.

طراحی سایت با Django چگونه است

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

طراحی سایت با Django

آشنایی با فریم ورک Django (جنگو) و نحوه طراحی سایت با آن

فریم ورک ها کار برنامه نویسان را برای اینکه یک محصول مطابق با میل و خواسته کاربر تحویل دهند را راحت می کنند، علاوه بر این سرعت کدنویسی پروژه را تا حد زیادی بهبود می بخشد، فریم ورک های هر زبان برنامه نویسی با یک دیگر تفاوت دارد، برای ایجاد وب سایت با زبان برنامه نویسی پایتون، طراحی سایت با Django محبوب ترین روش است زیرا این فریم ورک قابلیت هایی دارد که بسیاری از برنامه نویسان پایتون ترجیح میدهند با این فریم ورک در پروژه های خود استفاده کنند، جنگو را می توان از هر نظر در فهرست بهترین فریم ورک های طراحی سایت جای داد. در ادامه مطلب ما به ویژگی های فریم ورک جنگو و نحوه طراحی سایت با Django پرداخت پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

سئو پذیری

جنگو یا لاروال؟

مدل معماری

معرفی کلی

اگر قصد دارید یک وب سایت خاص و با بهترین ویژگی ها طراحی کنید

روی دکمه زیر کلیک کنید

معرفی کلی Django

جنگو یک فریم ورک Open Source است که قابلیت های بسیار خوبی دارد و یادگیری آن نسبتا راحت است، فریم ورک جنگو در سال 2005 ارائه شد و تا کنون توانسته محبوبیت زیادی در میان برنامه نویسان پایتون کسب کند، جنگو به علت رابط کاربری خوبی که دارد در میان مبتدیان و افرادی که در حال یادگیری پایتون هستند نیز محبوب است. جنگو هر ابزاری که یک برنامه حرفه ای به آن نیاز دارد را می تواند فراهم کند. هنگام برنامه نویسی در فریم ورک جنگو اصلا لازم نیست به کارهای تکراری فکر کنید و می توانید تمرکزتان را صرفا روی کارهایی بزارید که قرار آست انجام دهید.

مدل معماری جنگو

فریم ورک جنگو از مدل MVC پشتیبانی می کند. حالا MVC یعنی چه؟ MVC یک معماری برنامه نویسی است که نرم افزار را به سه بخش جدا از هم تقسیم می کند که شامل Model ،View و Controller  می شود. این الگو با جداسازی این سه بخش امکان کار جداگانه بر روی هر یک از این بخش ها را فراهم می کند. فریم ورک جنگو بر اساس این مدل کار می کند، این مدل معماری همه جیز را برای راه اندازی یک سرویس کاربردی اعم از شبکه های اجتماعی تا CMS ها را دارد.

جنگو یا لاراول؟

بسیاری از افراد طراحی سایت با Django را ساده تر از Laravel می دانند اما بیاید تا کمی عمیق تر به این بحث بپردازیم. جنگو یک فریم ورک متن باز برای توسعه برنامه های تحت زبان برنامه نویسی پایتون است. جنگو صرفا یک فریم ورک نیست و با کتابخانه ها و API ها مجهز شده است، هر گونه توسعه ای در فریم ورک جنگو با پلاگین ها قابل اجرا است.

لاراول یک فریم ورک متن باز رایگان برای توسعه برنامه های PHP است. لاراول کارهایی همچون مسیریابی، اعتبارسنجی، caching و Session را بسیار ساده کرده است و بسیاری اعتقاد دارند که لاراول برای توسعه برنامه های بزرگ مناسب تر است.

در حقیقت مقایسه میان جنگو و لاراول مقایسه میان پایتون و PHP است. هدف جنگو رساندن سریع ایده های برنامه نویسان به خروجی است و هدف لاراول نشان دادن راه برای برنامه نویسان تازه کار است که بتوانند پروژه های بزرگ ایجاد کنند و آن را تست نمایند.

جنگو و سئو؟

سئو یکی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ است که امروزه در میان افراد بسیار محبوب است و تقریبا می توان گفت به نیاز هر وب سایتی تبدیل شده است و بسیاری از افراد پس از طراحی سایت به سراغ سئو می روند. همیشه میان برنامه نویسان و وب مستران این موضوع مطرح است که ضعف در برنامه نویسی وب سایت و ساختار  کد ها از عامل رتبه نگرفتن سایت در نتایج موتور جستجو می باشد. سئو پذیری اصطلاحی است که بسیاری از وب مستران از استفاده می کنند و به این معناست که آیا یک وب سایت قابلیت سئو شدن و رتله گرفتن در نتایج موتور جستجو را دارد یا خیر؟. در طراحی سایت با Django این مشکل وجود ندارد و سئو یک وب سایت که با جنگو و پایتون توسعه داده شده است امکان پذیر است.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *