.

طراحی سایت پویا چیست؟

تولید شده توسط پارسا امین زاده

سابقه علمی و عملی در زمینه سئو و تولید محتوا و مفاهیم عمیق و با تکیه بر روی دانش و تجربه عملی با تمامی چالش ها و نکات حوزه های گوناگون آشنایی کامل را دارد در نتیجه نکته در آموزش های ایشان نکته ای از قلم نخواهد افتاد ، همچنین روحیه شاد و پر انرژی او باعث می شود هرگز از یاد گرفتن خسته نشوید .

طراحی سایت پویا چیست؟

برای طراحی سایت پویا معیارها و فاکتورهای بسیاری از لحاظ تکنیکالی وجود دارد که بررسی و بیان آنها به صورت اجمالی در این مقاله مورد نظر بوده است. برای اینکه بتوان دید کلی در این زمینه را انعکاس دهیم. طراحی سایت پویا بسیار از لحاظ بهینه بودن از نظر موتورهای جستجو موثر است.

به طور کلی طراحی سایت پویا یا داینامیک، به نوعی طراحی سایت گفته می شود که امکانات زیادی به مدیر سایت می دهد. در این حالت، شما به عنوان صاحب وب سایت، می توانید به راحتی تمام بخش های سایت را مدیریت کنید. برای مثال می توانید صفحه ای را حذف کنید، محتوا را ویرایش کنید، مطالب را اضافه و کم کنید. اما موضوع اینجاست که تعریف طراحی سایت پویا به همین موارد ختم نمی شود برای اطلاعات بیشتر بد نیست که تفاوت آن با طراحی سایت ایستا یا استاتیک را نیز بشناسید. در ادامه همراه ما باشید تا هم با چیستی طراحی سایت پویا آشنا بشویم و هم تفاوت آن را با دیگر نوع طراحی سایت متوجه شویم.

طراحی سایت پویا

قبل از اینکه به سراغ ویژگی های طراحی سایت پویا برویم، باید ببینیم که طراحی سایت پویا چیست و دقیقا ما درباره چه طراحی سایتی صحبت می کنیم. طراحی سایت پویا به طراحی سایتی گفته می شود که ما در آن، سایتی داریم که از همه لحاظ قابل تغییر و انعطاف پذیر است است، مطالب سایت تغییر می کنند، می توانیم خودمان روی سایت تغییراتی ایجاد کنیم، پنل کاربری دارد و خلاصه چیزی در این سایت نیست که توسط خود ما قابل تغییر نباشد.

این سایت ها معمولا پرطرفدار ترین سایت ها در میان نمونه دیگر خودشان یعنی طراحی سایت ایستا یا استاتیک هستند. چرا که مسلما انتظار هر صاحب سایتی این است که بتواند خودش تغییراتی در سایت خود ایجاد کند و سایتش قابلیت سئو پذیری بالا را داشته باشد. اما چرا همچنان یک سری ممکن است یک سایت استاتیک را به یک سایت داینامیک ترجیح بدهند؟ در ادامه به اصلی ترین علت این موضوع خواهیم پرداخت.

تفاوت طراحی سایت استاتیک با طراحی سایت پویا چیست؟

درباره اینکه طراحی سایت داینامیک یا طراحی سایت پویا چیست صحبت کردیم. حالا بهتر است کمی درباره طراحی سایت استاتیک صحبت کنیم و به این موضوع اشاره کنیم که چرا همچنان ممکن است کسی بخواهد یک طراحی سایت استاتیک داشته باشد.

موضوع اینجاست که طراحی سایت پویا از همه نظر نسبت به طراحی سایت استاتیک برتری دارد. طراحی سایت پویا پنل کاربری دارد، امکان سئو شدن دارد، امکان تعامل کاربران را دارد، امکان پیشرفت دارد و با وجود تکنولوژی های جدیدی هم که آمده است، امنیت آن نیز بسیار خوب شده است و دیگر یک سایت ایستا این برتری را هم ندارد.

تنها و تنها برتری یک سایت ایستا، قیمت بسیار پایین آن است که البته با وجود پلن های متفاوت برای طراحی سایت پویا، این مورد هم چندان دیگر قابل توجه نیست و همچنان برای یک صاحب کسب و کار، نمی صرفد که از طراحی سایت ایستا به جای طراحی سایت پویا استفاده کند.

مزایای طراحی سایت پویا

طراحی وب سایت پویا اختیارات و امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد که در طراحی سایت استاتیک وجود ندارد. در این نوع طراحی سایت، به طور آنلاین می توانید سایت خود را به روز رسانی کنید. تمام خدمات وب به کاربران ارائه داده می شود. به علاوه در این طراحی سایت پویا، مقدار زیادی از اطلاعات وجود دارد.

مزایای طراحی سایت پویا

 

یکی از این مزایا به روزرسانی وب سایت را راحت تر می کند. بنابراین مخاطب از استفاده کردن از سایت شما حس سرزندگی و خوشحالی می کند. به دلیل تسهیلات فراهم شده در این نوع سایت ها، زمان به روز رسانی کاهش می یابد.

یک مزیت دیگر ، این است که بدون هیچ تخصص خاص می توان به وب سایت را مدیریت کرد. به همین دلیل، هزینه های نگهداری و پشتیبانی نیز کم می شود.  طراحی سایت پویا، انعطاف پذیری و امنیت بالایی دارد. اگر می خواهید وب سایت تان را به چندین زبان ارائه کنید، طراحی سایت پویا این امکان را به شما می دهد.

 

 یک مزیت دیگر ، این است که بدون هیچ تخصص خاص می توان به وب سایت را مدیریت کرد. به همین دلیل، هزینه های نگهداری و پشتیبانی نیز کم می شود.  طراحی سایت پویا، انعطاف پذیری و امنیت بالایی دارد. اگر می خواهید وب سایت تان را به چندین زبان ارائه کنید، طراحی سایت پویا این امکان را به شما می دهد.

 

برای اینکه خدمات و اقدامات دیجیتال مارکتینگ وب سایت تان بهتر انجام شود، به یک سایت دینامیک احتیاج دارید. در طراحی سایت پویا، محتوا به آسانی به روز رسانی می شود. محتوای جدید نیز باعث جذب مخاطب می شود. به طور کلی هر چقدر روی کیفیت و به روز رسانی محتوای خود کار کنید، مخاطبان بیشتری به سراغ شما می آیند.

در طراحی سایت پویا، شبکه های اجتماعی به راحتی با وب سایت ادغام می شوند. در این حالت کاربر می تواند مطالب وبلاگ یا وب سایت تان را به اشتراک بگذارد.

تمام این ویژگی ها در طراحی سایت پویا باعث می شود که ترافیک وب تان افزایش یابد. افزایش ترافیک نیز منجر به افزایش بازدیدها و فروش کسب و کار می شود. می توان گفت که امروزه اکثر وب سایت ها پویا هستند. سایت های فروشگاهی، خبری، آموزشی از طراحی سایت پویا استفاده کرده اند، زیرا تمام این سایت ها به محتوای جدید و به روز رسانی شده احتیاج دارند.

طراحی سایت پویا به چند روش انجام می شود؟

در روش اول، به سیستم های مدیریت محتوا یا CMS احتیاج دارید. در این حالت به دانش زبان برنامه نویسی احتیاجی نیست. به کمک این سیستم ها به راحتی می توانید صفحات نامحدود به وب سایت خود اضافه کنید.

معمولا اکثر طراحان سایت از سیستم های Drupal, Joomla, WordPress, Prestashop برای این کار استفاده می کنند. اگر روش طراحی سایت پویا با استفاده از این سیستم ها انجام شود، هزینه ساخت سایت بسیار کمتر خواهد بود.

روش دوم هم استفاده از طراحی سایت اختصاصی و طراحی پنل اختصاصی برای همان سایت است. این روش هزینه بسیار بالاتری دارد اما مناسب سیات های بزرگ و کاملا منحصر به فرد است. معمولا کسب و کار های بزرگ یا برند های بسیار بزرگ از این روش استفاده می کنند.

هرچند که CMS ها در دنیای امروز آنقدری پیشرفته شده اند که نیاز به طراحی سایت احتصاصی دارد روز به روز کمتر می شود.

 

مزایای طراحی سایت پویا

 

معایب طراحی سایت پویا

 علاوه بر مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز هست. برای مثال، خطرات امنیتی سرور در آن بیشتر است. از طرف دیگر، زمانی که وب سایت شما به طور پویا کد نویسی شده است، در صورتی که بخواهید، برنامه نویس جدیدی را به کار بگیرید، کار برنامه نویس جدید کمی سخت می شود. او باید تمام کدهای برنامه نویس قبلی را بخواند.

در روش دوم، نرم افزار مدیریت اطلاعات سایت، از ابتدا برنامه نویسی می شود. این روش، یک نقص بسیار  مهم دارد: در طراحی سایت پویا، احتمال وقوع اشتباه امنیتی بالا است. بنابراین هزینه ساخت این نوع سایت ها بیشتر است. با وجود اینکه، هزینه اولیه طراحی سایت پویا بیشتر از وب سایت های ایستا است، اما سایت های ایستا در طولانی مدت هزینه بیشتری دارند.

نتیجه گیری از طراحی سایت پویا

در نهایت امر نتیجه ای که می توان گرفت این است که طراحی سایت پویا اگر حتی بدی ای هم داشته باشد، تنها راه حل این روز ها برای طراحی سایت است. در این مقاله دیدیم که طراحی سایت پویا چیست و فهمیدیم که دقیقا همان نوع طراحی سایتی است که به طور معمول انجام می شود و دیگر کسی از طراحی سایت استاتیک استفاده نمی کند. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *