.

7 نکته طلایی در سئو سایت تازه تاسیس

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

احتمال زیاد می دانید که سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو برای هر کسب و کاری لازم است. اما سئو سایت چیزی نیست که آخر کار به فکر آن بیفتید و دقیقا به همین خاطر است که می خواهیم درباره سئو سایت تازه تاسیس صحبت کنیم. شاید پیش خودتان فکر کنید مگر فرقی هم می کند که دقیقا سئو سایت از کجا شروع شود؟ در اینجاست که ضرب المثل خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج، مثال خوبی برای همین مبحث می باشد. بله، کاملا فرق می کند که سئو را ما از کجا شروع کنیم و چه بهتر که سئو را ما در بدو تاسیس سایت شروع کنیم. در اینجا هم می خواهیم درباره نکات سئو سایت تازه تاسیس صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

سئو سایت تازه تاسیس

سئو سایت تازه تاسیس

اگر یک سئو کار باشید احتمالا درباره موضوعی که الان می خواهیم راجع به آن صحبت کنیم اطلاعاتی دارید. مبحث جالب و جذابی به نام هانی مون (Honeymoon) یا همان ماه عسل در سئو که چیزی شبیه به مفهوم آن در دنیای واقعی می باشد. “سئو سایت جدید” در واقع یک دوره زمانی مانند ماه عسل می باشد که هر اتفاقی در آن بیفتد، آینده سئو سایت ما بر پایه آن رقم خواهد خورد. به همین دلیل هم هستش که سئو سایت تازه تاسیس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید آن را جدی گرفت. این دوره حساس ماه عسل در سئو سایت جدید شما، می تواند کاری کند که سایت شما در بدو ورود به دنیای وب، از موتور های جست و جو رتبه خوبی دریافت کند و آینده کسب و کار شما تضمین شود. پس با دقت به نکاتی که می گوییم توجه کنید.

اول از همه باید بگوییم که سئو سایت هرگز تمام نمی شود. زمانی نمی رسد که شما با خیال راحت تصور کنید که از این زمان به بعد، نیازی به سئو سایت ندارید و تلاشتان در این زمینه را باید متوقف کنید. سایت شما اگر با کلمه کلیدی اصلیتان هم به صدر رتبه گوگل هم برسد، برای نگه داشتن سایتتان در صدر، نیازمند سئو سایت می باشید. پس در نتیجه سئو سایت یک جاده بی انتهاست که البته ممکن است گاهی ناهموار شود. اما نگران نباشید، SEO سایت تازه تاسیس با دقت و وسواس تمام اگر انجام شود، این جاده همیشه برای شما هموار و بدون دست اندازه خواهد بود. پس بدون معطلی به سراغ نکاتی که در این راه باید رعایت کنید می رویم که ماه عسل سئو سایت ما با گوگل و دیگر موتور های جست و جو به بهترین نحو برگزار شود.

تاثیر انتخاب دامنه در سئو سایت تازه

خیلی امیدوار هستیم که قبل از اینکه حتی اقدام به خرید دامنه کنید به سراغ این مقاله آمده باشید. به این خاطر که انتخاب دامنه در سئو سایت تازه تاسیس بسیار موثر است. انتخاب Domain مناسب نه تنها تاثیر خودش را در بلند مدت می گذارد، بلکه اولین چیزیست که موتور های جست و جو در سایت شما با آن مواجه می شوند. پس به گونه ای شما با دامنه خودتان دارید به موتور های جست و جو توضیح می دهید که اصلا سایت شما درباره چیست و می خواهید چه خدمتی را ارائه دهید. سه نکته اولیه که باید درباره انتخاب دامنه دقت کنید این است که دامنه باید کوتاه، ساده و به یاد ماندنی باشد و به علاوه این ها کاملا نماینده خدمات و محصولی که کسب و کار شما ارائه می دهد باشد.

نام دامنه شما یکی از فاکتور های رتبه دهی هم حساب می شود(حسرت نخورید! دامنه مسلما تنها نکته و تاثیر گذارترین نکته نیست) و کراولر های موتور های جست و جو از طریق دامنه متوجه امکان دارد متوجه شوند سایت شما اصلا درباره چیست. بد نیست اگر از کلمه کلیدی اصلی کسب و کارتان هم در دامنه استفاده کنید ولی به این نکته توجه داشته باشید که اگر کلمه کلیدی شما سادگی، کوتاهی و به یاد ماندنی بودن دامنه را از بین می برد از این موضوع صرف نظر کنید. چیزی که اهمیت دارد این است که دامنه شما منحصر به فرد و ناب باشد و اگر مخاطب شما سایت شما را هم گم کرد، بتواند با جست و جوی دامنه شما را پیدا کند.

ساختار و مهندسی سایت و تاثیر آن بر روی سئو

اینجاست که دقیقا مهمترین موارد در سئو سایت تازه تاسیس شروع می شود. از همان اول کار که سایتتان را تاسیس می کنید سعی کنید سایت شما اسکلت بندی خوبی داشته باشد. مسلما ظاهر سایت شما بسیار مهم است اما خودتان هم دیده اید که گاهی سایت هایی رتبه های اول را دارند که ظاهرشان به شدت ساده است. اما چه چیزی را رعایت کرده اند؟ مهمترین موردی که آن ها رعایت کرده اند این است که یک سایت کاربر پسند درست کرده اند که در هر دستگاهی عملکرد عالی از خود نشان می دهد. سایتتان را طوری طراحی و مهندسی کنید که ساختار آن همان چیزی باشد که کاربر می خواهد. المان ها به خوبی در جایشان قرار گرفته باشند، عملکرد لینک ها و دمکه درست باشد، اسکریپت ها به خوبی عمل کند، سایت شلوغ نباشد و خلاصه هر کاری برای بهتر شدن سایتتان لازم است انجام دهید.

یک نکته اساسی و مهم دیگر که در سئو سایت تازه تاسیس باید رعایت کنید سرعت سایت است. مهمترین نکته ای که در حال حاضر گوگل هم خیلی روی آن حساس شده است و به گونه ای می شود سال 2022 را سال عملکر بهینه و سرعت بهینه برای گوگل دانست. از همان اول برای سرعت سایتتان فکری کنید و از اسکریپت ها و کد هایی که سرعت سایتتان را می گیرند پرهیز کنید. حتما برای بهبود سرعت سایتتان عکس های کمپرس و بهینه شده در سایتتان قرار دهید و آن ها را در جای خود Serve کنید. حتما هم سعی کنید کد های CSS و JavaScript سایتتان Minify شده باشد اما حواستان باشد که این موضوع آسیبی به ساختار سایتتان نزند.

چگونه قرار است سایت را تاسیس کنیم؟

جواب این سوال را به هیچ عنوان قرار نیست ما بدهیم. این کاملا بستگی به شما دارد که می خواهید سایتتان از صفر تا 100 طراحی شود، یا می خواهید از یک CMS (Content Management System) یا سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید تا بوسیله آن خودتان به راحتی سایتتان را شخصی سازی کنید. در رابطه با این موضوع که کدام روش بهتر است شاید نشود نظر چندانی داد. همه می دانند که CMS ها چقدر برای سئو سایت تازه تاسیس و به طور کلی سئو سایت مناسب هستند اما گاهی ممکن است طراح سایت شما آنقدر ماهر باشد که از صفر تا 100 یک سایت بهینه برای موتور های جست و جو طراحی کند.
هرچند پیشنهاد ما به شما این است که برای اینکه هم در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و هم از لحاظ سئو خیالتان راحت باشد، از سیستم مدیریت محتوای WordPress استفاده کنید. این سیستم امتحان خودش را پس داده است و بالای نصف سایت های جهان از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند. این سیستم با فاکتور های سئو بسیار مطابقت دارد و خبر خوب اینکه آنقدر کار کردن با آن ساده است که شما بدون دانش فنی فقط با دیدن آموزش اولیه می توانید به راحتی خودتان سایتتان را مدیریت کنید. هرچند باز هم انتخاب تمام کمال با شماست و اینطور نیست که طراحی سایت صفر تا صد سایت نتواند برای سئو سایت شما مناسب باشد.

تاثیر ارائه استراتژی محتوایی بر سئو

این مرحله در سئو سایت تازه تاسیس از آن مراحل حساس است که البته مشکلی ندارد بعد از طراحی سایت به طور کامل انجام شود. پس از طراحی لندینگ پیج ها(صفحات اصلی سایتتان که می خواهید کاربر ها وارد آن ها شوند)، شما نیاز به یک استراتژی محتوایی عالی برای تولید محتوای سایتان هستید. سایت شما در بدو تاسیس نیاز دارد که فعال باشد و نیاز دارد که همیشه به روز رسانی شود. یکی از راه های بروز رسانی سایت هم تولید مقاله و محتوا برای سایت شماست. پس یادتان نرود که سایت شما تقریبا برای سئو، واجب است که یک بخش بلاگ هم داشته باشد. شما باید کلمه های کلیدی کسب و کارتان را پیدا کنید و طبق آن ها، یک استراتژی محتوایی کامل تهیه کنید.

بعد از اینکه استراتژی محتوایی شما کامل شد، شما به یک تقویم برای انتشار مقاله هایتان نیاز دارید. معمولا در سئو سایت تازه تاسیس می گویند که بهتر است مقالات، به طور مرتب تولید بشوند که موتور های جست و جو هر روز به سایت شما سر بزنند و رتبه آن را بهبود ببخشند.

 سئو On-page و Off-page بر روی سایت تازه تاسیس

در سئو سایت تازه تاسیس این موضوع بسیار مهم است که شما از همان اول درباره سئو On-page و Off-page مطالعاتی داشته باشید و بدانید که چه کار هایی باید انجام دهید. در دوره هانی مون این موارد بسیار مهم می باشند. سئو آن پیج شامل تمامی موارد مرتبط با بهینه سازی سایت می شود که شما داخل سایت خودتان آن ها را انجام می دهید. این موارد شامل لینک سازی داخلی، تولید محتوا، بهبود کد های سایت، استفاده از کلمات کلیدی و … می شود که از همان بدو تاسیس سایت باید رعایت شوند.

سئو آف پیج اما شامل امور خارج از سایت شما می شود که تاثیر مستقیم بر رتبه سایتتان دارد. یکی از موارد مهم سئو آف پیج هم بک لینک ها می باشند که همان لینک هایی هستند که از سایت های دیگر به سایت شما می دهند. دقت کنید که شما باید اقداماتی انجام دهید که با شروع کار سایتتان، سایت های معتبر و خوب به شما لینک بدهند تا از همان شروع کار، معتبر بودن خودتان را به موتور جست و جو اثبات کنید.

اهمیت آمار و ارقام در سئو سایت تازه تاسیس

قبل از اینکه کار سایتتان را شروع کنید، برای سئو سایت تازه تاسیس خودتان باید سایت را به ابزار های آماری وصل کنید. یکی از این ابزار ها مثلا Google Analytics می باشد که دقیقا به شما درباره ترافیک سایتتان اطلاعات ارزشمندی می دهد. این موضوع باعث می شود که در همان شروع کار شما پرسونای مخاطبتان را بشناسید و بفهمید چه کسانی وارد سایت شما می شوند و بیشتر ورودی های شما به چه صورت است. اگر از همان دوره هانی مون سئو سایت آمار خوبی را بتوانید استخراج کنید، از آن به بعد هم سئو سایت شما دچار مشکل نخواهد شد. در نظر داشته باشید که حتما درباره ابزار های آماری سایت مطالعه داشته باشید که تحلیل داده های ابزار ها برایتان راحت تر شود و بتوانید نتیجه خوبی دریافت کنید.

اطلاعات سئو را به روز نگه دارید

سئو سایت تازه تاسیس بسیار مهم است اما خودتان هم این را می دانید که پایان کار نیست. پس همواره تلاش کنید که اطلاعات خودتان را در زمینه سئو بالا ببرید و هیچوقت از علوم جدید در این زمینه غافل نشوید. الگوریتم های موتور های جست و جو خصوصا گوگل، همیشه در حال تغییر است و فاکتور های جدید برای رتبه بندی سایت ها اضافه می شود. گاهی حتی ممکن است فاکتور ها به طور کلی تغییر کنند و مسلما شما هم باید رویه سئو سایت خودتان را تغییر دهید و همیشه به روز باشید. پس این نکته را حتما مد نظر قرار دهید و حواستان را به آن جمع کنید.

نتیجه گیری

این چند نکته ای که به شما گفتیم اگر به طور مو به مو در سئو سایت تازه تاسیس مورد استفاده قرار بگیرند، مسلما سایت شما هانی مون خوبی خواهد داشت و در آینده هم اگر تلاشتان را متوقف نکنید، نتیجه خوبی خواهید گرفت. یادتان باشد که برای کسب و کاری که در بستر وب فعالیت می کند، سئو یک موضوع بسیار مهم است و می توان گفت بهترین راه مارکتینگ سایت حساب می شود. پس سئو سایت تازه تاسیس را جدی بگیرید و هرگز هم بعد از آن سئو را رها نکنید. ممنون که با ما در این مقاله همراه بودید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *