.

مهم ترین ویژگی های فونت مناسب طراحی سایت

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

 فونت مناسب طراحی سایت

 

برای طراحی یک سایت عالی عوامل متعدد و زیادی دخیل هستند، عواملی چون گرافیک زیبای سایت، تصاویر با کیفیت ، فونت و.. می باشد فونت یکی از عومل مهم در طراحی سایت می باشد که برای خیلی از افراد بی اهمیت به نظر می رسد.انتخاب یک فونت مناسب طراحی سایت تاثیر زیادی بر ظاهر سایت شما خواهد گذاشت. در این دنیای دیجیتالی، اگر نتوانید یک سایت بهینه شده داشته باشید، خیلی زود مشتریان خود را از دست خواهید داد و اعتبارتان از بین می رود.
متاسفانه خیلی از صاحبان برند و وب سایتها از افرادی استفاده می کنند که در زمینه توسعه خبره می باشند ولی توجهی به فونت سایت نمی کنند و از آن غافل هستند.
نحوه انتخاب فونت مناسب طراحی سایت کار پیچیده و سختی نیست و با کمی خلاقیت و در نظر گرفتن عوامل مهم و مرتبط می توانید به راحتی یک فونت مناسب برای ساییتان انتخاب کنید.
رعایت این نکات مهم برای انتخاب فونت، در سئو سایت تان نیز موثر خواهد بود.

 

مهم ترین ویژگی های فونت مناسب طراحی سایت
  • نوع فونت انتخابی به نوع کسب و کارتان بستگی دارد. مثلا برای کار صنعتی نباید از فونت های گرافیکی خاص استفاده کرد و بیشتر باید فونت های ساده استفاده گردد
    مهم ترین فونت ها در طراحی سایت فونت های iransans , Tahoma , Yekan – B Yekan , Nazanin-B Nazanin , Roya- B Roya , … می باشد.
  • فونت انتخابی باید خوانا و زیبا باشد و ارتباط نزدیکی با کاربر برقرار کند.
  • همچنین هر شرکتی دارای قوانینی می باشد که طراح، آن را در تمام کارهایش رعایت می کند، مثل لوگو، فونت، سایز، رنگ قالب و رنگ متن و … که در انتخاب فونت باید به آن ها توجه شود. یادتان نرود که فونت سایت شما لباس سایتتان است.
    در کل برای انتخاب فونت به روانشناسی فونت ها توجه شود، چون هر فونت ای تاثیر خاصی بر افکار، احساسات و روان افراد می گذارد. پس به این نکته توجه کنید که از فونت اشتباهی استفاده نکنید.
  • منظور از فونت ایمن فونت ای است که کاربر مجبور نباشد برای بازدید از سایت شما فونت خاصی را بر روی سیستمش نصب کند. برای اطمینان از ایمنی فونت مورد نظر، از فونت های گوگل استفاده کنید که در هر مرورگری قابل نمایش می باشد.
  • برای انتخاب فونت مناسب طراحی سایت از فونت های سفارشی استفاده نکنید چون برای طراحان سایت چالش برانگیز می باشد و ممکن است بر روی مرورگر های مختلف وب درست کار نکند.
  • سایز فونت انتخابی نباید خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک باشد، چون چشم کاربر را اذیت می کند.
  • سایت طراحی شده باید ریسپانسیو باشد و در تمامی دستگاه های دیجیتال حالت بهینه و سازگاز داشته باشد، به طبع فونت مناسب طراحی سایت نیز باید ریسپانسیو باشد. شما برای اینکار باید ریسپانسیوبودن سایتتان را برای دستگاه های مختلف بررسی کنید و ازین بابت مطمئن شوید.
  • به طور پیش فرض فونت با سایز 16 پیکسل انتخاب خوبی برای موبایل می باشد، ولی باز هم باید در تمامی دستگاه ها چک شود.

شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن تابان شهر همیشه بروز بوده و در تمام زمینه های طراحی سایت و اپلیکیشن و ارائه خدمات مربوط به آنها در خدمت شماست،همین حالا در خواست خود را ثبت نمایید.

 

مهم ترین ویژگی های فونت مناسب طراحی سایت
  • سایز فونت در بخش تیترها باید سایز بزرگتری داشته  باشد تا توجه کاربر را به خود جلب کند، در زیرتیترها از فونت های کوچکتر استفاده شود.
  • کلماتی که انکر تکست شده اند و روی آن ها به صفحات دیگر لینک داده شده اند، با رنگ دیگری نمایش داده شود تا کاربر متوجه لینک داده شده شود.
  • برای کلمات مهم از ویژگی بولد کردن استفاده کنید تا توجه را به خود جلب کند.
    به فاصله بین حروف، کلمات و خطوط توجه کنید تا خیلی به هم چسبیده و یا از هم جدا نباشند.
  • هرچه فاصله و سایز مناسب تری انتخاب شود، قابلیت خوانایی بیشتر می شود.
    رنگ انتخابی فونت در طراحی سایت باید به گونه ای باشد که با رنگ سازمانی شرکت و سایت شما هم خوانی داشته باشد تا به زیبایی سایت شما کمک کند. می توانید برای بعضی از بخش های متن سایت، مثل انکر تکست ها از رنگ دوم، رنگ سازمانی سایتتان استفاده کنید تا جذابیت بیشتر ایجاد کندو همچنین رعایت این مسائل کوچک تاثیر خوبی بر ذهن خواننده می گذارد.
  • مسئله بعدی در رابطه با رنگ فونت مناسب طراحی سایت این است که رنگ های با چگالی رنگ بالاتر، زودتر لود می شوند و باعث افزایش سرعت سایت می شوند.
  • به طور کلی انتخاب فونت مناسب طراحی سایت ، یکی از ویژگی های زیبایی یک وب سایت می باشد و باید به آن توجه کرد. چون تاثیر زیادی بر ترافیک سایت شما خواهد گذاشت.
  • همچنین اگر گوگل فونت سایت شما را برای موبایل و یا مانتیور مناسب نداند برای شما امتیاز منفی در نظر میگیرد و باعث نزول رتبه شما خواهد شد و بر سئو شما تاثیر منفی میگذارد.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *