.

سایت یا اینستاگرام ؟ کدام کسب کار را رونق می بخشد؟

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

سایت یا اینستاگرام ؟

یکی از مباحث جاری در تیم بازاریابی این سوال است که شرکت باید بیشتر روی چه پلتفرمی تمرکز کند؟ سایت یا اینستاگرام؟ طراحی سایت انجام بدیم یا اینستاگرام کافیه؟ کدام یک از آنها به رشد سریعتر شرکت کمک می کند؟ کدام یک از این دو بیشترین مشتری بالقوه را ایجاد می کند؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات و سایر سوالات مرتبط را بدانید ، به خواندن ادامه دهید!

پلتفرم اینستاگرام

استفاده از اینستاگرام همانند هر شبکه اجتماعی دیگر در زندگی روزمره افراد به یک امر عادی تبدیل شده است ومحبوبیت آن در دهه گذشته نه تنها میان مردم بلکه میان مشاغل نیز بطور قابل توجهی افزایش یافته است. در واقع اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی برنامه ها یا بسترهایی هستند که افراد یا گروه هایی از افراد (مشاغل) با مخاطبان خود معاشرت می کنند. و می توانند توسط آن مشتری جذب کنند. اما در پاسخ به سوال اینستاگرام یا سایت ؟ باید گفت که پاسخ به این سوال به صورت قطغی درست نیست زیرا هم در اینستاگرام و هم در وبسایت افراد موفق زیادی وجود دارند که توانسته اند کسب و کار خود را گسترش دهند و درآمد خوبی داشته باشند اما با ما همراه باشید تا منظور مرا درک کنید.

سایت یا اینستاگرام

مزایا اینستاگرام

رایگان بودن ساخت صفحه در اینستاگرام

بهتر است بگویم تقریبا یکی از دلایل استفاده بیشتر افراد و کسب و کارها از اینستاگرام رایگان بودن آن است، بنابراین استفاده از اینستاگرام بیشتر مناسب افرادی می باشد که بودجه چندانی برای شروع کسب و کارشنان ندارند. اما فراموش نکنید که شاید راه اندازی صفحه در این پلتفرم رایگان باشد اما باز هم نیازمند هزینه و تبلیغات و حتی مشاوره دیجیتال مارکتینگ وسوشال مدیا مارکتینگ می باشد.

سطح تعامل با کاربران

فروش در اینستاگرام ملزم به این است که بتوانید با کاربران و مشتریان تعامل داشته باشید برای مثال می توانید داستان شروع کسب و کارتان را بنویسید و محتواهای مرتبط به کسب و کارتان تولید کنید. . یادتان باشد یک صفحهٔ صرفا تبلیغاتی یا فروشگاهی کارایی بالایی ندارد. هیچ‌کس از بمباران تبلیغاتی خوشش نمی‌آید! پس تعامل با کاربرانتان را جدی بگیرید.

کار کردن با اینستاگرام راحت است

با توجه به راحت بودن کار با اینستاگرام تقریبا تمامی کاربران با هر دانشی به راحتی می توانند از آن استفاده کنند همچنین درکسب و کارهای اینستاگرامی مشتری با سرعت بیشتری به کسب و کار شما دسترسی پیدا می کند، زیرا اینستاگرام با دسترسی و کیفیت مناسبی که دارد، که باعث می شود تجربهٔ نسبتا سریعی را برای مشتری شما فراهم شود.اما بازهم در پاسخ  به سوال سایت یا اینستاگرام باید گفت که شاید سرعت دسترسی به کسب و کار شما از طریق اینستاگرام راحت تر باشد اما پاسخ دهی در سایت نسبت به اینستاگرام خیلی سریع تر است.

کار کردن با اینستاگرام راحت است
با یک استراتژی درست، به خوبی دیده می‌شوید

همانطور که درچند خط قبل گفتم تعداد افرادی ککه از اینستاگرام استفاده می کنند خصوصا کاربران ایرانی بسیار بالا است، پس شناخته شدن ودیده شدن در اینستاگرام کار راحتی است. ولی خیلی هم دل خوش نکنید! چون برای جذب فالوور هدفمند نیازمند نکات و دانش اینستاگرام مارکتینگ هستید.

معایب اینستاگرام

هزینهٔ بیشتری برای تولیدمحتوا می‌طلبد

از آنجایی که اینستاگرام مبتنی بر تصویر می باشد، زیبایی بصری اهمیت می یابد بنابراین شما ملزم به این هستید که برای معرفی محصولات، از تصاویر حرفه ای استفاده کنید و همچنین تولید محتوای تصویری نسبت به تولید محتوای متنی هزینه بیشتری دارد.

امنیت شغلی در اینستاگرام پایین است

احتمالا خبر طرح جدیدی به نام صیانت از حقوق کاربری به گوش شما هم خورده است، با توجه به این طرح امکان دارد که پلتفرم اینستاگرام دیر یا زود از دسترس خارج شود. حتی اگر این اتفاق هم نیفتد و اینستاگرام فیلتر نشود ، همه در جریان هستیم که هرشبکه اجتماعی عمر محدودی دارد و امکان دارد که با تموم شدن عمر اینستاگرام و جایگزین شدن یک پلتفرم جدید مشتریان شما هم از دست بروند.

سختی پاسخ‌گویی به تمامی سفارش‌ها و سؤال‌ها

اگر صاحب کسب و کاری باشید که روزانه تعداد زیادی سفارش می گیرید و تعداد سوالات و پیام های زیادی برای شما ارسال می شود، قطعا پاسخگویی به تمامی پیام ها سخت می باشد حتی ممکن است که تعدادی از مشتریان خود را بدلیل تاخیر در پاسخگویی از دست بدهید.

همین حالا برای طراحی سایت اقدام کن

پلتفرم سایت

با توجه به شرایط این روزها برای کاربران ایرانی که  هر لحظه ممکن است اینستاگرام از دسترس خارج شود، پس کار درست این است که مشاغل اول برای خود سایت راه اندازی کنند و در کنار آن به فعالیت در شبکه های اجتماعی بپردازند. به طور کلی اگر تابحال به راه اندازی سایت برای کسب و کارتان اقدام نکرده اید و هنوز در گیر این سوال هستید که سایت یا اینستاگرام بهتر است؟پاسخ من به شما این است که  در اولین فرصت به راه اندازی وبسایتخود اقدام کنید زیرا تا همین حالا هم بسیاری از فرصت ها و مزیت هارا از دست داده ایدزیرا وبسایت گستره مخاطبان بیشتری نسبت به سایر پلتفرم ها دارد.

 

مزایای سایت
امنیت بالاتر وب سایت‌ها
اعتبار بیشتر وب سایت‌ها
در وب‌سایت، همه چیز در کنترل شماست
می‌توانید بازار جهانی را هدف بگیرید
دسترسی به خدمات شرکت شما ۲۴ ساعته می‌شود
سرعت پاسخ‌دهی شرکت افزایش می‌یابد
معایب سایت

برای شروع باید هزینه پرداخت کنید
فروشگاه اینترنتی کاملا رقابتی است
کار با آن نیازمند دانش و تخصص است

اینستاگرام یا سایت؟( نتیجه گیری)

همانطور که در مقاله خوانید سایت یا اینستاگرام هر دو شامل مزایا و معایبی است و همچنین به این موضوع اشاره کردم که مقایسه سایت و اینستاگرام به طور کلی کار اشتباهی است. اما با توجه به دائمی نبودن اینستاگرام بهتر است که این دو پلتفرم را در کنار هم مدیریت کنید تا بیزینس موفق تری داشته باشید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *