.

طراحی سایت دانشگاهی

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

طراحی سایت دانشگاهی از آن جهت حائز اهمیت است که از دانشگاه ها با عنوان سردمداران علم و دانش و ارائه دهنده خدمات آموزشی به دانشجویان انتظار می رود تا در این زمینه پیشتاز بر سایر سایت ها باشند و بتوانند خدمات را به خوبی به دانشجویان ارائه دهند. در این طراحی چه نکاتی را باید توجه داشت و چه گونه می توان  تجربه کاربری خوبی را برای دانشجوبان دانشگاه رقم زد و علاوه بر آن مخاطبینی که می خواهند هر چه بیشتر با دانشگاه و برتری آن با سایر دانشگاه ها آشنا شوند این اطلاعات چه طور در کمتر ترین زمان و به بهترین شکل می توان به دست آورد در این مقاله به برسی نکاتی که در طراحی سایت دانشگاهی باید آن ها را بدانید و همچنین برخی از سایت های برتر دانشگاهی و نکات متمایزی که در طراحی سایت خود به کار برده اند آشنا می کنیم.تابان شهر با بیش از ده سال سابقه در این زمینه می تواند شما را در طراحی سایت موفق همراهی سازد.

چرا به طراحی سایت دانشگاهی نیاز داریم؟

با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و آسایش و راحتی که سایت ها , اپلیکیشن ها برای ما به همراه می آورند می توان گفت امروزه اکثر کارهای ما به صورت غیر حضوری و آنلاین  شده است. در این زمینه دانشگاه ها نیز مستثنی نیستند و در زمینه آموزش این نیاز احساس می شود که هم  دانشگاه ها بتوانند با دانشجویان در ارتباط باشند و اعلانات دانشگاه را در اختیار آن ها بگذارند و هم دانشجویان بتوانند با دانشگاه در زمینه های گوناگون از جمله آموزش آنلاین , دریافت اطلاعات در خصوص انتخاب واحد و بسیاری دیگر دریافت کنند. به همین دلیل داشتن یک وب سایت برای دانشگاه حائز اهمیت است.

طراحی سایت دانشگاهی

نه تنها این نکته بلکه داشتن یک طراحی مناسب و متناسب با نیاز کاربران بسیار اهمیت دارد. می توان گفت اولین برخورد دانشجویان با دانشگاه از طریق سایت شما است با ارزش دادن به طراحی سایت می توانید برتری دانشگاه ها خود را به دانشجویان آینده خود بشناسانید علاوه بر این دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه شما هستند نیاز دارند تا به صورت آنلاین برخی از نیاز های دانشگاهی را برطرف کنند شما با ایجاد بستر مناسب در وب سایت دانشگاهی می توانید این نیاز به بهترین شکل پاسخ گو باشید.

در ادامه به شما خواهیم گفت که این طراحی علاوه بر نکاتی که به صورت بدیهیات در سایت های دانشگاهی رعایت می شود در طراحی سایت های دانشگاهی برتر در دنیا چه نکاتی رعایت می شود که سبب تمایز آن ها می شود .

نقطه تمایز طراحی سایت دانشگاهی :

علاوه ویژگی هایی که حضور آنها در سایت جزء بدیهیات است.با استفاده از یک سری ویژگی ها می توانید تجربه کاربری عالی را برای کاربران به ارمغان بیاورید که دانشگاه های برتر دنیا از آن استفاده می کنند.

دانشجو آینده تحصیلی خود را بتواند در کوتاه ترین زمان مشاهده کند :

      • یکی از دانشگاه های معتبر در آمریکا شرایطی را برای دانشجوبان فراهم آورده است تا طی یک تور مجازی را در طراحی سایت  در نظر گرفته اند که دانشجویان می توانند آینده تحصیلی خود را در دانشگاه بتوانند متصور بشود و بداند که این دانشگاه چه امکانات چه تفریحات و چه مزیت های تحصیلی را برای فرد می تواند ایجاد کند را به خوبی درک کنند. این اطلاعات شامل:

        •  آشنایی با فضای خوابگاه های دانشجویی و رستوران و بوفه دنشگاه
        •  آشنایی هر چه بیشتر با اردو های سیاحتی و علمی و محوطه های اردویی و کمپی
        • تقویم برگذاری فرهنگی و مذهبی برای دانشجویان
        • امکانات ورزشی دانشگاه و فعالیت های ورزشی دانشجویان افتخارات دانشجویان در مسابقات
راهنمای انتخاب نام اپلیکیشن

   سوالات متداول  

    •  در طراحی سایت های مختلف قسمتی از سایت را به پاسخ به سوالات متداول اختصاص می دهند تا کاربران برای یافتن پاسخ های خود نیاز به تماس و یا جست و جوی بسیار نداشته باشند. در سایت های دانشگاهی نیز می تواند بسیار موثر واقع شوند. و اما در این بخش به چه سوالاتی پاسخ داده می شود ؟

      • مراحلی که دانشجویان برای ثبت نام باید طی کنند, قوانین و شرایط لازم , مدارکی که باید هنگام ثبت نام همراه داشته باشند و…
      • طریقه برگزاری امتحانات , انتخاب واحد و تکمیل تحصیلات
      • وام های دانشجویی و تهسیلات و امتیازات

      اما پاسخ به این سولات متداول و در اختصاص دادن بخشی از این طراحی به این سوالات می تواند چه مزیتی را برای دانشگاه به همراه داشته باشد ؟

      مزیت  نخست این ویژگی می تواند در کاهش تماس های دانشگاه و اتلاف وقت مسئولین دانشگاه در پاسخ دهی به سوالات تکراری و با پاسخ هایی که می تواند برای همه یکسان باشد.علاوه بر این مسئولین در هنگام مراجعه دانشجویان می توانند با خیال راحت به امور دانشجو رسیدگی کنند زیرا که پاسخ های مورد نیاز را دریافت کرده اند و انجام امور دانشجویی می تواند  با سرعت بیشتری انجام شود.

      در جایگاه دوم این کار می تواند در زمان دانشجویان و یافتن پاسخ بسیار مناسب باشد و این پاسخ ها همیشه در دسترس دانشجویان قرار دارد و می توانند در هر ساعت از شبانه روز که به این اطلاعات نیاز دارند به سایت مراجعه کنند و این اطلاعات را به خوبی و در کوتاه ترین زمان دریافت کنند.

راهنمای انتخاب نام اپلیکیشن

تقویم آموزشی

  • قرار دادن تقویم آموزشی نیز یکی دیگر از مواردی است که باعث می شود این طراحی سایت دانشگاهی نسبت به سایر سایت های دانشگاهی طراحی متفاوتی را داشته باشد که در یکی از دانشگاه های ایالت آمریکا در سایت دانشگاهی خود نیز بخشی را به آن اختصاص داده است. این تقویم شامل اطلاعاتی از جمله :

    •  تاریخ شروع حذف و اضافه که دانشجویان هر ترم به دانستن این تاریخ نیاز دارند و می تواند بسته به شرایط دانشگاه این تاریخ ثابت و یا متغییر باشد.
    • مشخص کردن تاریخ شروع کلاس ها و تاریخ تعطیلات.
    • پایان کلاس ها به علاوه تاریخ شروع امتحانات و فورجه د ر نظر گرفته شده برای دانشجویان
    • اعلام نتایج امتحانات و تعیین مهلتی برای اعتراض دانشجو.
    • تاریخ اعیاد و مراسمات دانشگاه
راهنمای انتخاب نام اپلیکیشن

تجارب دانشجویان 

دانشجویان ورودی جدید با محیط دانشگاه و چگونگی تماس با اساتید و بسیاری موارد دیگر نا آشنا هستند به همین دلیل آن ها نیاز دارند تا تجارب دانشجویان که در سال های قبل تر وارد دانشگاه شده اند. شما با در نظر گرفتن بخشی از طراحی سایت دانشگاهی به ارائه دهی تجارب می توانید بستری را جهت ارتقاع دانشجویان خود ایجاد کنید و آن ها در مسیر تحصیل در دانشگاه خود یاری کنید.این تجارب شامل چه مواردی می شوند:

  • بازار کار رشته های گوناگون, چه مهارت هایی می تواند از آن ها یک دانشجو آماده برای ورود به بازار کار را بسازد.
  • شرایط تحصیل چه گونه است, چه گونه می توانند در امتحانات موفق باشند و این ارتباط تحصیلی را چگونه با اساتید خود ایجاد کنند.
  • فرهنگ استفاده از خوابگاه چیست ….
  • و بسیاری از مسائلی که دانشجویان در طی سال های تحصیل با آن ها می تواند روبه رو شوند.
راهنمای انتخاب نام اپلیکیشن

دانشجویان بر خط

شما می توانید در طراحی سایت خود بخشی را برای آزمون ها و آموزش های آنلاین اختصاص بدهید تا دانشجویان در مواقعی که کلاس های دانشجویان به دلیل عوامل طبیعی مانند بارش برف شدید و یا آلودگی هوا کنسل می شوند دانشجویان بتوانند به صورت آنلاین در کلاس درس حاضر شوند و آزمون های خود به صورت آنلاین انجام دهند. اما این کار چه تاثیری می تواند داشته باشد.برای مثال در این شراسط ورود ویروس کرونا به ایران و تعطیلی دانشگاه ها برنامه دانشگاه دچار مشکل نمی شود و دانشجویان می توانند در هر جایی در کلاس حضور بیابند. دانشگاه می توانند به دلایل متفاوت کنسل شود اما آیا به آسانی می توان تاریخ برگزاری امتحان ها و به تبع آن سایر برنامه های دانشگاه را به تعویق انداخت ؟ این کار یا امکان ناپذیر و یا بسیار دشوار است.به همین دلیل می توانید از این بخش به خوبی استفاده کنید.

راهنمای انتخاب نام اپلیکیشن

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *