.

مجوز برای کسب و کار اینترنتی

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

مجوز برای کسب و کار اینترنتی

شروع یک کسب و کار اینترنتی با وجود اینکه چندان سخت نیست (صرفا شروع سخت نیست!)، باز هم به یک سری اقدامات خاصی نیاز دارد. شما به عنوان یک کسب و کار باید قبل از هرچیز یک سری مجوز هایی را برای کار خودتان دریافت کنید تا بتوانید با خیال آسوده به کار خودتان در فضای کسب و کار ادامه بدهید. این مجوز ها انواع مختلفی دارند و برای هر کسب و کار هم ممکن است متفاوت باشند. گرفتن مجوز برای کسب و کار اینترنتی یک سری پیش نیاز هایی هم دارد که حتما باید به آن ها توجه کنید و در این مقاله به سراغ آن ها نیز خواهیم رفت. سعی کنید تا قبل از شروع به کار این مجوز ها کسب بشوند تا دیگر نیازی نباشد که در طول پروسه کار با دردسر های مختلف دست و پنجه نرم کنید. در ادامه همراه ما باشید.

سئو یک انتخاب نیست یک نیاز است

جهت اطلاعات از خدمات سئو روی لینک زیر کلیک کنید

مجوز برای کسب و کار اینترنتی چیست؟

برای اینکه شما هر کسب و کار راه بیندازید نیاز دارید که یک اجازه نامه از سمت نهاد های مربوطه داشته باشید. کار این نهاد ها این است که به صورت قانونی روی کسب و کار های مختلف نظارت داشته تا هر کسب و کاری که شروع به فعالیت کرد، در چارچوب یک سری اصول و قوانین خاصی فعالیت کند. مجوز برای کسب و کار اینترنتی هم همین است. شاید شما در دنیای اینترنت بتوانید به راحتی به فعالیت خودتان بپردازید اما برای اینکه اعتماد مردم را جلب کنید (خصوصا در این دنیا که پر از کسب و کار های تقلبی است) باید یک سری مجوز هایی برای کارتان داشته باشید تا دیگران بتوانند کسب و کار شما اعتماد کنند.

حال شاید مجوز هایی مثل اینماد و نشان ملی ثبت برای تمام کسب و کار های اینترنتی یکسان باشد، اما مجوز های دیگری هم که ممکن است بین حوزه های مختلف کسب و کار متفاوت باشند. این موضوع بستگی به شما دارد که می خواهید چه کسب و کاری راه اندازی کنید و اصلا حوزه فعالیت شما چیست. در ادامه می خواهیم ببینیم که چرا به دریافت چنین مجوز هایی نیاز داریم و چگونه می توانیم آن ها را دریافت کنیم.

آیا برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به مجوز نیاز داریم؟

جواب این سوال قطعاً مثبت هست شما بعد از ساخت اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن فروشگاهی یا خدماتی باید بدونید که برای چه کسب و کاری چه مجوز هایی لازم هست.

یعنی شما اول باید بتونید کسب و کار اینترنتی خود را تشریح کنید.که آیا شما فروشنده یک محصول هستید و یا تولید کننده، و یا شما قرار هست محصولی رو در فضای مجازی بازار یابی کنید.دقت در تشخیص صحیح این موضوع یکی از مهم ترین مسائل خواهد بود.

چند مثال میزنیم تا موضوع روشن تر شود:مثلا برای طراحی سایت و یا طراحی پورتال که در حوزه فروش مواد غذایی فعالیت دارد ببینید. اگر شما تولید کننده محصول و یا مواد غذایی هستید. داشتن مجوز هیچ ارتباطی به سایت و یا اپلیکیشن شما ندارد شما باید در اینجا از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجوز برای تولید محصول خود بگیرید .یعنی سایت شما در گرو داشتن مجوز نیست بلکه کسب و کار شما در گرو داشتن این مجوز هست.و یا شما قراره به شکل دیگری مثل یک سوپر مارکت آنلاین فعالیت کنید .

پس در اینجا محصولی برای تولید ندارید بلکه محصولی رو دارید که به واسطه بازاریابی بین مشتران خود به فروش می رسانید. پس هر کدوم از محصولات شما دارای مجوز لازم از مراکز ذیصلاح می باشد. خوب این موضوع و تفکیک این موضوع تا حدودی روشن شد. و این بحث رو شما به موارد دیگر نیز تعمیم دهید .

چرا باید برای هر کسب و کاری مجوز مختص به آن کسب و کار را دریافت کنیم؟

مثال دیگر شما قرار هست کسب و کار اینترنتی در حوزه حمل و نقل درون شهری و یا سیستم جامع حمل و نقل بین شهری راه اندازی کنید: خوب در اینجا اگر شما دارید مشتری به واسطه وب سایت و یا اپلیکیشن خود جذب میکنید. و مسئولیت حمل مسافر توسط یک آژانس و یا تاکسی تلفنی اجرا می شود.

شما نیاز به مجوز اتحادیه های صنفی نیستید. ولی اگر این مسافر های قرار هست توسط رانندگانی که توسط شما استخدام شده اند جابجا شوند. شما باید حتما از اتحادیه های صنفی مربوطه مجوز کسب نمایید. دقیقا این مشکلی بود که سیستم های جامع حمل و نقل بین شهری اسنپ و تپسی با آن مواجه شدند. چون این استارت آپ ها مجوز کسب و کار اینترنتی داشتند. نه تاکسی تلفنی و یا اگر تصمیم به راه اندازی سیستم های جامع حمل و نقل و باربری بین شهری را دارید .موضوع کمی متفاوت تر خواهد شد.چون در این کسب و کار اینترنتی شما نقش یک واسط را خواهید داشت.

چون طبق قوانین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استارت آپ ها و یا بازار گاه های اینترنتی فقط مجاز به بازاریابی برای صاحبین بار و راننده ها خواهند بود.

و یا اگر شما صاحب امتیاز باربری هستید می توانید مالک این اپلیکیشن سیستم جامع حمل و نقل بین شهری شوید. ولی فقط بار هایی را میتوانید بارنامه صادر نمایید که در شهر مبدا و مجاز به صدور بارنامه آن هستند. و مثال درگر شما تصور کنید که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت در حوزه بانک اطلاعات جامع شهری رو برای شهر خود دارید. در اینجا که شما نه تولید کننده هستید و نه فروشنده و فقط اپلیکیشن برای اطلاعات شهری دارید نیاز به مجوزی برای فعالیت خود ندارید.

نحوه دریافت نماد الکترونیکی (اینماد)

برای دریافت نماد اعتماد باید به کدام سایت برویم؟

1. در ابتدا از طریق آدرس https://reg.enamad.ir/Panel وارد سایت اینماد شوید و بعد روی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک کنید.

Untitled 1 2

مراحل اولیه اینماد برای دریافت مجوز کسب و کار 

2. سپس در این بخش دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد به صورت حقیقی ، حقوقی و … را مشخص کنید. اگر که شخص حقیقی را انتخاب کنید فرمی برای شما نمایان میشود که در آن باید اطلاعات شخصی خود از جمله نام و نام خانوادگی ، کد ملی ، شناسه کاربری و رمز عبور را وارد کنید و سپس روی گزینه تایید کلیک کنید.

در ادامه کد فعالسازی حساب کاربری شما به ایمیلی که در فرم وارد کردید به شما ارسال خواهد شد که باید آن را تایید کنید تا حساب کاربری شما فعال شود. بعد از فعال شدن حساب کاربری وارد مرحله تایید اطلاعات هویتی میشوید، شما باید روی زیر منوی تکمیل اطلاعات هویتی کلیک کنید و اطلاعات آن را کامل کنید این اطلاعات شامل مشخصات هویتی ، محل سکونت ، اطلاعات تماس میباشد که باید آنها را به شکل دقیق پر کنید در صورتی که همه فیلد ها را درست پر کردید باید روی گزینه ذخیره کلیک کنید بعد از کلیک به شما پیامی با عنوان “ثبت اطلاعات با موفقیت انجام شد” را مشاهده میکنید.
پس از تکمیل اطلاعات هویتی به صفحه دیگر هدایت خواهید شد که در آنجا باید تصاویر اسکن از مدارک درخواست شده را بفرستید. این عکس ها حتما باید با فرمت jpg یا png باشند و حجم آنها نیز کمتر از 1 مگابایت باشد. از مدارکی که در این بخش از ما میخواهد فقط تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه اجباری میباشند و بقیه موارد اختیاری هستند.

بعد از اینکه آپلود عکس ها هم به درستی انجام شد شما مجدد پیام ” ثبت اطلاعات با موفقیت انجام شد” را دریافت خواهید کرد و وارد مرحله احراز هویت خواهید شد.

در این مرحله برای تایید اطلاعات شماره تماس ثابت و همراه باید طبق دستورات عمل کنید تا موفق به تایید احراز هویت شوید.

چگونه به اینماد کسب و کار اضافه کنیم؟

3. حال باید به سراغ اضافه کردن کسب و کار خود کنید. برای اینکار باید در سربرگ بالا روی گزینه افزودن کسب و کار کلیک کنید و مشخصات را با دقت پر کنید.

نکته ای که در این بخش حائز اهمیت این است که نوع فعالیت خود را غیر صنفی انتخاب کنید و بعد اگر از سوی کارشناس تایید نشد میتوانید آن را به صنفی تغیر دهید میتوانید آن را به صنفی تغیر دهید و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

16214984083 min 1

4. بررسی مدارک : برای اینکه کارشناس اینماد بتواند نماد الکرونیکی را صادر کند به مدارک فیزیکی نیاز دارد این مدارک شامل کپی تمام مجوزات ، بسته پستی که اینماد به شما ارسال کرده بود که شامل تعهد نامه بود که شما امضا کردید و مدارک مربوط به سازمان توسعه تجارت الکترونیکی.

5. دریافت نماد اعتماد الکترونیکی : بعد از آخرین بررسی ها نماد اعتماد الکترونیکی شما صادر میشود که شما میتوانید با قرار دادن کد لوگوی آن درون وبسایت آن را در فوتر سایت خود مشاهده کنید.

برای دریافت کد هم کار سختی پیش رو نخواهید برای این کار باید به پنل کاربری خود بروید و در بخش مدیریت کسب و کار، روی دامنه مورد نظر کلیک کنید ، با کلیک روی این گزینه کد مربوط به اینمادتان نمایش داده میشود که میتوانید آن را کپی کنید.

در فرایند طراحی سایت و تولید اپلیکیشن چه زمانی برای اخذ مجوز لازم هست؟

خوب دوستان عزیز توجه اشته باشید که برای اخذ هر مجوزی شما باید ابتدا سایت و اپلیکیشن فعال داشته باشدی یعنی شما نمی توانید دست در جیب بروید و بر روی ایده و یا تصورات خود مجوز اخذ نماید پس باید اول سایت و اپلیکیشن خود را راه اندزای نماید و بر روی دامنه ثبت شده و وب سایت فعال درخواست مجوز نماید و اگر برای اخذ مجوز های خاص دیگری مثلاً برای اپلیکیشن تاکسی آنلاین شما نیاز مند این اطلاعات هستید می توانید به اتحادیه مربوطه در شهر خود مراجعه نماید و مدارک و شرایط رو جویا شوید و بعد وب سایت و اپلیکیشن خود را طراحی و برنامه نویسی نماید و بعد از آماده شدن برنامه برای اخذ مجوز به مرکز مورد نظر مراجعه نماید.

چه مجوز های برای کسب و کار اینترنتی لازم هست؟

ساماندهی محتوای فضای مجازی که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مجوز نماداعتماد الکترونیکی و یا eNAMAD.

کسب و کارهای دارای نماد ملزم به رعایت مقررات مندرج در نماد هستند و مدارکی مورد نیاز برای دریافت پروانه کسب عبارتند از:

1) ارائه نشانی دفتر کار یا اقامتگاه قانونی متقاضی
2) گواهی صلاحیت شخصی از نیروی انتظامی
3) گواهی اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده
4) گواهی گذراندن دوره های آموزشی احکام تجارت و کسب وکار
5) تأییدیه ویژگی‌های تخصصی کسب و کار مجازی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی
6) تصویر کارت ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی و یا گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی
7) تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا پزشکی برای آقایان کمتر از پنجاه سال سن یا گواهی اشتغال به تحصیل
8) پروانه تخصصی و فنی یا دیپلم فنی یا مدارک تحصیلی دانشگاهی مرتبط، یا معرفی یک نفر واجد شرایط مذکور برای صنوف
9) مصوبه هیأت مدیره برای صدور پروانه کسب به نام مدیر عامل یا یکی از صاحبان امضاء مطابق اساسنامه و آخرین آگهی روزنامه رسمی ثبت شرکت برای اشخاص حقوقی.

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که متعلق به دادستانی کل کشور جمهوری اسلامی می باشد.

اعضای این کارگروه عبارتند از:

1) دادستان کل کشور -رئیس کارگروه
2) فرمانده نیروی انتظامی
3) وزیر یا نماینده ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
4) وزیر یا نماینده ی وزیر دادگستری
5) وزیر یا نماینده ی وزیر اطلاعات
6) وزیر یا نماینده ی وزیر علوم تحقیقات و فناوری
7) رئیس سازمان صدا و سیما
8) وزیر یا نماینده ی وزیر آموزش و پرورش
9) یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
10) یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون قضائی و حقوقی به انتخاب این کمیسیون به تائید مجلس شورای اسلامی
11) وزیر یا نماینده ی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
12) رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

در کل اگر به صورت کاملاً قانونی موضوع رو نگاه کنیم برای راه اندازی استارتاپ مجوز لازم است ولی پیشنهاد نهایی ما این هست که تا زمانی که ساخت سایت و اپلیکیشن نهایی نشده و تا زمانی که کسب و کار اینترنتی شما راه اندازی نشده سمت مجوز های غیر ضروری و دست و پا گیر نروید.

سئو یک انتخاب نیست یک نیاز است

جهت اطلاعات از خدمات سئو روی لینک زیر کلیک کنید

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

59 Comments

  1. علی رضا

    سلام برای یک شبکه اجتماعی چه مجوزی لازم است ؟

    پاسخ
    • رضا گلچین

      سلام علیرضا جان. در حال حاضر متاسفانه در کشور ما هیچ مجوزی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

      پاسخ
  2. محسن

    باسلام شرکت حمل ونقل مسافردرون شهری به ثبت رسوندیم اپلیکیشن وسایت داریم برای اخذ مجوز فعالیت ونماد اعتماد باید چه کنیم متشکر از راهنمایئ شما سروران گرامی

    پاسخ
    • Amirreza Ghaffari

      سلام محسن جان، اگر میخواهید خودتان دریافت آموزش های این صفحه را بخوانید و بعد اقدام کنید اما اگر میخواهید ما برایتان انجام دهیم پیشنهاد میشود تماس برقرار کنید و قیمت و اطلاعات دریافت نماد را دریافت کنید.

      پاسخ
  3. فرناز

    سلام وقت بخیر برای ایجاد عطاری انلاین در اینستا هم نیاز ب مجوز از سمت غذا و دارو یا سازمان های دیگه دارم؟

    پاسخ
    • سبحان بهرامی زاده

      سلام دوست عزیز. بله برای رسمیت داشتن کارتون باید داشته باشید اما اینگونه نیست که بدون آن ها نتوانید فروشتان را شروع کنید. بلکه نداشتن آن ها ممکن است باعث مشکلات عدید آینده بشه.

      پاسخ
  4. علی

    سلام و سپاس می خواهم برای تبلیغات کسب وکارم اطلاعاتی داشته باشم آهن فروش هم هستم توضیح دهید ممنون می شم

    پاسخ
    • سبحان بهرامی زاده

      سلام دوست عزیز. روش های متفاوتی برای تبلیغ کسب و کار شما در فضای وب وجود دارد که از هرکدام که دوست دارید می توانید استفاده کنید. شرکت ما تابان شهر هم روش های متفاوتی از تبلیغات را می تواند انجام دهد. در صورت نیاز شما می توانید بر روی تماس با ما در بالای صفحه کلیک کنید و با کارشناسان ما تماس بگیرید.

      پاسخ
  5. محسن

    سلام
    من برای گرفتن مجوز برای انجام کار خونگی(تعمیرات ) و فروش اینترنتی کالا رفتم اداره صنعت و معدن، گفتن باید بری اتحادیه، رفتم اتحادیه اونا گفتن ما فقط برای مغازه مجوز می دیم و باید بری اماکن صحبت کنی ، رفتم اماکن گفتن باید مکان و مغازه داشته باشی و برای مجوز فروش مجازی برو پلیس فتا، رفتم پلیس فتا گفتن ما مجوز برای فروش اینترنتی نه داریم و نه همچین چیزی شنیدیم

    پاسخ
    • سبحان بهرامی زاده

      سلام دوست عزیز. یکسری موارد و مجوز ها برای اپلیکیشن های خاص لازم است. به فرض مثال برای یک اپلیکیشن فروشگاهی، نماد اعتماد الکترونیکی و رسانه بر خط کفایت می کند که البته اگر هم این ها را دریافت نکنید می توانید به کارتان ادامه دهید اما ممکن است حین کار مشکلات و مواردی پیش بیاید. از آن گذشته مجوز ها بیشتر برای تحکیم کار شماست.

      پاسخ
  6. محمد

    سلام. ممنون از مقاله مفیدتون.من میخام یه فروشگاه اینترنتی مواد غذایی که بیشترش خشکبار هست راه اندازی کنم.آیا برای اینماد باید ازسازمان غذا و دارو مجوز بگیرم؟ بعد در صورتی که تولیدی من در خانه هست سازمان غذا و دارو بهم مجوز میده؟

    پاسخ
    • Amirreza Ghaffari

      سلام محمد جان برای دریافت اینماد فقط باید از سایت enamad.ir که برای وزارت صمت هست اقدام کنید. اونها هستند که کسب و کار شما را بررسی میکنند و در صورت تایید صلاحیت به شما نماد اعتماد الکترونیکی میدهند.

      پاسخ
  7. عرفان

    سلام من میخوام فروشگاهی مثل دیجی کالا بزنم میخواستم بدونم که بجز اینماد دیگه چه مجوزی باید داشته باشم

    پاسخ
    • سبحان بهرامی زاده

      سلام دوست عزیز. به مجوز رسانه بر خط از وزارت ارشاد نیاز نیازمند هستید.

      پاسخ
      • عرفان

        بسیار تشکرم از شما و با عرض پوزش برای گرفتن هنگام نماد اعتماد فعالیت رو صنفی بزنم یا غیر صتفی؟

        پاسخ
  8. محسن

    با سلام
    بنده می خوام تو فضای مجازی () فعلا در سایت دیوار) دوچرخه خرید و فروش کنم. می خوام کارم رسمی باشه و بتونم از طرف خودم برای دوچرخه هایی که می فروشم برگه خرید و فاکتور صادر کنم، بدون اینکه مغازه بزنم ، یک اسم برای کارم انتخاب کنم و همون اسم رو تبلیغ کنم ( مثلا دوچرخه فروشی رضا). لطفا راهنمایی بفرمائید برای شروع کار به کجا مراجعه کنم؟ مجوز رو کدوم نهاد صادر می کنه- فرهنگ و ارشاد، صنعت و معدن،کار و رفاه اجتماعی…؟ آیا برای گرفتن مجوز، داشتن مهارت فنی هم لازمه مثلا تعمیرات دوچرخه و …؟ ممنون می شم راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • سبحان بهرامی زاده

      سلام دوست عزیز و گرامی. به طور کلی هر کسب و کار اینترنتی ای که قراره راه بیوفته باید اول از همه سراغ دو نهاد اصلی باید بروید، باید از وزارت صنعت و معدن اینماد را دریافت کنید و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام ساماندهی یا مجوز رسانه های بر خط را دریافت کنید. درباره داشتن مهارت های لازم هم بستگی به کسب و کار داره و جایی که شما می خواهید فعالیت کنید.

      پاسخ
  9. سجاد

    سلام میخواستم یک سایت در زمینه معرفی کسب و کار های اینترنتی و سایته های سرمایه گذاری و اموزش های مربوط به ارز دیجیتال بسازم و اینسایت مقاله ای است و هیچ محصولی برای فروش ندارد و من کارت پایان خدمت هم ندارم میخواستم بدونم برای این کار چه مجوز هایی نیاز است؟

    پاسخ
    • سبحان بهرامی زاده

      سلام دوست عزیز امیدوارم که موفق باشید. برای یه همچین مواردی معمولا مجوز ساماندهی یا همان رسانه برخط لازم و چون خرید و فروشی انجام نمی گیرد احتمال اینکه نیاز به نماد اعتماد الکترونیکی باشد کم است. اما شما می تونید برای اطلاعات بیشتر به سایت خود اینماد هم مراجعه کنید و ببینید آیا این مجوز رو لازم دارید یا خیر.( که به احتمال زیاد نیازی نیست) اما برای اینکه سایت شما به هر دلیل از دسترس خارج نشود بهتر است حتما مجوز ساماندهی یا رسانه برخط دریافت بشه.

      پاسخ
  10. همایون

    سلام
    برای پیج های اینستا با محتوای خبری و فرهنگی که فالوئر بالا دارند و در کنارش تبلیغات هم می خواهند نیاز به مجوز خاصی دارد؟ و سوال دومم اینکه اگر بخواهیم لوگو پیج را به صورت قانونی ثبت کنیم چه مراحلی را باید طی کنیم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    • sobhan

      سلام دوست عزیز و گرامی. همایون جان برای فعالیت در اینستا مجوز خاصی لازم نیست فقط باید از قوانین خود شبکه اجتماعی اینستاگرام پیروی کنید. اما برای ثبت لوگو به صورت قانونی بهتر است از سایت های ثبت لوگو استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر شما می توانید عبارت مراحل ثبت لوگو را در گوگل سرچ کنید تا اطلاعات کامل تر را بدست آورید.

      پاسخ
  11. فاطمه

    سلام ببخشید برای ساخت اپلیکیشن هایی که در خوصوص درس ومسائل درسی هست نیاز به گرفتن مجوز از ارشاد است یا خیر ؟ لطفا سریع پااسخ بدهید چون به شدت نیازمند پاسخ گویی شما هستم.

    پاسخ
    • sarabyt

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا برای اطلاعات دقیق با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
      همچنین برای اطلاعات در خصوص مجوز به صفحه ساخت اپلیکیشن سر بزنید.

      پاسخ
  12. ترانه

    سلام
    اخذ مجوز برای گروه مشاوره تحصیلی شرایط خاصی داره؟
    وقتی مشاوره فقط آنلاین توی تلگرام یا اینستاگرام باشه

    پاسخ
    • shiva

      سلام دوست عزیز.راجع به مجوزها همونطور که اینجا اشاره شده قواعد کلی ای باید رعایت شه راجع به کارهای اینترنتی.اگر شما در ازای مشاوره مبلغی دریافت میکنید و سایتی دارید، نیاز به درگاه دارید که مجوز نماداعتماد الکترونیکی و یا eNAMAD رو میخواد دارید

      پاسخ
  13. javad

    aziz ma ye sherkat hodode3sal pish sabt karde bodim hala mikhahim be sherkate startupy tabdilesh konim mishe?v bAyad chikar konim mamnoon

    پاسخ
    • shiva

      بله امکانش هست .لطفا با ما در تماس باشید تا مشاور مربوطه راهنماییتون کنن

      پاسخ
  14. امیرحسین

    ایا گرفتن این مجوز برای کسب و کار اینترنتی اجبار است یا اخیاری؟؟؟؟

    پاسخ
    • shiva

      سلام .بله گرفتن مجوز نیاز هست.ولی باید بدونیم که برای هر کسب و کار چه نوع مجوزی لازم هست.که انتهای همین مقاله توضیح داده شده.اگر اطلاعات بیشتری نیاز داشتید میتونید از طریق صفحه تماس با ما با مشاوران ما در ارتباط باشید

      پاسخ
  15. فرزام

    سلام اقامتگاه قانونی برای مجوز میتونه مسکونی باشه ؟

    پاسخ
    • خشایار آریامهر

      سلام دوست عزیز دز این خصوص باید با سازمان مربوطه صحبت کنید

      پاسخ
  16. عبداللهی

    کاش در مورد هزینه و سرمایه راه اندازی کسب و کار اینترنتی هم توضیح دهید.
    باتشکر فراوان

    پاسخ
  17. فرانک

    سلام و سپاس
    بسیار ممنون از مطلب عالی شما…!

    پاسخ
    • anna yousefi

      سلام
      خواهش میکنم دوست عزیز ممنون از شما.

      پاسخ
  18. عیسی جلالی

    اگر من یه سایت شخصی برای فروشگاهم راه بندازم باید بازم مجوز بگیرم؟

    پاسخ
    • anna yousefi

      سلام
      بله برای فروش بهتر است مجوز بگیرید. البته تمامی اطلاعات مربوط را ی توانید در صفحه ی طراحی سایت فروشگاهی مطالعه کنید.

      پاسخ
  19. پریسا برادیان

    ایا شما میتونید برای ما کارهای گرفتن مجوز رو انجام بدید؟

    پاسخ
    • anna yousefi

      سلام بله بعد از اینکه تصمیم گرفتین طراحی سایت نیاز دارین و یا ساخت اپلیکیشن و حوزه ی کاری خود را انتخاب کردین ما میتونیم در زمینه ی مجوز به شما کمک کنیم.

      پاسخ
  20. داوود باقی

    درباره نحوه ساخت اپلیکیشن هم مطلب بذارید

    پاسخ
    • anna yousefi

      سلام
      شما می تونید تمامی اطلاعات مورد نیاز خودتون را در صفحه ی ساخت اپلیکیشن مشاهده کنید.

      پاسخ
  21. پوریا بانی

    در مورد مراحل دقیق انجام کار هم توضیح بدید سپاس

    پاسخ
    • anna yousefi

      این مطلب به روز شده است. می توانید با مطالعه ی دوباره تمامی مراحل آگاهی پیدا کنید

      پاسخ
  22. محدثه لیالی

    من تهیه غذا دارم میخوام اپلیکیشن هم بزنم باید مجوز بگیرم؟

    پاسخ
    • anna yousefi

      برای زدن اپلیکیشن پیشنهاد میکنم صفحه ی ساخت اپلیکیشن را مطالعه کنید در آنجا تمامی اطلاعات داده شده است.

      پاسخ
  23. غلامرضا

    اگر من فعالیتم فقط اینترنتی باشه و شرکت ثبت نکرده باشم بازم مجوز نیاز دارم؟

    پاسخ
    • anna yousefi

      بله در هر صورت شما به مجوز نیاز دارین

      پاسخ
  24. فربد فرزین

    چه فعالیتهایی جزو کسب و کار اینترنتی محسوب میشوند مثلا من برای کار بازارم تبلیغ کنم فقط کسب و کار اینترنتیه؟

    پاسخ
    • anna yousefi

      اگر شما از راه فضای مجازی پول درمیارین در واقع در این فضا به کسب و کار خود رونق می بخشین یک کسب و کار اینترنتی به حساب میاد

      پاسخ
  25. لیلا بایز

    راههای گسترش و توسعه کسب و کار از طریق اینترنت چی هست

    پاسخ
    • anna yousefi

      سلام به شما پیشنهاد میکنم صفحه ی راه اندازی استارتاپ را مشاهده کنید. در آنجا تمامی اطلاعات موجوده.

      پاسخ
  26. رزیتا بختیاری

    ایا برای اینکه اپلیکیشن هم بسازم برای کارم باید مجوز داشته باشم

    پاسخ
    • anna yousefi

      سلام بستگی به نوع کسب و کارتان دارد

      پاسخ
  27. داراب ایزه ای

    به جزییات کاملا اشاره شده بود سپاس

    پاسخ
    • anna yousefi

      خواهش میکنم دوست عزیز

      پاسخ
    • محمودرضاپناهی

      سلام وخسته نباشید ببخشید من اگه بخوام بازاریابی مجازی کنم چه مدارکی می خواد.لطفا اگه امکان داره توضیح بدین.?

      پاسخ
      • سبحان بهرامی زاده

        سلام دوست عزیز. بازاریابی مجازی یا بازاریابی دیجیتال به مجوز های خاصی نیاز ندارد اگر بخواهید کارتان را به صورت غیر شرکتی و آزاد کاری انجام دهید. در نتیجه این کار مدارک خاصی لازم ندارد.

        پاسخ
  28. علی

    داشتن مجوز برای همه سایت ها الزلمی است؟

    پاسخ
    • payamrah

      سلام
      علی جان شما میتونید برای گرفتن اینماد و نماد ساماندهی اقدام کنید

      پاسخ

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *