.

10 تا از بهترین سایت های کاربردی در سال 2023

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

مدت هاست که همیشه داریم درباره طراحی سایت برای کسب و کار ها صحبت می کنیم. به این صورت که وقتی نام “سایت” به میان می آمد، اولین چیزی که فکر ما به سمت آن می رفت، طراحی سایت برای بازاریابی و فروش بیشتر یک برند بود. اما اینجا موضوع کمی متفاوت است و قرار است یک سری سایت های دیگر را به شما معرفی کنیم. سایت هایی که می توانند یک استفاده ای برای شما داشته باشند و برای همین بهترین سایت های کاربردی را برای شما آماده کرده ایم. این سایت ها نه قرار است چیزی به شما بفروشند و حتی یک سری هایشان هیچ پولی از جایی هم دریافت نمی کنند. این سایت ها کمی عجیب هستند و گاهی مشکلی را از ما حل می کنند که خودمان هم نمی دانستیم این مشکل تا این حد قابل حل است. با ما همراه باشید آن ها را بشناسیم.

آشنایی با  انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

بهترین وب سایت های دنیا

بهترین سایت های کاربردی

در مبحث طراحی سایت بار ها شده که یک سری سایت ها به عنوان الگور معرفی شوند. سایت های جذابی که همیشه از وارد شدن به آن ها لذت می بریم و آن ها را تحسین می کنیم. یک سری سایت ها دیگر هم هستند که در طول روز به آن ها سر می زنیم و همیشه با آن ها درگیر هستیم مانند Google، Youtube و … که ما در معرفی بهترین سایت های کاربردی با هیچکدام از آن ها کاری نداریم. سایت هایی که قرار است معرفی کنیم شاید حتی معروف هم نباشند و شاید تا به حال اسم آن ها را نیز نشنیده بودید اما این سایت ها انقدر کاربردی و جالب هستند که شاید خودتان هم بعد از این مقاله هرازچندگاهی سراغشان بروید. حال این کاربرد ها ممکن است گاهی خیلی حرفه ای هم نباشند و گاهی بیشتر جنبه سرگرمی هم داشته باشند.

این مقاله کمی شبیه به مقاله قبلی ما یعنی عجیب ترین سایت های دنیا می باشد. اما کاملا مفهوم این مقاله برعکس آن است. در آنجا یک سری سایت عجیب به شما معرفی کردیم که رسما استفاده خاصی نداشتن و اینجا برعکس قرار است یک سری سایت عجیب به شما معرفی کنیم که اتفاقا خیلی هم کاربرد دارند و یک سری از آن ها حتی شناخته شده هم هستند. این بهترین سایت های کاربردی ممکن است حتی کاربرد هایشان فراتر از بحث تکنولوژی و موارد این چنینی باشد. گاهی شاید صرفا کاربرد علمی، کاربرد سرگرمی و حتی کاربرد احساسی داشته باشند. اما به هر حال هرکدام از آن ها می توانند مشکلی را از ما حل کنند که شاید خودمان از وجود آن مشکل در زندگیمان خبر نداشتیم و نمی دانستیم که می شود از ابزاری برای رفع کردن آن مشکل استفاده کرد.

بهترین سایت های کاربردی سال 2022

Resume Maker Online

بنده نویسنده هم اولین بار که خواستم رزومه بسازم، هیچ ایده ای نداشتم که باید دقیقا چه کاری انجام بدهم. احتمالا خیلی ها هم اینگونه بودند. حال تصور کنید یک سایت ساده، کاربردی، بدون تبلیغات و با رابط کاربری عالی وجود داشته باشد که یک رزومه عالی و جذاب برای شما بسازد. این مورد از بهترین سایت های کاربردی Resume Maker Online است. این روزمه ساز به شما آپشن های متفاوتی برای ساخت رزومه خودتان به شما می دهد و در آخر هم می توانید رزومه تان را به عنوان یک فایل PDF دانلود کنید. درست است که ما سایت Jobinja را برای این کار داریم اما اگر خواستید برای یک شرکت بین المللی یا خارجی رزومه بفرستید، بد نیست که به این سایت یک سری بزنید.

Resume Maker Online

Down for everyone or just me

گاهی برای شما هم پیش آمده است که می خواهید وارد یک سایت بشوید و سایت به هر دلیلی بالا نمی آید. با خودتان فکر می کنید که آیا مشکل از من است یا واقعا سایت Down شده است؟ پس در نتیجه می توانید وارد Down for everyone or just me  شوید و آدرس سایت مورد نظر را در آن وارد کنید. این سایت به شما می گوید که آیا سایت مورد نظر Down است و یا اینکه صرفا برای شما بالا نمی آید. به این صورت شما می توانید هم مشکل سایت مورد نظر را متوجه شوید و هم اینکه می توانید متوجه شوید که مشکلی برای دستگاه یا اینترنت شما پیش آمده است که صرفا به آن سایت خاص نمی توانید دسترسی داشته باشید.

Down for everyone or just me

Corrupt a File

یکی از بهترین سایت های کاربردی همین سایت است اما از شما خواهش می کنیم که یادتان برود که ما این سایت را به شما معرفی کرده ایم و درباره آن بخوانید و رد شوید و هرگز از آن استفاده نکنید. چرا؟ چون این سایت به این صورت هستش که شما فایل پروژه تان را به آن می دهید و این سایت، فایل شما را خراب می کند. بله درست است! خرابش می کند. شاید با خودتان فکر کنید که اینکه کاربردی نیست، اما موضوع اینجاست که این کار به درد کسایی می خورد که کارشان را زود انجام نداده اند و گزارش، تحقیق، پروژه و هرچیزی که قرار بوده در قالب فایل تحویل دهند را تکمیل نکرده اند. پس فایل را به این سایت می دهند و کاری می کنند که تحویل گیرنده تصور کند فایل خراب است و بالا نمی آید و در این فرصت آن ها نسخه اصلی را تکمیل کنند.

لطفا کار هایتان را سریعتر انجام بدهید و از این سایت استفاده نکنید. اینطوری خیلی بهتر است.

Corrupt a File

DuckDuckGo

یکی از مشهور ترین سایت های لیست ما همین “اردک اردک برو” است. موتور جست و جویی با اسمی با مزه که اینطور که معلوم است خیلی بهتر از موتور های جست و جوی دیگر در یک سری موارد می باشد. اگر حریم خصوصی شما و خصوصی بودن سرچ برایتان مهم است، این موتور جست و جو تنها موتور جست و جوییست که داده های شما را دنبال نمی کند و هیچ چیزی در رابطه با جست و جو های شما را ثبت نمی کند. شما می توانید اپلیکیشن موبایل آن را نصب کنید، از مرورگر آن استفاده کنید و یا اینکه اکستنشن مرورگر آن را استفاده کنید. این سایت خیلی برایش مهم است که کاربران درباره حریم خصوصی خود اطلاعات داشته باشند و داخل سایت، روش هایی برای حفظ حریم خصوصی را نیز به شما آموزش می دهد.

DuckDuckGo

Giphy

یک سایت بسیار جالب و کاربردی برای پیدا کردن GIF هایی که می خواهید. شما در این سایت می توانید هر نوع GIF که می خواهید را پیدا کنید و به شبکه های اجتماعی خودتان بفرستید و از آن ها استفاده کنید. این سایت صرفا جنبه سرگرمی داشته و جلوتر به سراغ سایت های کاربردی تر می رویم.

Giphy

Canva

اگر یک طراح سایت باشید، گرافیست باشید و به طور کلی هر ارتباط با تصویر سازی داشته باشید، احتمالا این مورد را رد می کنید چون آن را می شناسید. اما برای کسانی که نمی شناسند بگوییم که این سایت یکی از بهترین سایت ها برای تصویر سازی می باشد. این سایت قالب های جذاب و متنوعی به شما می دهد و شما می توانید تصاویر خودتان را برای ترکیب کردن با آن ها در این سایت آپلود کنید. پیشنهاد می کنیم خودتان به این سایت سری بزنید و از رابط کاربری جذاب آن لذت ببرید و از امکانات آن استفاده کنید. پشیمان نخواهید شد!

Canva

Taskulu

هر شرکت و سازمانی و بهتر است بگوییم هر کسی به برنامه ریزی نیاز دارد. به اینکه جایی باشد که برنامه ها در آن مشخص باشد و پروژه ها تعریف شده باشند و بشود در آن ها به علاوه با خبر شدن از پروژه ها، آن ها را مدیریت کرد. تسکولو یکی از همین بهترین سایت های کاربردی است که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد. این سایت مانند سایت Trello می باشد و یک سری امکانات اضافه تر نسبت به ترلو را دارد و همچنین کار کردن با آن ساده تر از Trello ی معروف می باشد. پیشنهاد می کنیم اگر مدیر شرکت یا کسب و کاری هستید از این برنامه حتما استفاده کنید و آن را امتحان کنید. مطمئنا خوشتان خواهد آمد.

Taskulu

Google Font

پیدا کردن فونت خوب سخت است و پیدا کردن ترکیبات درست فونت ها از آن هم سخت تر می باشد. اگر ابزاری برای تست ترکیب فونت هایتان ندارید، گوگل فونت به عنوان یکی از بهترین سایت های کاربردی به کمک شما می آید تا بهترین فونت ها را در اختیار شما قرار بدهد. شما می توانید متون خودتان را در آن وارد کنید و با فونت مورد نظر آن ها را تحویل بگیرید. همچنین این سایت خودش به شما نیز فونت های خوب را پیشنهاد می کند و اطلاعات خوبی در رابطه با فونت ها به شما می دهد. پیشنهاد می کنیم خودتان سری به این سایت بزنید.

Google Font

GTMetrix

ما بار های برای تست سرعت سایت از Google Light House و Google Page Speed گفته بودیم ولی واقعا اگر جزئیات کامل از سرعت سایت خودتان را می خواهید، یکی از بهترین سایت های کاربردی در دنیا یعنی GTMetrix به کمک شما می آید. کافیست دامنه مورد نظرتان را به این سایت بدهید تا برای شما تمامی موارد مرتبط با عملکرد و مشکلات آن را بررسی کند. همچنین این سایت راه حل هایی برای رفع مشکلات عملکرد و سرعت سایت شما نیز به شما ارائه می دهد و حواسش به سئو سایت شما نیز می باشد. برای هر وب مستری استفاده از جی تی متریکس به نظر ما واجب است.

GTMetrix

Feedly

شما برای خواندن مقاله های مختلف مجبور هستید که به چندین سایت سر بزنید؟ دوست دارید که سایتی باشد که تمام آن مقاله ها را یکجا جمع کند؟ وقت آن رسیده است که سراغ Feedly بروید. یک سایت کاربردی و عالی که تمام مقاله های سایت های مختلف را در یکجا جمع می کند تا هم برای شما زمان بیشتری بخرد و هم اینکه هزینه ترافیک شما را نیز کمتر کند.

Feedly

سخن پایانی

بهترین سایت های کاربردی که معرفی کردیم فقط بخشی از میلیون ها سایت کاربردی دنیا وب بود. سایت هایی که بدون دریافت مبلغی از مخاطبشان، کاری را برای او انجام می دهند و انتظاری هم از مخاطب ندارند. بد نیست که این سایت ها را بشناسیم و صرفا با بازدید کردن از آن ها و استفاده از خدماتشان به آن ها کمک کنیم. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که از استفاده از این سایت ها لذت ببرید.

منبع:

Thetechbasket

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *