.

8 نکته مالی برای راه اندازی یک استارتاپ

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

نکات مالی برای راه اندازی یک استارتاپ

نکات مهم برای راه اندازی استارتاپ

 من یک متخصص مالی نیستم ، اما ما در تابان شهر تعداد زیادی استارتاپ راه اندازی کرده ایم .راه اندازی استارتاپ از پایه ، یکی از مشکل ترین کارهایی است که تا بحال انجام داده ام. اگر به فکر راه اندازی یک استارتاپ هستید ، با کمال احترام باید بگویم که اصلا کار ساده ای نیست . در اینجا نکات مالی برای راه اندازی استارتاپ برای کمک به شما آورده ایم تا از اشتباهات مالی رایجی که معمولا کارآفرینان  مرتکب می شوند اجتناب کنید. 

1.مدیریت نقدینگی مسئله مهمی است

بیشتر استارتاپ ها به دلایل متفاوتی شکست می خورند ، اما یک مورد خیلی معمول تر از سایرین می باشد  ،  “پول آنها تمام می شود” . شما باید کاملا متوجه باشید که هر ریال  از کجا می آید و چطور خرج می شود . اگر در مدیریت نقدینگی به مشکل بخورید کسب و کار خود را تو موقعیت بدی قرار خواهید داد. اصلا مهم نیست ایده شما چقدر خوب است وقتی که نقدینگی شما به پایان برسد . مثل این است که شما به دیوار بتنی برخورد کرده اید . یک بودجه ای در نظر بگیرید و به آن بچسبید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نکات مالی راه اندازی استارتاپ با ما همراه باشید

 

2.حساب مخارج خود را داشته باشید(نکات مالی راه اندازی استارتاپ)

با راه اندازی یک استارتاپ از هر جهتی  برای شما خرج تراشیده می شود . به عنوان مثال برای فروش صنایع دستی شما نیاز به طراحی سایت صنایع دستی و برنامه نویسی اپلیکیشن اندروید و خیلی چیزهای دیگر دارید . در شروع کار ، استخدام یک کارمند تمام وقت برای رسیدگی به دفاتر منطقی به نظر نمی رسد . بنابراین بهتر است برای سازماندهی به حساب ها از یک نرم افزار حسابرسی  استفاده کرد. این کار نه تنها به مدیریت نقدینگی کمک می کند بلکه حساب و کتاب های سالیانه مالیات را نیز ساده می کند. بعد از اینکه استارتاپ شما رشد کرد و رسیدگی به حساب و کتاب ها پیچیده شد. می توانید یک نیرو تمام وقت برای اینکار استخدام کنید.

 

3.هزینه های ثابت خود را در شروع کار محدود کنید

در مراحل اولیه راه اندازی یک استارتاپ ، پایین نگه داشتن هزینه ها ، کلید طول عمر استارتاپ می باشد. در شروع کار شما نیازی ندارید یک دفتر کار بزرگ در مرکز شهر داشته باشید . و یا با سه شیفت کاری در روز خدمات ارائه دهید. با احتیاط خرج کنید تا بتوانید بیشتر سرمایه تان را به رشد استارتاپ اختصاص دهید . این کار باعث می شود تا یک روز بتوانید سرتان را بالا بگیرید. بیشتر استارتاپ ها روی مسائل اشتباهی تمرکز می کنند ، همانند دفتر فانتزی یا امکانات بیش از حد زیاد ، و فراموش می کنند که تولید درآمد باید اولویت اصلی آنها باشد.

 

 4.خوشبینانه فکر کنید اما برای روزهای سخت نیز آماده باشید

شما نمی توانید حدس بزنید وقتی راه اندازی یک استارتاپ جدید را شروع می کنید چه اتفاقاتی ممکن است اتفاق بی افتد . پس بهتر است خود را برای بدترین شرایط نیز آماده کنید . شغل خود را رها نکنید و تا زمانی که نتوانستید منبع درآمد خود را جایگزین کنید درآمد قبلی خود را حفظ کنید . ذخایر خود را (هم نیروی انسانی و هم شغل ) را در یک حساب اضطراری حفظ کنید. شما هیچگاه نمی توانید برای موقعیتهای بد زیادی آماده باشید.متاسفانه اتفاقات بد در شرایطی پیش می آید که ما اصلا انتظارش را نداریم . به عنوان یک کارآفرین شما برای بازنشستگی خودتان مسئولیت دارید . پس هنگامیکه شروع به کسب درآمد می کنید باید به فکر یک بیمه عمر و یا یکسری سرمایه گذاری  حتی کوچک برای روزهای بازنشستگی باشید . کاچی بهتر از هیچی، فرصت های سرمایه گزاری کوچک یا سرمایه گزاری  در بورس فکر خوبی می تواند باشد. و مهم تر از همه نکات مالی برای راه اندازی استارتاپ را در رونق گرفتن استارتاپتان فراموشی نکنید.

 

 5.هر دقیقه از وقت شما ارزشمند است

خیلی ساده بگویم “زمان ارزشمند است” و هیچ چیزی ارزشمند تر از وقت شما نیست. شما هر روز مقدار زیادی وقت دارید ، در هنگام برنامه ریزی برای رسیدگی به امور این نکته را در نظر بگیرید. هر ثانیه از روز که وقت

خود را صرف کاری نا مرتبط با استارتاپ خود انجام می دهید ، وقت تلف کردن است.بنابراین از زمان خود به خبی استفاده کنید و نکات مالی برای راه اندازی استارتاپ را به خوبی فراگیرید.

 6.برای جذب مخاطب تمرکز کنید

بدون مشتری ، شما اصلا کسب و کاری ندارید. هر چه زودتر راه حلی برای جذب مخاطب پیدا کنید ، شرکت شما سریعتر به موفقیت می رسد. هر زمان که کانال های جذب مخاطب مختلفی را پیدا کردید ، بر روی بهینه سازی هزینه های خود کار کنید . در شروع غیر ممکن است که بتوانید تمام کانال های جذب مخاطب را بررسی کنید . به علت هزینه ها و زمان که باید صرف این کار شود ، بنابراین روی فرصتهایی که سود آوری بیشتری دارند تمرکز کنید. وقتی که به خوبی آنها را مورد ارزیابی قرار دادید ، حالا شما توانایی مالی برای بررسی دیگر کانالها را دارید.

 

 7.شما باید به خودتان نیز پرداختی داشته باشید

شما با کار سخت و فداکاری که برای کسب و کارتان دارید نباید قصد این را داشته باشید که فقط شکمتان را سیر کنید . شما باید برای خودتان نیز پرداختی در نظر بگیرید. در ابتدا برای پاداش دادن به خود نیازی نیست حقوق سنگینی در نظر بگیرید . فقط مقداری به خود پرداخت کنید که زندگی شما مختل نشود. به خودتان مقداری پرداخت کنید که راحت زندگی کنید و تمرکز خود را روی پیشبرد کسب و کارتان قرار دهید. وقتی که شما از نظر هزینه های شخصی دغدغه نداشته باشید خیلی بهتر میتوانید روی کسب و کارتان تمرکز کنید . شما نمیتوانید هر روز نون و ماست بخورید . به خودتان مقداری آسایش و رفاه بدهید.

 

 8.برای راه اندازی یک استارتاپ هدف های مالی خود را مشخص کنید

به جای این که فقط بگویید ، “من میخوام یک شرکت با در آمد میلیاردی داشته باشم ” ، شما باید هدف های مالی خود را به قسمت های کوچکتر و دست یافتنی تقسیم کنید و از نکات مالی برای راه اندازی استارتاپ خود به خوبی استفاده کنید . هدفهای درآمدی روزانه ، هفتگی ، ماهانه به شما اجازه ارزیابی فعالیتها را می دهد و در صورت نیاز  می توانید تغییرات لازم را برای رشد پایدار را داشته باشید. شما حتی می توانید نقاط عطف برای خود تنظیم کنید تا در طول مسیر به رشد دست یابید. به دست آوردن  هدفهای کوچک می تواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد و نیروی لازم را برای سفر کارآفرینی شما تامین کند.

“همین حالا برای طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن اقدام کنید!”

شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن تابان شهر در تمام زمینه های طراحی سایت و اپلیکیشن و ارائه خدمات مربوط به آنها در خدمت شماست

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

16 Comments

  1. روناک

    سلام
    برای ارزیابی ایده هم مشورت میدهید؟

    پاسخ
    • خشایار آریامهر

      بله دوست عزیز

      پاسخ
  2. زهره

    قیمتهای طراحی سایتتون چطوریه

    پاسخ
    • anna yousefi

      سلام برای اطلاع از قیمت ها می تونید به صفحه ی قیمت طراحی سایت برید. اونجا همه چیز کامل ذکر شده

      پاسخ
  3. احمد بردیاپور

    سایتم رو چطور تووو گوگل بالا بیارم؟

    پاسخ
    • anna yousefi

      شما باید سایت خودتون را سئو کنید. سئو یک استراتژی بلند مدته که شامل موارد گوناگونی مثل انتخاب کلمات کلیدی، تولید محتوای ارزشمند و موارد دیگری می شود. برای آشنایی بیشتر می تونید به صفحه ی افزایش مشتری با سئو مراجعه کنید.

      پاسخ
  4. عرفان بدری

    پیشنهاد میکنید برای ساخت اپلیکیشن استارت اپم کی اقدام کنم؟

    پاسخ
    • anna yousefi

      اگر مشکلی وجود نداره هرچه زودتر اقدام کنید تا درآمد خودتون رو زودتر آغاز کنید

      پاسخ
  5. تارا بیانور

    چطور خود استارت اپ رو باید شروع به راه اندازه کرد اصولش چیا هستن؟

    پاسخ
  6. امیر رضا

    خیلی راهگشا بود

    پاسخ
    • anna yousefi

      مرسی از نظر خوبتون

      پاسخ
  7. رویا

    برای راه اندازی استارتاپ به گروه چند نفره احتیاج داریم

    پاسخ
    • anna yousefi

      بستگی به گستردگی کسب و کارتان دارد از 2 نفر تا 100 نفر یا بیشتر تعداد میشه استخدام کرد. برای اطلاعات بیشتر مقاله ی راه اندازی استارتاپ را مطالعه کنید.

      پاسخ
  8. نسترن

    ممنون میشم مراحل راه اندازی یک استارتاپ را از صفر تا صد توضیح دهید.

    پاسخ

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *