطلبتان معتبر است و از منابع قابل اعتماد استفاده می کنید. معمولا لینک سازی در html با تگ <href> انجام می شود.

تگ ALT را به تمامی تصاویر و ویدیو های خود اضافه کنید

Html این اجازه را به شما می دهد که زمانی که عکسی را در html قرار می دهید و داخل تگ مربوط به تصویر می گذارید، بوسیله تگ ALT درباره آن تصویر توضیح هم بدهید و به موتور های جست و جو این موضوع را بفهمانید که عکس شما درباره چیست و مرتبط با مطلب شماست. در حال حاضر موتور های جست و جو به تصاویر سایت نیز اهمیت ویژه ای می دهند و شما باید حتما حواستان به آن ها باشد.

Html شما به گونه ای باشد که صفحه شما به سرعت بارگذاری شود

در آموزش سئو سایت html باید این موضوع را به شما تاکید کنیم که بارگذاری صفحه تاثیر مستقیم بر سئو سایت شما دارد. حال چگونه باید در html سرعت سایت خودمان را زیاد کنیم؟ جدا از اینکه تصاویر ما باید بهینه باشند و به درستی در سایت Serve شوند، لازم است که حجم کد های صفحه ما نیز کم حجم و مرتب باشند. برای اینکار شما می توانید از ابزار های Minify کننده کد ها استفاده کنید تا سرعت سایتتان را بالاتر ببرید.

تا جایی که می شود از منو های جاوا اسکریپت را فلش استفاده نکنید

شاید یکی از ریز ترین نکات در آموزش سئو سایت html همین باشد. بهتر است در منو های سایت خود از کد های Flash و JavaScript تا جایی که می شود استفاده نکنید. به این خاطر که موتور های جست و جو معمولا نمی توانند این نوع کد ها را بخوانند و بودن آن ها ممکن است در عین نداشتن فایده برای سایت شما، ضرر هایی هم داشته باشند. پس در نتیجه تا حد امکان در سایت html خود از این نوع کد ها استفاده نکنید و به امکاناتی که html و CSS به شما می دهند بسنده کنید.

جمع بندی آموزش سئو سایت html

چرا سئو سایت html شبیه به سئو سایت باقی سایت ها بود؟ به این دلیل که به طور کلی اصلا نکاتی که شما باید برای سئو معمولا رعایت کنید، مرتبط با سایت های html هستند و این زبان مارک آپ نویسی، اصلی ترین زبان برای طراحی سایت می باشد. در نهایت ما هر سایتی که طراحی کنیم، معمولا قرار است از html استفاده کنیم. خصوصا وقتی در حال استفاده از سیستم های مدیریت محتوا هستیم که خود آن ها هم سایت را بر پایه html طراحی می کنند و از همان کد ها برای سایت استفاده می کنند. پس آموزش سئو سایت html مسلما لازم و ضروری است. حتی اگر قرار است از سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS استفاده کنیم، باز هم بد نیست که خودتان هم کمی به html وارد باشید.

امیدواریم که این مقاله هم مورد توجه شما قرار گرفته باشد و ممنون که همراه ما بودید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *