.

5 تا از مزیت های یک سایت پزشکی خوب در سال 1402

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

پزشکی شغل محترم و بسیار شریفی است. اهمیت این شغل هم بسیار بالاست به این دلیل که آن ها با سلامت انسان ها سر و کار دارند. اما سوال اینجاست که یک پزشک هم مانند دیگر کسب و کار ها به سایت نیاز دارد؟ یک وب سایت چه ارزشی می تواند به کار یک پزشک اضافه کند؟ شاید اولش خیال کنیم مزیت های یک سایت پزشکی خوب فقط برای خود پزشک است و باعث کسب درآمد بیشتر او می شود. در حالی که طراحی سایت پزشکی می تواند کمک حال مشتریان پزشکان نیز باشد. به همین دلیل هم پاسخ به این سوال که آیا یک پزشک به سایت پزشکی نیاز دارد یا خیر مسلمه “بله” است. اما به راستی چه ارزش هایی با یک سایت پزشکی به یک پزشک اضافه می شود؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم.

طراحی سایت پزشکی تابان شهر

مزیت های یک سایت پزشکی خوب

مزیت های
یک سایت پزشکی خوب

مزیت های یک سایت پزشکی خوب صرفا به نفع خود پزشک نیست. به این دلیل که طراحی سایت پزشکی می تواند امکاناتی را هم برای مراجعان پزشک فراهم بکند تا امور سلامت آن ها راحت تر پیش برود. یکی ملموس ترین مزیت هایی که طراحی سایت پزشکی برای مراجعین دارد این است که آن ها می توانند به راحتی و فقط با چند کلیک از مطب وقت بگیرند. دیگر نیازی نیست که مشتریان پزشک با منشی تماس بگیرند و چند دقیقه هم منتظر بمانند تا بتوانند وقت بگیرند یا نیازی نیست برای وقت گرفتن هم باز حضوری مراجعه کنند و زمان و انرژی آن ها تلف بشود. همچنین این موضوع را هم باید در نظر گرفت که مراجع یک پزشک، احتمالا حال خوشی ندارد و طی کردن مسیر برای رسیدن به مطب ممکن است برای او مشکل باشد. اینجاست که طراحی سایت پزشکی به کمک بیمار و پزشک می آید.

همچنین یکی از واضح ترین مزیت های یک سایت پزشکی خوب برای خود پزشک این است که می تواند تایم هایی که به مریضان اختصاص می دهد را دسته بندی کند و دیگر کار منشی به این صورت راحت تر می شود. شاید این موضوع حتی باعث بشود که کار طاقت فرسای منشی گری هم کمی آسان تر بشود و یکسری از کار ها توسط خود سایت انجام بشود. “مزیت های طراحی سایت پزشکی” به صورت فنی و تکنیکال زیاد هستند و شاید خیلی از آن ها هم بدیهی باشند. اما بحث ما در این مقاله بیشتر تمرکز بر روی مزیت های مارکتینگی یک سایت پزشکی می باشد. در واقع در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم و ببینیم که مزیت های یک سایت پزشکی خوب چگونه بر روی کسب درآمد پزشک تاثیر مثبت می گذارند و باعث چه عواملی می شوند. در ادامه همراه ما باشید.

مزیت های یک سایت پزشکی خوب 1# : مراجعین جدید

وب سایت ها برای بدست آوردن مراجعین جدید راه بسیار خوبی به شمار می روند. وجود سایت هایی که از طریق وب سایت پزشکان، آن ها را به دیگران معرفی می کنند باعث بوجود آمدن این مورد از مزیت های یک سایت پزشکی خوب شده است.

طراحی سایت پزشکی حتی اگر هیچوقت مراجعین جدیدی هم کسب نکند(صرفا امور دیگر را انجام بدهید) همچنان وجودش قرار نیست حداقل باعث از دست دادن مراجع بشود. وب سایت ها در واقع برای مریضان یک First Impression (دیدار اولیه) خوب و حرفه ای بوجود می آورند. همچنین مراجعین نسل جدید خیلی بهتر به این صورت می توانند با شما در ارتباط باشند. به این خاطر که جوانان نسل جدید (البته آن هایی که برای به سراغ پزشک رفتن استقلال پیدا کرده اند) ترجیح می دهند که از طریق سایت ها و جست و جو در گوگل پزشک متخصص خود را انتخاب کنند. همانطور که می دانید در حال حاضر نه فقط نسل جدید، حتی نسل های قبلی هم بیشترشان پیشرفت تکنولوژی را پذیرفته اند و به علاوه آن، داشتن یک وب سایت برای آن ها نمایانگر این است که کار شما اعتبار دارد و می توانند به شما اعتماد کنند.

به نظر خود ما که داشتن یک وب سایت خوب، امروزه می تواند بسیار به جذب مراجع شما کمک کند. حداقل اینکه وب سایت شما می تواند دید بهتری از تخصص شما به کاربر وب بدهد و همین موضوع شاید او را به مراجع شما تبدیل کند.

مزیت های یک سایت پزشکی خوب 2# : تبلیغ کار خودتان

تبلیغات چیز بدی نیست و اشکالی ندارد که یک پزشک کار خودش را تبلیغ کند. به هر حال اگر این کار را نکند چگونه شناخته بشود و مشتری جذب کند؟ یکی از مزیت های یک سایت پزشکی خوب این است که باعث می شود توسط آن بتوانید کار خودتان را تبلیغ کنید. وب سایت شما شامل خدماتی که ارائه می دهید، نظرات مراجعین درباره شما، اطلاعات درباره کارتان و به طور کلی یک دید خوب از تخصص شما را شامل می شود. مسلما هزینه تبلیغات بسیار زیاد است و هر پزشکی ممکن است منطقی نباشد که دست به تبلیغات بزرگ بزند. داشتن وب سایت می تواند به خودی خود تبلیغ کار شما باشد و شما با هزینه کردن یکباره، یک منبع تبلیغاتی همیشگی داشته باشید که تازه فقط صرفا برای تبلیغات شما نیست و مزیت های دیگری هم دارد.

مزیت های یک سایت پزشکی خوب 3# : پیدا شدن شما با سرچ گوگل

تصور کنید که یک شخصی سر درد دارد و این سر درد هم برایش غیر قابل تحمل شده است. اولین چیزی که به ذهنش می رسد این است که در گوگل جست و جو کند “درمان سر درد” یا “دلایل سر درد” و اتفاقا شما هم یک محتوای سئو شده در این رابطه تولید کرده اید و در گوگل هم رتبه بالا کسب کرده است. پس کاربر وارد سایت شما می شود، مقاله را می خواند و می فهمد که مشکل او با خواندن مقاله رفع نمی شود و باید به پزشک مراجعه کند. شماره تماس شما را همانجا در سایت مشاهده می کند و با مطب تماس می گیرد و یک وقت رزرو می کند. مزیت های یک سایت پزشکی خوب بهینه شده برای موتور های جست و جو همین است که به همین راحتی می شود یک کاربر وب را به مراجع خودتان تبدیل کنید.

در نظر داشته باشید که البته سایت شما باید نکات سئو سایت را رعایت کرده باشد تا کاربر با جست و جوی کلمه کلیدی مختص به تخصص شما به سایت شما بیاید. اما برای اینکه شما در همین فضای گوگل هم جایی داشته باشید در هر صورت به داشتن وب سایت نیازمند هستید و همین خودش یک دلیل بزرگ و یک مزیت مهم برای داشتن طراحی سایت پزشکی به حساب می آید.

مزیت های یک سایت پزشکی خوب 4# : نمایش اطلاعات

شما به عنوان پزشک پیش منشی مطب خودتان بروید و از او بپرسید که چند بار مراجعان تماس می گیرند تا فقط بپرسند که شما چه روز ها و چه ساعت هایی در مطب هستید؟ به نظر شما او می گوید چند بار؟ یا از او بپرسید که چند بار مراجعان فقط تماس می گیرند که بگویند شما نوع بیمه آن ها را قبول می کنید یا خیر؟  بار ها و بار ها ممکن است بیماران صرفا با مطب شما تماس بگیرند تا فقط سوال هایی را بپرسند که به راحتی می توانند جوابشان را در سایت شما پیدا کنند. شما می توانید تمام اطلاعات لازم و سوالات متداول را در سایت خودتان قرار بدهید تا دیگر نیازی نباشد مراجعین تماس بگیرند و سوالات غیر ضروری بپرسند. هرچند که خودمان هم می دانیم که این موضوع با داشتن یک سایت پزشکی خوب تمام نمی شود، اما کمتر خواهد شد.

مزیت های طراحی سایت پزشکی خوب 5# : حرفه ای به نظر خواهید رسید!

پزشکی که با پیشرفت تکنولوژی سازگار باشد و از روش های نوین برای پروموت کردن خودش استفاده کند، احتمالا در زمینه درمان هم همیشه به دنبال روش های نوین و جدید است و همین موضوع می تواند نوید این را بدهد که آن پزشک قابل اعتماد است و می شود به کار او مطمئن بود. یکی از مزیت های یک سایت پزشکی خوب این است که یک وب سایت می تواند اعتبار حرفه ای شما را بیشتر کند و مراجعین را مطمئن کند که با یک پزشک خوب طرف هستند. این موضوع به این دلیل نیست که خود سایت دارد کاری را برای شما انجام می دهد. مسلما امور مختلف و با ارزشی در یک سایت انجام می گیرد اما اینکه شما یک سایت حرفه ای و خوب (کیفیت سایت مهم است!) داشته باشید، باعث می شود که مراجعین اعتبار بیشتری برای شما قائل شوند.

سخن پایانی 

مزیت های یک سایت پزشکی خوب بیش از آن چیزی است که در اینجا ذکر کردیم. به این خاطر که به علاوه این مزیت هایی که بیشتر درباره موارد مربوط به انسان ها می باشد، یک سایت پزشکی خوب از نظر تکنیکی هم می تواند کمک حال یک پزشک باشد و کار او را بیش از پیش راحت تر کند. این موضوع را هم فراموش نکنیم که وقتی ما می گوییم “سایت پزشکی خوب”، به معنی واقعی کلمه منظور ما این است که سایت شما باید آنقدر حرفه ای و عالی طراحی شده باشد که اصلا بشود این مزیت هایی که در بالا گفتیم را داشته باشد. مطمئن باشید که داشتن یک سایت بی کیفیت اگر اعتبار شما را پایین نیاورد یا مشتریانتان را کم نکند، مسلما قرار نیست کمکی هم به پیشرفت کار شما بکند. پس کار را دست کاردان بسپارید.

ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که توانسته باشیم دید خوبی از مزیت های سایت پزشکی به شما بدهیم.

منبع:

Healthcareintermediaries

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *