.

طراحی اپلیکیشن با php و MySql چگونه انجام می شود؟

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

طراحی اپلیکیشن با php

بررسی کامل نحوه عملکرد برنامه php،توضیحات تکمیلی درباره زبان برنامه نویسی php

طراحی اپلیکیشن با php

طراحی اپلیکیشن با php   چگونه انجام می شود و نحوه کارکرد وب اپلیکیشن هایی که با php  ایجاد می شوند چگونه است؟ ایجاد پل ارتباطی بین php و MySql چطور میتواند برای طراحی اپلیکیشن ما موثر باشد؟ یافتن پاسخی کامل برای این سوالات  نیازمند این است که شما اطلاعاتی در رابطه با ویژگی ها و کاربردهای زبان Php داشته باشید و ما در ابتدا به توضیح این زبان برنامه نویسی و کاربردهای آن می پردازیم تا به شما درکنار دادن دید کلی نسبت به این مسئله بتوانیم راهنمایی های لازم برای فهم بهتر چگونگی طراحی اپلیکیشن با php و MySql کرده باشیم.

معرفی زبان برنامه نویسی PHP

قابلیت  PHP

مزایا PHP

PHP چیست؟

مزایای طراحی اپلیکیشن با php چیست؟

از ویژگی های فوق العاده عالی طراحی وب اپلیکیشن با php این است که می تواند توسط پلتفرم های مختلف مثل ویندوز، لینکوس و … بدون اعمال تغییرات عظیمی پشتیبانی و اجرا شود. این زبان برنامه نویسی قابلیت بسیار مهم دیگری که دارد این است که می تواند با تمام سرورهایی که امروزه استفاده می شود مانند: Apache و IIS سازگاری دارد. انواع مختلفی از پایگاه داده ها و دیتابیس ها توسط این زبان برنامه نویسی ساپورت می شود و میتواند با آنها کار کند. 

طراحی وب اپلیکیشن

مزیت دیگر آن که اصولا یک مزیت قابل توجه است این است که شما برای استفاده از آن نه تنها لازم نیست هزینه هنگفتی کنید بلکه اصلا هزینه ای برای استفاده ندارد، به قولی این زبان یک زبان برناه نویسی open source است و شما می توانید آن را از سایت php.net دانلود کنید.کارکردن با زبان برنامه نویسی php بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد یا لازم نیست برای شروع کار با آن حتما تنظیمات اولیه عجیب و غریبی اعمال کنید، تنها چیزی که لازم دارید یک سرور یا شبیه ساز سرور است تا بتوانید توسط آن برنامه و کدهای php خود را اجرا کنید.

تماس بگیرید

دنبال ساخت وب اپلیکیشن خودتی ؟

همین الان با ما و مشاوران ما در تماس باش

تماس بگیرید

نحوه کارکردن یک برنامه php

Php برخلاف سایر زبان های کامپایل شده مثل سی شارپ و .. یک زبان برنامه نویسی تفسیری است، به این معنا که ابتدا باید کد درخواست شما را تفسیر کند و سپس آن را کامپایل کند.اولین نیازمندی برای نوشتن و اجرای کدهای php وجود یک سرور یا شبیه ساز سرور است. در حقیقت زبان php یک زبان اسکریپتی سمت سرور می باشد که نیازمند مقداری ار فضای وب (هاست) است که php  را پشتیبانی کند، یعنی شما باید سروری با این ویژگی پشتیبانی را تهیه کنید و یا راه دیگر این است که کاری کنید تا کامپیوتر شما نقش یک سرور را داشته باشد چرا که در غیر این صورت php نمی تواند بر روی کامپیوتر شما کار کند.

طراحی اپلیکیشن با php

نحوه کار کردن یک برنامه php به این صورت است که ابتدا مرورگر به صفحه وب درخواست را ارسال می کند(هنگامی که شما شروع به استفاده از یک وب اپلیکیشن می کنید) و سپس در قدم بعدی این درخواست به وب سرور به منظور تجزیه و تحلیل فرستاده می شود ودرنهایت وب  سرور تصمیم می گیرد که با آن چه کار کند. درصورتی که وب سرور متوجه شود که این درخواست برای یک سند php است آن فایل را به مترجم php منتقل می کند. مترجم php آن فایل را  به همراه سایر فایل هایی که درکنار آن است می خواند و سپس آن را اجرا می کند. وقتی اجرای فایل توسط مترجم به پایان رسید یک خروجی برمی گرداند که این خروجی توسط سرور دریافت می شود و به شکل پاسخی به مرورگر بازگردانده می شود.

my sql

 چگونگی ادغام  MySQL  و PHP با برنامه اندرویدی

در ابتدا باید بیان داشت که MySQL یک پایگاه داده و بانک اطلاعاتی بسیار قدرتمند است که زبان برنامه نویسی php می تواند با آن کار کند و این بدین معناست که شما می توانید توسط php به پایگاه داده MySQL متصل شوید اطلاعات موردنظر خود را به آن وارد کنید و همچنین اطلاعات گذشته را از آن بخوانید و در صفحه وب خود نمایش دهید.

امروزه توسعه دهندگان اپلیکیشن اندروید (برنامه نویسانی که با استفاده از زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن به توسعه اپلیکیشن می پردازند) به دنبال ساخت اپلیکیشن هایی هستند که قابلیت اتصال به دنیای وب  و سرویس دهنده بانک اطلاعاتی را داشته باشند تا بتوانند خدماتی از جمله : درج اطلاعات در بانک اطلاعاتی، ویرایش، حذف و خواندن رکوردها را انجام و ارائه دهند.

اتفاقی که می افتد به این شکل است که MySQL به عنوان پایگاه داده و اطلاعات در وب سرور  مورد استفاده قرار می گیرد و php برای بیرون کشیدن اطلاعات از پایگاه داده بکارگرفته می شود.

نحوه اتصال MySQL  به PHP

Php روش های مختلفی برای اتصال به پایگاه داده های MySQL دارد که محبوب ترین روش آن استفاده از اکستنشن MySQL بود که این اکستنشن از یک نسخه ای به بعد منسوخ شد و از اکستنشن های دیگری از جمله PDO و MySQLi برای انجام اینکار بکار گرفته می شوند.در این مقاله ما قصد داریم از اکستنشن MySQLi برای انجام این اتصال استفاده کنیم. این اکستنشن دو روش برای اجرای عملیات پایگاه داده ها ارائه کرده است، روش شی گرا و روش رویه ای که ما روش رویه ای را برای شما بیان می کنیم با توجه به اینکه روش بهتری برای افراد مبتدی در این زمینه می باشد.

ادغام PHP و MYSQL

ابتدا یک سند php با نام دلخواه (به طور مثال db_connect.php ) ایجاد می کنیم و سپس کد ساختار کلی دستور اتصال به دیتابیس با MySQL را که در زیر نوشته شده را در آن بنویسید.

;mysqli_connect ( HOST, USERNAME, PASS, DBNAME)

این دستور به ما یک مقدار را به عنوان خروجی می دهد. یعنی ارتباط برقرار شده را در خود ذخیره می کند تا از آن در خطوط بعدی استفاده شود. بنابراین وقتی این دستور را می نویسیم خروجی آن را در یک متغیر نگهداری می کنیم ( در اینجا $info )

;info = mysqli_connect( “localhost”, “omid”, “123456”)$

این دستور به ما یک مقدار را به عنوان خروجی می دهد. یعنی ارتباط برقرار شده را در خود ذخیره می کند تا از آن در خطوط بعدی استفاده شود. بنابراین وقتی این دستور را می نویسیم خروجی آن را در یک متغیر نگهداری می کنیم گاهی اوقات ممکن است به هر دلیلی از جمله در دسترس نبودن پایگاه داده ها اتصال با خطا مواجه شود. ما به کمک تابع mysqli_connect_errno() می توانیم وضعیت اتصال را بررسی کنیم.بلافاصله پس از دستور اتصال کد زیر را قرار می دهیم که در صورت وجود مشکلی در ارتباط با نشان دادن پیامی برنامه را متوقف کند.

}if( mysqli_connect_errno($conn) )
echo “MySQL Connection Failed: ” . mysqli_connect_error();
die();
}

php چیست

معرفی زبان برنامه نویسی PHP

PHP  چیست؟

PHP یک زبان برنامه نویسی open source  است، یعنی استفاده از آن کاملا رایگان است که شما می توانید آن را از سایت php.net  دانلود کنید. زبان php  یک زبان شی گراست و با هدف طراحی وب توسعه یافته است. این زبان شباهت بسیار زیادی به زبان برنامه نویسی c دارد و حتی در نسخه های به روز تر خود شاهد شباهت های آن با زبان برنامه نویسی جاوا نیز هستیم.

Php یک زبان برنامه نویسی سمت سرور می باشد یعنی شیوه عملکرد آن به این صورت است که صفحات php  ابتدا توسط سرور پردازش می شوند و سپس خروجی این پردازش به شکل کد های HTML و جاوا اسکریپت به مرورگری که کاربر با آن به اینترنت متصل است فرستاده می شود.

کاربردها و مزایای زبان php

سازگاری با پلتفرم های مختلف

زبان php به عنوان یک زبان کراس پلتفرم cross platform)) شناخته می شود و به این معناست که این زبان در پلتفرم های مختلف از جمله : ویندوز، لینوکس، مکینتاش و گنو اجرا می شود و می توانیم بدون اینکه لازم باشد تغییرات زیادی در پیکربندی آن ایجاد کنیم و تغییرات بزرگی اعمال کنیم از پلتفرمی به پلتفرم دیگر منتقل کنیم.

سازگاری با اکثر وب سرورها

این زبان با اکثر وب سرورهای مطرح جهان سازگار است، از جمله این وب سرورها می توان به آی آی اس مایکروسافت اشاره کرد. نکته قابل توجه دیگر این است که این زبان قدرتمند از انواع دیتابیس هایی مانند : MySQL ، Oracle، SQLite، MongoDB، PostgresSQ پشتیبانی می کند.

زبان برنامه نویسی مخصوص طراحی اپلیکیشن

از مهم ترین و اساسی ترین دلایل محبوبیت زبان برنامه نویسی php رویکرد اصلی توسعه آن است و این رویکرد چیزی نیست جز طراحی سایت. در ابتدا تنها کارکرد این زبان و هدفی که برای آن طراحی شده بود بکارگیری آن به عنوان ابزاری برای مدیریت فرم ها و  ساخت صفحات Html  بود و رفته رفته با توسعه بیشتر به یک زبان تخصصی سمت سرور برای طراحی وب اپلیکیشن تبدیل شد.

سهولت در استفاده و یادگیری آسان

از جمله مزیت های این زبان این است که اگر شما هیچ تجربه ای در زمینه کدنویسی با زبان های دیگر نداشته باشید کافیست با یافتن و جستجو آموزش های متنوع در اینترنت یا فضاهای مجازی ای مثل یوتیوب  آموزش های اصولی کدنویسی این زبان را به راحتی یاد بگیرید. این ویژگی زبان php فرصت مناسبی برای برنامه نویسان و طراحان مبتدی و تازه کار است تا بتوانند به آشنایی نسبی از این دنیای جذاب برسند.

مفید برای استفاده بهتر از سیستم های مدیریت محتوا

برای یادگیری و تسلط بیشتر به سیستم های مدیریت محتوا ضروری است که به زبان پایه آنها آگاه باشید.از جمله سیستم های مدیریت محتوا می توان به وردپرس اشاره کرد که زبان پایه آن php می باشد.

 

دسترسی بدون محدودیت به منابع آموزشی

معمولا چه برنامه نویسان حرفه ای و چه کسانی که تازه قدم در دنیای شگفت انگیز طراحی سایت و برنامه نویسی گذاشته اند به دنبال منابع انگلیسی یا فارسی ای هستند که بتوانند اطلاعات خود را گسترش دهند و از ویژگی های این زبان این است که آموزش های فراوانی از آن در اینترنت یافت می شود. از جمله این سایت ها که در این زمینه مشغول به تولید محتوا هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سایت رسمی PHP
  2. W3Scools
  3. SevenLearn
  4. TopLearn

معرفی قابلیت های زبان PHP

  • رمزگذاری بر روی داده ها
  • پردازش اطلاعات فرم های HTML
  • ایجاد تغییرات بر اطلاعات پایگاه داده ها
  • خواندن، بازکردن، نوشتن، بستن و ایجاد فایل ها در سمت سرور

 

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید PHP یک زبان برنامه نویسی ساده و کاربردی است. این زبان برنامه نویسی سهم بسیار بزرگی از بازار وب را به خود اختصاص داده است. زبان PHP هیچ گاه متخصصان حوزه خود را ناامید نمی کند و همواره برای این افراد فرصت شغلی مناسبی را ایجاد می کند. مزایا و ویژگی های این زبان سبب شده تا از بهترین گزینه ها برای ورود به  دنیای برنامه نویسی باشد.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *