.

معرفی 10 تا از بهترین ابزارهای بهینه‌سازی تصاویر

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

ابزارهای بهینه سازی تصاویر

تصاویر از عناصر اصلی طراحی وب سایت شما هستند. شما می‌توانید از تصاویر با کیفیت برای حفظ کاربر در صفحه خود استفاده کنید اما استفاده از تصاویر مستلزم رعایت نکاتی از جمله بهینه‌سازی آنها است.
خوشبختانه، شما می‌توانید با بهینه‌سازی تصاویر عملکرد وب‌سایت خود را افزایش دهید. همچنین سرعت سایت یکی از عوامل اصلی گوگل برای رتبه‌بندی می‌باشد. بهینه‌سازی تصاویر یکی از عوامل مهم در SEO به شمار می‌آید.
یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش زمان پاسخگویی صفحه، بهینه‌سازی تصاویر می‌باشد. بهینه‌سازی تصاویر نه تنها سرعت لود صفحه را افزایش می‌دهد، بلکه باعث کاهش مصرف پهنای باند شما می‌شود. برای آشنایی با ابزارهای بهینه‌سازی تصاویر با تابان شهر همراه باشید.

سئو یک انتخاب نیست یک نیاز است!

 جهت کسب اطلاعات  روی دکمه زیر کلیک کنید

چرا باید تصاویر را بهینه کرد؟

تصاویر که از عناصر اصلی سئو وب سایت شما هستند با سایز واقعی زمان لود قابل توجهی را به سایت شما اضافه می‌کند که این مورد برای کاربران آزاردهنده است. در حقیقت، مطالعات نشان داده‌اند که اگر زمان لود صفحه بیش از 3 ثانیه باشد، کاربر صفحه شما را ترک می‌کند. با بهینه‌سازی تصاویر عملکرد وب‌سایت خود را افزایش دهید که باعث می‌شود، کاربر زمان زیادی را در صفحه شما باشد. در ادامه با تابان شهرتابان شهر همراه باشید.

معرفی ابزارهای بهینه‌سازی تصاویر

یک خبر خوب اینکه، ابزارهای زیادی برای بهینه‌سازی تصاویر به عنوان نرم افزارهای طراحی سایت شما وجود دارد. در این مقاله قصد داریم چندتا از پرکاربردترین ابزارهای بهینه‌سازی سایت را معرفی کنیم.

JPEG Optimizer

به شما اجازه آپلود و فشرده‌سازی تصاویر را به صورت آنلاین می‌دهد. همانطور که از اسم این ابزار پیداست فقط در فایل‌های JEPG کاربرد دارد. نکته جالب اینکه با استفاده از این ابزار شما می‌توانید تصاویر را به اندازه دلخواهتان بهینه و در سایت خود سریعتر بارگذاری کنید.

JEPG Optimizer همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا سطح بهینه‌سازی تصاویر را تنظیم نمائید. این بدین معناست که کیفیت تصاویر بهینه‌سازی شده، در دست شماست.

Optimizilla

Optimizilla یک ابزار بهینه‌سازی تصاویر است که این امکان را به شما می‌دهد تصاویری با کیفیت بالا و حجم بسیار کم ایجاد کنید. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید عکس‌های PNG و JPEG را فشرده کنید.

یکی از قابلیت‌های این ابزار این است که به صورت اسلایدی، نسخه قبل و بعد عکس را به شما نمایش می‌دهد. بدین ترتیب، شما می‌توانید از کیفیت عکس خود پیش از انتشار مطمئن شوید.

این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا 20 تصویر را همزمان آپلود کرده و سطح فشرده‌ سازی را برای هر تصویر به طور جداگانه تنظیم کنید.

ابزارهای بهینه سازی تصاویر

Kraken.io

Kraken.io یکی دیگر از ابزارهای بهینه‌سازی تصاویر به صورت کلی است. با این ابزار شما می‌توانید مقادیر عمده‌ای از فایل‌های PNG ، JPEG و GIF را بهینه کنید.

برخلاف سایر ابزارهای بهینه‌سازی تصاویر، Kraken.io تصاویر را در کمترین حجم ممکن بهینه میکند. با این ابزار همیشه شما کوچکترین نسخه از سایز تصویر را دریافت می‌کنید. سپس، شما می‌توانید عکس‌های فشرده را به صورت جداگانه و یا همه را در قالب یک فایل زیپ ذخیره کنید.

اگر به دنبال ویژگی منحصربفردی هستید، Kraken.io نسخه‌ حرفه‌ای را ارائه می‌دهد که دارای قابلیت‌های دیگری از جمله: قابلیت تغییر اندازه تصاویر، امکان ورودی از چندین منبع تصویر به صورت همزمان و بارگذاری نامحدود می‌باشد.

نسخه رایگان این ابزار به شما امکان می‌دهد که فایل‌های عکس تا 32MB به صورت تکی و مجموع 100MB را فشرده سازی کنید.

ImageRecycle

ImageRecycle تصاویر JPEG، PNG، GIF و PDF را بهینه‌سازی کرده و نتایج چشم‌گیری را به شما ارائه می‌دهد. این ابزار همچنین به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر وب‌سایت خود را بررسی کنید و به کمک آن عملکرد سایت خود را افزایش دهید.

CompressNow

یکی دیگر از ابزارهای بهینه‌سازی تصاویر با کاربری آسان است. شما به سادگی می‌توانید تصاویر JPEG، PNG و GIF خود را آپلود کرده، درصد فشرده‌سازی را تنظیم و برای استفاده از سایت خود آن را دانلود کنید.

شما می‌توانید بطور همزمان 10 تصویر را آپلود کنید. اما برخلاف CompressNow، Optimizilla یک سطح بهینه‌سازی را برای تصاویر اعمال می‌کند.

اگر تمامی تصاویر نیاز به سطح فشرده‌سازی مشابهی دارند، پس CompressNow کار شما راحت‌تر می‌کند.

Trimage

Trimage ابزار دیگری است که تصاویر را در کمترین حجم ممکن بهینه سازی می کند. این ابزار به شما اجازه بهینه سازی فرمت های JPEG و PNG را می دهد.

به کاربران لینوکس این امکان را می‌دهد تا EXIF و Metadata را از تصاویر پاک کنند.

Trimage ابزار دیگری است که تصاویر را در کمترین حجم ممکن بهینه سازی می کند. این ابزار به شما اجازه بهینه سازی فرمت های JPEG و PNG را می دهد.

به کاربران لینوکس این امکان را می‌دهد تا EXIF و Metadata را از تصاویر پاک کنند.

ابزارهای بهینه سازی تصاویر

Online Image Optimizer

online Image Optimizer این امکان را به شما می‌دهد تا به سادگی تصاویر خود را از تمام فرمت‌های مهم بهینه‌سازی کنید. این ابزار همچنین شامل ویژگی‌های تبدیل تصویر می‌باشد، که می‌تواند به شما در تبدیل JPEG به PNG برای استفاده آنلاین کمک کند.

برخلاف دیگر ابزارهای بهینه‌سازی تصاویر، Online Image Optimizer این امکان را به شما می‌دهد تا تصاویر را از طریق URL نیز آپلود کنید. این بدبن معناست که شما می‌توانید تصاویر را از قبل در سایت خود بهینه کنید. در طولانی مدت، این مورد باعث صرفه‌جویی در وقت شما برای جایگزینی تصاویر قدیمی می‌شود.

Online Image Optimizer تنها به شما اجازه آپلود یک تصویر را می‌دهد، که سایز تصویر مورد نظر حداکثر باید 2.86MB باشد.

Tiny PNG

Tiny PNG یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین ابزارهای بهینه‌سازی تصاویر است که دارای امکانات زیادی است. این ابزار فرمت‌های JPEG و PNG را بهینه‌سازی می‌کند.

این ابزار به شما اجازه می‌دهد که حداکثر 20 تصویر را به‌طور همزمان و حداکثر 100 تصویر را در ماه آپلود کنید. اندازه هر تصویر نباید بیش از 5MB باشد. بعد از فشرده‌سازی، شما می‌توانید تصاویر را در کامپیوتر خود دانلود کرده و یا آنها را در Dropbox ذخیره کنید.

Tiny PNG، همچنین افزونه WordPress و Magento را در اختیار شما قرار می‌دهد تا نیازی نباشد برای فشرده‌سازی تصاویر خود از وب‌سایت شخصی خود دور شوید.

Resize Photos

یکی دیگر از ابزارهای رایگان بهینه‌سازی تصاویر است. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید به سادگی تصاویر را به صورت آنلاین آپلود کنید و سطح فشرده‌سازی را بین 100-1 تعیین کنید.

همچنین می‌توانید از این ابزار بهینه‌سازی تصاویر برای اعمال جلوه‌های تصویری، طی فرآیند بهینه‌سازی تصاویر استفاده کنید که شامل: زیرنویس‌ها، جلوه‌های عکس، حاشیه‌ها، بازتاب‌‌ها، سایه‌ها و گوشه‌های گرد است.

GiftOfSpeed

GiftOfSpeed ابزاری برای فشرده‌سازی تصاویر PNG و JPEG است. این ابزار بهینه‌سازی تصاویر، از تکنیک فشرده‌سازی چندتایی برای به حداقل رساندن اندازه تصویر استفاده می‌کند.

سئو یک انتخاب نیست یک نیاز است!

 جهت کسب اطلاعات  روی دکمه زیر کلیک کنید

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *