.

8 راه مطمئن برای افزایش بازدید سایت

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

سایت را برای چه طراحی می کنیم؟ هدف ما از طراحی سایت چیست؟ آیا سایتی که مخاطب نداشته باشد موفق می شود؟ پاسخ به این سوال ها واضح است. ما سایت را برای کسب و کارمان طراحی می کنیم، هدف آن کسب درآمد است و این هدف بدون بازدید کنندگان هرگز به سرانجام نمی رسد. پس یکی از چالش های پس از طراحی سایت این است که مخاطب جذب کنیم و کار هایی انجام بدهیم که باعث افزایش بازدید سایت ما بشود. در این مقاله قرار نیست ما به شما چند راهی را معرفی کنیم که معلوم نیست موفقیت آمیز باشند یا نباشند و در نهایت هم فقط بودجه شما مصرف شود بدون اینکه بازدید کنندگان به مشتری تبدیل شوند. می خواهیم راه هایی را برای جذب مخاطب به شما بگوییم که هم هزینه های کمتری دارند و هم بازدهی بالاتری دارند. پس همراه ما باشید.

بازدید سایت شما هم پایینه ؟

افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید سایت

برای افزایش بازدید سایت راه های مختلفی وجود دارد که بیشتر آن ها هزینه بر هستند. راه هایی که معمولا به تبلیغات در سایت های دیگر ختم می شوند و ممکن است موفقیت آمیز باشند و ممکن هم هستش که فقط هدر دادن بودجه به حساب بیایند. اینجا هم قرار نیست به شما همان راه های تکراری را معرفی کنیم. درست است که یک سری از راه هایی که می گوییم کمی هزینه بر هستند اما در نهایت می توانیم از سوددهی آن ها مطمئن باشیم. بیشتر مواردی که معرفی خواهیم کرد تمرکزشان بر روی سئو سایت است. اگر ما خود سئو سایت را یکی از مهمترین (شاید مهمترین) راه های افزایش بازدید سایت در نظر بگیریم، باز هم راه هایی وجود دارند که هم روی سئو سایت ما تاثیر می گذارند و هم مستقیما باعث “افزایش ترافیک سایت” می شوند. بریم که این موارد را به شما معرفی کنیم.

راه های افزایش بازدید سایت

اینکه سئو سایت خودش اصلی ترین کار برای افزایش بازدید سایت است را هیچکس در آن شکی ندارد. کاربران سایت ها را از طریق موتور های جست و جو پیدا می کنند و کم پیش می آید که با مواردی مثل تبلیغات کلیکی یا تبلیغات بیرون از دنیای وب وارد سایت ها بشوند. اما این دلیل نمی شود که ما سئو سایت را یک مورد جداگانه در نظر بگیریم و به یک سری از موارد آن به طور جداگانه نپردازیم. البته همه راه هایی که معرفی خواهیم کرد قرار نیست سئویی باشند اما مطمئن و قابل اتکا هستند.

موضوعاتی با میزان سرچ بالا را هدف بگیرید!

کسب و کارتان و برندتان را نگاه کنید و با خودتان فکر کنید که اگر به خدمات کسب و کار خودتان نیاز داشتید، چه کلمه ای را جست و جو می کردید. حال شما یک فرد متخصص هستید و شاید بدانید که باید دقیقا دنبال چه چیزی باشید، اما مخاطبان دیگر چگونه به دنبال خدمات کسب و کار شما می گردند؟ شما باید کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خودتان را با ابزار های مختلفی مانند Keyword Planner پیدا کنید و برای این کلمات کلیدی تولید محتوای مفصل داشته باشید. سعی کنید کلمات کلیدی ای با میزان سرچ بالا و رقابت کم را انتخاب کنید. یعنی تمام تلاشتان این باشد که سختی کلمه (Keyword Difficulty) کم باشد و میزان سرچ (Search Volume) آن هم تا حدی بالا باشد. به همین صورت شما افزایش بازدید سایت خودتان را با سرچ های مخاطبان شاهد خواهید بود.

استفاده از شبکه های اجتماعی

این مورد یکی دیگر از راه های افزایش بازدید سایت و همچنین یکی از موارد تاثیر گذار در سئو سایت شما می باشد. برای کسب و کار خودتان شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک، توییتر، یوتوب و اینستاگرام درست کنید و با انتشار محتوا های خود در آن ها، به سایت خودتان هم لینک بدهید. شما می توانید به این صورت کاربر را از شبکه های اجتماعی به سایت خود بکشانید و اگر سایتتان هم با کیفیت طراحی شده باشد و تجربه کاربری خوبی داشته باشد، احتمالا مخاطب همانجا حتی از خدمات شما نیز استفاده خواهد کرد.

رپورتاژ نویسی و بلاگ نویسی میهمان

این دو مورد هر دو هم در افزایش بازدید سایت نقش دارند و هم دو تا از مرسوم ترین روش های سئو خارجی سایت هستند. می توان گفت با یکدیگر تفاوت چندانی هم ندارند فقط رپورتاژ نویسی معمولا به صورت خبری است و یک سری اصول خاص مرتبط با خودش را دارد و محل انتشار آن هم سایت ها معروف و معتبر است که ترافیک بسیار بالایی دارند و این روش کمی هزینه هم برای شما دارد. بلاگ نویسی مهمان اما هم می تواند رایگان باشد، هم اگر هزینه بر باشد هم هزینه آن بسیار کم است. در هر دو این روش ها شما در واقع مطالب سایت خودتان را در یک سایت دیگر منتشر می کنید و با اجازه صاحب سایت، به سایت خودتان لینک می دهید. (در سایت هایی که برای بلاگ نویسی و تولید محتوا هستند اجازه هم لازم نیست)

استفاده از Google Ads

نه تنها این روش افزایش بازدید سایت به سئو سایت ربطی ندارد، بلکه ترافیکی که از طریق آن هم شما دریافت می کنید قرار نیست روی رتبه شما تاثیر گذار باشد. اما با تمامی این تفاسیر، تبلیغات گوگل یکی از موثر ترین و بهترین روش های افزایش بازید سایت می باشد. به این صورت که شما یک اکانت در Google Ads می سازید و حساب خودتان را با مبلغی شارژ می کنید. سپس گوگل لینک صفحه مورد نظر شما را در صفحه SERP خود (در نتایج اول) قرار می دهد و علامت Ads را کنار آن قرار می دهد. این روش می تواند افزایش بازدید شما را به طرز چشمگیری افزایش بدهد و هزینه آن هم قابت نیست و شما هرچقدر که حسابتان را شارژ کنید، همانقدر هم صفحه شما طبق کلمه سرچ کرده کاربر، در نتایج می ماند.

استفاده از Google Ads

همکاری با کسب و کار های دیگر

یکی از بهترین راه ها برای افزایش بازدید سایت همکاری با کسب و کار های دیگر و سایت های مشابه سایت خودتان می باشد. شما می توانید ایونت ها یا جشنواره های مشترک با کسب و کار های دیگر برگزار کنید. حال این ایونت ها می توانند کوچک یا بزرگ باشند و این موضوع اصلا مهم نیست. مهم این است که با این همکاری مخاطبان سایت دیگر احتمالا به سایت شما هم سر خواهند زد و ممکن است که مخاطبان همیشگی شما نیز تبدیل شوند.

استفاده از فرمت های متفاوت محتوا

بیایید رو راست باشیم که خیلی مخاطبان نسل جدید وب سایت ها دیگر اهل خواندن متون طولانی و گاهی خسته کننده نیستند. مخاطبان نسل جدید انتظار محتوا های بروز در قالب های به روز دارند. پس بهتر است که به محتوای متنی بسنده نکنید و برای افزایش بازدید سایت خود دست به تولید محتوای ویدیویی و تصویری هم ببرید. اول اینکه هم گوگل این موارد برایش مهم است و برای نمایش تصاویر و ویدیو ها جست و جوی جداگانه در نظر گرفته است، هم اینکه به این صورت مخاطب در پلتفرم های مختلف هم می تواند به دنبال محتوای شما باشد و به سایت شما بیاید.

بروزرسانی محتواهای قدیمی

این مورد هم یکی از موارد دیگر سئو سایت است که شاید مستقیم روی افزایش ترافیک سایت شما تاثیر نگذارد، اما می تواند نقش کلیدی و مهمی در آن ایفا کند. زمانی که شما محتوا های خودتان را بروزرسانی می کنید ربات های گوگل دوباره به سایت شما می آیند و صفحه شما را بررسی می کنند و اگر این به روز رسانی از کیفیت خوبی برخوردار باشد، رتبه صفحه شما را بالاتر می برند. همچنین ممکن است که شما در اوایل کار خودتان درباره بیشتر کلمات کلیدی اصلی کسب و کارتان که مخاطب به دنبال آن ها می گردد تولید محتوا کرده باشید اما به دلیل قدیمی بودن آن ها نه موتور های جست و جو آن ها را نمایش می دهند و نه کاربر به سراغ خواندن آن ها می رود. در حالی که به روز رسانی آن ها می تواند ورز را برگرداند.

بروزرسانی محتواهای قدیمی

در فضای آنلاین فعال باشید

گاهی باید برای افزایش بازدید سایت در روز های اول اوج گیری سایت، لینک سایتتان را در دستانتان بگیرید و با خودتان به این ور و آن ور ببرید. منظور ما این نیست که با اسپم کردن لینک خودتان در سایت های مختلف بازدید خود را بالا ببرید. منظور این است که شما می توانید در فروم های مختلف فعال باشید و بروید و پاسخ سوال های افراد مختلف را در سایت های دیگر بدهید و اگر هم شد آن ها را برای پاسخ سوال هایشان به سایت خودتان دعوت کنید. همچنین درباره سایت خودتان می توانید در مجمع های آنلاین صحبت کنید و مردم را نسبت به سایت و خدمات خودتان کنجکاو تر کنید. همین موارد شاید مخاطب کمتری به سایت جذب کند، اما این مخاطبان احتمالا وفادارترین مخاطب ها خواهند بود.

سخن پایانی

راه های دیگری برای افزایش بازدید سایت مانند تبلیغات کلیکی، پروموشن اینستاگرام و فیسبوک و خدایی نکرده روش های کمی غیر منصفانه تر هم وجود دارند. اما ما سعی کردیم که تمرکزمان در این مقاله روی راه های کم خرج تر و یا حتی رایگان باشد که شما بتوانید حداقل برای کسب و کار دنیای وب خود، هزینه های کسب و کار های فیزیکی را نداشته باشید. بیشتر این موارد در نهایت به سئو سایت برمی گردند و شما می توانید بدون خرج کردن بودجه زیاد، با کمک همین گوگل مخاطبان خودتان را بدست بیاورید. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که توانسته باشیم در افزایش مخاطب سایت شما کمکی کرده باشیم و باعث شده باشیم که سود دهی سایت شما بیش از پیش بالاتر برود.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *