.

درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت چقدر است؟ همراه با 5 تا از فاکتور های تاثیر گذار

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

طراحی سایت و برنامه نویسی از آن دسته کار هایی هستند که شاید بازار کارشان حالا حالا ها پر رونق باشد. این دو شغل هم متقاضی های بسیاری دارند و هم اینکه کار برایشان زیاد است. خوبی این موضوع اینجاست که هرچقدر هم رقابت زیاد باشد، برای هردوی این کار ها پروژه هاست و خلاصه درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت به همه می رسد و اصلا نیازی نیست که نگران آن باشیم. اما برای کسانی که هنوز این شغل ها را شروع نکرده اند احتمالا اصلی ترین سوال این باشد که این درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت دقیقا چقدر است؟ موضوعاتی که هم به فاکتور های مختلفی بستگی دارند و هم اینکه واقعا در هر جای دنیا هم متفاوت هستند. در این مقاله نگاهی به فاکتور های کسب درآمد با این دو شغل و البته مقدار تقریبی آن آشنا خواهید شد. پس در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با  انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت چقدر است

درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت

قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم بگذارید یک چیزی را این وسط روشن کنیم. برنامه نویسی به طور کلی با طراحی سایت فرق می کند، طراحی سایت با برنامه نویسی سایت متفاوت است و درست است که طراحی سایت با برنامه نویسی در ارتباط است، اما برنامه نویسی مسلما نه تنها فقط توسعه سایت نیست، بلکه کاملا با “طراحی” سایت هم متفاوت است. البته امروزه اکثر افراد جامعه با این تفاوت ها آشنا هستند اما همچنان ممکن است یک سری از افراد این موضوع را ندانند. پس اگر به سراغ درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت آمده اید، اول از همه باید بدانید که این دو موضوع کاملا سوا از یکدیگر هستند و باید جداگانه بررسی بشوند. ما نیز در این مقاله این دو مفهوم را جداگانه بررسی خواهیم کرد اما فاکتور های آن ها را با هم بررسی می کنیم.

یک نکته دیگری که حتما باید به شما متذکر شویم این است که درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت که ما در اینجا بررسی می کنیم یک عدد تقریبی و با بررسی جهان شمول می باشد. ما هیچوقت نمی توانیم درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت را دقیقا در جهان و ایران خودمان بررسی کنیم. خصوصا اینکه در مقاله چگونه با طراحی سایت کسب درآمد کنیم هم گفتیم که انواع مختلف انجام طراحی های سایت و برنامه نویسی وجود دارند که هرکدام از آن ها نیز درآمد خاص خودشان را دارند و خیلی از کسانی که این دو شغل را انتخاب می کنند، معمولا درآمد ثابتی ندارند و طبق پر کار بودن و کم کار بودنشان است که کسب درآمد می کنند. با این اوصاف باز هم ما دست از کار نمی کشیم و به سراغ این موضوع می رویم تا دید بهتری به شما بدهیم.

درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت چقدر است؟

اگر درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت متفاوت از هم هستند، چرا ما آن ها را با یکدیگر بررسی می کنیم؟ اول از همه بگذارید این نکته را به شما بگوییم که خیلی از کسانی که برنامه نویسی را شروع می کنند، معمولا از ساده ترین نوع برنامه نویسی یعنی طراحی سایت کارشان را آغاز می کنند. معمولا هم چون این موضوع در ایران کسب درآمد بسیار بالایی هم دارد، همچنان هم به مسیر خودشان در این راه ادامه می دهند و ممکن است هیچوقت به سراغ زمینه های دیگر برنامه نویسی نروند. در حالی که در دنیا موضوع به این شکل نیست. کشور های پیشرفته تر در دنیا علاوه بر یک طراح سایت یا توسعه دهنده سایت، نیازمند برنامه نویسان دیگری در حوزه نرم افزار، اپلیکیشن، زبان ماشین، هوش مصنوعی و … هم هستند. احتمالا در ایران خودمان هم به زودی این زمینه ها پرطرفدار خواهند شد.

باز هم با این وجود، شما حداقل می توانید از این موضوع مطمئن باشید که با استفاده از برنامه نویسی یا طراحی سایت، در هرجای دنیا که پا بگذارید، بالاخره کسب درآمد خودتان را از طراحی سایت خواهید داشت. اما بیایید کمی دقیق تر این موضوعات را بررسی کنیم و اول از همه هم از برنامه نویسی شروع کنیم. شغلی که بدون یک سری توضیحات اضافه، اصلا نمی شود درآمد آن را حدس زد و در هر جایی و بسته به شرایط متفاوت است.

درآمد برنامه نویسی

در باب درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت اول از همه به سراغ درآمد برنامه نویسی رفته ایم. شغلی پر طرفدار در سرتاسر دنیا که اتفاقا خواهان بسیاری هم دارد. در آمد این شغل در دنیا چیزی حدود میانگین 66681 دلار آمریکا در سال تخمین زده شده است که انصافا هم عدد بالایی می باشد. شما تصور کنید که اگر در همین ایران، با درآمد دلاری شروع به کسب درآمد کنید، چقدر قرار است که سود خالص نصیب شما بشود. البته این موضوع را هم باید مد نظر داشته باشیم که در آمد یک برنامه نویسی به فاکتور های خاصی مرتبط است که به آن ها نیز اشاره خواهیم کرد که این فاکتور ها، متغیر های تاثیر گذاری در درآمد برنامه نویسی می باشند.

حال اگر بخواهیم درآمد برنامه نویسی را در ایران مورد بررسی قرار بدهیم موضوع کمی سخت تر هم می شود. یک برنامه نویس تازه کار در ایران به صورت استخدامی چیزی حدود 4 میلیون تومان در آمد دارد و یک برنامه نویس حرفه ای استخدامی هم می تواند چیزی در حدود 10 میلیون تومان در آمد داشته باشد. عددی که کاملا حدودی است و ممکن است از شرکتی به شرکت دیگر و تخصص در زمینه و زبان برنامه نویسی دیگری متفاوت باشد. با تمامی این تفاسیر، این صرفا درآمد یک برنامه نویس استخدامی است و یک برنامه نویس فریلنسر بسته به نوع کارش، می تواند خیلی بیشتر از این حرف ها درآمد داشته باشد که اگر وقت و حوصله بسیاری داشته باشد، هیچوقت از مقدار هایی که گفتیم کمتر کاسب نمی شود.

درآمد طراحی سایت

در موضوع درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت ، تخمین زدن درآمد طراحی سایت کمی آسان تر است. طراحی سایت صرفا یک شغل است که به فاکتور های کمتری بستگی دارد و گستردگی برنامه نویسی را ندارد. این شغل به صورت میانگین در دنیا چیزی حدود 49000 دلار آمریکا در سال در آمد دارد و با وجود اینکه فاکتور های آن به گستردگی برنامه نویسی نیست، اما باز هم بسته به یک سری عوامل، این عدد هم می تواند تغییرات چشمگیری داشته باشد.

حالا اگر بخواهیم در آمد طراحی سایت را به صورت استخدامی در ایران در نظر بگیریم، اعداد ممکن است کمی برای ما گول زننده باشند، بسته به مهارت، تجربه و اینکه فریلنسر کار کنید یا به صورت استخدامی شما می توانید از طراحی سایت چیزی حدود 3 میلیون تومان تا بالای 15 میلیون تومان در ماه کسب درآمد داشته باشید. در حالی که برنامه نویس های فریلنسر ممکن است درآمد خیلی بالاتری داشته باشند، اما طراحی سایت حداقل در ایران ثبات درآمد بیشتری دارد و ممکن است درآمد آن تضمین شده تر از برنامه نویسی به صورت فریلنسر باشد.

فاکتور های درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت

فاکتور های درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت را قرار است در کنار یکدیگر بررسی کنیم. چرا؟ چون درآمد این دو شغل تقریبا شبیه به یکدیگر بررسی می شوند. هردوی این ها تقریبا با یک سری فاکتور های خاص و مشابهی کسب درآمدشان تخمین زده می شود. این فاکتور ها را با یکدیگر بررسی می کنیم و به شما هم پیشنهاد می کنیم که این قسمت را دقیق تر بخوانید. چرا که مهمتر از دانستن درآمد دقیق برنامه نویسی و طراحی سایت، چیزی که مهم است فاکتور های اندازه گیری آن ها می باشد. این فاکتور ها را با یکدیگر بررسی می کنیم.

سطح تجربه

تجربه در کسب درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت نقش بسیار مهمی دارد. اینکه شما چند وقت است که برنامه نویسی یا طراحی سایت می کنید تاثیر بسیار زیادی در کسب در آمد شما دارد. یک برنامه نویس یا طراح سایت جونیور یا تازه کار مسلما درآمد کمتری نسبت به یک برنامه نویس یا طراح سایت سنیور یا با تجربه را دارد. تجربه شما با نمونه کار های شما و مدت زمانی که در شغل خودتان هستید مشخص می کند.

سطح مهارت

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در کسب درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت ، مهارت شماست. مهارت شما را در طراحی سایت، خلاقیت شما، تمیزی کارتان، شناخت المان ها و … مشخص می کند و در برنامه نویسی نیز همه چیز بستگی به کارکرد کد های شما و کم اشکال بودن کدنویسی شما دارد. البته که سطح مهارت شاید در مواجهه با کارفرماهایی که اطلاعات کمتری دارند چندان به چشم نیاید اما در حال حاضر، کارفرما ها دقیق تر شده اند و بیشتر از قبل درباره برنامه نویسی و طراحی سایت اطلاعات دارند. پس بهتر است که تمام تلاشتان را بکنید تا مهارتتان را در این دو کار بالاتر ببرید.

زمینه کاری

طراحی سایت که کاملا از نام آن مشخص است که درباره چیست و چه موضوعی را در بر می گیرد. اما باز هم ممکن است طراحی سایت در زمینه های مختلفی متفاوت باشد. اما برنامه نویسی در این فاکتور نقش بیشتری ایفا می کند. اول اینکه زبان های برنامه نویسی متفاوت هستند، دوم اینکه برنامه نویسی فقط مختص به سایت نیست و شکل های پیچیده تری هم دارد و سوم اینکه برنامه نویسی کار سخت تر و بعضا طاقت فرسا تری است و این موارد می توانند به شدت روی کسب درآمد شما تاثیر گذار باشند.

درجه سختی کار

کسب درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت کاملا به درجه سختی پروژه شما هم بستگی دارد. طراحی یک سایت بسیار ساده با صفحات کم و برنامه نویسی یک اپلیکیشن بسیار ساده که نمونه های آن فراوان در بازار وجود دارد، مسلما ارزان تر از یک طراحی سایت پیچیده با صفحات اختصاصی زیاد و برنامه نویسی یک هوش مصنوعی پیشرفته در می آید. پس میزان سختی کاری که شما انجام می دهید و زمانی که قرار است روی آن بگذارید می تواند یکی از اصلی ترین فاکتور های کسب درآمد شما باشد. مسلما هرچقدر که زحمت شما بیشتر باشد و وقت بیشتری صرف کنید، باید هزینه بیشتری بگیرید و این موضوع هیچ اشکالی هم ندارد. به هر حال شما باید به صورت منطقی و قانونی، ارزش کاری که انجام می دهید را حفظ کنید.

رویکرد شما برای کسب درآمد

اینکه شما کدام راه فریلنسری و استخدامی را برای کسب درآمد انتخاب می کنید، کاملا روی درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت تاثیر گذار است. بسته به مهارت و وقت شما، انجام این کار ها به صورت استخدامی و فریلنسر با یکدیگر متفاوت هستند. خوبی رویکر استخدامی این است که شما همیشه یک سری حقوق و مزایای ثابت دارید و خوبی فریلنسری هم این است که تایم کاری دست خود شماست و کسب درآمدتان هم کاملا به خودتان بستگی دارد. هرچند که در فریلنسری از حقوق و مزایای ثابت خبری نیست.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم درباره چگونگی کسب درآمد برنامه نویسی و طراحی سایت با شما صحبت کنیم و تا حدی که لازم بود، سعی کردیم اطلاعات درستی به شما بدهیم. این موضوع را از ما قبول کنید که ما در برابر شما مسئول هستیم و در نتیجه نمی توانیم از هزینه های دقیق و چیز هایی که ممکن است در هر جایی متفاوت باشند صحبت کنیم. به هر حال ما اینجا صرفا نقش بررسی کننده این موضوع را داریم و نه می خواهیم شما را امیدوار کنیم و نه می خواهیم که شما را از قدم گذاشتن در این راه نا امید کنیم. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که توانسته باشیم با این مقاله، حق مطلب را ادا کنیم.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *