.

معرفی افزونه های کاربردی وردپرس و عملکرد آن ها

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

افزونه های کاربردی وردپرس

ساده ترین راه برای داشتن یک وبسایت حرفه ای با امکانات کاربردی

بسیاری از وبسایت هایی که ما روزانه آن ها را می بینیم با وردپرس ساخته شده اند. سیستم مدیریت محتوای ورد پرس دارای افزونه های رایگان و غیر رایگان زیادی است که ما می توانیم به کمک آن ها بدون کد نویسی طراحی سایت انجام دهیم و امکانات ویژه به وبسایت خود اضافه و سایت خود را حرفه ای تر کنیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی افزونه های کاربردی وردپرس بپردازیم و کاربردی که آن ها در گسترش وبسایت ما دارند را بررسی کنیم.

دسته بندی افزونه های کاربردی وردپرس

دسته بندی افزونه های کاربردی وردپرس

هرکدام از افزونه ها در دسته بندی خاصی جا می گیرند. یعنی برخی از آن ها برای امنیت سایت به کار می روند، برخی کش را مدیریت می کنند و … دسته بندی مهم ترین افزونه های کاربردی وردپرس را می توان به شکل زیر انجام داد:

افزایش امنیت

آموزش آنلاین

چند زبانه

سئو

کش

ساخت فرم

چند زبانه

افزونه های چند زبانه وردپرس

در دنیای اینترنت میلیون ها نفر در حال جست و جو هستند که به زبان های مختلفی صحبت می کنند. اگر ما به دنبال جذب مشتری و بازدید کننده بیشتری برای سایت خود باشیم گاهی نیاز است که وبسایت خود را چند زبانه کنیم. در این مواقع افزونه های چند زبانه وردپرس که یکی از افزونه های کاربردی وردپرس هستند به کمک ما می آیند. این افزونه ها بدون کدنویسی و از دو راه به وبسایت ما زبان های دیگر را اضافه می کنند. برخی از آن ها تنها متن هایی که ما نوشته ایم و ترجمه کرده ایم را مدیریت و سوئیچ می کنند و برخی دیگر از طریق ابزارهایی مثل Google translate صفحات ما را ترجمه می کنند.

آموزش آنلاین

افزونه های آموزش آنلاین در وردپرس

این دسته از افزونه ها که یکی دیگر از انواع افزونه های کاربردی وردپرس هستند به ما این امکان را می دهند که دوره های آموزشی آنلاین را با وردپرس ایجاد و مدیریت کنیم. ویژگی هایی که افزونه های آموزش آنلاین در وردپرس (LMS) برای ما فراهم می کنند عبارتند از:
مدیریت اشتراک ها ، اجرای آزمون ها ، اشتراک گذاری دروس به کاربران به صورت متنی و چند رسانه ای ، تکالیف ، ارائه گواهینامه گذراندن دروس و …

امنیت

افزونه های افزایش امنیت وردپرس

در دنیای IT خصوصا اینترنت امنیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با افزایش امنیت هم از آسیب به وبسایت خود جلوگیری می کنیم و هم اعتماد کاربران برای استفاده از خدمات خود را جلب می کنیم.  در حوزه امنیت افزونه های افزایش امنیت وردپرس به کمک ما می آیند. این افزونه های کاربردی وردپرس با اقداماتی مانند جلوگیری کردن از وردهای ناموفق زیاد به پیشخوان، ایجاد سطوح دسترسی به فایل های مهم وردپرس و … امنیت وبسایت وردپرسی ما را افزایش می دهند. مثلا با افزونه Limit Attempts شما می توانید تعیین کنید اگر شخصی 3 بار با نام کاربری و رمز عبور اشتباه برای ورود به پیشخوان سایت اقدام کرد IP او بلاک شود و دیگر امکان ورود به پیشخوان را نداشته باشد.

ساخت فرم

افزونه های ساخت فرم در وردپرس

یکی از مهم ترین افزونه های کاربردی وردپرس افزونه های ساخت فرم در وردپرس است. زیرا ما هر وبسایتی با هر نوع فعالیت و حوزه کسب و کاری که داشته باشیم به فرم ها نیاز داریم. فرم ها به ما کمک می کنند اطلاعات کاربران خود را جمع آوری کنیم و با آن ها ارتباط برقرار کنیم. این دسته از افزونه ها به ما امکان ایجاد فرم بدون نوشتن کد را می دهند. نکته ای که در طراحی فرم ها وجود دارد شکل ظاهری و کاربر پسند بودن آن ها است. با افزونه های فرم ساز ما می توانیم انواع فرم ها مثل فرم تماس ، ثبت نام ، اشتراک ، پرداخت و … را به زیباترین و مناسب ترین شکل به سایت خود اضافه کنیم.

کش

افزونه های کش وردپرس

کش به معنای فایل هایی است که با باز کردن سایت در دفعه اول در حافظه سیستم یا مویابل ما به صورت موقت ذخیره می شوند و اگر برای دوم سایت را باز کنیم دیگر دستور دریافت این فایل ها به سرور ارسال نمی شود و از حافظه ما خوانده می شوند. این فرآیند سرعت وبسایت ما را افزایش می دهد. سرعت مسئله ای است که همواره برای ما ، کاربران و موتورهای جستجو مهم بوده و به بازدید شدن وبسایت ما بسیار کمک می کند. افزونه های کش وردپرس با ایجاد و مدیریت این کش ها باعث بالا رفتن سرعت سایت می شوند. نکته ای که در انتخاب این افزونه ها باید به آن توجه کرد نوع وب سرور و نرم افزارهای استفاده شده روی سرور است. افزونه ما باید بیشترین نوع سازگاری را با آن ها داشته باشد تا بتواند عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد.

سئو

افزونه های سئو وردپرس

مسئله مهمی که درهیچ وبسایتی نباید نادیده گرفته شود سئو است. شما چه یک وبسایت شخصی داشته باشید و یا یک وبسایت فروشگاهی ، باید برای بازدهی و فروش بیشتر اصول سئو را پیاده سازی کنید. افزونه های کاربردی وردپرس که در حوزه سئو هستند با بررسی محتوا و مطالب وبسایت به ما راهنمایی ها و نکاتی را برای بهینه سازی و بهبود اوضاع سئو وبسایت می دهند. افزونه های Yoast و Rankmath معروف ترین افزونه های سئو هستند.

جمع بندی

همیشه برای داشتن یک وبسایت حرفه ای با امکانات زیاد نیاز نیست راه های سختی را طی کنیم. گاهی با راه های در دسترس و ساده ای مانند نصب پلاگین ها می توانیم بهترین وبسایت را در حوزه خود داشته باشیم. تنها کافی است این افزونه های کاربردی وردپرس را بشناسیم و با توجه به سازگاری آن ها با سرور و بقیه پلاگین ها آن ها را روی وردپرس خود نصب کنیم.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *